မ်က္ရည္မ်ားႏွင့္ ဟာသမယ္

မ်က္ရည္မ်ားႏွင့္ ဟာသမယ္
April 3, 2017 Asian Fame

10:37 am
မ်က္ရည္မ်ားႏွင့္ ဟာသမယ္

kitkit1႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ ပရိသတ္မ်ားက သူ႕ကို ကစ္ကစ္လို႔ပဲ ေခၚၾကသည္။ သူမနာမည္ အရင္း ဘယ္သူဆို သည္မွာ အေတာ္ကေလး ဇာစ္ျမစ္ လိုက္မွ သိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သားမ်ားက လည္း ‘ကစ္ကစ္’၊ မိသားစုမ်ားက လည္း ‘ကစ္ကစ္’ ဟုသာေခၚၾက သည္။ ကစ္ကစ္ ဆိုသည့္ နာမည္ အတိုင္း အသားအဆီမ်ား ကဝင္းလို႔။ မ်က္ႏွာေလး ကလည္း ဝိုင္းဝိုင္း ျပည့္ျပည့္ ေဖာင္းေဖာင္း၊ ဆံပင္ ကလည္း မတိုမရွည္။ အသားက လည္းျဖဴျဖဴ၊ သူ႕အသြင္သဏၭာန္က သူ႕နာမည္ႏွင့္ အလြန္ လိုက္ဖက္လွ သည္။ သူမသည္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ဝတ္ မံႈေရႊရည္(ခ) ကစ္ကစ္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။

ကစ္ကစ္ အလုပ္က သ႐ုပ္ ေဆာင္ အလုပ္ျဖစ္သည္။ က်ရာ ဟာသ ဇာတ္႐ုပ္မ်ားကို စံုလင္ေအာင္ အသံုးေတာ္ခံ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ ေပးခဲ့သူျဖစ္သည္။

ဖန္သားျပင္ဝယ္ က်ရာဇာတ္ ႐ုပ္ကို ေဆးျခယ္ကာ အမ်ားသူငါ ေပ်ာ္ရႊင္ ရယ္ေမာေအာင္ သူမ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေပ မယ့္ ဖန္သားျပင္ ေနာက္ကြယ္မွ သူမ၏ လက္ေတြ႔ဘဝက ရယ္ေမာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေကာင္းေသာ ဘဝမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ့ပါ။

ကစ္ကစ္အတြက္ ေလာကဒဏ္

တိုက္ခန္း တစ္ခုေရွ႕သို႔ အ ေရာက္ ျမင္လုိက္ရေသာျမင္ကြင္း ေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ ကြၽန္မငိုခ်င္မိ သြားသည္။ လူအမ်ားကို ၿပဳံးေပ်ာ္ ေစခဲ့သည့္ ဟာသမယ္ ကစ္ကစ္ တစ္ေယာက္ ေဖာေရာင္ကာ အိပ္ ရာေပၚတြင္ တစ္စံုတရာကို ငံု႔ၾကည့္ ေနသည္။ ေဘးအခန္းမွ ” မကစ္ ဧည့္သည္လာတယ္” ဟု သတိလွမ္း ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ ငံု႔ၾကည့္ေနေသာ စာရြက္မ်ားကို ကပ်ာကယာ သိမ္း ကာ ခိုတြဲလာေသာ မ်က္ရည္စမ်ား ကို ခပ္ျမန္ျမန္သုတ္ရင္း ”လာေလ ညီမေလး အိမ္ကေတာ့ ေတြ႕တဲ့အ တိုင္းပဲ၊ အခန္းကက်ဥ္းေတာ့ အား နာလိုက္တာ” ဟုဆုိရင္း ဧည့္ဝတ္ ျပဳသည္။

ဟုတ္သည္၊ တစ္လလွ်င္ က်ပ္ ၂ သိန္းေပးကာ ငွားရမ္း ေနထိုင္ရ သည့္ သူတို႔အိမ္ေလးက က်ဥ္းသည္။ ဧည့္ခန္းဟု သီးသန္ ဖြဲ႔ထားေသာ ေနရာတြင္ သစၥာပန္း မ်ားျဖင့္ေဝဆာ ေနေသာဘုရားစင္၊ ေရခ်မ္း၊ သီးႏွံ မ်ားကိုဘုရားအား ကပ္လွဴပူေဇာ္ထားသည္မွာ လည္းဘာသာတရား ကိုင္း႐ႈိင္းသူမွန္း သိသာေစသည္။

