အမွား ေျပာေနရင္ သမိုင္းက အမွားထဲက ဘယ္ေတာ့မွ ထြက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး

အမွား ေျပာေနရင္ သမိုင္းက အမွားထဲက ဘယ္ေတာ့မွ ထြက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး
December 8, 2016 Asian Fame

4:24 am
အမွား ေျပာေနရင္ သမိုင္းက အမွားထဲက ဘယ္ေတာ့မွ ထြက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး

sarpay

အိမ္စည္စိုးစံ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းသည္

သမိုင္းေၾကာင္းဟူသည္ လက္ ရွိ ေရာက္ရွိေနသည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားႏွင့္လည္း ဆက္ႏႊယ္ေန ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားစိတ္္ ဝင္စားေလ့လာသင့္သည့္ အေၾကာင္း အရာ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းအတြင္းက က်င္းပခဲ့သည့္ ေခတ္ၿပိဳင္သမို္င္း ဆိုင္ရာ စာေပစာတမ္းဖတ္ပြဲေတာ္ တြင္ ဖတ္ၾကားခဲ့ၾကသည့္ စာတမ္း ရွင္မ်ားမွ စာတမ္းရွင္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းထား သည္မ်ား ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။

ဆရာသန္းစိုးႏိုင္
စာေပသစ္လႈပ္ရွားမႈ (တာရာကို ထြန္းညိႇျခင္း)

ဒုတိယကမၻာစစ္ ၿပီးခါစက ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ စာေပလႈပ္ရွားမႈ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၆ဝ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္အထိစာတမ္းပါ။ အခုက ေတာ့ ၂၁ ရာစုဆိုေတာ့နည္းပညာ အကူအညီနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအေတြ႕ အႀကံဳေတြကို လူငယ္ေတြေလ့လာ ခြင့္ရတာေပါ့။ လူငယ္ေတြဆိုတာ ကလည္း အသစ္ကိုစိတ္ဝင္စားတာ ကိုး။ စိတ္ဝင္စားေတာ့ ၂ဝ ရာစု အေစာပိုင္းမွာ ေမာ္ဒန္စာေပ။ အခုဆိုရင္ေတာ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္စာေပေတြသူတို႔ေ ထြးေပြ႔ၿပီးေတာ့ ေရး ဖြဲ႕ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ စာေပသစ္ လႈပ္ရွားမႈဆိုတာ ႏိုင္ငံ တကာစာေပေ တြက မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အမ်ိဳးသားစာေပ ျဖစ္ေပၚထြန္း ကားမႈ လမ္းေၾကာင္းအတြင္းမွာ စ ၿပီးေတာ့ ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဦီးသိန္းေဖျမင့္၊ ဆရာေအာင္လင္းတို႔က ဒီစာေပ သစ္ ေရစီးေၾကာင္း ျဖစ္ထြန္းဖို႔ အတြက္ သူတို႔ေတြက ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုရင္းနဲ႔ တြန္း အားေပးခဲ့ ပညာေပးခဲ့တာေတြ။ အဲ့ဒီသမိုင္းကိုျပန္ၿပီးမိတ္ဆက္ခ်င္လို႔ ဒီ စာတမ္းကို ဖတ္ၾကားတာပါ။ အသစ္လိုလားတဲ့ လူငယ္ေတြ   ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ သြားေရာက္ၿပီးေတာ့ ပညာသင္ ၾကားေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကေန ၿပီးေတာ့ အေနာက္တိုင္းမွာ ေခတ္ စားေနတဲ့ ေမာ္ဒန္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ စာေပေတြကို သူတို႔မိတ္ဆက္ေပး ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြက အသစ္ ဖန္တီးခ်င္တဲ့ လူငယ္ေတြ အတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္။ ဒါ ေပမယ့္ ေမာ္ဒန္၊ ပို႕စ္ေမာ္ဒန္ အယူအဆေတြကို ကြၽန္ေတာ္က ေတာ့ အမ်ိဳးသားစာေပ ေရစီး ေၾကာင္း နဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့  သြားေစခ်င္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီသီအိုရီ အယူအဆေတြနဲ႔  ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးသားစာေပနဲ႔ ဘယ္လို ေပါင္း စပ္ၿပီးေတာ့ ဖန္တီး ၾကမလဲဆိုတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔သူတို႔အတြက္ အႀကံÓဏ္ ေပးတိုက္တြန္းလိုက္တာပါ။ ဘာျဖစ္ လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ျမန္မာစာေပေရစီး ေၾကာင္းျဖစ္တာကိုး။ အေနာက္ တိုင္း စာေပေရစီးေၾကာင္းမွ မဟုတ္တာ။ ဒီသေဘာနဲ႔ေျပာတာ ပါ။

