ျမန္မာ့ဂီတေရစီးေၾကာင္း တသြင္သြင္စီးဆင္းေစလိုသည္ (အယ္ဒီတာ႕အာေဘာ္)

ျမန္မာ့ဂီတေရစီးေၾကာင္း တသြင္သြင္စီးဆင္းေစလိုသည္ (အယ္ဒီတာ႕အာေဘာ္)
March 22, 2017 Asian Fame

11:49 am
ျမန္မာ့ဂီတေရစီးေၾကာင္း တသြင္သြင္စီးဆင္းေစလိုသည္ (အယ္ဒီတာ႕အာေဘာ္)

midol

မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ သံစဥ္မ်ားႏွင့္ကမၻာ၊ အိမ္မက္ဆံုရာ၊ ျမန္မာအိုင္ဒယ္ (Myanmar Idol) အစရွိေသာ ေတးဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားအၾကားတြင္ အေတာ္ပင္ ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ လတ္တေလာအေျခအေနတြင္ ျမန္မာအိုင္ဒယ္ (Myanmar Idol) ၿပိဳင္ပြဲသည္ေရပန္းအစားဆံုး အဆိုၿပိဳင္ပြဲျဖစ္သည္။ သားငယ္၊ ဘီလီ၊ ပိုးမီ အစရွိေသာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္မ်ားကို ျမန္မာျပည္တစ္နံတစ္လ်ားသာမက လူမႈကြန္ရက္ မ်ားတြင္ပါ မသိသူမရွိၾက။ ထိုအဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ပင္ ဂီတကို ယခင္ကထက္ ပိုမို ခံစားနားလည္လာၾကသည္။ ဂီတအမ်ိဳးအစားမ်ားကို ပိုမိုသိလာၾကသည္။ ေတးသြား၊ စာသားႏွင့္ ဂီတသံစဥ္ဖန္တီးသူမ်ားကို ပိုမိုအသိအမွတ္ျပဳလာၾကသည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ ေတးသီခ်င္းဆိုျပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ျမန္မာသံစဥ္ကိုသီဆိုယွဥ္ၿပိဳင္ရေသာ ၿပိဳင္ပြဲငယ္မ်ားလည္းပါရွိရာ ပရိသတ္သည္ ”ျမန္မာသံစဥ္ႀကီးပါကြာ” ဟူ၍ ျဖစ္မသြားဘဲ ”ဒီတစ္ပတ္ျမန္မာသံဆိုေတာ့ ျပိဳင္ပြဲဝင္ေတြအခက္ေတြ႕ၿပီေဟ့” ”ျမန္မာသံက ဆိုႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ဘူး” ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ျပဳသံမ်ားကိုသာၾကားရၿပီး ၿပိဳင္ပြဲဝင္သည့္ အခါ တီးဝိုင္းကျမန္မာသံသီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ေခတ္ေပၚတူရိယာမ်ားျဖင့္ ဆန္းသစ္ တီထြင္ ဖန္တီးတီးခတ္ၿပီး ၿပိဳင္ပြဲဝင္မ်ားကလည္း ႀကိဳးစားသီဆိုၾကသည္ကို ၾကားရေသာအခါ ပရိသတ္အထူးေက်နပ္ႏွစ္သက္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ ျမန္မာ့ဂီတအတြက္ အားတက္မိသည္။

မၾကာေသးမီကၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာအိုင္ဒယ္ (Myanmar Idol ) ၿပိဳင္ပြဲဝင္ သားငယ္၏ ‘ေမဘရဏီလို’ ဟူေသာ မ်က္ႏွာအမူအရာ၊ ကိုယ္အမူအယာႏွင့္ ေတးဆို ဟန္သည္ ဝင္းဦးတစ္ေခတ္ကိုလႈပ္ႏႈိးႏိုင္ခဲ့သလို တစ္ေခတ္တစ္ခါက ရရာပစၥည္းရရာနည္းျဖင့္ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာ စြယ္စံုရအႏုပညာရွင္ႀကီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ေၾကာင္း ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားကို သတင္းစကားလက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္ခဲ့သည္။

အာ႐ုံငါးပါးရွိသည့္အနက္အျမင္ (စကၡဳ)အာ႐ုံႏွင့္ အၾကား (ေသာတ)အာ႐ံု ႏွစ္ပါးသာလွ်င္ အႏုပညာနယ္ပယ္ကို စိုးမိုးထားႏိုင္သည္။ ယင္းတို႔ကိုအေျခခံေသာ စကၡဳအႏုပညာရပ္ (Visual Arts) ႏွင့္ ေသာတအႏုပညာရပ္ (Auditory Arts) မ်ားသည္လည္း သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္မားလွသည္။ ထိုအာ႐ုံႏွစ္ပါးသည္ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ လူသားတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဆင့္ကဲေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ အေရးပါေသာေနရာမွပါဝင္ၿပီး ကမၻာႀကီးကိုပင္ လႊမ္းမိုးထားႏိုင္သည္။

