ဟိုလမ္းမွာ ဟိုပန္းပြင့္ေတြနဲ႔

ဟိုလမ္းမွာ ဟိုပန္းပြင့္ေတြနဲ႔
June 1, 2017 Asian Fame

5:36 pm
ဟိုလမ္းမွာ ဟိုပန္းပြင့္ေတြနဲ႔

k1ယခင္အပတ္မွ အဆက္

နံနက္ခင္း ျမင္ကြင္း

ပစၥည္းမ်ား သိမ္းဆည္းၿပီးခ်ိန္ မွာ မနက္ ၇ နာရီပဲရွိေသးသည္။ ခ်န္ဂီေလဆိပ္ထဲမွာေကာ ဒင္ပါဆာ ေလဆိပ္ ထဲမွာပါ ေျခ တိုေနေအာင္ ေလွ်ာက္ခဲ့ရ၍ ေမာပန္းေနသျဖင့္ အိပ္ေမာက်သြားရာ အိပ္ေရးဝၿပီး ေစာေစာ ႏိုးေနျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ေအာက္ထပ္ သို႔ ဆင္းၿပီး စားေသာက္ ခန္းသို႔ဝင္သည္။ တာဝန္ခံက အခန္း နံပါတ္ ကိုေမးၿပီး ခရီးဦးႀကိဳျပဳသည္။ အစာကေတာ့ ကမၻာ့ ထုံးစံလိုျဖစ္ေန ေသာဘူေဖး နံနက္စာ။ ေဖ်ာ္ရည္တစ္ ခု အရင္ေသာက္ ရေသာ ထုံးစံ ရွိ၍ ေဖ်ာ္ရည္စင္ကို သြားေတာ့ လိေမၼာ္၊ ပန္းသီး၊ နာနတ္သီး တို႔အျပင္ ထူး ထူးျခားျခား ေဖ်ာ္ရည္ တစ္မ်ဳိးကို ေတြ႕သည္။ ေမးၾကည့္ေတာ့ ငါတုိ႔ အင္ဒိုနီးရွားေတြရဲ႕ ႐ိုးရာ သစ္သီး ေဖ်ာ္ရည္ တဲ့။ ဒါကို မျမည္းစမ္းဘဲ ျပန္သြားလို႔မျဖစ္။ အေရာင္က ဆား ငံသီးေဖ်ာ္ရည္ေရာင္။ အရသာက ေတာ့ မာလကာတုိ႔ ငွက္ေပ်ာတို႔ သေဘၤာသီးတုိ႔ ေရာထားသလို အရ သာ။ အေတာ္ဆန္းသည့္ အသီးေပ ပဲ။

စားေသာက္ၿပီးသြားေတာ့ ေဘး တံခါးမွဆင္းၿပီး ၿခံဝင္းအတြင္း ေလ့ လာရသည္။ ေလဆိပ္ အတြင္း ငုံၿပီး ေဆာက္ထားရသည့္တိုင္ ပန္းၿခံက အက်ယ္ႀကီး။ ဧည့္သည္ေတြ မနက္ ခင္းလမ္းေလွ်ာက္ ေလ့က်င့္ခန္းယူ ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ က်ယ္သည္။ ဗိသုကာ လက္ရာကလည္း အမ်ဳိး သားဟန္ကို အထူးျပဳထား၍ ပန္းခုံ မ်ား ပန္းစင္မ်ားမွာပင္ ကႏုတ္ပန္း ေတြ ေတြ႕ရသည္။ ေလဆိပ္ကို လွမ္း ျမင္ေနရ၏။ သို႔ေသာ္ တံတိုင္းအလုံ ပိတ္ထားသျဖင့္ ေလဆိပ္သို႔သြားလို လွ်င္ ပုံမွန္လမ္းကပင္ သြားရမည္။

အီေကြတာရပ္ဝန္းတြင္ မြန္းလြဲ ပိုင္းမ်ား၌ မိုးသက္ မုန္တုိင္းက်တတ္ သည္။ တစ္ေန႔လုံး ေနသာၿပီး မြန္း လြဲ ၂ နာရီဆို မိုးရြာလာ တတ္သည္ ကို မေလးရွားတို႔ စင္ကာပူတုိ႔မွာ ႀကံဳဖူးၿပီ။ ဘာလီမွာေတာ့ ယခုရက္ ပိုင္း မိုးေလဝသေၾကာင့္လား မသိ မနက္ေစာေစာ မွာပင္ မိုးဖြဲဖြဲက ေလ ျပင္းႏွင့္ ပါလာေနသည္။