ဧည့္ခန္းတြင္ မိတ္ကပ္ဘူး မ်ား၊ အိုးခြက္ ပန္းကန္မ်ား ထည့္ ထားသည့္ဘီ႐ို၊ အဝတ္အစား မ်ား ထည့္ရန္ဘီ႐ိုႏွင့္ သူမအိပ္စက္ အ နားယူရန္ အတြက္ အိပ္ရာတစ္ခုကို ဦးစြာ ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ဇိမ္ခံဆက္ တီကုလားထိုင္မ်ား စားပြဲမ်ား မရွိ ေသာ္လည္း ျပည့္က်ပ္ေနသည့္ ဧည့္ခန္း ေလးတြင္ အနံ႔တစ္ခုက တစ္မူ ထူးျခားသည္။ ထို႔အနံ႔က ဧည့္ဝတ္ေမတၱာပင္ ျဖစ္သည္။

သူမ မတ္တပ္ရပ္ရန္ သမီးျဖစ္ သူကထူမ မွရပ္ႏိုင္သည္။ ထိုအေျခ အေန ေရာက္ေနေသာ္လည္း ႐ိုက္ ကူးေရး အတြက္ သူမစိတ္ပူေနဆဲ။

ရင္ထဲတြင္ တင္းက်ပ္ပိတ္ေလွာင္ ထားရေသာ ေဝဒနာ တစ္ခုကို ခံစား ေနရဟန္တူသည့္ မကစ္က ကြၽန္မ ကိုေငးၾကည့္ရင္း ႐ုတ္တရက္ ငိုခ်ပါ ေတာ့သည္။ ဒါက အိုက္တင္ လုပ္ျခင္း မဟုတ္၊ ကင္မရာ ေရွ႕ဝယ္ သူမ သ ႐ုပ္ေဆာင္ ေနျခင္းလည္း မဟုတ္။

ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳ ေရာဂါဆိုး၏ ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ သူမတစ္ကိုယ္ လံုးေဖာေရာင္ကာ ေျခေထာက္မ်ား သည္လည္း စိတ္သြားတိုင္ မလိုက္ ႏိုင္။ မ်က္စိႏွစ္လံုးက ဖြင့္မရ။ ဆီး ခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳေၾကာင့္ ေက်ာက္ကပ္ပင္ ထိခိုက္ၿပီး အလုပ္ ပ်က္ခဲ့ရသည့္ လေတြ မနည္းေတာ့ေၾကာင္း မကစ္ က ငုိေၾကြးလ်က္ ေျပာသည္။

ယခုအခ်ိန္မွာ ဒုကၡပင္လယ္ ထဲ ကူးခတ္ေနရသည့္ သူမအတြက္ အားကိုးေဖာ္ တိုင္ပင္ဖက္က ကိုး တန္းအရြယ္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ တည္းသာရွိသည္။

ယခုခ်ိန္ သူမေမွ်ာ္လင့္ေန သည္က ေရာဂါအျမန္ဆံုး သက္ သာေပ်ာက္ကင္းရန္ ပင္ျဖစ္သည္။

”ငယ္စဥ္ဘဝကို နာၾကည္း လွပါ ၿပီ။ အခုလည္း အသက္ရွင္ရတာ ပင္ပန္းလွပါၿပီ။ အရင္ဘဝကမ်ား ကြၽန္မ အကုသိုလ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားခဲ့လို႔ ဒီဘဝမွာ စုပံုခံခဲ့ရတယ္ ထင္တယ္” ဟု မ်က္ရည္ၾကားက သူမတိုးတိုးေလး ဆိုလာသည္။

kk2မိဘေမတၱာ ငတ္ခဲ့ရွာသူ

ကစ္ကစ္ ကို ၁၉၇၁ ခုႏွစ္တြင္ ဦးေပါက္စ ႏွင့္ ေဒၚေစာရင္ တို႔က လယ္ေဝးၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲသည္။ ေမြးေမြးခ်င္း ပင္ မိခင္ျဖစ္သူမွာ ဆံုးပါး သြားၿပီး သူမကို ဘႀကီးေတာ္ စပ္သူ ဦးပြ က သမီး အျဖစ္ ေခၚယူ ေမြးစားခဲ့သည္။ ဦးပြတြင္ ကစ္ကစ္ အပါအဝင္ သမီး သံုးဦးရွိသည္။

