ျမန္မာကာတြန္းအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ယာယီေကာ္မတီမွ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ဆရာကာတြန္း မိုးထက္မိုး ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း

ျမန္မာကာတြန္းအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ယာယီေကာ္မတီမွ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ဆရာကာတြန္း မိုးထက္မိုး ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
November 3, 2016 Asian Fame

5:03 am
ျမန္မာကာတြန္းအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ယာယီေကာ္မတီမွ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ဆရာကာတြန္း မိုးထက္မိုး ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
In Interview

ျမန္မာကာတြန္းအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ယာယီေကာ္မတီမွ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ဆရာကာတြန္း မိုးထက္မိုး ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း

cartoon

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းကာလ တြင္ ျမန္မာကာတြန္း ႏွစ္ ၁ဝဝျပည့္ ပြဲေတာ္ကို ကာတြန္းဆရာမ်ား စုေပါင္းက်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ရာခ်ီ၍ ခိုင္မာစြာရပ္တည္ေနသည့္ ျမန္မာကာတြန္းသည္ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ ကိုယ္ပိုင္အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနျခင္း   ေတာ့မရွိေသးေပ။ ကာတြန္းဆရာ မ်ားအခ်င္းခ်င္း ညီၫြတ္စြာ ပူး ေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျဖင့္ ကာတြန္းဆိုင္ရာပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပေ နေသာ္လည္း  လက္ရွိတြင္ အသင္းအဖြဲ႕ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီအျဖစ္သာ ရွိေနပါသည္။ ထို႔အတြက္ ျမန္မာကာတြန္းဆရာ မ်ား အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေျမာက္ေရး ယာယီေကာ္မတီမွ အသင္းအဖြဲ႕ အျဖစ္ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အေျခအေန မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္ၾကားေရး တာဝန္ခံ ဆရာကာတြန္းမိုးထက္မိုး ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းေဖာ္ျပေပး လိုက္ပါသည္။

►ျမန္မာကာတြန္း အဖြဲ႔အစည္း ေပၚေပါက္လာဖို႔အတြက္ လက္ရွိ ေဆာင္ရြက္ေနမႈ အပိုင္းကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ရွင္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔က အခုကယာယီ အဖြဲ႕ဖြဲ႔ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ဖြဲ႕စည္းပံုမူၾကမ္းဆြဲတာ ၿပီးသြားၿပီ။ အဖြဲ႔ျဖစ္ၿပီးသြား ရင္ေတာ့ ယာယီအဖြဲ႕က ပ်က္ျပယ္သြားမွာ ပါ။ ျမန္မာကာတြန္း အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ႏိုဝင္ဘာလထဲမွာလိုဂိုၿပိဳင္ပြဲ ကိုလည္းေခၚပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုဝင္ဘာလထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ဝင္ေတြကို ေခၚပါမယ္။ ပါဝင္ လိုတဲ့သူေတြကို ေခၚမယ္။

►ဆရာတို႔ေတြ ျမန္မာကာတြန္းအဖြဲ႕ အစည္းရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ စည္း မ်ဥ္းမူၾကမ္းထဲမွာ ဘာေတြပါလဲဆို တာကိုလည္း ေျပာျပေပး ပါဦးရွင္။

အဲ့ဒီအထဲမွာေတာ့ ေထြေထြ ထူးထူးေတာ့မပါပါဘူး။ ကာတြန္း ဆရာေတြကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အဆင့္နဲ႔ဝါသနာရွင္အဆင့္ဆိုၿပီးခြဲ ထားတာပါမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ကာတြန္းအစည္းအ႐ံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္ ေတြပါမယ္။ ေနာက္ၿပီးလိုဂိုပါမယ္။ ေဆာင္ပုဒ္ပါမယ္။ ေနာက္ၿပီးဖြဲ႔စည္း ပံုကို ကာတြန္းဆရာအမ်ားစုရဲ႕ သေဘာထားနဲ႔လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျပန္ျပဳျပင္ႏိုင္တာေတြပါမယ္။ ဒါပါပဲ။ သိပ္ၿပီးေတာ့ေထြေထြ ထူးထူး မရွိပါဘူး။ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔မွာ ေတာ့ ေလာေလာဆယ္ ကာတြန္း ဆရာ ၁၇ ေယာက္ပါတယ္။