ေလယာဥ္လက္မွတ္လဲျခင္း အ စရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ရဦးမည္ ျဖစ္၍ ပစၥည္းစစ္ အခန္းစစ္ အခန္း အပ္ကာ ျပန္ထြက္လာခဲ့၏။ ေလ ဆိပ္ကို ဘယ္လိုသြားရမလဲေမးေတာ့ စားေသာက္ခန္းကို ၫႊန္ျပၿပီး အဲဒီ တံခါးကေန ဆက္သာေလွ်ာက္သြား ဟု ၫႊန္သည္။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ မိနစ္ ၂ဝ ေလာက္ေလွ်ာက္လိုက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေလဆိပ္တြင္းေရာက္ေန ၿပီ။ လူဝင္မႈတို႔ အေကာက္ခြန္ တို႔ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးခ်ိန္ မွာ ေလယာဥ္လိုင္း ေကာင္တာကို လိုက္ေမးရျပန္သည္။ ေလဆိပ္က်ယ္ႀကီး ထဲတြင္ တလည္ လည္ေမးၿပီးကာမွ သီရိဝိဇယ သို႔ ေရာက္သည္။ တန္းစီေနသူေတြက အမ်ားသား။ အေရွ႕တီေမာကို သြား မယ့္သူေတြ မ်ားသားပဲဟု ေတြးမိ ၏။ ပါပူးအားနယူဂီနီႏွင့္ ဒါဝင္ (ၾသစေၾတးလ်)သို႔ ဆက္ထြက္ၾက မည့္သူေတြ မ်ားေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တီေမာတြင္ ဆင္းမည့္သူက ၁ဝ ေယာက္ထက္မပို။

ဘာလီေလဆိပ္

ဘာလီကြၽန္း၏ၿမိဳ႕ေတာ္ ဒင္ပါ ဆာတြင္ရွိ၍ အမွတ္အသား အရ ဒင္ပါဆာေလဆိပ္ဟု မွတ္သားၾက ေသာ္လည္း ေလဆိပ္က Ngurah Rai ရပ္ကြက္(ပင္လယ္ကမ္းစပ္)တြင္ ရွိ၍ တရားဝင္ အမည္မွာ Ngurah Rai  (သူတုိ႔အသံထြက္အရ ႏူရာ ႐ိုင္း)ျဖစ္သည္။ လက္မွတ္ထုတ္ ေပးသည့္ တ႐ုတ္မကေလးက ဘယ္ ကပါလဲ၊ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ ဆိုတာေတြ ေမးေနေသးသည္။ အင္ဒိုနီးရွား၏ ဖိႏွိပ္ သိမ္းပိုက္မႈကို ေတာ္လွန္ၿပီး ၂ဝဝ၂ က်ခါမွ လြတ္လပ္ေရးတကယ္ ရခဲ့ေသာ အေရွ႕တီေမာသို႔ အင္ဒို နီးရွားမ်ား ဝင္ျခင္းကို တင္းက်ပ္ ထားမည္သာျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ကလည္း အင္ဒိုနီးရွားဟုေျပာလွ်င္ ယုံေလာက္ေသာ သြင္ျပင္ရွိသည္။ ကိုင္ေဆာင္ေသာ ပတ္စ္ပို႔ကလည္း ဝန္ထမ္းဘဝ တုန္းကလို အစိမ္း မဟုတ္၊ အနီ။ သာမန္ ခရီးသြား။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာ အခမ္းအနား အတြက္ ဖိတ္ၾကားခံရ၍ လာေၾကာင္း အေထာက္အထားေတြ ျပေနရေသး သည္။

စစ္ေဆးၿပီးသြားေတာ့  Terminal 5 ကိုသြားရန္ ေျခဦးလွည့္ရ သည္။ အခြန္လြတ္ ဆိုင္တန္းႀကီးကို ျဖတ္ရ၏။ ကြၽန္ေတာ့္ အာ႐ုံကို ဖမ္း စားလိုက္ႏုိင္သည္က အ႐ုပ္မ်ားႏွင့္ ဘာလီလက္ရာ မ်က္ႏွာဖုံး မ်ားျဖစ္ သည္။ ဆိုင္တန္း တစ္ေနရာတြင္ ထူး ျခားေသာ အ႐ုပ္ ၂ ႐ုပ္ကို ေတြ႕ သည္။ Bali Warriors ဟု အမည္ ေပးလွ်င္ ရမည္ထင္သည္။ ဒ႑ာ ရီလာဇာတ္႐ုပ္မ်ား ဆန္ဆန္ ထုလုပ္ ျခယ္သ ထားသည္။ မာန္ပါလွ၏။ ေရာင္းရန္ေတာ့ ဟုတ္ဟန္မတူ။ အလွ ဆင္ထားျခင္း သာျဖစ္သည္။ အ႐ုပ္ မ်ားက သက္ရွိလူ ထက္ ပိုႀကီးေနသည္။