သူမတြင္ ေမြးခ်င္း အစ္ကို ႏွစ္ ေယာက္ရွိသည္။ တစ္ေယာက္က ကုိလွျမင့္၊ မိုးကုတ္တြင္ ေက်ာက္ တူးခဲ့ၿပီး ယခု မိုးကုတ္ၿမိဳ႕တြင္ ေန ထုိင္သည္။ က်န္တစ္ေယာက္မွာ ဦးသန္းလြင္၊ လယ္ေဝး တြင္ ေနထိုင္ ၿပီး သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ ထြန္း ကားခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

”အေမ ဆိုတာ ဘယ္လို ပံုစံလဲ၊ ျဖဴသလား၊ မည္းသလား၊ ဝသလား၊ ပိန္သလား မသိခဲ့ပါဘူး။ အေဖက ေတာ့ ၂ႏွစ္ အရြယ္ မွာ ဆံုးသြား တယ္။ သူတို႔ေတြ ဘယ္လို ပံုစံလဲဆို တာမသိခဲ့ဘူး။ အစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ ကေတာ့ကိုယ့္ကို သံေယာဇဥ္ ရွိတယ္။ အစ္မ ႏွစ္ေယာက္ ကလည္း ခ်စ္ တယ္”ဟု သူမက ညိႇဳးငယ္ေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ေျပာျပခဲ့သည္။

ငယ္စဥ္ကေလး ဘဝကတည္း ကပင္ အႏုပညာ အလုပ္ကို အလြန္ ဝါသနာပါၿပီး ေအာင္ျမင္သည့္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ တစ္ဦး ျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ သို႔ ေသာ္ အိမ္ကခြင့္မျပဳ၊ အႏုပညာအ လုပ္သည္ ေကာင္းေသာ အလုပ္မ ဟုတ္ဟု ျမင္ၾကသျဖင့္ အႏုပညာ ကို ေမ့ေပ်ာက္ေစရန္ ျဗဴတီပါလာ သင္တန္းသို႔ သူမကို ပုိ႔ခဲ့သည္။

ျဗဴတီပါလာ သင္တန္း တက္ ၿပီးေနာက္ လယ္ေဝးၿမိဳ႕တြင္ ‘လွ ရည္စူး’ အလွျပင္ဆိုင္ကို ဖြင့္လွစ္ ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အစပိုင္းတြင္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပ။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးပြ ေၾကာင့္သာ သူမဆိုင္သည္ လယ္ေဝးၿမိဳ႕တြင္နံပတ္တစ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

”အေဖက ႏွင္းျဖဴခိုင္လို႔ နာ မည္ေျပာင္း ေပးေတာ့မွပဲ တစ္ၿမိဳ႕ လံုး သိသြားေတာ့တယ္။ စီးပြားလည္း ျဖစ္လိုက္တာ”ဟု မကစ္က တက္ၾကြဟန္ျဖင့္ ေျပာသည္။ အတိတ္ ကုိ ျပန္ေျပာျပခ်ိန္တြင္ သူ႕မ်က္ႏွာ ေပၚတြင္ တက္ၾကြရႊင္လန္းမႈ အခ်ိဳ႕ ျပန္ျမင္ရသည္။

ေမြးကင္းစ အရြယ္ကတည္း က မိဘကံ အက်ိဳးေပးမေကာင္းခဲ့ သည့္ ကစ္ကစ္ တစ္ေယာက္ စီးပြား စျဖစ္ခါစ အခ်ိန္မွာပင္ ခ်စ္ခင္ရ သည့္ ဒုတိယဖခင္က သူမကို အ ၿပီးအပိုင္ ခြဲခြာ သြားခဲ့ျပန္သည္။ ထုိ သို႕ ေျပာျပခ်ိန္တြင္ေတာ့ မကစ္ မ်က္ဝန္းမွာ မ်က္ရည္စ ေတြႏွင့္။

”အေဖက ကြၽန္မေပၚမွာ အ ေကာင္းဆံုး လူသား တစ္ေယာက္ ပါ။ ကိုယ္ရပ္ရမယ့္ ေနရာကို ကိုယ္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေဖ့ စကားသံက သံမိႈႏွက္ ႐ိုက္သလိုပဲ စြဲနစ္သြားခဲ့တယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အေဖ ဆံုးသြားေတာ့ ကြၽန္မမွာ ေန စရာ ခိုနားစရာ ကမၻာတစ္ခု ဆံုး႐ႈံး သြားသလိုပဲ အႀကီးအက်ယ္ကို စိတ္ ထိခိုက္ခဲ့ရတယ္” ဟုကစ္ကစ္က ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ ဆိုလာသည္။

