႐ုပ္ရွင္အကယ္ဒမီေပးေတာ့မယ္။ တို႔ထင္တဲ့သူေတြရပါ့မလား . . .
အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲႀကီးက်င္းပဖို႔ အခ်ိန္နီးလာသည္နဲ႔အမွ် ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ သူမ်ားႏွင့္ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ရင္ခုန္သံေတြ၊ ေဝဖန္သံေတြျပင္းျပင္း ထန္ထန္ၾကားေနရပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာကို တကယ္ ခ်စ္ခင္တန္ဖိုး ထားၾကည့္႐ႈခံစားတတ္တဲ့ ပရိသတ္အႀကိဳက္ အကယ္ ဒမီရမယ္ထင္တဲ့သူနဲ႔ တကယ္ရတဲ့သူ၊ မတူဘဲ အမ်ားဆံုးလြဲေခ်ာ္တတ္ပါ တယ္။ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာက ႐ုပ္ရွင္ပညာသည္ဘဝကို တန္ဖိုးထားၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာ ပရိသတ္စိတ္ႀကိဳက္ ထိေရာက္ စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့သူ၊ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းေတြကို အနစ္နာခံလုပ္ကိုင္ၿပီး အက်င့္စာရိတၱပါေကာင္းမြန္တဲ့သူကိုသာ အကယ္ဒမီဆုေပးမယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကတာပါ။ တျခားအကယ္ဒမီရရွိႏိုင္တဲ့ စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြကိုေတာ့ ပရိသတ္ကမသိပါဘူး။
အခုေခတ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကထဲကိုဝင္လာၾကတဲ့ ထုတ္ လုပ္သူေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တခ်ိဳ႕ဟာ အကယ္ဒမီရဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အဓိကထားၿပီး လုပ္ကိုင္ေနတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ မွားတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အကယ္ဒမီေရႊစင္ ႐ုပ္မွာ ေရႊငါးက်ပ္သားပါတယ္။ အကယ္ဒမီရတဲ့ ဘြဲ႕ရတန္ဖိုးကလည္း ႀကီးမားပါတယ္။ လူရာဝင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ဖက္စပ္လာ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ၊ ျပည္တြင္းျပည္ပက႐ိုက္ကူးတဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးေတြမွာ အၿမဲတမ္းထိပ္ဆံုးက ပါဝင္႐ိုက္ကူးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြရလို႔ နာမည္ ပိုႀကီးႏိုင္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအလုပ္တြင္မက အျပင္ေလာက စီး ပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာလည္း ႐ုပ္ရွင္အကယ္ဒမီဆိုတဲ့ အရွိန္အဝါနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းလုပ္စားလုိ႔ရပါတယ္။ အကယ္ဒမီရရင္ ထူးခြၽန္ထက္ ျမတ္ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ ေမွာ္အင္းတစ္ခ်ပ္ကို ရလိုက္သလိုပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ အကယ္ဒမီရမယ္ဆိုရင္ အေသရရ၊ အရွင္ရရ။ ဓါး ေတာင္ကိုေက်ာ္ၿပီး မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္ရျဖတ္ရ။ မရရတဲ့နည္းနဲ႔ ယူခ်င္ တဲ့သူေတြရွိေနတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကထဲမွာ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာစစ္စစ္နဲ႔ အကယ္ဒမီရေအာင္ ႐ိုက္ကူးတတ္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေတြ၊ ကင္မရာမန္းေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ အကယ္ဒမီဆုနဲ႔ ေဝးေပမယ့္ ပရိသတ္ကေပးတဲ့ ေစတနာ၊ ေမတၱာဆုကိုေတာ့ ရပါတယ္ေလ။
ခ်စ္စြာေသာ ႐ုပ္ရွင္ပရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ား . . .
