အယ္ဒီတာ့ဘဝ အယ္ဒီတာ့ကမၻာ (၂)

အယ္ဒီတာ့ဘဝ အယ္ဒီတာ့ကမၻာ (၂)
October 18, 2018 Asian Fame
အယ္ဒီတာ့ဘဝ အယ္ဒီတာ့ကမၻာ (၂)

ယခင္အပတ္မွအဆက္

အယ္ဒီတာဘဝမွာ ေလးစား အားက်ရဆုံး စံထားရတဲ့ အယ္ဒီ တာမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ စံထားရတဲ့ မဂၢဇင္းမ်ားအေၾကာင္းကို ဆရာ ေမာင္သစ္လြင္(လူထု)က အခုလို ဆက္လက္ေျပာျပထားပါတယ္။
ေလးျမတ္စြာ အစီရင္ခံပါသည္ ကိုသစ္လြင္ ခင္ဗ်ား။
လာမည့္ဒီဇင္ဘာလထုတ္ စႏၵာ ႐ုပ္စံုမဂၢဇင္းအမွတ္ ၅၇ တြင္ ကိုသစ္ လြင္ ေရးသားေပးပို႔ထားေသာ ‘မင္း တုန္းမင္းလက္ထက္နန္းတြင္း ပံုႏွိပ္ စက္’ေဆာင္းပါးကို ထည့္သြင္းအသံုး ျပဳရန္ လ်ာထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
တတ္ႏုိင္ပါက လက္လွမ္းမီ ေသာ ထုိပံုႏွိပ္စက္မ်ားကို (အလ်င္ အျမန္) ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးေပးပို႔ပါရန္ အစီရင္ခံပါသည္ ခင္ဗ်ား။

ေလးစားစြာျဖင့္
တင့္တယ္

ဆရာျပည့္စံု
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆရာျပည့္စံုက လည္း သူ႔ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း တစ္ ရွိန္ထိုးတက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လြတ္ လပ္ေရးေန႔အထူးထုတ္ထုတ္တဲ့အ ျပင္ တုိင္းျပည္က မေမ့မေလ်ာ့ တာ ဝန္ထမ္းႏုိင္ၾကေစဖို႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းရဲ႕ ဇနီး ေဒၚခင္ၾကည္ရဲ႕ သဝဏ္ လႊာကို အမိအရ အဓိကထားေတာင္း ဆိုၿပီး မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာစာမွာ ေဖာ္ျပ ခဲ့တယ္။ အဲဒါ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ လထုတ္ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းအမွတ္ ၆ဝ မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာပါ။

၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ ‘ကိုသစ္လြင္’ဆီက စာမူလုိခ်င္သတဲ့။ အမယ္ေလးဗ်၊ ‘ဆရာသစ္လြင္’တဲ့၊ ဆရာရယ္ – ကြၽန္ေတာ္မခံႏုိင္ပါဘူး။

လြတ္လပ္ေရးေန႔ သဝဏ္လႊာ
လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ သူ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ဇနီး ေဒၚခင္ၾကည္ထံမွ

တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ လြတ္ လပ္ေရးႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ႀကီးတြင္၊ လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတုိးတက္စည္ ကားေရးကို အဓိကမ႑ိဳင္သဖြယ္ ျပဳလ်က္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သူ ႏုိင္ငံေတာ္ သားတုိင္းသည္၊ သက္ဆုိင္ရာက် ေရာက္သည့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို မိမိတို႔ တုိင္းျပည္အဖို႔သာ အာ႐ုံ စူး စုိက္ရင္း၊ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ဘဲ ေမတၱာ ေရွ႕႐ႈတည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္စည္း႐ုံး ညီညာစြာျဖင့္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစား ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကပါေစသတည္း။

လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး အဓြန္႔ရွည္ၾကာ စြာတည္တံံ့ပါေစေသာ္ –

ခင္ၾကည္
၂ဝ-၁၁-၅ဝ
(ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း ၁၉၅၁ ခု ဇန္နဝါရီလ အမွတ္ ၆ဝ)

၈-၂-၂ဝဝ၅

ဆရာသစ္လြင္

၂၄-၁-ဝ၅ ျပန္စာကိုရလို႔ ေက်း ဇူးတင္ရပါတယ္


တကၠသိုလ္စာၾကည့္တုိက္ကိုပဲ ရွာၾကည့္ရေတာ့မွာပဲ။
ေသြးေသာက္ကို လစဥ္ထြက္ ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ အစီအစဥ္လုပ္ေနပါ တယ္။
ကိုသစ္လြင္ဆီကလည္း စာမူ လုိခ်င္တယ္။ ေရးပါဦး။

