နယူးေယာက္တြင္ မုိးမိျခင္း

နယူးေယာက္တြင္ မုိးမိျခင္း
March 23, 2017 Asian Fame

2:33 pm
နယူးေယာက္တြင္ မုိးမိျခင္း

Kyi-Min-Article(၁)
ထိုေန႔က မိုးရြာပါသည္။
အိပ္ခန္း မွေန၍ လွမ္းၾကည့္ လိုက္ေတာ့ သစ္ရြက္ေၾကြေတြ ျပန္႔ က်ဲေနေသာ လမ္းက မိုးေရရႊဲေန သည္။ မုိးေပါက္မ်ား၏ ဒဏ္သာ မက တစ္ခ်က္ခ်က္  ေဝွ႔လာေသာ ေလျပင္း၏ ဒဏ္ေၾကာင့္ပါ သစ္ ရြက္ေတြ ပိုေၾ<ြကက်လာၾကသည္။ ၾသတမ္ ဟုေခၚေသာ ေဆာင္းဦး ရာသီ၏ ေနာက္ဆံုးရက္မ်ား။ Autumn ကို Fall ဟုလည္း ေခၚ သည္။ သစ္ရြက္ေတြ ေၾကြက်ၾက ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္၍ ျဖစ္သည္။ တည္းခုိရေသာ Queens ရပ္ကြက္ ၏ လမ္းသြယ္မ်ားတြင္ ျမင့္က်ဳိင္း ေသာ ေမပယ္လ္ပင္မ်ား ရိွသည္။ လမ္းေပၚ ပလက္ေဖာင္းေပၚ၊ အိမ္ ေခါင္မုိးေပၚႏွင့္ ပန္းၿခံထဲမွာ သစ္ ရြက္ေၾကြေတြ ျပည့္ေန၏။ နီျမန္း ရြက္က်င္ ညိဳလြင္ေမာင္းေျပေျပ ဆုိေသာ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ သီခ်င္း သံကို ၾကားေယာင္မိသည္။

အရြက္ သည္ အပင္အတြက္ အစာခ်က္လုပ္ျခင္း တာဝန္ကို ထမ္းရသည္။ ေဆာင္းတြင္းမွာ ေန ေရာင္လည္း ကင္းၿပီး ႏွင္းလည္း ဖံုးသည့္ အခါ အစာခ်က္လုပ္ခြင့္ ရေတာ့မည္မဟုတ္။ ထုိအခါ အ ပင္ေသသြားလိမ့္မည္။ ထိုေဆာင္း ၃ လ၏ ဒဏ္ကို ခံႏုိင္ရန္ အပင္၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ပံုမွန္ဇီဝကမၼျဖစ္ စဥ္မ်ားကုိ အေသတစ္ပိုင္းဘဝ အ သက္မွ်င္းမွ်င္းဆက္ဖို႔ ့hibernate  လုပ္ရမည္။ ဤလိုလုပ္ႏုိင္ဖို႔ အပင္ ၏ လုပ္သား မ်ားျဖစ္ေသာ အရြက္ မ်ားကို အပင္ ကိုယ္တုိင္က အစာ ျဖတ္ ေရျဖတ္ ျဖတ္ရေတာ့သည္။ ဤလိုႏွင့္ အရြက္ေၾကြ ရသည္။

ေဆာင္းဝင္ၿပီး ၄-၅-၁ဝ ရက္ ၾကာအထိ အရြက္ေတြ တြယ္ကပ္ ေနတတ္ၾကေသးသည္။ မုိးကေလး ရြာခ်လိုက္ေတာ့ ထိုသစၥာရွင္သစ္ ရြက္မ်ား ေျမေပၚျမန္ျမန္ ေရာက္ သြားၾကပါေတာ့သည္။

(၂)

မိုးရြာေနေသာ္လည္း အျပင္ ထြက္စရာရိွေန၍ ေႏြးေႏြးေထြး ေထြးရိွေသာ အိမ္ခန္းမွ ဆင္းကာ ကားထဲ ဝင္လိုက္ၾကရသည္။ ယေန႔ ကေတာ့ ကားၾကာၾကာ စီးရမည္ မဟုတ္။ မီးရထားဆိပ္ သြားရမည္။ ထိုဘူတာသို႔ ေအာင္ေအာင္ လာ ႀကိဳမည္။ သူကေရွ႕ေဆာင္ ၍နယူး ေယာက္ မက္ထ႐ို ပိုလီတန္ျပတုိက္ သုိ႔ သြားၾကမည္။

