Heineken Beer
Heineken Beer

လြတ္လပ္ေရးရစက ရန္ကုန္

လြတ္လပ္ေရးရစက ရန္ကုန္
March 10, 2017 Asian Fame

MgKhinMin-2

ယခုဆိုလွ်င္ ဗဟန္းၾကား ေတာရလမ္းသည္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ အေရွ႕ဘက္မုခ္ေစာင္းတန္း ေျခရင္း အထိ ကားလမ္းတစ္ေျဖာင့္တည္း ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေစာင္းတန္း ေလွကား ရင္းအထိ ကားျဖင့္သြား၍ ရေနပါ ၿပီ။ ယခင္ကမူ ဗဟန္းေစ်းေထာင့္၊ ေရတာရွည္လမ္းေဟာင္းေကြ႕ အထိသာ ကားလမ္းျဖစ္သည္။ ထိုေနရာ ကစ၍ ၾကားေတာရလမ္းသည္ ဓအုတ္လမ္းဓ အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းသြားပါသည္။ ထိုေနရာမွ ဘုရားေစာင္းတန္းေျခရင္းအထိ အုတ္မ်ား ခင္းထားေသာလမ္း ျဖစ္ပါသည္။ ကားျဖင့္သြား၍ မရပါ။ ေျခက်င္ သာသြားရပါသည္။ ထိုလမ္းကို “ဗဟန္းအုတ္လမ္း” ဟုေခၚသည္။ အုတ္လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္လည္း ေစ်းဆိုင္မ်ား ျပည့္ေနပါသည္။ စာအုပ္ႏွင့္ စာေရးကိရိယာဆိုင္ လည္းရွိသည္။ အထည္ဆိုင္လည္း ရွိသည္။ အလွကုန္ဆိုင္၊ ဓာတ္ပံုဆိုင္၊ သြားစိုက္ဆိုင္၊ သကၤန္းပရိကၡရာဆိုင္ စသည့္ ဆိုင္မ်ားျဖစ္သည္။ အုတ္ လမ္းသည္လည္း ဘုရားဖူး ပရိသတ္ ႏွင့္ အၿမဲစည္ကားေနပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္က ဗဟန္းအုတ္လမ္းသို႔ ေန႔တိုင္းလိုလိုေရာက္သည္။ အုတ္လမ္း စစခ်င္းလက္ယာဘက္မွာ “ေမာင္ျမေမာင္ စာေရးကိရိယာဆိုင္” ဟု ဆိုင္းဘုတ္တပ္ထားေသာ ကိုျမင့္ေမာင္၏ဆိုင္မွာ ဗလာစာအုပ္တုိ႔၊ ခဲတံတို႔၊ မင္အိုးတုိ႔၊ မၾကာခဏ ဝယ္ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းမွာ တစ္ေန႔ေျခာက္ဘာသာ သင္ရသည့္အတြက္ ဗလာစာအုပ္ ေျခာက္အုပ္ထားရသည္။ စာအုပ္ထူ လွ်င္ လြယ္အိတ္မဆံ့သည့္အျပင္ ပံုႏွိပ္ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြပါ သယ္ရ သည့္အတြက္ လြယ္အိတ္ ဆံ့ေအာင္ ဗလာစာအုပ္ စာမ်က္ ႏွာ၈ဝအရြယ္ ခပ္ပါးပါးပဲဝယ္ရသည္။ စာမ်က္ႏွာ ၃၆ဝရွိေသာ ကတ္ထူစာအုပ္မ်ား ကိုေတာ့ လိုအပ္မွဝယ္သည္။ မင္အိုး ဝယ္ရသည့္အေၾကာင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက ေဖာင္တိန္ သံုးရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္လို ေဘာပင္ေတြ အသံုး မမ်ားေသးပါ။ ေဖာင္တိန္ေတြထဲမွာ “ပတ္ကား” ေဖာင္တိန္က ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသည္။ ေစ်းႀကီးသည့္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ မဝယ္ႏိုင္ပါ။ ပိုင္းေလာ့ေဖာင္တိန္ အသံုးမ်ားပါသည္။ အျခားအမ်ိဳးအစားေတြလည္း ရွိသည္။ ေဖာင္တိန္ထဲ မင္ထည့္ေရးရသည့္အတြက္ မင္အိုးဝယ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မင္အိုးေတြက Parker Quink တုိ႔ Pilot တို႔ အသံုးမ်ားသည္။ အေရာင္ စံုရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္က Royal Blue ေခၚ အျပာရင့္ေရာင္ႀကိဳက္သည္။ Violet ခရမ္းေရာင္လည္း သံုးသည္။ အေရာင္ေတာက္ေတာက္ သေဘာက်ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မင္အိုးဝယ္လွ်င္ အေစာပိုင္းက မင္စုပ္သည့္ ပိုက္ပါဝယ္ရသည္။ မင္ကို ပိုက္ႏွင့္စုပ္၍ ေဖာင္တိန္ထဲ ထည့္ရသည္။ ေနာက္ပိုင္း ေဖာင္တိန္ေတြက်ေတာ့ မင္စုပ္ပိုက္ပါ တစ္တြဲတည္းပါသည့္အတြက္ မင္စုပ္ပိုက္ သီးျခားမလိုေတာ့ပါ။ ေဘာပင္ေတြ ေခတ္မစားခင္က စာေရးရပံုကို သတိရ၍ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ေဖာင္တိန္က ေဘာပင္ေလာက္ မသြက္ပါ။ စာ ေရးလွ်င္ ေဖာင္တိန္ကို ထိန္းၿပီးေရးရသည့္အတြက္ လက္ေရးလည္း ေသာ့ေရး၍မရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ေရး သိပ္မပ်က္ပါ။

