ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇာတ္သိမ္းခန္း လွေစခ်င္

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇာတ္သိမ္းခန္း လွေစခ်င္
February 8, 2017 Asian Fame

1:44 pm
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇာတ္သိမ္းခန္း လွေစခ်င္

ub

”ေမတၱာတရားသာလွ်င္ အဖ်က္စိတ္မ်ားကို လႊမ္းမိုး၍ အျပဳစိတ္မ်ားအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ေသာ စြမ္းအားရိွသည္။ မုန္းတီးျခင္းသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္သေဘာထားကို မာေက်ာေစရန္ကို သာစြမ္းႏိုင္၏”

ေဒါက္တာ ေကသီရိဓမၼနႏၵ(ဗုဒၶစာေပပညာရွင္)

ေမတၱာစြမ္းအား

ပါဠိစာေပ၌ ေမတၱာကို အေဒါသ ဟူ၍ ဆိုထားသည္။ ဆိုလိုသည့္ သေဘာမွာ ေမတၱာတရားတြင္ အမ်က္ေဒါသမရွိဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္။ ေမတၱာစိတ္သည္ အျပဳစိတ္ျဖစ္သည္။ ေမတၱာစိတ္မွာ အျပဳစိတ္ပါလာသျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ ေသာစြမ္းအားရွိသည္။ မုန္းတီးျခင္း ေဒါသ စိတ္သည္ အဖ်က္စိတ္ျဖစ္သည္။ မုန္းတီး ေစျခင္း ေဒါသစိတ္တြင္ အဖ်က္စြမ္းအားသာရွိပါသည္။ မုန္းတီးေစျခင္း ေဒါသစိတ္သည္ အဖ်က္စြမ္းအားရွိေသာေၾကာင့္ ဆန္႔ က်င္ဘက္ပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္သေဘာထားကို မာေက်ာေစႏိုင္သည္။ အျပဳစြမ္းအားရွိေသာ ေမတၱာစိတ္သည္ အဖ်က္စြမ္းအားႏွင့္ မုန္း တီးျခင္း၊ ေဒါသစိတ္ရွိေသာ တစ္ဖက္ဆန္႔က်င္ဘက္ ပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္ကို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ သြားေစႏိုင္ပါသည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ ဗုဒၶစာေပ ပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေကသီရိဓမၼနႏၵ၏ အဆိုအမိန္႔သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကသူမ်ား က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ ေဆာင္ ပုဒ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ ေမတၱာတရား၊ ခ်စ္ျခင္းက႐ုဏာတရားတို႔သည္ ထက္ျမက္ေသာ စြမ္းအားမ်ားပြားမ်ားျဖစ္ ေပၚႏိုင္သည္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း သတိ ေပးေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကိုလည္း ၎ေရးသားေသာ ‘Why Worry စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၅၉ တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားေဖာ္ ျပထားပါသည္။

ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ သနားျခင္း က႐ုဏာတို႔သည္ မုန္းတီးမႈေဒါသအတြက္ ေျဖေဆးမ်ားျဖစ္၏။ စိတ္ေစတနာေကာင္းသည္ စိတ္ဆိုးျခင္း၏ ေျဖေဆးျဖစ္၏။ အျပဳခြန္ အားတစ္ခုရွိျခင္းသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အ ဖ်က္ခြန္အားမရွိျခင္းကို သြယ္ဝိုက္၍ ေဖာ္ၫႊန္းျပ၏။ ေမတၱာက႐ုဏာႏွင့္ စိတ္ေစတနာ ေကာင္းတို႔ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္းျဖင့္ ရရွိ လာေသာစိတ္ကူးမ်ားကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ အဖိုး တန္ဆံုးအရည္အေသြးမ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္ဟု ဆိုထားပါသည္။