►ျမန္မာကာတြန္းအဖြဲ႕ ဖဲြ႕စည္းရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလည္း ေျပာျပေပး ပါဦးရွင္။

ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈနဲ႔အတူ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကာတြန္းဆရာမ်ားရဲ႕ အဖြဲ႕လိုက္စု စည္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရး၊ အသင္း အဖြဲ႕စိတ္ဓာတ္ တိုးတက္ျပန္႔ပြား ေရး၊ မိမိနဲ႔တကြ လူမႈဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝိုင္း တိုးတက္ျမင့္မား   ေအာင္ အစိုးရအပါအဝင္ သက္ ဆိုင္ရာ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ေရး၊ ကာတြန္းပညာ တိုးတက္ျပန္႔ ပြားေစေရး၊ ကာတြန္းဆရာမ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ား ရပိုင္ခြင့္မ်ား ဘဝလံုၿခံဳေရးမ်ား အပါအဝင္ အေထြေထြကိစၥရပ္မ်ားအတြက္   ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ စုစည္းညီၫြတ္ ေသာ ကာတြန္းအဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းဖို႔ လိုအပ္လို႔ပါ။

►ျမန္မာကာတြန္းအစည္းအ႐ံုးအေန နဲ႔ျဖစ္ေျမာက္သြားၿပီဆိုရင္ကာတြန္း ေလာကအတြက္ ဘယ္လိုအက်ိဳး ေတြ ရႏိုင္မယ္လို႔ ျမင္ ပါသလဲ။

ဒီလိုသာ ျဖစ္ေျမာက္သြားၿပီ ဆိုရင္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာတိုးတက္ ဖို႔အတြက္ အဖြဲ႕လုိက္သင္တန္းဖြင့္ တာတို႔ ျပည္ပကို ပညာသင္သြား တာ တို႔မွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း လုပ္တာထက္စာရင္ ျမန္မာ ကာတြန္းအစည္းအ႐ံုးက လုပ္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။   ေနာက္ၿပီး ျပည္တြင္း ျပည္ပအဖြဲ႕အစည္းေတြ နဲ႔ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ မွာလည္း အဖြဲ႕အစည္းအေနနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။

►လက္ရွိ ကာတြန္းေလာကရဲ႕ အေျခအေနကေရာ ဘယ္လိုရွိ တယ္ဆိုတာကိုလည္း သံုးသပ္ေပး ပါဦးရွင္။

လက္ရွိကာတြန္းေလာက က ေတာ့ အေျခအေနေကာင္းပါတယ္။ လူငယ္ေတြလည္း တက္လာၿပီေလ။ ဂ်ာနယ္ေတြ ဘာေတြမွာ လည္း  ေရးႏိုင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အြန္လိုင္း မီဒီယာကလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ ျဖစ္လာေတာ့ အဲ့ဒီမွာလည္း ကိုယ္ရဲ႕အႏုပညာ ကိုေဖာ္ထုတ္လို႔ရလာတယ္။

►ဆရာဆ္ိုရင္ ကာတြန္းေလာကထဲ ေရာက္လာတာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ေတာင္ရွိၿပီဆိုေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ကာတြန္းေလာကထဲေရာက္ လာတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ လက္ရွိအေျခအေန ကိုလည္း ႏိႈင္းယွဥ္ေပးပါဦး။