အုတ္လမ္းသို႔ သြားရသည့္ ေနာက္အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ အိမ္ကအစ္မမ်ားက မၾကာခဏ ပိတ္စဝယ္ခိုင္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မွတ္ မိေနသည္မွာ အုတ္လမ္း လက္ဝဲ ဘက္ ထိပ္နားက ဦးစိုး ေဒၚမွင္တုို႔၏ အထည္ဆိုင္ျဖစ္သည္။ အစ္မမ်ားက ေခါင္းအံုးစြပ္ပန္းထိုးေရာင္းသည့္ အတြက္ ေခါင္းအံုးစြပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ နဂါးပ်ံ တံဆိပ္ ပိတ္စမ်ားဝယ္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္ခါဝယ္လွ်င္ ပိတ္ေလး ငါးကိုက္ ဝယ္ရသည္။ တစ္ကိုက္လွ်င္ ၂က်ပ္၊ က်ပ္ခြဲေလာက္သာ ေပးရ သည္ ထင္ပါသည္။ ဗဟန္းေစ်းသို႔လည္း ဆန္သြားဝယ္ေပးရသည္။ တစ္ခါဝယ္လွ်င္ တစ္ျပည္မွ်သာ။ ဆန္တစ္ျပည္ေပးပါဟုဆိုလွ်င္ ဝယ္ လိုေသာ ဆန္အမ်ိဳးအစားကိုေမးၿပီး တစ္ျပည္ဆံ့ေသာ စကၠဴအိတ္ေလး ႏွင့္ ထည့္ေပးေလ့ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔အိမ္က စားေလ့ရွိေသာ ဆန္မွာ တစ္ျပည္သံုးမတ္ (၇၅)ျပားေလာက္ သာ ေပးရသည္။ ေတာ္ေတာ္ေကာင္း ေသာ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ ဆန္ အေကာင္းစားဆိုလွ်င္ တစ္ျပည္ တစ္က်ပ္သာသာေလာက္သာ ေပးရသည္။ ဆန္အမ်ိဳးအစားေတြေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။

တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ ဗဟန္း အုတ္လမ္းထိပ္က အုတ္တိုင္ကေလးဆီေျပးၿပီး နံပတ္ၾကည့္ေပးရေသာ အလုပ္ကိုလည္း ကေလးေတြ လုပ္ရ သည္။ ထိုစဥ္က က်ိဳကၠဆံ ျမင္းၿပိဳင္ ကြင္းတြင္ အပတ္စဥ္ ျမင္းပြဲမ်ားရွိ သည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြ မွာလုပ္သည္။ ျမင္းၿပိဳင္ကြင္းကို သြားၿပီး ေလာင္း ကစားၾကသည္။ =ျမင္းေလာင္းသည္+ ဟူေသာ ေဝါဟာရ တြင္က်ယ္သည္။ ၿပိဳင္မည့္ ျမင္းနာမည္မ်ားႏွင့္ စီးမည့္ ေဂ်ာ္ကီနာမည္မ်ားကို သတင္းစာမွာ ႀကိဳတင္ၿပီး ေၾကညာသည္။ ႏိုင္ေျခရွိ သည့္ ျမင္းကို ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း (တစ္ေပး)ေသာ ျမင္းတစ္ဆိုတာ လည္း ထြက္သည္။ “ျမင္းထီ “လည္းရွိ သည္။ သတ္မွတ္သည့္ ျမင္းၿပိဳင္ပြဲ သံုးခုမွ အႏိုင္ရသည့္ ျမင္းသံုးေကာင္ ၏နံပါတ္ႏွင့္ တူလွ်င္ ျမင္းထီေပါက္ သည္။ ေလ်ာ္ေငြမ်ားစြာရသည္။ ျမင္းထီလက္မွတ္ကို တစ္ေစာင္၅ က်ပ္ႏွင့္ ႀကိဳတင္ေရာင္းသည္။ စိတ္ ဝင္စားသူေတြ ပိုက္ဆံစုၿပီး ျမင္းထီ ထိုးၾကသည္။ ညေနေရာက္လွ်င္ ေပါက္သည့္ နံပါတ္သံုးခုတြဲကို ဗဟန္းအုတ္လမ္းထိပ္က အုတ္တိုင္ ကေလးမွာေရးၿပီးေၾကညာေလ့ ရွိ သည့္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလး ေတြကို လူႀကီးေတြက ၾကည့္ခိုင္း ေလ့ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ေျပး ၾကည့္ၿပီး ” ၅-၃-၁၂” ၊ “၆-၄-၁ဝ” စသည္ျဖင့္ ေပါက္သည့္ နံပါတ္ကို မွတ္လာၿပီးေျပာျပရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ သိသေလာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လမ္းက ျမင္းထီေပါက္သြားသူဟူ၍ တစ္ ေယာက္မွ မၾကားမိပါ။ ျမင္းထီ ေတြ ဖ်က္သိမ္းေတာ့မွ ျမင္းထီလည္း ေပ်ာက္သြားပါသည္။ ျမင္းထီႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ထိုစဥ္ကေသာၾကာစာ ေစာင္မွာပါေသာ ဟာသတစ္ပုဒ္ကို သတိရပါသည္။ အိမ္တစ္အိမ္၏ ဧည့္ခန္းတြင္ “လူမိုက္ႏွင့္ေငြ အတူမေန” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ ကတ္ျပားတစ္ခု ပံုႏွိပ္စာလံုးျဖင့္ခန္႔ခန္႔ညားညား ကပ္ထားရာ ေအာက္နားက ကေလးလက္ေရးျဖင့္ ” ေဖေဖျမင္းေလာင္းသည္” ဟု ခဲတံျဖင့္ ေရးထားသည္ကို ဖတ္ခဲ့ရသည့္အတြက္ ၿပံဳးမိသည့္ အေၾကာင္းေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။