သို႔ေသာ္ ယေန႔ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ပြား ေနသည္။ ေမတၱာက႐ုဏာႏွင့္ စိတ္ေစတ နာေကာင္းတို႔သည္ အဖိုးတန္ဆံုးေသာ အ ရည္အေသြးမ်ားကို ႏွစ္ဖက္လံုး ေမ့ေလ်ာ့ ေနၾကပါသည္။ ၎ကဲ့သို႔ တိုက္ပြဲျပင္ဆင္ ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္ သူမွန္သည္၊ မည္သူမွားသည္ကို အျပစ္ သေဘာ ေစာေၾကာမေျပာလိုပါ။ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာတရားနယ္ပယ္မွ ေဝးေဝးမေနၾက ပါႏွင့္။ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာတရားတို႔သည္ မိမိႏွလံုးသားအတြင္းမွာ ထားရွိၾကပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အဖ်က္တရားစစ္ပြဲေတြႏွင့္ အ ေျဖမရွာပါႏွင့္ေတာ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အျပဳ တရားစြမ္းအားရွိေသာ ေမတၱာတရား၊ က႐ု ဏာတရားတို႔ႏွင့္ စားပြဲဝိုင္းထိုင္ၿပီး အေျဖရွာၾကပါေတာ့လို႔ ေျပာခ်င္၍ ဤေဆာင္းပါး ေရးသားလိုက္္မိပါေတာ့သည္။

ေမတၱာ က႐ုဏာ တရားမ်ား ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကျခင္း

အမ်ိဳးသားသင့္ျမတ္ေရး ၂၁ ရာစု ပင္လံုညီလာခံအစည္းအေဝးကို ၃၁-၈-၂ဝ၁၆ ေန႔မွ ၃-၉-၂ဝ၁၆ ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့ရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ ဇာတ္လမ္းအဖြင့္၏ အက၊ အလွတို႔မွာ ႐ႈမဝေသာ အကအလွတို႔ျဖင့္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာပန္းမ်ား၏ ရနံ႔တို႔ သည္လည္း ႀကိဳင္ခဲ့လႈိင္ခဲ့ပါသည္။ ကမၻာကပင္ ရင္သပ္႐ႈေမာအံ့ၾသခဲ့ပါသည္။ သို႔ ေသာ္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂ဝ ရက္ ေန႔တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇာတ္စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ပါဝင္ကျပခဲ့ေသာ ဇာတ္ေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ KIO ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဇာတ္ခံုေပၚတြင္ ပါဝင္ကျပခြင့္မရခဲ့ေသာ TNLA , MNDAA ႏွင့္ AA အဖြဲ႕တို႔က ေျမာက္ပိုင္းမဟာမိတ္အဖြဲ႕ဖြဲ႕ၿပီး တပ္မေတာ္ႏွင့္ စစ္ပြဲ ခင္းၾကသည့္သတင္းကို ျပန္ၾကားရျပန္ေတာ့သည္။ ေမတၱာတရားမ်ား ေမ့ေပ်ာက္ေနၾကၿပီဟူ၍ ဆင္ျခင္လိုက္မိသည္။ တိုက္ခုိက္ေနၾကသည့္ ႏွစ္ဖက္ေသာ အဖြဲ႕မ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာ သာကိုးကြယ္ၾကသူမ်ားႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘာ သာကိုးကြယ္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အဆိုပါ ဘာသာႏွစ္ရပ္လံုးက ေမတၱာတရားကို တန္ ဖိုးထားၾကပါသည္။

ဗုဒၶတရားေတာ္မွာ ပါဠိေတာ္ ပထမတြဲ ေမတၱာသုတ္- ၄၄၃ တြင္ ”ေမတၱာတရား သည္ ရန္ကင္းၿငိမ္းသည္၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ကိုမွ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း မညႇဥ္းဆဲ၊ သူ တစ္ပါးကိုလည္း မသတ္ျဖတ္ေစ၊ မိမိကိုယ္ တိုင္လည္း အႏိုင္မယူ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း အႏိုင္မယူေပ။ သူတစ္ပါးကိုလည္း အႏိုင္ မက်င့္ေစ”ဟူ၍ ဆိုထားပါသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ဓမၼာက်မ္းစာသစ္မွာလည္း ”ေမတၱာသည္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း သေဘာႏွင့္ အစဥ္ကင္းစင္၏။ ေမတၱာ တရားသည္ ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္။ ေမတၱာတရားသည္ ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္းမရွိ၊ ၾ<ြကားဝါျခင္း မရွိ၊ မာန္မာနမရွိ၊ ကိုယ္က်ိဳးမရွာတတ္၊ အ မ်က္ေဒါသ မထြက္တတ္” ဟူ၍ ဖြင့္ဆို ထားပါသည္။