ဖခင္ ဆံုးပါး သြားၿပီးေနာက္ လယ္ေဝးကိုမျပန္ေတာ့ဘဲ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ေနထိုင္ရျခင္း အေၾကာင္းအ ရင္းသည္လည္း သူမကို ယေန႔ထိ တိုင္ နာက်င္ေၾကကြဲ ေစသည္ဟု တိုးတိုးေလး ေရရြတ္ခဲ့သည္။

ေသာ့ပိတ္ထားသည့္ သူမ၏ ဆုိင္ေလးကို အေဒၚအငယ္ဆုံးက ျပန္ဝယ္သည့္ သေဘာႏွင့္ ယူလုိက္ ၿပီး အရက္ဆုိင္ ဖြင့္ထားသည္။ အိမ္ကုိ ျပန္ဝယ္စဥ္ကလည္း လက္ ငင္းေငြေခ်သည့္ ပုံစံမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ့။ကိုယ္တုိင္ အိမ္ငွား ေနရသည့္ အ ခ်ိန္တြင္ေတာ့ ထိုအိမ္ကုိ ျပန္လြမ္း မိသည္ဟု မကစ္က ေျပာသည္။

ထိုစကားၿပီးဆံုးၿပီး သူမတစ္ ခ်က္မဲ့ၿပံဳးၿပံဳးကာ က်လာေသာ မ်က္ရည္ကို ခတ္ဆတ္ဆတ္ သုတ္ လုိက္ရင္း၊ သာမန္ မိန္းမ တစ္ ေယာက္အေန နဲ႔ေနတုန္းက ကိုယ့္ ေဆြမ်ိဳးေတြရဲ႕ အႏိုင္ခံ အပယ္ခံရ တယ္။ ဥေပကၡာျပဳထားတာ ခံရ တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ျပန္တံု႔ျပန္ ခ်င္ေပမယ့္ မေခၚမေျပာႏိုင္တဲ့ ေသခန္းျပတ္ ေဆြမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ခ်င္ လို႔ ဘာမွမတံု႔ျပန္ခဲ့ပဲ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ၿပီး ဒီမွာ အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ့တယ္ ေလ” ဟုေျပာသည္။

အႏုပညာခရီးလမ္းအစ

သာမန္မိန္းမ တစ္ေယာက္မွ သည္ ျပည္သူမ်ားကို ေဖ်ာ္ေျဖတင္ ဆက္ရသည့္ ဟာသမယ္ ကစ္ကစ္ တစ္ျဖစ္လဲ ျပည္သူခ်စ္ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးအျဖစ္ သူမေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္က ငယ္စဥ္က အိမ္မက္ပင္ျဖစ္သည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ အႏုပညာ ေလာကထဲ သူမစတင္ ေျခခ်ခဲ့သည္။ ျဗဴတီပါလာ လုပ္ငန္းလုပ္ရင္း မင္း သမီး နႏၵာအိုင္မင္း ႏွင့္ ခင္မင္ရင္း ႏွီးခဲ့ၿပီးေနာက္ ႐ႈတင္တြင္ မိတ္ကပ္ လိမ္းျခယ္ေပးရန္ သူမကို ကမ္း လွမ္းလာခဲ့ရာမွ တစ္ဆင့္ ဇာတ္ပို႔ မင္းသမီး တစ္ဦးျဖစ္ လာခဲ့သည္။

