၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ျပကၡဒိန္ႏွစ္အတြင္းမွာ ျပသသြားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကုိ ထူးခြၽန္ဆုေပးအပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲႀကီးကုိ လာမယ့္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပျပဳလုပ္သြား ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္ဒမီ ဆုေပးအပ္ႏုိင္ေရးအတြက္ စိစစ္ အကဲျဖတ္ေရး ဘုတ္အဖြဲ႔ကုိ ဘာသာရပ္တူ တစ္ခုခ်င္းစီမွာ သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္က အတတ္ ပညာရွင္၊ အႏုပညာရွင္ ၅ ဦးစီနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းၿပီး အကယ္ဒမီ စိစစ္မႈေတြကုိ ႏုိဝင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔ကတည္းက အခု ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလအထိ စိစစ္အကဲျဖတ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီ စိစစ္မႈပုံစံနဲ႔ အမွတ္ေပး ေရြးခ်ယ္မႈပုံစံကုိလည္း ေျပာင္းလဲထားတာမုိ႔ မႏွစ္က ထြက္ေပၚခဲ့တဲ့ ေဝဖန္မႈေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ် သြားႏုိင္မယ္လုိ႔ တြက္ဆထားၾကပါတယ္။ အခုႏွစ္အကယ္ဒမီ မွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္း ၃၃ ကားအထိ ၾကည့္႐ႈအကဲ ျဖတ္ခဲ့ တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီ စိစစ္အကဲျဖတ္မႈထဲမွာ ပါဝင္ေနၾက တဲ့ အကဲျဖတ္ အဖြဲ႕ဝင္ေတြရဲ႕ သေဘာထားေတြကုိလည္း ေမးျမန္း ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
ဦးႏွင္းမုိး
(အကယ္ဒမီ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ဥကၠ႒)
အခု ဆန္ခါတင္၁ဝ ကား ေရြးထားတယ္ဆုိတာကလည္း ဒီအထဲကေန အကယ္ဒမီတစ္ဆုဆုရႏုိင္တယ္ ဆုိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြကုိ ေရြးထုတ္ထားတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အကဲျဖတ္ေတြကေတာ့ အမွန္ကန္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုပ္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္လုပ္ ႏွစ္စဥ္ ေဝဖန္မႈေတြကေတာ့ အၿမဲ ပါလာ တာပါပဲ။ ေဝဖန္တယ္ဆုိတာ က ေတာ့ ရတဲ့သူက ေက်နပ္ၿပီး မရတဲ့ သူကေတာ့ ေဝဖန္မွာပါပဲ။ ေဝဖန္မႈ အေပၚမွာလည္း သူတုိ႔ စိတ္လြတ္ လပ္ခြင့္နဲ႔ ေဝဖန္တာမုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔အေနနဲ႔ကလည္း လက္ခံပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း အမွန္ကန္ဆုံး နဲ႔ အသန္႔ရွင္းဆုံးအျဖစ္ ဆုေရြးခ်ယ္ ေရးအဖြဲ႔က ေရြးခ်ယ္ တာပါပဲ။ ကုိယ့္လိပ္ျပာလည္း ကုိယ္လုံၾကပါတယ္။ ေဝဖန္ျခင္းနဲ႔ ျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ျခင္းကေတာ့ ႏွစ္စဥ္မလြတ္ပါဘူး။
ဦးေမာင္ေမာင္လတ္
(ေနာက္ခံ ေတးဂီတပညာရွင္)
ေနာက္ခံေတးဂီတ ဖန္တီးတယ္ဆုိတာ မလြယ္ကူပါဘူး။ ေနာက္ခံ ေတးဂီတမွဴးေတြကလည္း သူတုိ႔တီးထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ဖုိ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ ႀကိဳးစားၾကတာပါပဲ။ သူတို႔တီးခတ္မႈ အေပၚကုိၾကည့္ၿပီး သူတုိ႔သုံးစြဲတဲ့ တူရိယာ ပစၥည္းေတြ၊ ေနာက္ခံဇာတ္ လမ္း ဇာတ္ကြက္အေပၚ မူတည္ ေနတဲ့ တီးလုံးေတြကုိ ဖန္တီးၾကရ တာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဇာတ္ကားမွာ ဘယ္သူက ေကာင္းစြာတီးခတ္ ႏုိင္ခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိ ျပႏုိင္တဲ့သူ ေနာက္ခံ ဂီတမွဴးဟာ သူနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုကုိ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကဲျဖတ္မႈပုံစံ ေျပာင္းသြားေပမယ့္လည္း ေဝဖန္မႈ ဆုိတာကေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျပာေနဦးမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ထင္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ကေတာ့ အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ရြက္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကုိလည္း ၾကည့္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ တင္ဆက္ခဲ့တဲ့ အစီအစဥ္ေတြဟာ တအားေကာင္း တာကုိ ေတြ႕ခဲ့ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီႏွစ္မွာလည္း အဲဒီ ထက္ပုိတဲ့ ခမ္းနားၿမိဳင္ဆုိင္တာကုိ ေတြ႕ရမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
အကယ္ဒမီ ဆန္းဦး (အသံပညာရွင္)
အသံဆုကုိေတာ့ ထုတ္လုပ္သူရယ္၊ ဒါ႐ုိက္တာရယ္ နာမည္စာရင္းတင္သြင္းထားတဲ့ အသံပညာရွင္အတြက္ကုိပဲ ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ အကဲျဖတ္ မႈပုံစံက အားလုံးကုိ စည္းစည္း လုံးလုံးေလး ျဖစ္သြားေစတာကုိ သြားေတြ႕ရတယ္။ အမွားအယြင္း လည္း ပုိနည္းသြားမယ္လုိ႔ ထင္ပါ တယ္။ တစ္ေယာက္တည္း ပညာရပ္ နဲ႔ ဆုံးျဖတ္တာမဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ အကုန္လုံးရဲ႕ ပညာပုိင္းနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ဆုံးျဖတ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ေနပါတယ္။ မႏွစ္ကေတာ့ အသံဆုအကယ္ဒမီ မေပးလုိက္ႏိုင္ ဘူး။ စံခိ်န္စံၫႊန္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အသံပုိင္းက ေရြးခ်ယ္ရတာ တအားခက္ခဲပါတယ္။ အသံဆုိတာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တစ္ ကားအတြက္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ အသံပိုင္းဆုိင္ရာ ေကာင္းတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ မႏွစ္က မေပးလုိက္ ႏုိင္တာကုိ ေခ်ဖ်က္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစား ေနပါတယ္။ ဒီႏွစ္ကေတာ့ ေဝဖန္မႈ လည္း နည္းလိမ့္မယ္လုိ႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေတာ့ အခုႏွစ္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္မွာ ေတာ့ ကဲ့ရဲ႕သံေတြ ေလွ်ာ့ခ်သြားႏုိင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။
ဦးျမင့္သိန္း(ေဆး) (ဇာတ္ၫႊန္းဆု)
အမ်ားအားျဖင့္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ဆုိတာ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ ဇာတ္ေတြကုိ ပုိႀကိဳက္ၾက ပါတယ္။ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးမွာလည္း အကယ္ဒမီကုိ ဒရာမာ ေပတံနဲ႔ တုိင္းတာတာ မ်ားပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ လည္းပဲ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေတာ့ ဟာသ ဇာတ္ကားေတြဟာ ဇာတ္အိမ္ ခုိင္လာတာေတြ ရွိေနၿပီ။ ဇာတ္အိမ္ ခုိင္ရင္ေတာ့ အကယ္ဒမီ ေပးလုိက္ တာ ေတြ ရွိပါတယ္။ အခု ဇာတ္ကားၾကည့္ၿပီးသေလာက္ ဇာတ္ၫႊန္းေတြက အေတာ္ကုိေကာင္း ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းတဲ့အထဲကမွ အေကာင္းဆုံးကုိ မွတ္ခ်က္ေပးရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေဌးေအာင္ (ေဆြဗမာ)