အကယ္ဒမီရႏိုင္တဲ့ အေျခအေန၊ ရတတ္တဲ့ပံုစံေတြကို ကြၽန္ေတာ္ သိသေလာက္ေျပာျပပါ့မယ္။ ေလာကမွာ အဓိကကေတာ့ ေငြပါပဲ။ ေငြရွိရင္ဘာမဆိုျဖစ္တယ္။ လိုခ်င္တာရမယ္။ အကယ္ဒမီလည္းရႏိုင္ တယ္။ အရင္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြက ဇာတ္ကားတစ္ကား ႐ိုက္ကူးရင္ ဇာတ္လမ္းနဲ႔အံဝင္ခြင္က်တဲ့ ေနရာေဒသအေဆာက္အဦး၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဇာတ္ကားေကာင္းေအာင္ၾကည့္တဲ့သူေတြ သေဘာက်ေအာင္ ႐ိုက္ ကူးတာပါ။ ႐ံႈးတာ၊ ျမတ္တာကို မတြက္ပါဘူး။ ပရိသတ္ႀကိဳက္ရင္ ပိုက္ဆံရတယ္။ မႀကိဳက္ရင္ေတာ့ ပိုက္ဆံမရဘူးေပါ့။
အခုေခတ္ကေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ ေတာ့ဘူး။ ထုတ္လုပ္သူေတြက အစ စအရာရာ ႀကိဳတြက္ၿပီး ႐ံႈးမယ္ထင္ရင္ မ႐ိုက္ကူးၾကေတာ့ဘူး။ အျမတ္ရေအာင္ ခြင္ဆင္ၿပီးမွ ႐ိုက္ကူးၾကေတာ့တယ္။ အ႐ံႈးမခံႏိုင္လို႔ ႐ံုတင္ကားေတြမ႐ိုက္ၾကေတာ့ အကယ္ဒမီရဖို႔ေနေနသာသာ ႐ုပ္ရွင္ အလုပ္နဲ႔ပဲ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ပါး စပ္နဲ႔လက္ၾကားမွာ ထမင္းလုပ္ေတြေပ်ာက္ၿပီး ငုတ္တုတ္ေမ့ကုန္ၾက တာေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပြဲလန္႔တုန္းဖ်ာခင္းဖုိ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကထဲကို ခိုင္မာ ေတာင့္တင္းတဲ့ေငြရွင္ေၾကးရွင္ေတြ ထုတ္လုပ္သူဝင္လုပ္ၾကတယ္။ သူ တို႔က အရင္ထုတ္လုပ္သူေတြလို ဇာတ္လမ္းနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ႐ုပ္ရွင္သမား ေတြကို မငွားေတာ့ဘူး။ အျမတ္ႀကီးျမတ္မယ့္ သူတုိ႔နဲ႔အဆင္ေျပတဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကိုပဲ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ႐ိုက္ကူးေတာ့ ေငြအင္အား နည္းတဲ့ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ထုတ္လုပ္သူေတြက မ႐ိုက္ကူးၾကရေတာ့ဘူး။ ႐ိုက္ကူးႏိုင္တဲ့သူေတြကေတာ့ နာမည္ႀကီးတဲ့မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကို သူမ်ားေတြနဲ႔ မ႐ိုက္ႏိုင္ေအာင္ ပိုက္ဆံပံုေပးၿပီး ကုမၸဏီမင္းသား၊ မင္းသမီးအျဖစ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားလိုက္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီတုန္း ညကဆိုရင္ တစ္ႏွစ္မွ အလြန္ဆံုးဇာတ္ကား ၄/၅ ကားေလာက္သာ ႐ံုတင္ျပသႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ လုပ္ႏိုင္တဲ့ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြကိုပဲ ႐ိုက္ ေပးေနရေတာ့ ၾကည့္႐ႈရတဲ့ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြမွာ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေတြ၊ ဇာတ္လမ္းေတြမွာ ထပ္ေနတယ္လို႔ ပရိသတ္ေတြက ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ အကယ္ဒမီေပးတယ္ဆိုတာက ႐ံုတင္ျပသတဲ့ ဇာတ္ ကားကိုၾကည့္ၿပီးေပးတာဆိုေတာ့ ဒီဇာတ္ကားမရရင္ ဘယ္ဇာတ္ကား ရမလဲ။ ဇာတ္ကားမွာပါတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ဧကန္မလြဲ အကယ္ဒမီရ ၾကမွာပဲ။ ရၿပီးသားလူပဲ အကယ္ဒမီထပ္ရမွာ ေသခ်ာတယ္။ အဲဒီပံုစံ အတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ထဲေရာက္တာ မၾကာေပမယ့္ အကယ္ဒမီ ဆယ္ထပ္ကြမ္းပိုင္ရွင္ျဖစ္ဖို႔ရာ မခက္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ေငြရွိမွကားႀကီး႐ိုက္ႏိုင္မယ္။ ကားႀကီး႐ိုက္မွ အကယ္ဒမီရပါမယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား ဇာတ္ကားႀကီး႐ိုက္ႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါ။
ဦးေဇာ္မိႈင္း