”႐ိုက္ကြင္းမွာ ဇာတ္ပို႔တစ္ ေယာက္ကေလ ဒိုင္ယာေလာ့ေလး ငါးေၾကာင္းေလးကို ေျပာတာ ရီဂ်က္ ၁၆ ခါေလာက္ ထိေနၿပီ။ ကိုယ္က ဒီမွာ အလြတ္ရေနၿပီ။ ကိုယ္ကစိတ္ မရွည္တာနဲ႔ နင္ ဒီေလာက္တိုတို ေျပာရတာ ငါေတာင္ ဒီမွာရေနၿပီ လို႔ ေျပာတာကို သူက ျပန္ေျပာ တယ္၊ နင္တတ္ရင္ နင္ဝင္ လုပ္ပါ လား၊ ေဘးကေန ဘာအာေခ်ာင္ တာလဲေပါ့။ ကစ္ကလည္း ဟုတ္ၿပီ နင္ ရတဲ့ အိုက္တင္ေၾကး ငါ့ကိုေပး၊ အလကားေတာ့ မလုပ္ဘူးလုိ႕ေျပာ ေတာ့ သူကျပန္ေျပာတယ္။ ႀကီး ႀကီးက်ယ္က်ယ္ နင္က ဘယ္ ေလာက္တတ္လို႔လဲ ျပန္ေမးတယ္။ ကိုယ္က စိတ္မရွည္တာ နဲ႔ ဒါ႐ိုက္ တာကို သြားေျပာလိုက္တယ္ သူ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေပး လုပ္မလား။ သူရတဲ့ အႏုပညာေၾကး ေတာ့ ေပးရမယ္ ဆိုေတာ့ ဒါ႐ိုက္ တာကရတယ္၊ အသစ္အဆန္း ျဖစ္ တာေပါ့ဆိုၿပီး အဲဒီကေန သူ႔ေစ်း ကြက္က ကိုယ့္ေစ်းကြက္ ျဖစ္ၿပီး ဒီေလာကထဲ ေရာက္လာတာပဲ” ဟု သူမက အႏုပညာ ေလာထဲ ဝင္ ေရာက္လာခဲ့ပံုကို အားပါးတရ ေျပာျပခဲ့သည္။

ကစ္ကစ္၏ ပထမဆံုး ဇာတ္ ကားမွာ ‘ညိဳမကို ေျပာလုိက္ပါ’ ျဖစ္သည္။

” ‘ညိဳမကိုေျပာလိုက္ပါ’ အဲဒီ မင္းသမီးကေနပဲ သူ႔ဆရာေတြ နဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ မ်က္ျခယ္၊ စႏိုးဝိႈက္ အျခားထုတ္ လုပ္ေရးေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးၿပီး အႏုပညာသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ လာခဲ့တာပါ” ဟု ကစ္ကစ္က အႏု ပညာလမ္းေၾကာင္းေပၚ လႈပ္ရွားခဲ့ ပံုကို အားပါးတရ ေျပာျပသည္။

ဇာတ္ကားေပါင္း ငါးရာေက်ာ္ ႐ုိက္ကူးခဲ့ၿပီး မင္းသားလြင္မုိး၊ ေမာ္ ဒယ္ေလး မ်ားႏွင့္အတူ ပါဝင္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ခဲ့ေသာ ခန္႔ေခ်ာႀကီး ပုဆိုး ေၾကာ္ျငာတြင္ေတာ့ ပရိသတ္က ကစ္ကစ္ ကုိပို၍ သတိထားမိခဲ့ၾက သည္။ ဇာတ္ကားမ်ား စတင္ ႐ုိက္ ကူးခဲ့စဥ္က သူ၏ အႏုပညာေၾကး က က်ပ္သုံးေထာင္၊ အႏုပညာ လုပ္သက္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္လာ သည့္ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေၾကးက ကန္ထ႐ိုက္ ဆုိလွ်င္ က်ပ္သုံးသိန္း၊ အမ်ားဆုံး ေလးသိန္း အထိရရွိေနၿပီျဖစ္သည္။

”အေၾကာက္ဆံုးက မိုးရာသီ ေရာက္မွာကိုပဲ။ အလုပ္ပါးေတာ့ ဝင္ေငြ မရွိဘူး။ အိမ္လခ၊ သမီး ေက်ာင္းစရိတ္ မေတြးရဲဘူး” ဟု ဝမ္းနည္းစြာ ဆိုလာသည္။

kk1ေလာကဒဏ္ၾကားမွ ေဆးစက္က်ရာ အ႐ုပ္ထင္ခဲ့

ေရာဂါ ေဝဒနာ ခံစားေနရသည့္ ၾကားမွပင္ မၾကာခင္ကမွ ႐ံုတင္ ျပသသြားသည့္ ‘ငါ့အကယ္ဒမီ’ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး တြင္ ဇာတ္ပို႔ ေနရာမွ ပီျပင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့သည္။ ၄င္း ဇာတ္ကားက သူမအတြက္ ထူးျခား သည့္ ဇာတ္႐ုပ္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခြင့္ရခဲ့သလို ထူးျခားသည့္ အျပင္အ ဆင္ မ်ားႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရသည္ ဟုဆိုသည္။

