ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ရဲ႕ ပညာရွင္ႀကီးေတြကုိ တခမ္း တနားေဖာ္ျပဖုိ႔အတြက္ေရာ၊ သဘင္ျပတုိက္ႀကီး တစ္ခု ထားရွိႏုိင္ဖို႔အတြက္ပါ ႀကဳိးစားေနၾကပါေၾကာင္း သဘင္ အစည္းအ႐ုံး (ဗဟုိ) ဥကၠ႒ ဦးဖုိးခ်စ္က ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ သဘင္ပညာရွင္မ်ား အစည္း အ႐ုံး (ဗဟုိ) အေနနဲ႔ အခုလက္ရွိအထိ ႐ုံးခန္းပုိင္ မရွိေသး တဲ့အတြက္ ဒါကုိအရင္ဆုံးလုပ္ရဦးမယ္လုိ႔ သူကထပ္ ေျပာပါတယ္။
“ရွိတဲ့႐ုံးကလည္း အဆင္မေျပဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေနရာ ကလည္း အဆင္မေျပဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႀကဳိးစားဆဲကာလပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ထဲမွာေတာ့ ပါပါတယ္။ အစည္းအ႐ုံးမွာ တာဝန္မထမ္းေဆာင္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ဆက္လုပ္ သြားမွာပါ။ ျပတုိက္တုိ႔၊ သဘင္ရြာတုိ႔က အရင္ ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္အိပ္မက္ မက္ခဲ့တာေတြပါ။ အဓိကကေတာ့ ဒါေတြက ရွိသင့္တာေပါ့။ ထိန္းသိမ္းရမွာပါ။ ပ်က္စီး သြားလုိ႔မရဘူးေလ။ သဘင္ပညာ ကက်ေတာ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ပုိႀကီးတယ္။ လုိက္နာရမယ့္ အရာေတြက ပုိၿပီးေတာ့ ေလးနက္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ ဥပမာ- လူတစ္ေယာက္ကုိ သင္ျပေတာ့မယ္ဆုိ ရင္ အေျခခံေပါ့။ ဒီတီးလုံး ၁၂ ပုဒ္ရရင္ ၊ ၁ဝ ပုဒ္ရရင္ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားတီးလုိ႔ရၿပီ။ အကဆုိရင္လည္း ကဗ်ာ လြတ္ ဘယ္ႏွဆင့္ေအာင္ၿပီးရင္ ဘယ္ေလာက္ ကလုိ႕ရၿပီဆုိ ၿပီး ေတာ္ေတဳုိ တိတိက်က်နဲ႔ ပညာရွင္ ႀကီးေတြက စာေပအကၡရာထက္မွာ သီးျခားႀကီးThesis လုပ္ၿပီး မျဖစ္ မေနလုပ္တာမ်ဳိးသာ နည္းခဲ့တာ။ မျဖစ္မေနကုိ အသိနဲ႔၊ နားလည္မႈနဲ႔ လုိက္နာရတာေတြက အမ်ားႀကီးပဲရွိပါတယ္။ ဒါေတြကုိ ထိန္းသိမ္းရမွာေပါ့” လုိ႔ သဘင္ဥကၠ႒ ဦးဖုိးခ်စ္က ေျပာပါတယ္။
သဘင္အစည္းအ႐ုံး (ဗဟုိ) ရဲ႕ ႐ုံးပုိင္ေနရာရွိလာဖုိ႔ အတြက္ လက္ရွိအစုိးရသစ္ လက္ထက္မွာ ႀကဳိးစားသြားမွာ ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္မွာလည္း တျခားအခက္ အခဲေတြ ရွိေန တာ ျဖစ္သလို သဘင္အစည္းအ႐ံုးဆုိရင္လည္း ႐ုံးပိုင္ ေနရာက မျဖစ္မေနကုိ ရွိသင့္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ မျဖစ္ မေန လုိအပ္ေနတာပါလုိ႔လည္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
“ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈလည္းျဖစ္တယ္။ အရပ္ ဘက္မွာ ေျပာရရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ဆုိင္တာ အႀကီးဆုံး အဖြဲ႕အစည္းႀကီးလည္း ျဖစ္တယ္။ တင့္တင့္ တယ္တယ္ကုိ ရွိရမွာပါ။ ေဖာ္႐ႈိးျပဖုိ႔အတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္း တကယ္လုပ္လုိ႔ရမယ့္ ႐ုံးခ်ဳပ္ႀကီးက တကယ္ကုိ လုိအပ္ပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ တုိင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ရဲ႕ ၿမဳိ႕တုိင္းမွာ ဇာတ္႐ုံေတြ လုိအပ္တယ္” လုိ႔ သူက ေျပာပါတယ္။
လင္းအကၡရာ