ေနာက္တစ္ခုက မ်က္ႏွာဖုံးမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတို႔ဆီမွာ ေပါက္ေသာ သစ္ပြသားကို မ်က္ႏွာဖုံး ထြင္းထုၿပီး ေဆးျခယ္ ထားျခင္းျဖစ္ သည္။ ေစ်း ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဒၚလာ ၅ဝ ေက်ာ္ေနသည္။ သို႔ႏွင့္ နီးရာအထည္ ဆိုင္ထဲဝင္ၿပီး စပ္စုၾကည့္သည္။ ဘာ လီလက္ရာ ပန္းခ်ီႏွင့္ တီရွပ္မ်ားက ႏွစ္သိန္းခြဲေက်ာ္၊ ပါတိတ္ရွပ္အ ေကာင္းစားမ်ားက ငါးသိန္းနီးပါး။ ဒါေတာင္ ကိုယ့္လူႀကီးေတြ ဝတ္ေသာ ပိုးရွပ္ မွာ ေရႊေဆးေရး ဆိုတာေတြ မဟုတ္ေသး။ ေစ်းႀကီးလွခ်ည္လား မထင္ပါႏွင့္။ သူတို႔ေငြ ၁ဝ က ျမန္ မာေငြ တစ္က်ပ္ျဖစ္၍ ငါးသိန္းဆို လွ်င္ ငါးေသာင္းဟုမွတ္ပါ။ သူတုိ႔ ေစ်းေတြက ႏွလုံး ေသြးပ်က္ေလာက္ သည္။ မုန္႔အေပါစားတစ္ခု ငါး ေသာင္း၊ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ သုံး ေသာင္းခြဲ၊ ႏွစ္ခုေပါင္း ရွစ္ေသာင္းခြဲ။ ျမန္မာလိုေတာ့ ၈၅ဝဝ က်ပ္ျဖစ္ သည္။ ေစ်းႀကီးတာပါပဲ။ အုန္းႏို႔ ေခါက္ဆြဲ တစ္ပြဲႏွင့္ ေကာ္ဖီ တစ္ခြက္ ကို တစ္ေသာင္းခြဲက်ေသာ ျမန္မာ့ စံခ်ိန္ကေတာ့ မက်ဳိးပါ။

