Saturday, December 14, 2024

ယူကရိန်းကိစ္စ နိုင်ငံရေးအရဖြေရှင်းရန်အခြေအနေအတွက်ကြိုးပမ်း–ရှီ

အန်ကာရာ၊ဒီဇင်ဘာ ၁၃ တရုတ်သမ္မတရှီကျင့်ဖျင်က ၎င်းတို့အနေဖြင့် ရုရှား - ယူကရိန်းအရေးအတွက် နိုင်ငံရေးနည်းအရဖြေရှင်းရန်အ‌ေခြအ‌ေနအတွက်ကြိုးပမ်းမည်ဖြစ်‌ကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်ဟုသိရသည်။ ပေကျင်းရှိ အာဏာရ ယူနိုက်တက်ရုရှားပါတီ ဥက္ကဌလည်းဖြစ်သည့် ရုရှားသမ္မတဟောင်း ဒီမီထရီမက်ဗီဒက်နှင့်တွေ့ဆုံစဉ်...

၂၀၂၅ အာရှဖလား အမျိုးသမီးဖူဆယ်ခြေစစ်ပွဲအတွက် ပဏာမကစားသမားများစာရင်းထုတ်ပြန်

မြန်မာ့လက်ရွေးစင်အမျိုးသမီးဖူဆယ်အသင်းသည် လာမည့် ၂၀၂၅ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီ ၁၅ ရက်မှ ၁၉ ရက်အထိ မြန်မာနိုင်ငံမှ အိမ်ရှင်အဖြစ်လက်ခံကျင်းပမည့် ၂၀၂၅ အာရှဖလား...

ဘားအံမြို့ရှိ ကျောက်ကလပ်စေတီတော်ပရဝုဏ်အား ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ရေးနယ်မြေအဖြစ်သတ်မှတ်

ကရင်ပြည်နယ်၊ ဘားအံမြို့ရှိ အထင်ကရစေတီတော်တစ်ဆူဖြစ်သော ကျောက်ကလပ်စေတီတော်ပရဝုဏ်အား ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ရေးနယ်မြေအဖြစ် ယနေ့ ဒီဇင်ဘာ ၁၃ ရက်နံနက်ပိုင်းမှစတင်ကာသတ်မှတ်ခဲ့ကြောင်း သိရသည်။ ထိုသို့ သတ်မှတ်ရာ၌ "ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ကျောက်ကလပ်စေတီတော်ပရဝုဏ်တခွင်"ဆိုင်းဘုတ်အား ကရင်ပြည်နယ်ဝန်ကြီးချုပ်ဦးစောမြင့်ဦးနှင့်တာဝန်ရှိသူများက...

နေပြည်တော်၊ ရန်ကုန် အပါအဝင် တိုင်းနှင့်...

နောက် (၂)ရက်အတွင်း နေပြည်တော်၊ ရန်ကုန် အပါအဝင် တိုင်းနှင့် ပြည်နယ် (၉)ခုတွင် နေရာကွက်ကျားမှ နေရာကျဲကျဲ မိုးရွာနိုင်သေးကြောင်း မိုးလေဝသနှင့် ဇလဗေဒညွှန်ကြားမှုဦးစီးဌာန၏...
HomeArticlesအက်ီစားသန္ ရန္ျဖစ္ရလိမ့္မယ္

အက်ီစားသန္ ရန္ျဖစ္ရလိမ့္မယ္

လူ႔စ႐ုိက္အေထြေထြထဲမွာ လူ အခ်င္းခ်င္းစတာ၊ ေနာက္တာ၊ ေျပာင္ တာ၊ ေလွာင္တာ၊ သေရာ္တာ၊ မၾကားတၾကား ေစာင္းေျမာင္းေျပာ တာ၊ ကြယ္ရာမွာ အတင္းခ်တာ (gossip ေဂါ့ဇစ္လုပ္တာ) ထိကပါး ရိကပါးခ်ိတ္တိတ္တိတ္ေဝဖန္တာ စတဲ့ လူ႔အက်င့္ေတြ ပါရွိေနၾကတာ သဘာဝပါပဲ။

သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ႕ ေရွး႐ိုးစဥ္လာ နီတိအဆံုးအမထဲမွာေတာ့ ေျပာစရာ စကားတုိင္း မေျပာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းပါရွိေနတယ္။ အဲသည္ နီ တိကို ဆရာတစ္ပါးက (စကားေျခာက္ ခြန္း၊ လူ၌ထြန္း၊ ေလးခြန္းကို ဖယ္၊ ႏွစ္ခြန္းတည္) ရယ္လို႔ မွတ္သားရ လြယ္ေအာင္ လကၤာသြားနဲ႔ စီမံေရး သားခဲ့ပါတယ္။ (ေနရာမရလို႔ အက်ယ္မေျပာေတာ့ပါ။) အဲဒါ ေၾကာင့္ ‘ေလအလကားရတာပဲ။ ေျပာမကြာ’ဆုိၿပီး ဇြတ္ေျပာရင္ ‘စ ကားကြၽံေတာ့ ႏႈတ္မရ’ဆိုသလို ရာ ဇဝတ္သင့္ရင္လည္း သင့္မယ္။ ကိုယ့္ ထမင္းကိုယ္စားၿပီး သူမ်ားက မုန္း တာခံခ်င္လည္း ခံရမွာပါ။ ‘အေျပာမ တတ္ေတာ့ ဆဲသလို’ဆိုတဲ့ စကား အတုိင္း အေျပာခံရတဲ့ လူက ဓားနဲ႔ ထခုတ္၊ တုတ္နဲ႔ ထ႐ုိက္တာမ်ဳိးလည္း ႀကံဳရတတ္ပါတယ္။

စာေပဆိုတာက လူ႔စကားကေန ဆင့္ပြားျဖစ္တည္လာတာဆိုေတာ့ လူ႔အသိဥာဏ္၊ လူ႔အက်င့္စ႐ိုက္က လြတ္ကင္းၿပီး စာေပတစ္စံုတစ္ရာကို ဖန္တီးလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားလည္ေနၾကတဲ့ ‘စာေပရသ ၉ ပါး’ ဆိုတာဟာ လူ႔စ႐ုိက္အရ ခဲြျခားသတ္ မွတ္လုိက္တဲ့ စာေပအရသာ ၉ မ်ဳိး ပါ။ စာေပအမ်ဳိးအစားေတြကေတာ့ ၉ မ်ဳိးမကဘဲ၊ အေရအတြက္ေတြ တစ္ပံုႀကီးရယ္။

စာေပအမ်ဳိးအစားေတြထဲကမွ ‘သေရာ္စာ’ဆုိတာ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေပၚလာတဲ့၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီက စာ ေပပံုသဏၭာန္အသစ္ပါ။ တစ္နည္း အားျဖင့္ အေနာက္တုိင္းအဂၤလိပ္ စာေပဆီကေန နည္းနိႆယခံယူ လုိက္တဲ့ ‘ေမြးစား’စာေပပံုစံပါ။ ေရွး ဂႏၱဝင္ျမန္မာစာေပမွာ ‘သေရာ္စာ’ မရွိရေကာင္းလားဆုိၿပီး ေဒါမနႆ မျဖစ္ၾကပါနဲ႔။ သေရာ္တယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျမန္မာတို႔ အယူအရ သမၹပၸလာပဝါစာ (အက်ဳိးမရွိ၊ သိမ္ ဖ်င္းတဲ့စကား) ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေရွးဂႏၱဝင္စာဆိုမ်ားဟာ သေရာ္စာ ကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေရွာင္ကြင္း ခဲ့ၾကပါတယ္။ သေရာ္စာမေရးၾက ေတာ့ ရန္ပဲြလည္း ေဝးသြားၾကတဲ့ သေဘာပါ။ ေျပာင္တာ၊ ေလွာင္တာ၊ သေရာ္တာကို သည္းခံႏုိင္တဲ့သူက အရွားသားကိုး။ ‘ငါ့ကို လာမထိနဲ႔၊ ထိ တာနဲ႔ ငါက ျပန္တြယ္မွာပဲ”ဆိုတဲ့ မာနရွင္ေတြက အေပါသားမဟုတ္ လား။

မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး လို စာတတ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအက်င့္သိကၡာ ျမင့္မားလွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးေတာင္ သူ႔ရဲ႕စာေပဂုဏ္သိကၡာကို ထိပါးလာ ေတာ့ သီလရွင္မယ္ကင္းဆိုတဲ့ စာ တတ္ေပတတ္ သီလရွင္တစ္ပါးနဲ႔ အျပန္အလွန္ (စာေပလက္နက္နဲ႔) ေဆာ္ၾက၊ ကေလာ္ခဲ့ၾကေသးတာပဲ။ သူတို႔သံုးစြဲတဲ့ စာေပလက္နက္ရဲ႕ အမ်ဳိးအစားကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ‘သ ေရာ္စာ’ျဖစ္ေနပါေရာလား။

ရတနာပံုမႏၲေလးေခတ္တုန္းက လည္း စာဆိုႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ စေလဦးပုညနဲ႔ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ တို႔ အျပန္အလွန္ တြယ္ၾကတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိတဲ့ ဦးပုညရဲ႕ စာ သားကေလးကေတာ့ (ခါးေတာင္း က်ဳိက္ပိတံုးပိတ္ႏွင့္ က်ဳံးထိပ္က ငေဖ၊ ကုန္း ၿပိတၱာ တေစၧလို)ဆိုတဲ့။ အလြန္ျပင္းထန္တဲ့ ႏွိမ့္ခ်ခ်ဳိးဖဲ့တဲ့စာ သားေတြပါပဲ။ အဲသည္တုန္းက ကြၽန္ ေတာ္သာ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ျဖစ္ ခဲ့ရင္ စေလဦးပုညကို ဓားနဲ႔ ေျပးခုတ္ မိမလား မဆုိႏုိင္ဘူး။

ကြၽန္ေတာ္အား မလိုအားမရျဖစ္မိတာက ရတနာပံု ေခတ္မွာ အလြန္ရွားပါးတဲ့ စာဆုိႏွစ္ ေယာက္ တစ္ၿမိဳ႕တည္းေနၾကၿပီး မ တည့္ၾကတာပဲ။ ရတနာပံုေခတ္က တည္းက စာေရးဆရာခ်င္း၊ ကဗ်ာ ဆရာခ်င္း မတည့္ၾကတဲ့ အက်င့္ဟာ လက္ရွိေခတ္အထိ ပါလာတာကိုပါ ေတြ႕ေနရတယ္။ ႏုိင္ငံေရးသမားခ်င္း မတည့္တာကို ထားေတာ့။ သူတို႔က အာဏာလုဘက္ေတြဆိုေတာ့ မတည့္ တာ သဘာဝက်တယ္။ စာေပသမား ခ်င္း မတည့္တာက်ေတာ့ ေတြးရ ခက္တယ္။ သူတို႔မွာ ဘာကိုမ်ား လု စရာရွိလုိ႔လဲ။ ႏွစ္ဦးစလံုး လူဆင္းရဲ အမဲြအငတ္ေတြ။ လုစရာရွိရင္ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ သခ်ဳႋင္းကုန္းက ေျမေန ရာပဲ လုစရာရွိေတာ့တယ္။

ကြၽန္ေတာ္စာေပနယ္ထဲ မ ေရာက္ခင္။ လြတ္လပ္ေရးေခတ္၊ ပါ လီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ကတည္းက စာေပသမားအခ်င္းခ်င္း ၿငိၾကတယ္။ ဝါဒေရးရာေတြ ျငင္းခုန္ၾကရင္း က ေလာင္တစ္ပြဲႏႊဲၾကပါတယ္။ (ဟဲဟဲ) ဘယ္သူမွ သခ်ဳႋင္းမေရာက္၊ ေဆး႐ုံ မေရာက္ခဲ့ၾကပါဘူး။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္ မွာ ထင္ရွားတဲ့ စီးခ်င္းထိုးပြဲကေတာ့ ရန္ကုန္က စာေရးဆရာကဗ်ာဆရာ ႀကီး ေဒါင္းႏြယ္ေဆြနဲ႔ မႏၲေလးက စာ ေပေဝဖန္ေရးသမား ေမာင္စြမ္းရည္ တို႔ရဲ႕ စာေပလက္နက္ခ်င္းထိုးႏွက္ တုိက္ခုိက္ၾကတဲ့ ပြဲၾကမ္းပြဲရမ္းပါ။ လူ ခ်င္းေတြ႕ရင္ နပန္းလံုးမတတ္ ျပင္း ထန္ခဲ့ပါတယ္။ ခုေတာ့ ဆရာေဒါင္း ႏြယ္ေဆြ မရွိရွာေတာ့ပါ။ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္ကေတာ့ ျပည္ပမွာ မာမာခ်ာခ်ာပါပဲ။