ေျမေအာက္ ရထားဟု ဆုိရ ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စီးရ မည့္ ဘူတာက မုိးပ်ံ လမ္းပိုင္းထဲ တြင္ပါေသာ မိုးပ်ံဘူတာ။ ေလွ ကားမွတစ္ဆင့္ လက္မွတ္ေပါက္ ဆီေရာက္၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ မုိးပ်ံ ရထားလမ္းေပၚ ျပန္ဆင္း။

ဂီတသံတစ္ခု ၾကားလိုက္ရ၏။ နီဂ႐ိုးအဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္။ ေလွ ကားရင္းတြင္ထုိင္ကာ ၾသဂင္ အ ေသးေလးတီးရင္း မိုက္က႐ိုဖုန္း အားကိုးႏွင့္ သီခ်င္းဆုိေနသည္။ ေတာင္းရမ္းသည္ဟု တည့္တည့္ ေရးလွ်င္ ႐ိုင္းရာက်ပါမည္။ သူတုိ႔ ဆီမွာ ပိုက္ဆံကို အသား လြတ္ ေတာင္းရမ္းခြင့္ မရိွပါ။ မ်က္လွည့္၊ လက္လွည့္၊ အဆုိ၊ အတီး၊ အက တစ္ခုခုကို လုပ္ျပၿပီးသာ သဒၶါ ေၾကး ေတာင္းခြင့္ရိွသည္။ ဤသုိ႔ မီးရထား စႀကႍတုိ႔၊ လမ္းေဘးပ လက္ေဖာင္း တုိ႔တြင္ ေတာင္းရမ္း ရန္မွာလည္း တာဝန္ရိွသူ (မ်ား ေသာအားျဖင့္ ရဲဌာန) က ခြင့္ျပဳ ေပးမွရသည္။ လမ္းသြားလာမႈ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ ေနရာတုိ႔တြင္ သာ ခြင့္ျပဳသည္။ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ဆူဆူ ညံညံ လုပ္လွ်င္ေတာ့ အဖမ္းခံရ မည္။

သူဆုိေနေသာ သီခ်င္းက Ricky Nelson  ၏ Spanish Harlem သီခ်င္း။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တကၠသိုလ္ တက္စက ျမန္မာ့အသံ အဂၤလိပ္ပိုင္း မွ ၾကားရတတ္ေသာ သီခ်င္း။ သူ႔ကုိ ၿပံဳးၾကည့္ေနေတာ့ သူကလည္း ျပန္ၿပံဳးၿပီး ေခါင္းဆတ္ ကာ ႏႈတ္ဆက္ ရွာပါသည္။ ဘာမွ ေတာ့ မထည့္ဝင္ႏုိင္ခဲ့။ ကိုယ္တုိင္ က ေဒသခံတုိ႔၏ အေစာင့္အ ေရွာက္ကို ခံေနရသူျဖစ္ရာ အိတ္ ထဲမွာ ၂ဝ တန္ေတြ၊ ရာတန္ေတြ ခ်ည္း သာ။ ႏွစ္ဆယ္ေတာ့ လည္း မေပးႏုိင္ပါ။ ျမန္မာေငြႏွင့္ ဆုိလွ်င္ ၂ ေသာင္း ၇ ေထာင္။

(၃)

အေမရိကကုိ လူမ်ဳိးစံုေရာ ေသာ ေကာ့စမုိပိုလီတန္ လူ႔ရပ္ဝန္း ဟု ေခၚတတ္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္  ကေတာ့  The Land of Other People ဟုပဲ ေခၚလိုက္ခ်င္ပါေတာ့ သည္။ အေနာက္ဘက္ ကမ္းေျခ တစ္လႊားတြင္ ဆန္ဖရန္စစၥကို၊ လားစ္ေဗးဂတ္စ္၊ ေလာ့စ္အင္ဂ် လိစ္ စသျဖင့္ ေရာက္ခဲ့ရၿပီ။ ျမင္ ျမင္သမွ် မ်က္ႏွာျဖဴ အခ်ဳိး နည္း လြန္းသည္။ အသားဝါ၊ အသားညိဳ၊ အသားမည္းေတြခ်ည္း လုိလို သာ ျဖစ္ေန သည္။ ရထားတဲြထဲတြင္ ေတြ႕ရေသာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္း သား တစ္သိုက္တြင္ မ်က္ႏွာျဖဴသူ မဟုတ္သူေတြက မ်ားေန၏။

မင္ဟတ္တန္ Manhattan က ၿမိဳ႕လယ္ ရပ္္ကြက္ျဖစ္သည္။  East River  အမည္ရိွ ျမစ္က ျဖတ္ပိုင္း ထားေသာေၾကာင့္ ကြၽန္းဟု လည္း ေခၚႏုိင္သည္။ ထိုရပ္ကြက္တြင္ ကုလသမဂၢ ဌာနခ်ဳပ္တုိ႔၊ World Trade Center တုိ႔ရိွသည္။ မက္ထ ႐ိုပိုလီတန္ ျပတုိက္ေခၚ ကမၻာ သိ နာမည္ေက်ာ္ ျပတုိက္ႀကီးမွာလည္း ထိုရပ္ကြက္တြင္းတြင္ ရိွသည္။