ျပည့္စံု

လူထုေဒၚအမာ

ကြၽန္ေတာ္စံထားရတဲ့ ကြၽန္ ေတာ့္ရဲ႕ လက္ဦးဆရာ ဦးေလးလူထု ဦးလွရဲ႕ သင္ျပၫႊန္ျပခ်က္မ်ားကို အ ထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ အခု တစ္ခါ ကြၽန္ေတာ္စံထားရတဲ့ လူထု သတင္းစာနဲ႔ ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာ ေဒၚေဒၚ လူထုေဒၚအမာရဲ႕ ခုိင္မာ တဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ ယံုၾကည္ခ်က္ကို စံ တစ္ခုေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ စံကို ေတာ့ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလ ထုတ္ လူထုဂ်ာနယ္မွာ ေဒၚေဒၚက ‘သိနားလည္ေရး ညီၫြတ္ေရး’ဆိုတဲ့ ေခါင္းႀကီးပိုင္းေရးၿပီး ျပသြားခဲ့ပါ တယ္။

အဲဒီေခါင္းႀကီးပိုင္းရဲ႕အစမွာ ”၇-၁ဝ-၅၃ ရက္ေန႔က မႏၲေလးရဲ႕ ဘက္ႏွင့္ အထူးစံုစမ္းေထာက္လွမ္း ေရးဘက္မွ အရာရွိႀကီးမ်ားက ကြၽႏု္ပ္ တို႔ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ လူထုဦးလွ အား ပုဒ္မ (၅) ျဖင့္ ဖမ္းဆီးေခၚ ေဆာင္သြားရာ ယေန႔တုိင္ မည္သို႔ ေသာ အေျခအေနအေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ ျခင္းျပဳသည္ကို ဆုိင္ရာမွ ေျဖရွင္းမျပ သျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ မသိရေသးေပ”လို႔ ေရးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ –

”ကြၽႏု္ပ္တို႔အေနႏွင့္ ေသာ္ကား၊ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္အတုိင္း အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးေသြးစည္းေရး မွတစ္ဆင့္ ဗမာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိတည္ၿမဲေစမႈအတြက္ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာအခ်ဳပ္အေႏွာင္ ခံေနရသည္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ေျဖာင့္မွန္ေသာေစတနာျဖင့္ ဆက္ လက္ေရးသားလုပ္ေဆာင္သြားမည္ ပင္ျဖစ္ပါသတည္း”လို႔ ေရးပါတယ္။

ဒီေခါင္းႀကီးပိုင္းေဖာ္ျပတဲ့အခါ ‘တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ’ေနရာမွာ ကြက္ လပ္ခ်န္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တဲြဖက္ အယ္ဒီတာေနရာမွာေတာ့ ‘ေဒၚအ မာ’တဲ့။
ဆရာ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ တာရာ

၁၉၄၆ ခုႏွစ္မွာပဲ ဆရာဒဂုန္ တာရာက တာရာမဂၢဇင္းထုတ္တယ္။ အယ္ဒီတာနာမည္က်ေတာ့ ေဌးၿမိဳင္ တဲ့။ ဆရာ့ရဲ႕ နာမည္ရင္းပါပဲ။ ဒီမဂၢ ဇင္းက မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအတြက္ မ်ဳိး ေစ့ခ်ေပးရာမွာ စံထားေလာက္ပါ တယ္။ အဲဒီေခတ္လူငယ္ေတြက တာ ရာကို စဲြစဲြလမ္းလမ္းဖတ္ၾကတယ္။

တာရာမဂၢဇင္းမွာ ဝင္ေရးၾက တဲ့ ကေလာင္ေတြကလည္း ထိပ္တန္း ကေလာင္ေတြပါတယ္။ သခင္သန္း ၿမိဳင္၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ သူရိယ ကႏၲိ၊ ေငြတာရီ၊ ဟသၤာတခ်စ္ဦး၊ ၾကည္ေအး၊ ေမာင္စည္သူ၊ မန္းတင္၊ ေမာင္ထင္၊ သိပၸံစိုးရင္၊ တင့္ေဆြစတဲ့ စာေရးဆရာေတြ ေရးၾကတယ္။

ေရးၾကတဲ့အေၾကာင္းအရာ မဂၢ ဇင္းမွာ ေဖာ္ျပတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတြကလည္း သစ္လြင္တယ္။ လူကို ေလ့လာျခင္း၊ ကေလးလမ္းၫႊန္၊ ဂီတ၊ ယဥ္ေက်းမႈသစ္၊ အာရွေတာ္ လွန္ေရး၊ ေဝဖန္စာ၊ ရွမ္းျပည္သမုိင္း၊ တုိက္ပြဲ၊ အေတြးသစ္၊ ျပင္သစ္စာေပ၊ အီဂ်စ္စာေပ၊ ပန္းခ်ီ၊ ေခတ္ျပေၾကး မံု၊ ေမာ္စီတံုးရဲ႕ ဒီမုိကေရစီသစ္၏ ယဥ္ေက်းမႈစသျဖင့္ စံုတယ္။ ဒီေတာ့ တာရာမဂၢဇင္းနဲ႔ ဆရာဒဂုန္တာရာကို လည္း စံထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္းေတာ့လည္း ေဆာင္းပါးေရး ေပးတာပဲ။