ကြၽန္ေတာ္က ကာတြန္း ေလာကကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ စေရာက္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ရွိပါၿပီ။ အေျခအေန ကေတာ့ကြာ သြားပါတယ္။ အရင္ တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြက ကိုယ့္ေရွ႕က ဆရာေတြဆီမွာသြား ၿပီးေလ့လာတယ္။ ဆရာေတြ ဆံုးမၫႊန္ျပတာကို ကြၽန္ေတာ္ တို႔နာခံရတယ္။ ဆရာေတြဆီမွာ သင္ၾကတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း မီဒီယာ အရမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးလာတဲ့အခ်ိန္ မွာ ေနာက္ပိုင္းလူငယ္ေ တြက ဆရာေတြဆီ မသြားေတာ့ဘူးေပါ့ ေနာ္။ သူတို႔ေရးတတ္တဲ့ ကာတြန္း ပညာနဲ႔ သူတို႔ေရးၿပီးေတာ့ သူတို႔ ဘာသာ စိတ္တိုင္းက် အြန္လိုင္း မီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပေနၾကတယ္။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ျခား နားသြားတယ္။

►ဒါေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲက ဘယ္လိုအက်ိဳးဆက္ေတြျဖစ္လာ ႏိုင္တယ္ဆိုတာကိုလည္း သံုးသပ္ ေပးပါဦးရွင္။

ကာတြန္းဆိုတာက အိုင္ဒီ ယာပဲေကာင္းဖို႔ လိုတာမဟုတ္ပါ ဘူး။ အ႐ုပ္ပါ ေကာင္းေနဖို႔လို တယ္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္တန္း ကာ တြန္းဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အ႐ုပ္ ေရာ အိုင္ဒီယာေရာႏွစ္ခုစလံုးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အိုင္ဒီယာ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သလို အ႐ုပ္လည္း ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ဖို႔ အထိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔လို တယ္။ သူ႔ဆီမွာလည္း အဲ့ဒီလို အရည္အခ်င္းေတြရွိေနဖို႔ လိုပါ တယ္။ ဆရာေတြရဲ႕ ဆံုးမစကားနဲ႔ ဆရာေတြရဲ႕ သင္ၾကားမႈပိုင္းက အ႐ုပ္ရဲ႕ ေကာင္းမြန္မႈကို တစ္နည္း တဖံုအားျဖည့္ေပးတဲ့အေျခအေနရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔စာသင္ သလိုေပါ့။ ကိုယ္ဘာသာေလ့လာ တာထက္စာရင္ ဆရာေတြက သင္ေပးလိုက္ရင္ သင္ခံရတဲ့ သူကပိုၿပီး အတတ္ျမန္တယ္။ ပိုၿပီးလည္းျမင္တယ္။ ဆရာေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ နည္းလာၿပီဆို ရင္ လက္ရာပိုင္းနဲ႔ အိုင္ဒီယာပိုင္း မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိလာပါ တယ္။

►ဆရာေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ကာတြန္း ေလာက ဆရာျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ကာတြန္းေလာက အေျခအေနက ဘယ္လိုမ်ိဳး ျဖစ္မလဲရွင္။

ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ျဖစ္ေစခ်င္ တဲ့ ကာတြန္းေလာက က ႏိုင္ငံ တကာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ ပညာ ေတြဖလွယ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား   ျဖစ္ရမယ္။ ကာတြန္းဆရာေတြက ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးလုပ္ဖို႔ အတြက္ ဘာသာစကားေတြကို လည္း ကာတြန္းဆရာေတြတတ္ ကြၽမ္းထားရမယ္။ အဲဒီလိုပဲႏိုင္ငံ တကာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္တဲ့ အေျခ အေန ေရာက္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံ တကာနဲ႔ယွဥ္ႏိုင္တဲ့ ကာတြန္းလက္ ရာေတြ၊ ကာတြန္းအေတြးအေခၚ ေတြကို ကာတြန္းဆရာေတြ ပိုင္ ဆိုင္တဲ့ အေျခအေနေတြျဖစ္ေစခ်င္ တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ကာတြန္း ဆရာအခ်င္းခ်င္း စိတ္တူကိုယ္တူ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*