ရထားေပၚမွ ဆင္း၊ ေလွကား အတုိင္း ေျမေပၚျပန္တက္၊ ပလက္ ေဖာင္းေပၚေရာက္။ ေတာ္ေတာ္ ေဝးေဝး ေလွ်ာက္ရဦးမည္။ လက္ ႏွစ္ဆုပ္ သာသာခန္႔သာ ရိွေသာ္ လည္း ႏွင္းေတာထဲမွာပင္ ေႏြး ေသာ မိုးကာသား အေႏြးထည္ကို ထုတ္ဝတ္ လိုက္ရသည္။ မိုးကား သည္းေကာင္းတုန္း။

(၄)

နယူးေယာက္တုိ႔၊ ဝါရွင္တန္ တုိ႔ကဘယ္လို ဆုိတာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ ေတြထဲမွာ၊ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ျမင္ ဖူးေနခဲ့သည္။ သစ္ပင္ေတြႏွင့္၊ ပန္းၿခံေတြႏွင့္ လွလွပပရိွေနသည္ ကို ဒါအျပ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ ထားတာပါဟု ထင္ခဲ့သည္။ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕၏ ႐ႈပ္ေထြးေပြလီမႈမ်ား ၾကားမွာ အသားက်ခဲ့ၿပီ ဆုိေတာ့ လည္း ကိုယ့္ထက္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ့္ ထက္ ေခတ္မီၿပီး  ကိုယ့္ထက္ လူဦး ေရမ်ားေသာ ၿမိဳ႕ႀကီး၌ သစ္ပင္ေတြ၊ ပန္းၿခံေတြ၊ ေျမကြက္လပ္ေတြ က်န္မေနႏိုင္ေတာ့ဟု ထင္သည္။ အာဏာ ရိွသူေတြက သိမ္းယူတာ၊ ခ႐ိုနီေတြက အႀကံ အဖန္ ႏွင့္ လႊဲ ယူတာ၊ လူမ်ဳိးျခားေတြက ပူးသတ္ လက္ေဝခံတာမ်ဳိးေတြႏွင့္ အသား က်ခဲ့ရၿပီ ဆုိေတာ့လည္း ဘယ္ေန ရာက ဘာ ႀကီးျဖစ္ ေနေန ငါတုိ႔ရြာ လိုပဲ ဖံုထူၿပီး မ်က္ခမ္းစပ္မွာပဲဟု သာ ေတြးတတ္လာခဲ့သည္။ ကိုလို နီေခတ္၏ အမွတ္အသားဟု ဆုိရ ေလာက္ေသာ ႐ိုးကုမၸဏီတုိ႔၊ ဆူး ေလႏွင့္ ပန္းဆုိးတန္း တစ္ဝိုက္ ေရွး လက္ရာတုိ႔၊ ဂ်ဴဗလီေဟာ တုိ႔ကို ႏုိင္ငံ ပိုင္ေသး သလား၊ ေဒသႏၲရ အစိုးရ အဖဲြ႕က တာဝန္ယူထိန္း သိမ္းထားရဲ႕လား ဆုိတာမ်ဳိး ကြၽန္ ေတာ္ မေတြးခ်င္ေပ။ သမုိင္းဝင္ ဆုိရန္ တုိဗီလာ ကေတာ့ ေစတနာ မပါဘဲ ေမြးထားရေသာ လင္ပါ သားလို ေမွးေမွးမွိန္မွိန္ ရိွေနတာ လြန္ခဲ့ေသာ ၃-၄ ႏွစ္က ျမင္လိုက္ ရေသးသည္။