”ကပၸလီမ မည္းမည္းႀကီး လုပ္ ရမွာဆိုေတာ့ ငါ႐ုပ္ဆိုး သြားမွာ ေပါ့လို႔ ေတြးေသးတယ္။ ဘယ္လို မိတ္ကပ္ေတြ နဲ႔ ႐ုပ္ခ်ခ် ကိုယ္ေခ်ာ တာ ကိုယ္ အသိဆံုးပဲေလ” ဟု သူမ က အားရပါးရ ရယ္ကာ ေျပာသည္။

ထုိသုိ႔ေျပာျပီးေနာက္ ဘုရားစင္ ရွိရာသို႔လွည့္ကာ ”ဘုရားမလို႔ပဲ အဲဒီကားကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ႐ိုက္ရတာပါ့” ဟု လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုး ကန္ေတာ့သည့္ ျမင္ကြင္းက ၾကည္ ႏူးစရာ။

ထုိဇာတ္ကားကုိ ႐ုိက္စဥ္က ေျခေထာက္မ်ား ေရာင္ကုိင္းကာ အျမင့္မတက္ႏိုင္သည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ သည္။ အကယ္ဒမီ ယူသည့္ အခန္း ႐ုိက္ကူးရာ ေလွကားတြင္ ေခ်ာ္လဲ သျဖင့္ သုံးေလးခါ ျပန္လည္႐ိုက္ ကူးခဲ့ရသည္ဟု ကား႐ိုက္စဥ္ အခက္ အခဲမ်ားကို သူကျပန္ေျပာျပသည္။

ခ်စ္ကံေခလြန္းသူ

ရယ္ရယ္ေမာေမာ စကား ေျပာေနရာမွ သူမ၏ အခ်စ္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ေရး အေၾကာင္း စကား စလုိက္သည့္ အခါ သူ႕မ်က္ႏွာက ႐ုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။

”အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကံေခလြန္းပါတယ္။ အခုကြၽန္မ မွာ သမီးေလးက လြဲၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ စရာ ေမတၱာ ဘယ္သူ႔ဆီမွာ မွ မရွိ ေတာ့ဘူး” ဟု တံုးတိေျပာခ်ကာ ေဆးစာရြက္ မ်ားကို တစ္ရြက္ၿပီး တစ္ရြက္ထပ္ရင္း မ်က္ရည္မ်ား က် လာျပန္သည္။

မိဘကံ မေကာင္းသည့္ အျပင္ အိမ္ေထာင္ေရး ကံပါ ေခရသည့္ ကစ္ကစ္ တစ္ျဖစ္လဲ မစုလတ္မာ သည္ အခ်စ္က သူ႔အတြက္ စူးနစ္ နာက်င္ေစသည့္ ျမားတစ္စင္းသာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္ဟု မ်က္စိမွိတ္ကာ တိုးတိုးေလး ေရရြတ္လိုက္သည္။

၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္တြင္အိမ္ေထာင္ က်ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ သမီးဦး ေလး ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ခင္ပြန္း ျဖစ္သူ၏ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ ျပန္မႈေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ကြဲခဲ့ရ သည္ဟု သူက ေျပာသည္။

”အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မၾကာခင္ ေလးမွာပဲ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ ျပန္မႈေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ကြဲသြား ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမီးေလး မ်က္ႏွာေၾကာင့္ သူ႔ကိုျပန္ေပါင္း ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ေတာ့တဲ့ အဆံုး အၿပီးထြက္ သြားတယ္။ ကြဲသြားၿပီး ေျခာက္ႏွစ္ ေက်ာ္မွာသူ ဆံုးသြားတယ္” ဟု သူက ေၾကကြဲဟန္ျဖင့္ ေျပာသည္။ ဘဝ ဒဏ္ရာေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳခဲ့ရ သည့္သူမအဖို႔ ေသမေလာက္ ခံစား ခ်က္မ်ားကိုမ်ိဳသိပ္ရင္း ပရိသတ္မ်ား ၿပံဳးေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္မ်က္ရည္ကိုကြယ္ ဝွက္ကာ အသံုးေတာ္ခံခဲ့သည္။