တစ္ဖန္ ေမတၱာတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဓမၼပဒတရားေတာ္တြင္ ေမတၱာတရားသည္ သဘာဝနိယာမတရား (Eternal Law) ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုထားသည္မွာ ”ဤေလာ ကတြင္ ရန္တုံ႔မူျခင္းျဖင့္ ရန္တို႔သည္ ဘယ္ အခါမွ် မေျပၿငိမ္းႏိုင္ကုန္၊ ေမတၱာျဖင့္ သာလွ်င္ ရန္ေျပၿငိမ္းႏိုင္ကုန္၏။ ဤသေဘာ အစဥ္အလာမွာ သဘာဝနိယာမ (Eternal Law) ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။ ၎အျပင္ ခရစ္ယာန္သူေတာ္စင္ႀကီး မာသာထရီဇာကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္ဆု ေပးၿပီးေနာက္ လူေတြက ကမၻာႀကီးၿငိမ္း ခ်မ္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမည္နည္းဟု မာသာထရီဇာကို ေမးၾကရာ ”ကိုယ့္အိမ္ ျပန္ၿပီး ကိုယ့္မိသားစုကို ခ်စ္တာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးပါ”ဟု ျပန္ေျဖဆိုခဲ့ပါသည္။ ခရစ္ယာန္ သူေတာ္စင္ႀကီးကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလိုခ်င္ရင္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားကိုလက္ကိုင္ထားၾကဖို႔လိုေၾကာင္း မိန္႔ဆိုထား ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေသနတ္ကိုင္၍ စစ္ပြဲေတြထဲ မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရွာမေတြ႕ႏိုင္ပါ။ ေမတၱာ တရားလက္ကိုင္ထားၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစားပြဲ ဝိုင္းမွာ ထိုင္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဆြးေႏြး ရွာေဖြမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ပါ သည္ဟူ၍ ေမတၱာဒႆနအျမင္ႏွင့္ ဆင္ျခင္ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ႀကံဳေတြ႕ခံစားခဲ့ရသည့္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညိႇႏႈိင္းမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ား

(က) ဆိုဗီယက္ ႐ုရွားႏွင့္ အေမရိကန္တို႔ အျငင္းပြားျပႆနာ

ျမန္မာ့ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ပြားၿပီး ၂၄ ႏွစ္အၾကာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ကမၻာႀကီးကို အဏုျမဴစစ္ပြဲႀကီးျဖစ္ေတာ့မည့္ဆဲဆဲတြင္ ဆိုဗီယက္႐ုရွားက က်ဴးဘားႏိုင္ငံအား ဒံုး ပစ္စင္မ်ား တည္ေဆာက္ေပးမည့္ကိစၥ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ က်ဴးဘားသည္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံႏွင့္ နီးကပ္ေန၍ အေမရိကန္က သေဘာမတူ ကန္႔ကြက္သည္။ ကမၻာ့ကုလသမဂၢသို႔ ေျဖရွင္းရန္ ထိုျပႆနာ ေရာက္ရွိ လာသည္။ ထိုစဥ္က ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အ တြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဦးသန္႔ျဖစ္ပါသည္။ အဏုျမဴကမၻာစစ္ပြဲႀကီး မျဖစ္ေစရန္ ေစတနာႏွင့္ ဦးသန္႔သည္ ကြင္းဆင္းၿပီး အခ်ိန္မီ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ့သည္။ ေအာင္ျမင္သြားခဲ့သည္။ ထို စဥ္က အေမရိကန္သမၼတမွာ ဂြၽန္အက္ဖ္ကေနဒီ ျဖစ္ပါသည္။ ၎က ”ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔ရဲ႕ ေက်းဇူးေတြကို ကမၻာႀကီးက ဆပ္မကုန္ပါဘူး”ဟု ေက်း ဇူးတင္စကား ေျပာခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သားတို႔ ဂုဏ္ယူရမည့္ ေက်းဇူးတင္စကား ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ျပည္ တြင္းစစ္ႀကီးကေတာ့ စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနဆဲ၊ ေဆြးေႏြးေနၾကဆဲ အႏွစ္ ၇ဝ ခန္႔ ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

(ခ) ေတာ္လွန္ေရး အစိုးရႏွင့္ ဗကပ တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညိႇႏႈိင္းျခင္း