ျမဝတ္ရည္မွ ေရႊဝတ္ရည္သို႔

လြန္ခဲ့ေသာအႏွစ္ ၄ဝ ေက်ာ္က ျမဝတ္ရည္ (၁၉၄၈) ဟူေသာ အမည္ ျဖင့္ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့သည္။ ထုိ ေခတ္ျပည္တြင္းစစ္အတြင္း အေျပး အလႊားကာလ (သူပုန္လက္ထဲမွ အစုိးရတပ္က ျပန္သိမ္းစဥ္) သာယာ ဝတီဘက္မွ ေျပးလာေသာ မိခင္ ေလာင္းတစ္ဦး ရန္ကုန္ေျပးအလာ၌ ကုန္တင္ကားေပၚတြင္ ကေလးတစ္ ေယာက္ ေမြးဖြားလိုက္သည္။ ယင္း အသစ္ေမြးဖြားျခင္းကို ကြၽန္ေတာ္က ျမဝတ္ရည္ဟုတင္စားကာ ဝတÄဳ အမည္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေရႊဝတ္ရည္ကို ဖတ္ရင္း ျမဝတ္ရည္ကို သြား၍ သတိ ရေနသည္။

ဒဂုန္တာရာ
(ေရႊဝတ္ရည္မဂၢဇင္း အမွတ္ ၄၊ ၁၉၉ဝ)

ဆရာအဝကြၽန္းခ်စ္ေမာင္နဲ႔
ဆရာမ တင္တင္ဦး

ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္စံထားတဲ့ စာနယ္ဇင္းနဲ႔ အယ္ဒီတာကေတာ့ ‘ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္’နဲ႔ အယ္ ဒီတာပါပဲ။ ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း မွာေတာ့ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ကစၿပီး ကြၽန္ ေတာ္ေရးခဲ့ပါတယ္။ မဂၢဇင္းနဲ႔ ဂ်ာ နယ္ရပ္တည္ခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္သ ေဘာက်လို႔ ေရးခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေရးသမွ်ကို ေဖာ္ျပေပးၾက တယ္။ စာေရးတဲ့သူဆုိတာ ကိုယ္ေရး ခ်င္တာေရးတာကို လက္ခံေဖာ္ျပ ေပးရင္ ေက်နပ္ၾကစၿမဲ ဝမ္းသာစၿမဲ ပါပဲ။ ကိုယ္ေရးခ်င္တာ ေရးလိုက္လို႔ လက္ခံေဖာ္ျပေပးေပမယ့္ စိစစ္ေရး က မႀကိဳက္လို႔ ျဖဳတ္ခုိင္းလို႔ ျဖဳတ္ေပး ရတာလည္း ရွိတာပဲ။ မဂၢဇင္းထဲ ႐ုိက္ၿပီးမွ ျဖဳတ္ရတာ အင္မတန္နာပါ တယ္။
မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာခမ်ာမွာျဖင့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေၾကကဲြစြာခံစားရေပ မယ့္ စာေရးသူစာေရးဆရာအေပၚ အေလးအနက္ ေလးစားသမႈျပဳတတ္ တာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က စံထား တယ္။ ဂုဏ္ယူမွတ္တမ္းတင္ခ်င္ တယ္။ ၾကည့္ေတာ့ေလ – ဆရာမ တင္တင္ဦးရဲ႕ စာ။
၉-၁-၂ဝဝ၄
ဆရာေရ –
စာေရးလိုက္ပါတယ္။
ဆရာ့ေဆာင္းပါး ”ဟိုဟာနည္း နည္း ဒီဟာနည္းနည္း”က ၂ဝဝ၄ ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္မွာ စာေပစိစစ္ က ျဖဳတ္လိုက္ပါတယ္။
ေဆာင္းပါးေလးက ေကာင္း တယ္။ ဆရာ့သေရာ္စာက မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ စာေပစိစစ္ေရးက ျဖဳတ္ လုိက္တာထင္တယ္။
ဒါေပမဲ့ မေရးဘဲ မေနပါနဲ႔ ဆရာ။ အဲဒီ – ”ဟိုဟာ နည္းနည္း တို႔တို႔ ထိထိ” ေရးေပးပါဦး။ တစ္ခါ တေလျဖဳတ္ေပမယ့္ တစ္ခါတေလက် ေတာ့ မျဖဳတ္ပါဘူး။ သူတို႔က အမွန္ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆက္ၿပီး ေရး ေပးပါဦးဆရာ။
ဆရာသိမ္းထားလို႔ရေအာင္ COPY ကူးေပးလိုက္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
တင္တင္ဦး
႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း
ေနမေကာင္းတဲ့ၾကားကေန ေမးခြန္းေတြေျဖေပးတဲ့ ဆရာႀကီး ေမာင္သစ္လြင္လူထုကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။

ညိဳသစ္ငယ္

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*