ဘဝဒဏ္ ႐ုိက္ခတ္မႈကို သူမ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းနည္းက တရားထိုင္ ျခင္းျဖစ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ အခန္းကို လံုေအာင္ပိတ္ကာ သီခ်င္းေအာ္ဆို ျခင္းက သူမ၏ စိတ္ထြက္ေပါက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။

ေမတၱာဖ်န္းလုိ႔ လန္းခဲ့ၿပီ

ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ႏွင့္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါေလာက္ ႀကဳံဖူးခ်င္ သည္ဟု ဆိုသည့္ မကစ္အတြက္ ယခုေတာ့ ဆုေတာင္းမ်ား ျပည့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ေရာဂါေဝဒနာ ခံစားရင္း ခက္ခဲ က်ပ္တည္းေနခ်ိန္တြင္ အႏု ပညာ ေမာင္ႏွမမ်ား၏ ေဖးမမႈက အားေဆးတစ္ခြက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

”ကစ္ကစ္ ေနမေကာင္းဘူး ၾကားေတာ့ အႏုပညာရွင္လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ တခ်ိဳ႕က ေမတၱာျပလာ ေရာက္ခဲ့တယ္။ ေရြးခ်ယ္ရပ္တည္ ခဲ့တဲ့ ဘဝတစ္ခုကေန ရလာတဲ့ ေမတၱာပါ” ဟုသူမကမ်က္ရည္ က်ကာ ဆိုသည္။

ထိုမ်က္ရည္က ဝမ္းနည္း သည့္မ်က္ရည္ မျဖစ္ႏိုင္သလို နာ က်င္မႈေၾကာင့္ က်လာသည့္ မ်က္ ရည္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ သူမေတာင့္တ ေနသည့္ ဆႏၵတစ္ခု ျပည့္ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ က်လာသည့္ ဝမ္းသာျခင္း မ်က္ရည္ပင္ ျဖစ္မည္။

စကားေျပာေနရင္း ေဆးစာ ရြက္မ်ားၾကားမွ စာရြက္အဝါ ေလး တစ္ရြက္ကိုထုတ္ကာ ”ဒါက အႏုပညာရွင္ ေမာင္ႏွမေတြလာ လွဴတဲ့စာရင္းပါ။ ကစ္ေရာဂါကုလို႔ ေပ်ာက္ၿပီး ေငြေတြပိုေနရင္ ေဆး ပေဒသာပင္စိုက္ၿပီး ကစ္ကစ္လုိပဲ မရွိဆင္းရဲသား ေဆးဖိုးလိုအပ္ ေနတဲ့သူေတြကို ျပန္လွဴမွာပါ” ဟု သူကေလသံျမႇင့္ကာ ေျပာသည္။

သူမႏွင့္ တစ္မနက္တာေျပာခဲ့ သမွ်သည္ ေအာင္ျမင္မႈ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္ဝမႈသည္ မတည္ၿမဲ၊ တည္ၿမဲ သည္ကား ဘုရားေပတည္း။ တစ္ ဦးေပၚတစ္ဦး ေမတၱာ ထားျခင္း ခ်စ္ျခင္းသည္သာ အမြန္ျမတ္ဆံုး ဟုပင္။

အခ်စ္က သူ႔အတြက္ စူးနစ္နာ က်င္ေစသည့္ ျမားတစ္စင္းသာျဖစ္ ေစခဲ့သည္ မွန္ေသာ္လည္း ယေန႔ ပရိသတ္မ်ား၏ ခ်စ္ျခင္း၊ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္မ်ား၏ ေမတၱာ၊ သမီးေလး ၏ ေအးျမေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက သူမ၏ကမၻာကို ဆက္လက္ လင္း လက္ေတာက္ပေစဦးမည္။

မိဘရင္ခြင္ေငြ႕ကို ခိုလႈံခြင့္မရ သည့္အျပင္ အိမ္ေထာင္ေရးပါအ ေၾကာင္း မလွပခဲ့ေသာ္လည္း သူမ ေရးသားေနသည့္ ဘဝစာမ်က္ႏွာ ကေတာ့ ဝမ္းနည္းသူမ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ ေအာင္၊ ပင္ပန္းသူမ်ားလန္းဆန္း ေအာင္၊ ေၾကကြဲသူမ်ား ရယ္ေမာ ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးေနသည့္ စူပါဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦး၏ ဘဝပင္ ျဖစ္သည္။

ထူးထူးေမးျမန္းတင္ဆက္သည္

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*