ဆရာထက္ျမက္
(ျမန္မာစာေပ ေလာကအေပၚ လက္ဝဲစာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ လက္ဝဲ စာေပ လႊမ္းမိုးလာမႈ)

ကြၽန္ေတာ္ဖတ္မယ့္ စာတမ္း က လက္ဝဲစာေပ စာေရးဆရာ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ စာေပမွာ အရင္ေရာ အခုအခ်ိန္ အထိလည္း အတိုင္းအတာတစ္ခု အထိေပါ့။ ဆရာသန္းစိုးႏိုင္ စာ တမ္းထဲမွာပါသလို အရင္တုန္းက ေတာ့ ျမန္မာစာေပမွာ လက္ဝဲ စာေပနဲ႔ လက္ဝဲစာေပဆရာေတြရဲ႕ ၾသဇာလႊမ္းမိုးလာတဲ့အေနအထား ပါပဲ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာ  စာေပမွာ တစ္ခ်ိန္ကရွိခဲ့တဲ့ တကယ့္ထင္ရွားတဲ့ ဆရာႀကီးေတြ ရဲ႕စာက လက္ဝဲစာေပျဖစ္တယ္ဆို တဲ့အေၾကာင္းကို တင္ျပခ်င္တာပါ။ ဒီစာတမ္းေၾကာင့္ စာေပရဲ႕ သမိုင္း ကိုသိရမယ္။ အဲ့ဒီေခတ္ၿပိဳင္စာေပသမိုင္းကိုသိရမွာပါ။ အဲ့ဒီေခတ္ စာေပသမိုင္းမွာ ဒါေတြရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာကို သိေစခ်င္တာပါ။ အခုေခတ္မွာေတာ့ အတုိင္းအတာ တစ္ခုထိပဲရွိေတာ့တယ္။ လႊမ္းမိုး မႈကေတာ့ အားနည္းသြားတယ္။

ဆရာ ဦးတင္ဝင္း
(ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးသမိုင္း ၁၉၄၈-၆၂)     

ေရးထားတဲ့စာတမ္းက ပညာ  ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ကေန ၆၂ ခုႏွစ္အထိ ေရး ထားတာပါ။ လြပ္လပ္ေရးရၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ယူနက္စကိုရဲ႕ပံ့ပိုးမႈနဲ႔ ပညာေရးအစီရင္ခံစာကို အေျခခံ ၿပီး လုပ္ထားတယ္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနက စစ္ၿပီးခါစဆို ေတာ့ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ေက်ာင္းအခက္ အခဲ ရွိတယ္။ ဆရာအခက္အခဲရွိ တယ္။ အဲဒါေတြကို ေျဖရွင္းရင္းနဲ႔ ဆရာ အတတ္သင္ေက်ာင္းေတြကို ဖြင့္ဖို႔ ယူနက္စကိုက အစီရင္ခံသြား တယ္။ တကၠသိုလ္မွာလည္း ဘီအီး ဒီ ဘြဲ႕ေပးဖို႔ လုပ္တဲ့အတြက္  အဲဒီ အတိုင္းလုပ္တဲ့အတြက္ ၁၉၅၃မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးက နာလန္ ျပန္ထူလာၿပိီးေတာ့ ၆၂ ခုႏွစ္ထိက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေက်ာင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး တက္လာပါတယ္။ ဆရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးတက္ လာပါတယ္။ အဲဒါကိုေရး ထား တာပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ သမိုင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိေစ ခ်င္လို႔ လာဖတ္တာပါ။ သမိုင္း ဆရာ ဆိုတာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း လည္း မရွိပါဘူး။ အမွန္ပဲေျပာ မွာပါ။ အမွားေျပာေနရင္ သမိုင္း ကအမွားထဲက ဘယ္ေတာ့မွ ထြက္ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီရည္ရြယ္ ခ်က္ပါ။

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*