ျမန္မာ့ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ၿပီး ၂၅ ႏွစ္ အၾကာ၊ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညိႇႏႈိင္းမႈ ျပဳခဲ့ၾကပါသည္။ ဗကပ မွ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္အခ်ိဳ႕ကို တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံမွ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေခၚယူေပးသည္အထိ အစီအစဥ္မ်ားပင္ ရွိခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဖက္လံုး ေမတၱာတရားႏွင့္ ေမတၱာအား နည္းၾကေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဖက္လံုး အတၱမာနျပင္းထန္မႈရွိေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညိႇႏႈိင္းမႈ မေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကပါ။ ဗကပအဖြဲ႕ ေခ်ာင္းကို ျဖတ္၍ ပဲခူး႐ိုးမသို႔ ျပန္ထြက္ခြာသြားပံုကို သတင္းဓာတ္ပံုဆရာက ဓာတ္ပံု႐ိုက္ယူထား ၿပီး ‘ေရွ႕သို႔’ ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ ကို စာေရးဆရာႀကီး ေအာင္သင္း (ကြယ္ လြန္)က ဓာတ္ပံု၏အႏုပညာအလွကို ေဖာ္ျပေရးသား၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျမတ္ႏိုးၾကေသာ ျပည္သူတို႔၏ ခံစားခ်က္ရွိပံုကို ေအာက္ပါ အတိုင္း မွတ္ခ်က္ျပဳေရးသားထားပါသည္။ ဖိနပ္ေလးေတြ ခြၽတ္ၿပီး လက္မွာကိုင္ လ်က္ ပုဆိုးစေလးေတြ မ,ကာ ေခ်ာင္းကို ျဖတ္ကူးေနပံုျဖစ္သည္။ သူတို႔ ျပန္ၾကေလ ၿပီဆိုသည့္အတိုင္း ျပည္သူတို႔၏ ရင္ထဲတြင္လည္း ”ေၾသာ္၊ သူတို႔ တကယ္ျပန္သြားၾကၿပီကိုး”ဟူေသာ အသိျဖင့္ ေဆြးေဆြး နင့္နင့္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

(ဂ)
ညိႇႏိႈင္းပြဲ၊ ေဆြးေႏြးဆဲ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပံုရိပ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းစစ္ သက္ တမ္းသည္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ၆၉ ႏွစ္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ လာၿပီျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၅ ခု ႏွစ္အထိ သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေအာင္ျမင္မႈ ေျခလွမ္းမ်ား စတင္ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ အစိုးရသစ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္လက္ထက္ ေရာက္လာေသာအခါ အမ်ိဳးသားသင့္ျမတ္ ေရးၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစဥ္ခ်မွတ္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုလမ္းစဥ္မွာလည္း ေမတၱာ လမ္းစဥ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ဥကၠ႒အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပထမညီ လာခံကို ၃၁-၈-၂ဝ၁၆ မွ ၃-၉-၂ဝ၁၆ ေန႔အထိ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ခဲ့၍ ကမၻာကပင္ ရင္သပ္႐ႈေမာ အံ့ၾသခဲ့ရသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ အဆိုပါ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးဇာတ္လမ္းဖြင့္ပြဲ အလွသည္ ကကြက္လည္းမညီ၊ စည္းခ်က္ႏွင့္ တီးကြက္မ်ားလည္း မညီေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇာတ္ခံုေပၚ တြင္ စံုညီစြာေတြ႕ျမင္၍ ျပည္သူတို႔ ဝမ္းေျမာက္စြာ ၾကည့္႐ႈႀကိဳဆိုခဲ့ၾကပါသည္။

သို႔ေသာ္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂ဝ ရက္ေန႔တြင္ အျပန္အလွန္ တိုက္ခိုက္ ၾကေသာစစ္ပြဲမ်ား သတင္းၾကားရျပန္၍ စစ္ပြဲသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လမ္း ေၾကာင္းမဟုတ္ပါဟူ၍ ေျပာၾကားလိုပါသည္။ ေမတၱာတရားကို ေမ့ေပ်ာက္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ေနရပါသည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါ သည္။ ေမတၱာႏွင့္ က႐ုဏာတရားတို႔သည္ မုန္းတီးမႈႏွင့္ ေဒါသတရားတို႔မွ ေပါက္ဖြား လာေသာရန္ပြဲႏွင့္ စစ္ပြဲမ်ားအတြက္ ေျဖ ေဆးျဖစ္ၾကသည္ကို ေမ့ေနၾကပါသည္။ သို႔အတြက္ လူတို႔သည္ လူသားမ်ား အေပၚ အၾကင္နာတရားထားရန္ ပ်က္ ကြက္ေသာအခါ မိမိကိုယ္ပိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စိတ္ဓာတ္ကိုပင္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရာ ေရာက္ပါ သည္ဟူေသာ ေဒါက္တာေကသီရိဓမၼနႏၵ၏ ေအာက္ပါ အဆိုအမိန္႔ကို ေမတၱာလက္ ေဆာင္ ေပးလိုက္ပါသည္။