ဤေနရာတြင္ ဂီတသည္ ယဥ္ေက်းမႈကိုလႊမ္းမိုးႏိုင္ေၾကာင္း သာဓကအခ်ိဳ႕ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုသည္။ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္ ဟူေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္လံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္မွာ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ‘မန္းေတာင္ရိပ္ခို’ သီခ်င္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့အတာသႀကၤန္သည္ ‘မန္းေတာင္ရိပ္ခို’ သီခ်င္း မပါလွ်င္ သႀကၤန္အေငြ႕အသက္ေပ်ာက္သြားသလိုခံစားရသည္အထိ လႊမ္းမိုးထား ႏိုင္ခဲ့သည္။ အျခားဥပမာတစ္ခုကိုျပရေသာ္ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာမဂၤလာေဆာင္မ်ားတြင္ မပါမျဖစ္သီဆိုေနၾကရေသာ ‘အခါေတာ္ေပး’ ေတးသီခ်င္း ျဖစ္သည္။ ထိုသီခ်င္းသည္ ေတးေရးေတးဆို တြံေတးသိန္းတန္၏လက္ရာျဖစ္သည္။ ေပၚလာသည္မွာ မၾကာလွ ေသးေသာ္လည္း တြံေတးဦးသိန္းတန္သာ ဤသီခ်င္းမေရးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ မဂၤလာေဆာင္မ်ားသည္ ယခုေလာက္ ျပည့္စံုမည္မဟုတ္၊ က်က္သေရရွိမည္မဟုတ္ဟု ခံစားရေလာက္ေအာင္ပင္ ယဥ္ေက်းမႈကို လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ဂီတသည္ ကမၻာ့ဂီတႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ဟု သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရဆိုသည္။ ျမန္မာ့ဂီတသည္ ပ်ဴေခတ္ (လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၁၂ဝဝ ခန္႔) ကပင္ စတင္ေပၚေပါက္ေနၿပီး ပုဂံေခတ္တြင္ အေတာ္ပင္ထြန္းကားခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကို ကိုးကား၍ပညာရွင္မ်ားက ဆိုၾကသည္။

ျမန္မာ့ဂီတႏွင့္ကမၻာ့ဂီတေရစီးေၾကာင္းႏွစ္ခုကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ေသာ္ အေတာ္ပင္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွသည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၁၇၁ဝ ခန္႔က ဝန္ႀကီးပေဒသရာဇာ ေရးသား ခဲ့ေသာ ‘တံတ်ာေတရွင္’ သီခ်င္းသည္ ဂ်ာမန္ဂီတပညာရွင္ႀကီးဘာ့ခ္၏ ‘ဘုရားသခင္သည္သာ ကြၽႏ္ုပ္၏အရွင္သခင္ (God is My King) ‘ သီခ်င္းႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္သည္။ အလားတူပင္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၇၈ဝ ခန္႔က လက္ဝဲသုႏၵရအမတ္ႀကီး ဦးျမတ္စံ ေရးသားသီကံုးခဲ့ေသာ ‘မဲဇာေတာင္ေျခ’ ရတုသည္ ဂ်ာမန္ဂီတပညာရွင္ႀကီး မိုးဇက္၏ ‘ေမွာ္ပုေလြ (Magic Flute)’ ေတးသြားႏွင့္ တစ္ေခတ္တည္းျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ျမန္မာ့ဂီတ ေလာက၏ မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္ျဖစ္ေသာ ျမဝတီမင္းႀကီးဦးစ ၁၈ဝဝ ခုႏွစ္ခန္႔က ေရးသားခဲ့ေသာ ‘သာဆန္းရဂံုေဘြ’ ပတ္ပ်ိဳးသည္ ဂ်ာမန္ဂီတပညာရွင္ ဗီသိုဗင္က နပိုလီယံ ဘုရင္စစ္ခ်ီပံုကို ဂုဏ္ျပဳဖန္တီးခဲ့သည့္ ရဲေသြးရဲမာန္ (Eroica Symphony) ေတးသြား ႏွင့္တစ္ခ်ိန္တည္းေပၚခဲ့ေသာ ေတးသီခ်င္းျဖစ္ေနျပန္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ျမန္မာ့ဂီတ သည္ အေျခခံေတးသြား၊
သံစဥ္တည္ေဆာက္ပံု အယူအဆအေျခခံသေဘာ မတူညီ ၾကေသာ္လည္း ကမၻာႏွင့္ေခတ္ျပိဳင္ေပၚခဲ့ေသာ ကိုယ္ပိုင္အသံ၊ ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ ကိုယ္ပိုင္ တူရိယာရွိသည့္ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ျမန္မာ့ဂီတကိုထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီ တည္တံ့ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကိုထိန္းသိမ္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇး ရွင္းေခတ္ႀကီးတြင္ ကမၻာ့ဂီတသည္ ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခုအေနျဖင့္ ရွင္သန္ေနသလို ျမန္မာ့ဂီတကိုလည္း ရွင္သန္ေစလိုသည္။ ထိုသို႔ ရွင္သန္ႏိုင္ေအာင္လည္း စြမ္းႏိုင္ သူတို႔က ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းၾကေစလိုသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကလည္း တတ္အား သေရြ႕ ကူညီေစလိုေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသားေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

အယ္ဒီတာ

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*