ၾကားေတာရလမ္း၏ သည္ဘက္ ထိပ္ေရာက္လွ်င္ ယခုေျမပေဒသာ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ကန္ေတာ္ႀကီးေဘး မွာ အိမ္ကေလးေတြ ျပည့္က်ပ္ေန ေသာ ကန္ေတာ္ႀကီးရပ္ကြက္ကို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ လမ္းေဘး ပလက္ ေဖာင္းေပၚမွာေရာ၊ အတြင္းဘက္ မွာပါ အိမ္ေတြ၊ ဆိုင္ေတြ အျပည့္ရွိ ေနပါသည္။ ေခါက္ဆြဲဆိုင္ေတြ၊ အရက္ဆိုင္ေတြလည္း ရွိပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္မေရာက္ခင္ က ကန္ေတာ္ႀကီးရပ္ကြက္မွာ “ကန္ေတာ္မိတ္႐ံု” ဟုေခၚေသာ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ရွိသည္။ ရန္ကုန္ကို အလည္လာစဥ္ က ကန္ေတာ္မိတ္႐ံုမွာ “ေစာင္းေတာ္ရွင္” ဇာတ္ကားၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္ကို မွတ္မိေနသည္။ ျပည္လွေဖႏွင့္ ေမရွင္တို႔ ပါဝင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကန္ေတာ္မိတ္ ႐ံုမရွိေတာ့ပါ။ ထိုစဥ္က ကန္ေတာ္ ႀကီးရပ္ကြက္တြင္ “ၿမိဳင္႐ံု” တို႔၊ “ရန္ကုန္ ႐ုပ္ရွင္႐ံု” တို႔လည္း ရွိခဲ့သည္ကို မွတ္မိေနပါသည္။

ႀကီးေတာရလမ္းအလြန္ ဗဟန္း ၃လမ္းႏွင့္ မ်က္ေစာင္းထိုး ေလာက္၊ ကန္ေတာ္ႀကီးဘက္ျခမ္းကလမ္းေဘးမွာ “ကန္ေတာ္ႀကီး ျမဴနီစီပါယ္ေက်ာင္း” ဟု ဆိုင္းဘုတ္တင္ထားေသာ မူလတန္းေက်ာင္း ကေလးရွိပါ သည္။ ေျမစိုက္တဲ အေဆာက္အအံုကေလးျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီး ထိုေက်ာင္းမွာ စတုတၴတန္း ေက်ာင္းသားအျဖစ္ ပညာသင္ရသည့္အတြက္ အမွတ္ ထင္ထင္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ကုလားထိုင္၊ စားပြဲမရွိပါ။ ေျမႀကီးေပၚမွာ ဖ်ာ ၾကမ္းခင္းၿပီး ဖ်ာငယ္မွာ ထိုင္ၾကရ ပါသည္။ စာေရးလွ်င္ ဝပ္ၿပီး ေရးၾက ရသည္။ ေက်ာင္းက ဆင္းရဲေသာ္လည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေစတနာအျပည့္အဝျဖင့္ သင္ေပးပါသည္။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ားသာမက ဗုဒၶဘာသာ အေျခခံမ်ားကိုပါ သင္ ေပးသည္။ ဝိုင္အမ္ဘီေအ အသင္းက ႏွစ္စဥ္က်င္းပေသာ “မဂၤလာစာေမးပြဲ” ဝင္ေျဖၿပီး ေအာင္ျမင္ၾကပါသည္။ “ပရိယတၱိစာေမးပြဲ” လည္း ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမဴနီ စီပါယ္ ပညာေရးအဖြဲ႕က စစ္ေဆး ေသာ စတုတၴတန္း စာေမးပြဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းမွ သခၤ်ာဂုဏ္ ထူးျဖင့္ ေအာင္သူ ၇ေယာက္ရွိပါ သည္။ အမွတ္တရျဖစ္စရာကေလးမ်ားပါ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔အိမ္ေရွ႕က စာၾကည့္တိုက္ကေလးအေၾကာင္း ဆက္လိုပါေသးသည္။ ထိုစဥ္က ထင္ရွားေသာ ဗမာႏိုင္ငံလူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ံုး (ဗလစ)၏ ဗဟန္းတိုက္နယ္ (ၿမိဳ႕နယ္) အစည္းအ႐ံုးခြဲ (ဗလစခ)၏ စာၾကည့္တိုက္ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔အိမ္မွ လမ္းျဖတ္ကူးလိုက္လွ်င္ပင္ စာၾကည့္တိုက္ အေဆာက္အအံုထဲသို႔ ေရာက္သြားသည္။ အစည္းအ႐ံုး ဟု အမ်ားေခၚသည့္ ထိုအေဆာက္အအံု ဘက္မွာ သတင္းစာမ်ိဳးစံု ထားေပးသည္။