ေခတ္ေဟာင္း အေမြကို ထိန္း သိမ္းၾကရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူ မ်ဳိး အလြန္ ညံ့ဖ်င္းေနေသးသည္။ အင္းဝေခတ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ တုိ႔မွ သစ္သား အေဆာက္အအံုေတြကို ဘယ္လို ေစာင့္ေရွာက္ ေနၾကပါသနည္း။ တျခားမၾကည့္ႏွင့္။ မႏၲေလး မဟာ မုနိဝင္းထဲမွ ေက်ာက္စာ႐ုံ ကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ ပုဂံေခတ္ ဂူဘုရားမ်ား မွ ေက်ာက္စာ၊ ေႏွာင္းေခတ္မွ ေက်ာက္စာ၊ မူလ သို႔မဟုတ္ ဆင့္ ထိုး သို႔မဟုတ္ စပ္ထိုးေတြသည္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အတြက္ ေရာ၊ သမုိင္းအတြက္ပါ အလြန္ အဖိုးတန္လွေသာ ရတနာေတြ ျဖစ္သည္။ ထိုရတနာေတြ ဘယ္လို ဘဝ ေရာက္ေနသလဲ သိလိုလွ်င္ ဝင္ၾကည့္ၾကပါ။ ပုဂံရိွ ၿပိဳင္စံရွား ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ မ်ားကုိ ေခတ္ေပၚ အုတ္ခ်ပ္ မ်ားျဖင့္ လုပ္ ခ်င္တုိင္း လုပ္သည့္အျပင္ ဘုရား ေတြၾကားထဲ ဟိုတယ္ေဆာက္၊ ေဂါက္ကြင္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၾကေသာ ပုဂံ အဖ်က္ သမား မ်ား၏ လုပ္ရပ္က အခုိင္အမာ ျမင္ႏုိင္ေသး၏။ ပုဂံ ဂူေက်ာင္း ေစတီမ်ားသည္ တစ္ေပ ကုလားရြာထိပ္က ၉ ေတာင္ျပည့္ ေစတီမဟုတ္။ ျပင္ခ်င္တုိင္း ထျပင္ လို႔မရ ဆုိသည္ကို သေဘာမေပါက္ ခဲ့ၾကတာ အလြန္ ထင္ရွားသည္။

(၅)

ၾသစေၾတးလ်တုန္းက ႀကံဳခဲ့ တာေလး ေျပာပါဦးမည္။ ၾသစ ေၾတးလ်ကို အဂၤလိပ္ေတြ ေျခခ် အၿပီး ပင္လယ္ကမ္းစပ္မွာ ၿမိဳ႕ငယ္ (ေနာင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီး) ေတြတည္ သည္။ သစ္သားသေဘၤာ မ်ားႏွင့္ ရြက္လႊင့္ရေသာ ေခတ္ျဖစ္၍  ကုန္ စည္ဖလွယ္မႈမွာ ကမ္းစပ္ တြင္သာ ရိွသည္။ ထို႔အတြက္ အေကာက္ခြန္ ႐ုံးေတြ တည္ေဆာက္ၾကရသည္။ ဘရစၥဘိန္းၿမိဳ႕က ကြၽန္း၏ အေရွ႕ စြန္း ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာ ကမ္းစပ္ တြင္ရိွသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ရာခ်ီေနၿပီ ျဖစ္ေသာ ထိုအေကာက္ခြန္႐ုံးကုိ ေနာက္တက္ ေဒသႏၲရ အစိုးရက ၿဖိဳဖ်က္၍ အသစ္ေဆာက္မည္ လုပ္ေသာအခါ ၿမိဳ႕လူထုက ဆႏၵျပ သည္။ ကြင္းစလန္ တကၠသိုလ္က ရန္ပံုေငြ စုေဆာင္း၍ ဝယ္ယူၿပီး အလွမပ်က္ မြမ္းမံကာ သင္တန္းခဲြ မ်ား ပို႔ေပးသည္။ ျမစ္လက္တက္ တစ္ခု နံေဘးတြင္ ေဆာက္ထား ေသာ သစ္သားအိမ္မ်ားမွာ ႏွစ္ ေပါင္း ရာခ်ီေန ၿပီျဖစ္သည့္တုိင္ သက္ဆုိင္ရာ ေဖာင္ေဒးရွင္းမ်ား က ပံုစံမပ်က္ ထိန္းသိမ္းေပးထား သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမႏွင့္ မလွမ္းမ ကမ္းရိွ ပန္းၿခံကိုလည္း ဝိတုိရိယ ေခတ္၏ ပံုစံ အတုိင္း ထိန္းသိမ္း ေပးထားသည္။

မႏၲေလးနန္းၿမိဳ႕ေရာ ဘယ္လို ရိွပါသလဲ။ မေနာ္ရမံ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ ဆုိတာေရာ ဘယ္လိုလဲ။ စာဖဲြ႕ရာ တြင္ မပါမၿပီးခဲ့သည့္ ေရႊတေခ်ာင္း ကုိထား၊ ေရနီေျမာင္းေရာ ဘယ္မွာ လဲ။

မိုးဖဲြဖဲြထဲတြင္ ေလွ်ာက္ေနရင္း လက်္ာဘက္ရိွ ျပည္သူပိုင္ ပန္းၿခံ ႀကီးႏွင့္ တံတုိင္းေပၚမွ ႐ုပ္တုမ်ား ကုိ တစ္လွည့္စီေငးရင္း ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ မက္ထ႐ိုပိုလီတန္ ျပတုိက္သို႔ သြားေနၾကပါသည္။

ၾကည္မင္း

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*