When we fail to be kind to all man, we destroy our own peace of mind” ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ လူသားမ်ားအေပၚ အၾကင္နာတရားမ်ားထားရန္ ပ်က္ကြက္ေသာအခါ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ကိုပင္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရာေရာက္သည္။ေမတၱာတရားႏွင့္ ေမတၱာအားကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ၾကရာတြင္ ေမ့မထားၾကပါႏွင့္ဟု တင္ျပလိုပါသည္။ ခရစ္ယာန္ သူေတာ္စင္ မာသာ ထရီဇာ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္ဆုရသူ)၏ ဆိုစကားေလးအတိုင္း ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ခ်င္သည္ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ မိမိအိမ္ကိုျပန္လာၿပီး မိမိ၏မိသားစုကိုခ်စ္တာ ေမတၱာထားတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါဟု ဆိုထားပါသည္။ သို႔ပါ၍ ေျမာက္ပိုင္းနယ္ေျမမွာ မေက်ပြဲဆင္ႏႊဲေနေသာ စစ္ပြဲမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ‘မဆင္ႏႊဲၾကပါႏွင့္ေတာ့၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားကို ခ်စ္ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၍ ၂၁ ရာစု ပင္လံုၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇာတ္ခံုေပၚသို႔ ျပန္လည္တက္ေရာက္ၾကပါေတာ့’ဟု တင္ျပခ်င္ပါသည္။ စစ္ေၾကာင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ပါ။ ေမတၱာ လမ္းေၾကာင္းသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လက္ေဆာင္မြန္

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အီတလီပညာရွင္ ဖရန္စက္ကိုဖီးထရပ္ခ်္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားကို လက္ေဆာင္စကားပါးလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ၎မွာ-”ဝိသမေလာဘ၊ အလိုဆႏၵ၊ ဝန္တိုစိတ္၊ ေဒါသ၊ မာန္မာနတည္း ဟူေသာ အႏၲရာယ္သင့္ေရာက္ေစႏိုင္သည့္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးသည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အတူယွဥ္တြဲလ်က္ရွိသည္။ ထိုရန္သူမ်ိဳး ငါးပါးတို႔ကို အၿပီးတိုင္ ပယ္သတ္ႏိုင္ပါမွ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ထာဝရၿငိမ္း ခ်မ္းေရးႏွင့္ ရာသက္ပန္ မခြဲမခြာယွဥ္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္” ဟု မိန္႔ဆိုထားပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္း ဦးတည္တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္ေနေသာ စစ္လမ္းေၾကာင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ပါ။

အမွန္မွာ- တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ ရန္သူ မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အစစ္အမွန္ ရန္သူမ်ား၊ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အႏၲရာယ္သင့္ေစေသာရန္သူမ်ားမွာ ဝိသမေလာဘ၊ အလိုဆႏၵ၊ ဝန္တို စိတ္၊ ေဒါသႏွင့္ မာန္မာနတို႔သာျဖစ္သည္ကို သတိျပဳဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။သို႔ျဖစ္ပါ၍ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ညီအစ္ကို တိုင္းရင္းသား မ်ားသည္ ညီၫြတ္ေသာ အသိစိတ္ဓာတ္ေမြးျမဴၿပီး အခ်င္းခ်င္း မတိုက္ခိုက္ၾကဘဲ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေႏွာင့္အယွက္ျပဳေနျခင္းမ်ားကို ရွာေဖြေခ်ဖ်က္ တိုက္ပစ္ၾကပါေတာ့ဟု ဤေဆာင္းပါးေရးသားၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ (၂၁) ပင္လံုညီလာခံအစည္း အေဝးႀကီးကို ႀကိဳဆိုလိုက္ပါသည္။

ဆရာဘုန္း(ဥပေဒ)

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*