အဲသည္ေနာက္ပိုင္း (မဆလ) ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ စာေပေလာက မွာ ‘ေဝဖန္ေရး’လႈိင္းထခဲ့တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ေဝဖန္ရာက ေန ပြတ္တုိက္မႈျဖစ္ၿပီး ‘စာကိုမခ်၊ လူ ကိုခ်’တဲ့ ေဖာင္း Foul ေတြ ေပၚလာ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ‘စာေရးဆရာေမာင္ ကႀကီးနဲ႔ ေဝဖန္ေရးဆရာ ေမာင္န ငယ္တို႔ ထိုးႀကိတ္ဆဲဆိုၾကသည္”ဆိုတဲ့ သတင္းမ်ဳိး မၾကားရပါဘူး။ တစ္ခါ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္က မ်က္ႏွာႀကီး ႐ႈံ႕မဲ့ၿပီး လာ ေျပာတယ္။

“စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ အခ်င္းခ်င္း အလဲအကြဲေဆာ္ေနတဲ့ စာေရးဆရာ ႏွစ္ေယာက္ကို ငါလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ မွာ ေတြ႕ခဲ့သကြ။ တစ္ဝိုင္းထဲမွာ ထုိင္ ၿပီး ရယ္လို႔ေမာလို႔ဗ်။ ဘယ္လိုလူေတြ ပါလိမ့္”

“စာကစာ၊ လူကလူ၊ စည္းျခား ထားတဲ့ သေဘာေပါ့လကြာ”

“အဲသည္လူေတြ ပြဲဆူေအာင္ စည္းဝါး႐ုိက္ၿပီး လုပ္စားေနၾကသ လား မသိဘူး။ မင္းတို႔ စာေရးဆရာ ေတြကို မယံုရဘူး။ သိပ္ၿပီး မာယာ ပရိယာယ္ ၾကြယ္ဝၾကတယ္။ ပလီစိ ေခ်ာက္ခ်က္အရမ္းေျပာတတ္ၾက တယ္။ မင္းကို သတိထားၿပီး ဆက္ဆံ ရေတာ့မယ္”

“ဒါေတာ့ မင့္သေဘာ၊ မင့္သ ေဘာ ေရႊစိတ္ေတာ္ႀကိဳက္သလိုပပါ သူငယ္ခ်င္း၊ မင့္သေဘာရွိပါ သူငယ္ ခ်င္း”

တကယ္ပါပဲ။ အဲသည္ သူငယ္ ခ်င္းဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္ ကို ခပ္တန္းတန္းပဲ ဆက္ဆံပါေတာ့ တယ္။ နာသဗ်ာ၊ သိပ္နာတယ္။ သည္ေကာင့္ဆီက ပိုက္ဆံမွ ေခ်းလို႔ မရေတာ့ဘဲကိုး။

Satire ေခၚတဲ့ ‘သေရာ္စာ’ ဟူ သည္ အေရးရ အသားရ ခက္သလို၊ အႏၲရာယ္လည္း မ်ားပါသတဲ့။

Satire ကို ဆရာႀကီးတစ္ဦးက ‘ဆက္တိုင္းယား’လို႔ အသံလွယ္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျမန္မာပီ ပီ ‘သေရာ္စာ’လို႔ပဲ သံုးပါတယ္။ ေရွ႕ မွာ ေျပာခဲ့သလို၊ သေရာ္စာဟာ အဂၤလိပ္စာေပမွာ သေႏၶတည္ခဲ့ပါ တယ္။ သုေတသီမ်ားကေတာ့ ခရစ္ ႏွစ္ ၁၃၄၃ မွာေမြးၿပီး ၁၄ဝဝ ျပည့္ ႏွစ္မွာဆံုးရွာတဲ့ အဂၤလိပ္စာဆို ‘ဂ်က္ ဖရီေခ်ာဆာ’က သေရာ္စာကို တီ ထြင္ခဲ့တယ္လို႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါ တယ္။

ကြယ္လြန္သူဆရာတစ္ပါးျဖစ္ တဲ့ ‘လူထုစိန္ဝင္း’က ကြၽန္ေတာ့္ကို တစ္ခါတုန္းက အႀကံျပဳလမ္းၫႊန္ စကားေျပာတယ္။

