Heineken Beer
Heineken Beer

ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီ အကယ္ဒမီ

ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီ အကယ္ဒမီ
April 4, 2017 Asian Fame

ZAW_4015ေျပာင္းလဲပါ ..
ေျပာင္းလဲ လိုက္ပါ
မိမိကုိယ္ေရာ၊
မိမိစိတ္ဓာတ္ေရာ
မိမိပတ္ဝန္းက်င္ပါ
ေျပာင္းလဲလိုက္ပါ။
CHANGE… ဦးေႏွာက္ကို ႏိုးၾကားလႈံ႕ေဆာ္ဖို႔၊ ေျပာင္းလဲမႈ သာ မဟာ ဗ်ဴဟာေျမာက္ပါတယ္။ ပိုေကာင္းတဲ့ မနက္ျဖန္ကို တည္ ေဆာက္ခ်င္ရင္ မျဖစ္မေန ေျပာင္း လဲလိုက္ပါ။ ႐ံႈးနိမ့္မႈကို ေၾကာက္ ေနရင္ေအာင္ျမင္မႈက အလွမ္းေဝး ေနဦးမွာပါ။

အကယ္ဒမီ ဘယ္သူ႔မွာ တာ ဝန္ရွိသလဲ၊ ဘယ္သူ႔မွာမွ တာဝန္ မရွိပါဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ တာ ဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ မရွိလို႔ပါ။ အကယ္ဒမီပြဲ ၿပီးတိုင္း ေျပာစရာေလး ေတြက မတူထူးျခားၿပီး၊ မ႐ိုးေအာင္ က်န္ရွိခဲ့တာပဲ။ ဒီႏွစ္လည္း ဆု၂ဆု ခ်န္ခဲ့တာနဲ႔ ဇာတ္ကား ဆု၂ဆုေပး သလို ျဖစ္သြားတာကို ေျပာစရာျဖစ္ ေအာင္စြဲက်န္ခဲ့တယ္။

အထူးသျဖင့္ ဇာတ္ၫႊန္းဆုပါ။ ဇာတ္ၫႊန္း အရည္အေသြး မမီဘဲ၊ ဇာတ္ကားနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာကို ေပးတာ အံ့ၾသရပါရဲ႕ဆိုတဲ့ ဇာတ္ၫႊန္း အကယ္ဒမီ ျမင့္ဦးဦးျမင့္။

က်ဳပ္လည္း ဇာတ္ၫႊန္းေရးခဲ့ပါ တယ္။ ႀကိဳးတန္း ဇာတ္ကားနဲ႔ ပန္းၾကာဝတ္မႈံ။ ဇာတ္ၫႊန္းဆု အတြက္ ဇာတ္ၫႊန္းေရးတင္ ပါဆို တာကို မႀကိဳက္လို႔ မေပးလည္းေန၊ မတင္ဘူးဗ်ာ ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာ ဇာတ္ၫႊန္း ဆရာေနဝင္းျမင့္။

၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းမူကို ကိုင္ထားလို႔ ဆု၂ဆု ခ်န္ခဲ့တာပါဆိုရင္ တျခား ဆုေတြထဲမွာ ၅ဝရာခိုင္ႏႈန္းမျပည့္ဘဲ ေပးထားသလားလုိ႔ စိတ္ထဲ ခိုးလို႔ခုလု ျဖစ္မိသူ ဒါ႐ိုက္တာေမာင္ေဗဒါ။

ထိုသံုးဦး ဆံုမိၾကေသာအခါ ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ Emotion passion  စိတ္ခံစားမႈ အလြန္ျပင္းျပ ခဲ့ၾကတယ္။ တျခားဆုေတြေပၚမွာ လည္း အေနအထား အားနည္းမႈရွိ ေနတာကို ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။

“မူ” မူလလက္ေဟာင္းမူကို ျပင္မွာလား၊ ၅ဝ ရာခိုင္ ႏႈန္းဆိုတာ ႀကီးကို ေမ့ထားခဲ့မွာလား။ အားလံုးကို ေပး ရင္ အကယ္ ဒမီေတြ ေပါ သြားမွာ စိုးလို႔ဆိုရင္ အရင္က သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြ ပူးတြဲ ၂ေယာက္စီေပးခဲ့တာ ေတြက ဗုံးေပါလေအာ ေပါမ်ားေန တယ္ လို႔ေကာ မဆိုႏိုင္ဘူးလား။  အကယ္ဒမီ စစ္မွန္မႈ အားနည္းတာ ႏွစ္အေတာ္ မ်ားေနပါၿပီ။ အေကာင္း ဆံုးကို ေရြးခ်ယ္ ဖို႔၊ ေရြးခ်ယ္သူ က ေကာ အေကာင္းတကာ့ အေကာင္း ဆံုး၊ အေတာ္ဆံုး အဆင့္မွာ ရွိေနမွာ လားဆို စကား။ ေပးသူ၊ ေရြးခ်ယ္သူ အရည္အေသြးနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ခံ ဆုရရွိသူ အရည္အေသြး ဘယ္ခ်ိန္ခြင္ေပၚ တင္ၾကည့္ပါသလဲ။ ေစ်းဝယ္သူထက္၊ ေစ်းေရာင္းသူမ်ား ေနတာေရာ။ ခ်ိန္ခြင္ လွ်ာမတ္ေနဖို႔၊ တိက်ဖို႔၊ ဘယ္သူမွ က်မ္းက်ိန္မထားပါဘူး။

ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ေရြးခ်ယ္သူ မ်ားထဲ နည္းပညာရွင္ မပါသင့္ဘူး လား။ နည္းပညာ ဆိုင္ရာဆုေတြ အတြက္၊ နည္းပညာရွင္ မပါဘဲ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာလည္း လြဲလြဲေလးပါပဲ။ ကႀကီးနဲ႔ ယ၊ ဂငယ္နဲ႔ ပ၊ ဘာကြာသ လဲ။ လွန္ခ်င္လွန္၊ ေမွာက္ခ်င္ေမွာက္ အကၡရာပဲ မဟုတ္လား။ အသံဆုထဲ မွာ အသံဖမ္းျခင္း၊ Sound Design  ျပဳလုပ္ျခင္းအသံ၊ ေနာက္ခံတီးလံုးသံ၊ အသံေရာေႏွာျခင္း Sound Mixing  ဆိုတာေတြ ရွိေနေတာ့ အသံဆုဆို ၿပီး လံုးခ်ဖို႔မသင့္ဘူး။ အသံဖမ္းသူ ကိုေပးခ်င္ရင္ “အသံဖမ္းဆု”လုိ႔ သီး ျခား သတ္မွတ္ေပးသင့္ တာေပါ့။ ဒါမွ မဟုတ္ ႏိုင္ငံတကာမွာလို “Sound Mixing Award”လို႔ သီးျခားေပးရင္ ေကာင္းမွာပဲ။

အဓိကကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္က ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္၊ International  မေရာက္ေသးလို႔ပါ။ ေရာက္တဲ့အခါ က် အရာအားလံုးဟာ သူ႔အဆင့္ အတန္း နဲ႔သူ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဆရာ ဦးျမင့္ဦးဦးျမင့္က ဇာတ္ၫႊန္းဆု အတြက္၊ ဇာတ္ၫႊန္း တစ္ခုတည္းကို ျပန္တင္ခိုင္းတာ။ ဘယ္ေလာက္ ပဲ ေကာင္းေကာင္း ဇာတ္ၫႊန္းမတင္ရင္ မေပးဘူး ဆိုတဲ့ မူကို လက္ကိုင္ထားေန တာက ႀကီးမားတဲ့ လြဲေခ်ာ္မႈပဲ။ ဒါဆို ရင္ ေနာက္ခံ တီးလံုးျပန္တီးခိုင္း မလား၊ တည္းျဖတ္ကို ျပန္တည္းျဖတ္ ခိုင္းမလားလို႔ ေမးခြန္းေတြ ေမးလာ ပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေနဝင္း ျမင့္က ဇာတ္ၫႊန္း ကို ျပန္တင္ခိုင္း တာ၊ မတင္ရင္ မရဘူး ဆိုတာက ဆုအားလံုးထဲမွာ ဇာတ္ၫႊန္းကို ႏွိမ့္ ခ်ေနသလိုပါပဲ။ ဇာတ္ၫႊန္းမပါဘဲ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးလို႔ ရပါသလားလို႔ ေမးခြန္း ေမးလာျပန္ တယ္။

ေျပာေတာ႔ ဇာတ္ကားတစ္ကား လံုးရဲ႕ အသက္ဟာ ဇာတ္ၫႊန္းလို႔ အသိ သက္ေသ ထူၾကတယ္။ ဇာတ္ ၫႊန္းေသၿပီး က်န္တာေတြဘာ အတြက္ ႏွလံုးရပ္မွေတာ့ ပြဲကၿပီးၿပီ ေလလို႔ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ေဗဒါရဲ႕ အဆံုးသတ္ခ်က္။

“မူ”ကိုျပင္မလား၊ လူကို Change မလား။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ မူေရာလူပါ ေျပာင္းလဲ သင့္ပါတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုး စဥ္း စားေတြးေခၚပံုေတြကို ေျပာင္းလဲသင့္ ပါတယ္။ အခုလိုအခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အကဲမျဖတ္မိဖို႔ အေရး ႀကီးပါတယ္။ ခုကို ငါးဦးက မညီတာပါ။ အေရးဆို ေဝဖန္လာခ်ိန္မွာ တစ္ဦး က မိမိက ဘာကိုေရြးခ်ယ္တာ လုိ႔ ရွင္းခ်က္ ထုတ္ေတာ့ က်န္တဲ့သူ အျပစ္ျဖစ္တာလည္း မသင့္ေတာ္ပါ ဘူး။ အဖြဲ႕ဝင္ေတြရဲ႕  comment ပါ၊ ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္တဲ့ စာအိတ္ကို ၇ရက္ႀကိဳ ေဖာက္တာလည္း လြဲမွားတယ္လို႔ သံုးသပ္ ၾကတယ္။ ျငင္းခံုမႈေတြ အတြက္ အခ်ိန္ပိုရ သြားတာေပါ့လို႔ ျမင္ၾကတာပါ။

ျမတ္ခင္းရိတ္ေသာသူႏွင့္ အစစ္အမွန္ ဥယ်ာဥ္မွဴးအၾကား ကြဲျပားျခားနားမႈက ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲျခင္းေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သံုးဦး ဇာတ္ၫႊန္းမတင္ ရေရးကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြး၊ အေရး ဆိုသြားမည္ဟု သံမႈိ႐ိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာ စစ္စစ္မ်ားလည္း လက္သန္းေလးေတြ မင္စိုသင့္ပါၿပီ။

(ဆရာေနဝင္းျမင့္၊ ဆရာျမင့္ ဦးဦးျမင့္ႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ေဗဒါ တို႔ ပူးေပါင္းအေျဖရွာျခင္းျဖစ္သည္)

ဒါ႐ိုက္တာေမာင္ေဗဒါ

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*