Voting မဲမ်ားနဲ႔ အျငင္းပြားစရာအျဖစ္အပ်က္နဲ႔အတူ အကဲျဖတ္ဒိုင္ေတြရဲ႕ အခက္အခဲေတြကိုေတာ့ အိပ္မက္ဆံုရာ၊ မယ္လိုဒီေဝါစတဲ့ ဂီတၿပိဳင္ပြဲမ်ားနဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားစြာကို အကဲျဖတ္ ဒိုင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ ေတးေရးဆရာ ျမင့္မိုးေအာင္ရဲ႕အျမင္ကို ေမးၾကည့္ရာမွာေတာ့ ..
” ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဒါကို အခက္အခဲလို႔ မျမင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တိုးတက္ထြန္းကားလာမႈ တစ္ခုလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဘက္က ၾကည့္ရင္လည္း အၿမဲအေပၚကေန ဆံုးျဖတ္တဲ့စနစ္ကေန လူထုဘက္က ေန ဆံုးျဖတ္ခြင့္ေတြရလာတယ္။ ဒါက တိုးတက္လာတာေပါ့။ အခက္အခဲေလးေတြကေတာ့ လည္း ရွိတတ္ ပါတယ္။ ဥပမာ သီခ်င္း ဆိုၿပိဳင္ပြဲ နမူနာထားေျပာပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အကဲျဖတ္ဒိုင္ေတြက ဆံုးျဖတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕မဲကို ဆံုးျဖတ္တာေတြရွိမယ္။ ပရိသတ္ရဲ႕ မဲကိုဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အေမရိကလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြက ဂီတကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ထက္ပိုၿပီး ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္မႈ ရွိတယ္။ ေက်ာင္း ပညာသင္ၾကားကတည္းက ဂီတကို သင္ၾကားခဲ့ရတာေလ။ ေနာက္တစ္ခါ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ ပရိသတ္မ်ားတဲ့အခါ လူေတြမ်ားသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီကရတဲ့ voting မဲက အမွန္တရားဘက္ ပိုၿပီး နီးစပ္တာေပါ့။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ လူအင္အားလည္းနည္းတယ္။ ျပည္သူလူထုကလည္း ဂီတအသိဗဟု သုတ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တျခားႏိုင္ငံေတြထက္ စာရင္ တိုးတက္ထြန္းကားဖို႔လိုေသးတဲ့အခါက်ေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ေတာ့ အားနည္းခ်က္ေလးေတြ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒီလမ္းေၾကာင္းကိုပဲသြားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ခိုင္မာေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလိုပရိသတ္ voting တစ္ခုတည္းကို မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ ယူဆရင္ အကဲျဖတ္ဒိုင္ေတြရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခုစီ အခ်ိဳးခ်ၿပီး လုပ္ေဆာင္လို႔လည္း ရတာပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံရဲ႕အေနအထား၊ ပတ္ဝန္း က်င္ကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္ကေတာ့ အမွန္တရားေပၚလာ ႏိုင္တဲ့ဘက္ကို ဦးစားေပးရမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေနာက္ဆံုးကေတာ့ အႏုပညာရွင္ ေကာင္းတစ္ေယာက္ ေပၚထြက္လာဖို႔ အကဲျဖတ္ဒိုင္ေတြေရာ၊ ပရိသတ္ ေရာ ဝိုင္းဝန္းၿပီး အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္ၾကတဲ့သေဘာပဲ။ ဒီေတာ့ တကယ့္ အႏုပညာရွင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ေပၚထြက္လာတဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈစနစ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ က ပိုၿပီးႀကိဳဆိုပါတယ္’ လို႔ ေတးေရး ဆရာျမင့္မိုးေအာင္က ေျပာပါတယ္။
မ်ိဳးေက်ာ္ (ကေနာင္ေသြး)