ပန္းခ်ီကားမ်ား

ေလယာဥ္ထြက္ခ်ိန္က ၁ဝး၄၅ ျဖစ္၍ အေစာဆုံး ေခၚလွ်င္ေတာင္ ၁ဝး၃ဝ မွေခၚမည္။ ေခၚလွ်င္သြား ရမည့္ခရီးကလည္း ေျခလွမ္း ၁ဝ လွမ္းစာမွ်သာ။ အခ်ိန္တစ္နာရီ ေလာက္ရေနသည္။ လက္မွတ္လဲ လွယ္ေပးေသာ ေကာင္တာမွာ ခရီး သြားေၾကာ္ျငာေတြ တစ္စင္လုံး အ ျပည့္ခင္းထားသည့္ အထဲမွ ဘာလီ ကြၽန္းႏွင့္ဆိုင္ေသာ နည္းနည္းပါးပါး ေတြ ယူလာခဲ့တာရွိသည္။ ထိုစာ ရြက္မ်ား စာအုပ္ငယ္ မ်ားကား အခု ဖတ္ေနစရာ မလိုေသး။ ဖတ္ေန လိုက္လွ်င္ ၾကည့္သင့္တာ ျမင္သင့္ တာေတြ လြတ္ကုန္မည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ကို အကဲခတ္ လိုက္ေတာ့ ကိုယ္ေစာင့္ေနရသည္ ့ Terminal 5 သည္လည္း အျခား ဂိတ္မ်ားလိုပင္ ပန္းခ်ီကားမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ ထားသည္ကို ျမင္လိုက္ ရ၏။ ဘယ္ညာ အေဆာင္ ႏွစ္ေဆာင္ ရွိရာ တစ္ေဆာင္ တစ္ေဆာင္မွာ ဆီေဆးကား ၂ဝ ေလာက္ရွိေနသည္။ Terminal 4  တြင္ ဘာလီကြၽန္းသူ မ်ား၏အလွကို အသားေပးေသာ ကားမ်ား၊ flora and fauna ေခၚ ပန္းမန္တိရစၧာန္ပုံတူကားမ်ားသာ ရွိေသာ္လည္း (ကံေကာင္းလွစြာ ပင္) ကြၽန္ေတာ္ထိုင္ေစာင့္ေနရ ေသာ အေဆာင္ ၅ တြင္ ေရွး႐ိုးပန္း ခ်ီမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္။ ဘာလီ႐ိုး ရာမ်ား၊ ဇာတက မဟာဝင္သ႐ုပ္ ေဖာ္မ်ား ျဖစ္ေနသည္။ ဘာလီလက္ ရာက ထူးျခားသည္။ ေဒသအလိုက္ ဟန္ကို ေျပာရလွ်င္ ပုဂံႏွင့္ဇင္းမယ္ တြင္ ေတြ႕ရေသာ ျပင္ညီပန္းခ်ီသ ေဘာ ႏွင့္ ပိုလီနီးရွား /မိုက္ခ႐ိုနီးရွား ေဒသတြင္ ေတြ႕ရေသာ ႐ိုးရာပန္းခ်ီ ၏ ေဖာင္းၾကြ သေဘာဆိုသည့္ အ စြန္း ႏွစ္ခုၾကားတြင္ ရွိသည္။ အိႏၵိယ ႏွင့္ ျမန္မာတြင္ အပူေရာင္ မ်ားေတြ႕ ရတတ္ၿပီး ဇင္းမယ္ႏွင့္ ဆူခိုထိုင္း (ေသာကၠတဲ)တြင္ အစိမ္းလြင္လြင္ ႏွင့္ အျပာလြင္လြင္ ကို ေတြ႕ရတတ္ သည္။ ဟိႏၵဴပန္းခ်ီ၌ အျပာလြင္လြင္ ႏွင့္ နီဝါေရာင္ၾကား မွာ ပန္းေရာင္ ထည့္တတ္သည္။ ဘာလီပန္းခ်ီမ်ား က အမိႈင္းျဖစ္သည္။ အညိဳ (raw sienna ESifh burnt sienna) ကို အား ျပဳသုံးၿပီး အျဖဴကို အေမြးအမွင္မ်ား အတြက္က်မွ သုံးစြဲသည္။ ျမန္မာ့ ဟန္က အျဖဴသားေပၚတြင္ ယြန္း ညိဳ၊ ယြန္းစိမ္း၊ ယြန္းနီတို႔ျဖင့္ ပုံျပ illustration ဆန္ဆန္ဆြဲ သည္။ ေနာက္ ခံေရေျမ ေတာေတာင္ကို က ႏုတ္ေလာက္ျဖင့္ျပသည္။ ဘာလီ ဟန္ကား အေနာက္တိုင္းocci-dental ဟန္ ဆန္သည္။ ေနာက္ခံ ကို (လြယ္လြယ္ ဥပမာျပရလွ်င္ အ လယ္ေခတ္ ဥေရာပ ပန္းခ်ီကားမ်ား လို) အျပည့္ေရးသည္။ အညိဳႏု အညိဳရင့္တို႔ကို အားျပဳ သုံးစြဲေသာ ေၾကာင့္ ပန္းခ်ီကားေတြက မိႈင္းေန ေလသည္။ ေမ်ာက္၊ ေမ်ာက္ဘီလူး၊ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာ စသည္တို႔ကိုေတြ႕ရ ၏။ ဘာလီ၏ ေရွး႐ိုး ပန္းခ်ီမူအတိုင္း ဆြဲထားျခင္း ဟုေတာ့ တစ္ထစ္ခ် မေျပာႏိုင္။ သူတို႔ေငြျဖင့္ ၁ဝ သိန္း၊ ျမန္မာေငြျဖင့္ တစ္သိန္းေလာက္ ေပးရမည့္ ပန္းခ်ီစာအုပ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေတြ႕ခဲ့သည္။ ထိုအထဲမွ တစ္အုပ္မွာ ဘာလီကြၽန္း၏ ေရွး႐ိုး ပန္းခ်ီမ်ား အေၾကာင္း သီးသန္႔ျဖစ္  သည္။ ကိုယ့္ျပည္က အမ်ဳိးသားစာ ၾကည့္တိုက္တုိ႔ အႏုပညာ တကၠသိုလ္ တို႔တြင္ ရွိတန္ေကာင္းရဲ႕ဟုသာ ေမွ်ာ္ လင့္ရသည္။ စာအုပ္ေတြက ေစ်း ႀကီးလြန္းေနရသည့္ၾကားထဲ ကိုယ့္ အိတ္က ခပ္ျပားခ်ပ္ခ်ပ္။ ဝတၴဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္သာ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္ မ်က္စိမွိတ္ ဝယ္ယူလိုက္မိပါ မည္။ ခုေတာ့ျဖင့္ အညိဳေတာမွာ ေမာေန႐ုံ။

ၾကည္မင္း

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*