‘ကိုၾကဴးႏွစ္၊ ခင္ဗ်ား သေရာ္စာ ေရးပါ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ လက္က သေရာ္ စာေရးတဲ့လက္၊ ခင္ဗ်ားေလက သေရာ္တဲ့ေလဗ်”

“မလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာရယ္ နဂိုကမွ သူ႔အလုိလိုေနရင္း လူမုန္းမ်ားတဲ့ အေကာင္၊ သည္အေကာင္ သေရာ္ စာေရးရင္ တစ္ကမၻာလံုးက သူ႔ကို ဝိုင္းမုန္းၾကေတာ့မွာ”လို႔ ေတာင္းပန္ ခဲ့ရပါတယ္။

ခက္တာက တစ္ခါတစ္ခါအမွတ္ တမဲ့ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ေရးမိတဲ့အခါ မုန္းတဲ့သူတိုးလာျပန္ပါတယ္။ ပိုဆိုး တာကေတာ့ ကုိယ္သေရာ္တဲ့သူကို “ဟီးဟီး …ငါက ေပ်ာ္ေစ ပ်က္ ေစ၊ ကလက္ေစဆိုၿပီး က်ီစားလိုက္ တာပါ၊ ေဗြမယူပါနဲ႔”လို႔ သြားေတာင္း ပန္မိရင္လည္း “အ႐ူးကြက္နင္းတယ္” လို႔ အထင္ခံရဦးမွာ။

ဆရာ့ဆရာေတြ ဆံုးမခဲ့တာ အမွန္သား။ ဆက္တုိင္းယားေရးရ တာ အႏၲရာယ္ႀကီးလွပါတယ္။

ၾကဴးႏွစ္

Ads Space Available

Boost your brand’s visibility with prime ad space on our website—reach your audience effectively and drive results! Call Us at: 09-420209071

Continue reading

ယူကရိန်းကိစ္စ နိုင်ငံရေးအရဖြေရှင်းရန်အခြေအနေအတွက်ကြိုးပမ်း–ရှီ

အန်ကာရာ၊ဒီဇင်ဘာ ၁၃ တရုတ်သမ္မတရှီကျင့်ဖျင်က ၎င်းတို့အနေဖြင့် ရုရှား - ယူကရိန်းအရေးအတွက် နိုင်ငံရေးနည်းအရဖြေရှင်းရန်အ‌ေခြအ‌ေနအတွက်ကြိုးပမ်းမည်ဖြစ်‌ကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်ဟုသိရသည်။ ပေကျင်းရှိ အာဏာရ ယူနိုက်တက်ရုရှားပါတီ ဥက္ကဌလည်းဖြစ်သည့် ရုရှားသမ္မတဟောင်း ဒီမီထရီမက်ဗီဒက်နှင့်တွေ့ဆုံစဉ် ရှီက ယခု ကဲ့သို့ မှတ်ချက်ပြုပြောကြားခဲ့ခြင်းဖြစ်ကြောင်း နိုင်ငံပိုင်ရုပ်သံ CCTV သတင်းဌာနကဖော်ပြခဲ့သည်။ ရှီက ရုရှားနှင့် မဟာဗျူဟာမြောက်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို အားကောင်းစေမည်ဟုကတိပြုခဲ့ပြီး ယူကရိန်းစစ်ပွဲနှင့်ပတ်သက်သည့် ပေကျင်း၏ရပ်တည်ချက်ကို ထပ်လောင်းပြောကြားခဲ့သည်ဟုလည်းသိရသည်။ တရုတ်နိုင်ငံအနေဖြင့် မူဝါဒသုံးရပ်ကို လိုက်နာမည်ဖြစ်ပြီး ၎င်းတို့မှာ စစ်မြေပြင်များချဲ့ထွင်ခြင်းမပြုရန်၊ ရန်လိုမှုများကိုအရှိန်မမြှင့်ရန်နှင့် မီးလောင်ရာလေပင့် လုပ်ရပ်မျိုး မလုပ်ရန် တို့ ဖြစ်သည်ဟုလည်းထပ်လောင်းပြောကြားခဲ့သည်။ မော်စကိုနှင့်တရုတ်တို့သည်လည်း နှစ်နိုင်ငံပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုများ၌ ပိုမိုနီးကပ်စွာဆောင်ရွက်သင့်ပြီး နှစ်ဖက်ပြည်သူများ၏အကျိုးစီးပွားအတွက်...

