ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္းကိုဆက္လုပ္ ျဖစ္သြားမယ့္ခြန္းဆင့္ေနျခည္

ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္းကိုဆက္လုပ္ ျဖစ္သြားမယ့္ခြန္းဆင့္ေနျခည္
November 12, 2018 Asian Fame
ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္းကိုဆက္လုပ္ ျဖစ္သြားမယ့္ခြန္းဆင့္ေနျခည္


‘ေမွာ္ဝင္သမန္းက်ား’႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပရိသတ္ အားေပးမႈ ရရွိေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ခြန္းဆင့္ ေနျခည္က ေနာက္ထပ္လည္း သူ႔ရဲ့ ထုတ္ လုပ္ေရးကေန ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားေကာင္းေတြ ေပၚထြက္လာေအာင္တတ္ႏိုင္ သ ေလာက္ ႀကိဳးစားမွာျဖစ္ၿပီး ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညား ဇာတ္ လမ္း မ်ိဳးေတြနဲ႔ ခြဲထြက္ႏိုင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳး၊ တစ္မူ ထူးျခားမယ့္ ဇာတ္ လမ္းမ်ိဳးေတြကို ႐ိုက္ကူးသြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ဇာတ္ကားေတြျဖစ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္တယ္လို႔ဆိုတဲ့ ခြန္းဆင့္ေနျခည္က….

”အခုျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကက အရင္ထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံ တကာကိုမီဖို႔ အမ်ားႀကီးလုိက္ ရဦးမယ္။ ထပ္ထြက္ လာတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြေရာ၊ မထြက္ေသးဘဲ တန္းစီေနတဲ့ ဇာတ္ကားေတြေရာ အားလံုးထဲမွာ ကြာလတီေတြ ပိုတက္လာ တယ္။ အရင့္အရင္ထက္စာရင္ Sound System ပိုင္းေရာ၊ ဇာတ္ လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာေတြေရာ ပိုေကာင္း လာတယ္။ အစ္မတို႔က ဒီထက္မက ပိုေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္ေသးတယ္။ ကမၻာ ေက်ာ္တဲ့ဇာတ္ကားတစ္ ကားရဖို႔အတြက္ကို ႏိုင္ငံေပါင္းစံုမွာရွိတဲ့ co-producer ေတြေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကတယ္။ ဒါမွလည္း ႏိုင္ငံေက်ာ္တဲ့ကမၻာ ေက်ာ္တဲ့ ဇာတ္ကားေကာင္း ႀကီးေတြ ထြက္လာမွာေလ။ ကုန္က်စရိတ္ေတြ လည္း အမ်ားႀကီးေတြ၊ စူပါဘတ္ဂ်က္ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ပ႐ိုဂ်ဴဆာအင္အားနဲ႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ လုပ္လို႔မရဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာဇာတ္ကား ေကာင္း တစ္ကားကို ကမၻာကို ထိုးေဖာက္ဖို႔အတြက္ကို ပ႐ိုဂ်ဴဆာတစ္ ေယာက္ တည္း႐ုန္းကန္လို႔မရဘူး။ အဲဒီအတြက္ အစ္မက co-producer ေတြအမ်ားႀကီး ေပါင္းစုၿပီးလုပ္ႏိုင္တဲ့ ကမၻာေက်ာ္မယ့္ ျမန္မာ ဇာတ္ကား တစ္ကားကိုဖန္တီး ခ်င္တဲ့စိတ္ေတာ့ရွိ တယ္။ ဒါေပမဲ့ လည္း အစ္မရဲ႕ တစ္ျခားစိတ္တစ္ခုနဲ႔ ျပန္ေတြးလိုက္ တဲ့အခါက်ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ အဲဒီလိုလုပ္လို႔ရ တယ္ဆိုတာ နည္းစနစ္ေတြ System ေတြေကာင္း လို႔ လုပ္လို႔ရတာေပါ့။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ လည္းဒီလိုနည္းစနစ္ေတြ System ေတြကို စနစ္တက် အသံုးျပဳျပီးေတာ့ ပရိုဂ်ဴဆာ ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ကမၻာေက်ာ္မယ့္ ျမန္မာ ဇာတ္ကားတစ္ကားကို ပံုေဖာ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အရမ္း ေကာင္းမွာပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတဲ့အေတြးေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အဲဒါက်ေတာ့ ကိုယ့္ ထက္ ဝါရင့္တဲ့ လူႀကီးေတြ ရွိတယ္။ စီနီယာေတြရွိတယ္။ သူတို႔ ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းၿပီးေတာ့ အဲဒီလိုလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ျပင္း ထန္ေန တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္းအေကာင္အထည္ေပၚလာဖို႔ဆိုတာ နည္းနည္းေတာ့ လိုဦးမယ္ထင္ပါတယ္” လို႔ေျပာပါတယ္။

ခြန္းဆင့္ေနျခည္ အသက္အရြယ္ တစ္ခုေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ေတာ့ အေမခန္းေတြကို သ႐ုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ အစီအစဥ္မရွိပါဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္ ေရးနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္းကို ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ သင္တန္းေတြ တက္ၿပီး ေလ့လာျဖစ္ ေနပါတယ္။

”အစ္မ အေမရိကား ေရာက္ေတာ့ နယူးေယာက္မွာ Film School တက္တယ္။ တကၠသိုလ္မွာ ၄ႏွစ္တက္တာမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္လည္း မေပးႏုိင္ဘူး။ အဲဒီအ တြက္ ၃လျပတ္ သင္တန္းသေဘာမ်ိဳး ေလးေတြ တက္တယ္။ Diploma ပံုစံမ်ိဳးေလးေတြ တက္တယ္။ အစ္မတက္ခ်င္တဲ့ Cinematography နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာေတြကို အရင္ဘာမွမသိမတတ္တဲ့အခ်ိန္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ အိုက္တင္ကလြဲၿပီး ဘာမွမလုပ္တတ္တဲ့ အေျခအေနထက္စာရင္ အခုလက္ရွိ အေျခအေနမွာ သိသင့္သေလာက္ဝမ္းစာေလးေတြ ျဖည့္ေနတယ္။ အျမင္အာ႐ံု ေတြလည္း အရင္ကထက္စာရင္ ပြင့္သြားခဲ့တယ္။ အားရင္အားသလိုလည္း ဒီပညာေတြကို ဆက္လက္ ေလ့လာမယ္။ ဆည္းပူး သြားပါမယ္။ ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္း ကို ဦးတည္သြားမယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ အလုပ္ဆိုတာအခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအေပၚမွာပဲလုပ္လို႔ ရတယ္။ အသက္ႀကီး ပိုင္းအေမခန္းေတြ ကိုေတာ့ ႐ိုက္ဖို႔အစ္မမွာ အစီအစဥ္ မရွိဘူး။ လုပ္လို႔ရတဲ့အေျခအေန အေတာ အတြင္းမွာေတာ့ လုပ္သြားမွာပါ” လို႔ ခြန္းဆင့္ေနျခည္က ေျပာပါတယ္။

ခိုင္ေဝလြင္

ဓာတ္ပံု-မင္းမင္းထြန္း

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*