(ဒါ႐ုိက္တာဆု)
ဒါ႐ုိက္တာ ဆုကုိအကဲျဖတ္ ေပးရတဲ့သူေတြက ဆု ၁၁ ဆု စလုံးကုိ ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ေတြက ဆု ၆ ဆုစီ အကဲျဖတ္ေပးရ မွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုိမူျဖစ္လာတဲ့ အတြက္ မႏွစ္က သ႐ုပ္ေဆာင္အကဲ ျဖတ္မႈမွာ ပါဝင္ေပးခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ က ဒီႏွစ္မွာ ဒါ႐ုိက္တာအလႊာ ဘက္ကုိ ေရာက္လာၿပီး အကဲျဖတ္ ေပးျဖစ္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ႐ုိက္တာဆု ဆုိတာကုိ လည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္း ေတြ ထဲက ေပးသြားမွာျဖစ္ ပါတယ္။ အေသးစိတ္ အခ်က္ အလက္ေတြ ကအစ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ မပါေအာင္ ၾကည့္႐ႈစိစစ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ရဲ႕ အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးမႈပုံစံက ေတာ့ အင္မတန္ ေကာင္းမြန္တယ္။ ေဝဖန္မႈေတြက ေတာ့ ႏွစ္စဥ္ရွိေနတာပါ ပဲ။ ဒီႏွစ္ ကေတာ့ ေဝဖန္မႈေတြနည္းလိမ့္မယ္လုိ႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။
ခ်စ္ခ်စ္ေဇာ္ ( သ႐ုပ္ေဆာင္ဆု)
ဒီႏွစ္မွာ အစ္မတုိ႔က မႏွစ္ကလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ဆု ၆ ဆု ကုိ ေရြးခ်ယ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဇာတ္ကား ဆု၊ ဒါ႐ုိက္တာဆု၊ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ ေဆာင္ဆု၊ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပုိ႔ဆု၊ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပုိ႔ဆုေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ေပးရမွာပါ။ အခု အကဲျဖတ္ ၿပီးသေလာက္ဆုိရင္ အရင္ႏွစ္ေတြ ကထက္ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ကားေတြကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြတုန္းကလည္း ေဝဖန္ မႈေတြရွိသလုိ ဒီႏွစ္မွာ ရွိလာႏုိင္တာ ပါပဲ။ လူဆုိတာက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျမင္ခ်င္းက မတူညီ သလုိ စိတ္ခ်င္းလည္း မတူညီ ၾကဘူး ေလ။ တစ္ေယာက္က ေအ ႀကိဳက္ရင္ တစ္ေယာက္က ဘီ ႀကိဳက္တာမ်ိဳး ေလ။ အဲဒီအတြက္ ေဝဖန္မႈေတြက ေတာ့ လြတ္မယ္ မထင္မိဘူး။ ဒီႏွစ္မွာလည္း ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါ တယ္။ ဥပမာ – အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ထဲမွာ ကုိ ပဲ မဲထည့္ၿပီး ဆုံးျဖတ္ၾကတယ္။ အစ္မ ဒီတစ္ခု ႀကိဳက္ေပမယ့္ အျခားတစ္ေယာက္က အစ္မ ႀကိဳက္ တဲ့အရာကုိ ႀကိဳက္ခ်င္မွ ႀကိဳက္မွာ ျဖစ္တယ္။ မဲအေရအတြက္ အရဆုိ ရင္ အစ္မ ႀကိဳက္တဲ့သူလည္း ပါ ေကာင္း ပါသြားႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ ကိစၥမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အကဲျဖတ္ထဲမွာေတာင္ စိတ္ခ်င္းမတူ ၾကေတာ့ အရင္ႏွစ္ေတြလုိပဲ ေဝဖန္မႈ ကေတာ့ ရွိလာႏုိင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေကာ္ပီနဲ႔ မွီျငမ္းဇာတ္ကားေတြ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဇာတ္ကားဆုကုိ မေပးပါဘူး။ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုေတြ ကုိေတာ့ ေပးအပ္လုိ႔ရပါတယ္။
ေပၚျပဴလာ