၂၀၂၅ အာရှဖလား အမျိုးသမီးဖူဆယ်ခြေစစ်ပွဲအတွက် ပဏာမကစားသမားများစာရင်းထုတ်ပြန်

မြန်မာ့လက်ရွေးစင်အမျိုးသမီးဖူဆယ်အသင်းသည် လာမည့် ၂၀၂၅ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီ ၁၅ ရက်မှ ၁၉ ရက်အထိ မြန်မာနိုင်ငံမှ အိမ်ရှင်အဖြစ်လက်ခံကျင်းပမည့် ၂၀၂၅ အာရှဖလား အမျိုးသမီးဖူဆယ်ခြေစစ်ပွဲအတွက် လေ့ကျင့်ပြင်ဆင်မှုများပြုလုပ်ရန် ပဏာမကစားသမားများစာရင်းကိုထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။ မြန်မာ့လက်ရွေးစင်အမျိုးသမီးဖူဆယ်အသင်း ၏ နည်းပြချုပ် Mr. Bunlert Charoenwong မှ ပဏာမကစားသမား(၁၉)ဦးပါဝင်သည့် စာရင်းကိုအသိပေးထုတ်ပြန်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ကာ ဒီဇင်ဘာ ၁၅ ရက်မှစတင်၍ သုဝဏ္ဏဘောလုံးကွင်း၌ စခန်းသွင်းလေ့ကျင့်မှုများ၊ ခြေစမ်းပွဲယှဉ်ပြိုင်ကစားမှုများပြုလုပ်သွားမည်ဖြစ်သည်။ ပဏာမမြန်မာ့လက်ရွေးစင်အမျိုးသမီးဖူဆယ်အသင်းအား YRG FC , DIVINE FC , Pacific Sun Far...

ဘားအံမြို့ရှိ ကျောက်ကလပ်စေတီတော်ပရဝုဏ်အား ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ရေးနယ်မြေအဖြစ်သတ်မှတ်

ကရင်ပြည်နယ်၊ ဘားအံမြို့ရှိ အထင်ကရစေတီတော်တစ်ဆူဖြစ်သော ကျောက်ကလပ်စေတီတော်ပရဝုဏ်အား ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ရေးနယ်မြေအဖြစ် ယနေ့ ဒီဇင်ဘာ ၁၃ ရက်နံနက်ပိုင်းမှစတင်ကာသတ်မှတ်ခဲ့ကြောင်း သိရသည်။ ထိုသို့ သတ်မှတ်ရာ၌ "ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ကျောက်ကလပ်စေတီတော်ပရဝုဏ်တခွင်"ဆိုင်းဘုတ်အား ကရင်ပြည်နယ်ဝန်ကြီးချုပ်ဦးစောမြင့်ဦးနှင့်တာဝန်ရှိသူများက ဖွင့်လှစ်ပေးခဲ့ကြကြောင်း သိရသည်။ ထို့ပြင် ပြည်နယ်ဝန်ကြီးချုပ်မှ ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်ဘားအံတစ်ခွင်မှသည် ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင် ကရင်ပြည်နယ်တစ်ခွင်ဖြစ်အောင် ဝိုင်းဝန်းဆောင်ရွက်ကြရန် တိုက်တွန်းမှာကြားခဲ့သည်။ ဆေးလိပ်ငွေ့ကင်းစင်နယ်မြေသတ်မှတ်ခြင်းဖြင့် ကျန်းမာသောနေထိုင်မှုဘဝကိုရရှိသည့် အပြင် ပတ်ဝန်းကျင်ကိုထိခိုက်ပျက်စီးစေသည့် အန္တရာယ်ဖြစ်စေသောဓာတုပစ္စည်းများ၊ အဆိပ်အတောက်များဘေးမှ ကာကွယ်ခြင်းဖြင့် လာရောက်လည်ပတ်သောခရီးသွားများတိုးပွားလာပြီး စီးပွားရေးတိုးတက်လာခြင်းအကျိုးကျေးဇူးများကိုရရှိခံစားနိုင်မည်ဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။

Ads Space Available

Boost your brand’s visibility with prime ad space on our website—reach your audience effectively and drive results! Call Us at: 09-420209071