သတင္းစာနာမည္မ်ားကို မွတ္မိေနပါသည္။ ဟံသာဝတီ၊ ျမန္မာ့အလင္း၊ ရန္ကုန္၊ ဗမာ့ေခတ္၊ သမာဓိ၊ သူရိယ၊ စီးပြားေရး၊ တိုးတက္ေရး စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ မဏၰိဳင္တို႔၊ ေၾကးမံုတို႔ေပၚလာသည္။ သတင္း စာမ်ိဳးစံု ဖတ္ရသည့္အတြက္ ဗဟုသုတ တိုးသည့္ လူငယ္လည္း လူငယ္ အေလ်ာက္ ဖတ္စရာေတြပါသည္။ စာၾကည့္တိုက္မွာ ႐ႈမဝတို႔၊ ေသြး ေသာက္တို႔၊ မဂၢဇင္းေတြ အမွတ္၁ ကစ၍ အစဥ္အတိုင္းရွိ သည္။ ထိုေခတ္က ‘၂က်ပ္တန္ မဂၢဇင္းႀကီးေတြ”ဟုေခၚၾကသည္။ ဝတၴဳတစ္ အုပ္၂က်ပ္၊ မဂၢဇင္းစာေစာင္အေသး ဆိုလွ်င္ ၁က်ပ္ ၅မူးသာ ေပးရ ေသာ ေခတ္ျဖစ္၍ထိုသို႔ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ စာၾကည့္တိုက္မွဴး အစ္ကို တစ္ေယာက္ႏွင္ ခင္မင္သည့္ အတြက္ သူ႔ဆီက ႐ႈမဝမဂၢဇင္းေတြအစဥ္အတိုင္း ငွားဖတ္ခြင့္ရသည္။ ဆရာ ႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတို႔၊ ဒဂုန္ေရႊ မွ်ားတို႔၏ ဘာသာျပန္ စြန္႔စားခန္း ဝတၴဳ ေတြလည္း ဖတ္ရသည္။ ဆရာေသာ္တာ ေဆြဟာသဝတၴဳေတြ၊ ဆရာ ၾကပ္ကေလး၏ ဟာသဝတၴဳေတြ၊ ဆရာႀကီး မဟာေဆြ၏ အခ်စ္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ေရး ဝတၴဳေတြ၊ ဆရာမ စၾကာ၏ စုန္းတေစၧဝတၴဳေတြ မ်ိဳးစံု ဖတ္ရသည္။ စာေပဗိမာန္ မဂၢဇင္းတို႔၊ လူထုပညာ ဂ်ာနယ္တို႔မွလည္း သိစရာမွတ္စရာေတြရသည္။ ထိုစာၾကည့္တိုက္ကေလးက ကြၽန္ေတာ့္ကိုမ်ားစြာ အက်ိဳး ျပဳခဲ့သည္ကို အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္ေနပါသည္။

႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ခ်င္လွ်င္ အနီးဆံုးက ေရႊဂံုတိုင္လမ္းထိပ္နားက “လြင္လြင္႐ံု” မွာ ၾကည့္ရသည္။ (ယခု M3 စားေသာက္ဆိုင္ေနရာနားမွာ ျဖစ္သည္။) ၿမိဳ႕ထဲက ႐ံုမ်ားသို႔ သြားမၾကည့္ရဲေသးပါ။ အပတ္စဥ္ေျပာင္းလဲ၍ျပေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားေၾကာ္ျငာမ်ားကို ကားျဖင့္လွည့္၍ေၾကာ္ျငာသည္။ ေၾကာ္ျငာ စာရြက္မ်ားကို ႐ုပ္ရွင္႐ံုပိုင္ရွင္ ဦးလြင္ကိုယ္တိုင္ လိုက္ေဝသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေရွ႕ဆံုးတန္းမွာ “၅မူးတန္း” ျဖစ္သည္။ ပိတ္ကားႏွင့္ အနီး ဆံုးၾကည့္ရသည့္ အတန္းျဖစ္ သည္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါသည္။

ေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*