၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာ စတင္ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ ေပၚျပဴလာ အႏုပညာ ဂ်ာနယ္ကား အႏွစ္ ၂ဝ သက္တမ္းျပည့္ခဲ့ေလၿပီ။ စာေပအႏုပညာဘဝ ကႏၲာရႀကီးကို တအိအိ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ကုလားအုတ္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ထပ္တူႏႈိင္းေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ဟိုး … အႏွစ္ ၂ဝ ခရီးအစဆီ လည္ျပန္ၾကည့္မိသည္။ ကုလားအုတ္လည္ျပန္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ဆိုသည္က ၈၈၈၈ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ၿဖိဳခြင္းခံခဲ့ရသည္ပင္ ကိုးႏွစ္ျပည့္ ေျမာက္ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုထဲ ေရာက္ေတာ့မည့္ ကာလ။ ျပည္သူလူထုအား ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေနေအာင္ ဖိႏွိပ္ထားခဲ့ေသာ အစိုးရက ၎တို႔၏ ပံုရိပ္ကို တစ္ဖန္ျပန္လည္ ျမႇင့္တင္ရန္အလို႔ငွာေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရး ဝိေသသမ်ားႏွင့္ အမည္ေျပာင္းထားသည့္ကာလ။ စာေပအႏုပညာ ဖန္တီးမႈမ်ားအား စာေပစိစစ္ေရး႐ံုး၏ အေလွ်ာ့အတင္း ေပၚမွာပင္ မူတည္လ်က္ရွိေသးသည္။ ျပည္ သူလူထုဘဝကို ထင္ဟပ္ေသာ ျပည္သူ႕ အသံကိုပဲ့တင္ထပ္ေသာ ပံုႏွိပ္စာလံုးမ်ား၊ အျဖဴေပၚအမည္းတင္ခြင့္မရွိေသးသည္က အမွန္။ သို႔တိုင္ စာေပ၊ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ သဘင္၊ စီးပြားေရးသည္ ေရာင္းပန္းဝယ္ပန္းသာလွ၏။
၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ျမဝတီ႐ုပ္သံသည္ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ခ်ီတက္ေနသည္။ ႐ုပ္သံ ပရိသတ္မ်ားစြာက မိဘအုပ္ထိန္းမႈေအာက္ မွာ ဗိုင္းေကာင္း ေက်ာက္ဖိႀကီးျပင္းလာသည့္ အပ်ိဳႀကီးတစ္ေယာက္ႏွယ္ ဣေႁႏၵႀကီးလြန္း လွသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားကို ခဏတာ ခြဲခြာၿပီး ျမဝတီ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္ မ်ားအား အထူးအားေပးလ်က္ရွိသည္။ ေတး စီးရီးေတြလည္း ေရာင္းေကာင္းလွသည္။ ပရီ စနစ္ႏွင့္ ျဖန္႔ခ်ိမႈမ်ားကို ေတးထုတ္လုပ္ ေရးမ်ားက ေသေသသပ္သပ္ လွလွပပ လုပ္ ကိုင္လာၾကသည္။ ႏွစ္ေခြတြဲမ်ား ေခတ္စား လာသည္။ စာေပေလာက စာအုပ္တိုက္က စာေရးဆရာမ်ား၏ ဝတၴဳေဆာင္းပါးမ်ား ကိုပင္ အသံသြင္းၿပီး အသံထြက္ စာအုပ္ဆိုၿပီး ထုတ္လုပ္လာသည္။ ပထမဆံုး အသံထြက္ စာအုပ္မွာ ဆရာေအာင္သင္း၏ “တကယ့္ အႏုပညာ” ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယမွာ “လက္ခံလိုက္စမ္းပါ” ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ သမၼတ႐ုပ္ရွင္႐ံုႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ ၿမိဳ႕မ႐ုပ္ရွင္႐ံုသစ္တို႔ ကို ႏိုင္ငံ တကာအဆင့္ မြမ္းမံျပင္ဆင္ အဆင့္ျမႇင့္ လိုက္ျခင္းႏွင့္အတူ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားႏွင့္ ခပ္စိမ္း စိမ္း ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ပရိသတ္မ်ားအား မဂၤလာကုမၸဏီက ျပန္လည္ဆြဲေဆာင္ခဲ့ သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာ ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီအစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္ တို႔ကလည္း ျပည္သူလူထုအား ႐ုပ္ရွင္အႏု ပညာတည္းဟူေသာ မီဒီယာမွေန၍ အား ထုတ္ စည္း႐ံုးေနသည္။ ရထားဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းစိန္ဦးေဆာင္သည့္ ျမတ္ မိခင္႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီသည္ သူ႕ကြၽန္မခံၿပီ ႐ုပ္ ရွင္ကားႀကီးကို ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ႐ံုတင္ခဲ့သည္။
“သူ႕ကြၽန္မခံၿပီ” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို စတင္႐ိုက္ကူးခ်ိန္မွ ႐ံုတင္ခ်ိန္အထိ ႐ုပ္ရွင္ ပညာရွင္မ်ား၊ အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ၊ ဆရာမတခ်ိဳ႕က အား ေပးေထာက္ခံ၊ ဝန္းရံကူညီခဲ့ၾကသည္ ကိုလည္း သတိထားမိသည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ သည့္အခါ ျမတ္မိခင္႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီမွ ထုတ္ လုပ္ေသာ “သူ႕ကြၽန္မခံၿပီ’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ႏွင့္ ျမတ္ခင္းသစ္အႏုပညာလြင္ျပင္မွ ထုတ္လုပ္ေသာ ‘ျမင့္ျမတ္ႏွလံုးသား” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားက အကယ္ဒမီဆုေတြ သိမ္းက်ံဴး ယူသြားခဲ့သည္။ မင္းေမာ္ကြန္းႏွင့္ ပန္းျဖဴဆို သည့္ အႏုပညာပြင့္သစ္ေလးေတြ ဖူးပြင့္ခဲ့ သည့္ႏွစ္။ ပန္းျဖဴက ‘အရိပ္”ႏွင့္ အကယ္ ဒမီရသည္။ နာမည္ႀကီး ပရိသတ္အခ်စ္ေတာ္
ေဒြးသည္လည္း “အေမ့ေျခရာ” ႏွင့္ ဇာတ္ ေဆာင္ဆု၊ ခ်ိဳၿပံဳးက ဇာတ္ပို႔ဆုမ်ားရခဲ့သည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့ ထိုဇာတ္ကား မ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္သူမ်ား “႐ံုတင္ ရင္တုန္” အဆင့္မွာပင္ ရွိေသး၏။ “အေမ့ေျခရာ” ဆိုသျဖင့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္က စတင္က်င္းပခဲ့ေသာ မႏၲေလး အေမေန႔အခမ္းအနားကို ေျပးသတိရမိျပန္သည္။ ၁၃၅၈ ျပာသုိလျပည့္ ေန႔ အေမေန႔ အခမ္းအနားက ဘဘဦးသုခ ဦးေဆာင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ အေမေန႔ အခမ္းအနားျဖစ္သည္။ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ ၃၅ လမ္းႏွင့္ ၈၅ လမ္းေထာင့္ရွိ ပရိ ယတၱိသာသနာ့ဗိမာန္ေတာ္ႀကီးမွာ ဝွဲခ်ီး က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အေမေန႔အခမ္း အနားႏွင့္အတူ “အေမ့ေျခရာ” ခံယူ ျခင္း၊ အေမေန႔ စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ အေမေန႔ စာေပၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပလာခဲ့သည္မွာလည္း အႏွစ္ ၂ဝ ရွိခဲ့ၿပီ။
ႏိုင္ငံတကာမ်က္ႏွာစာဘက္ လွည့္ ၾကည့္ေတာ့ တ႐ုတ္ႏွင့္ ၿဗိတိန္ တို႔၏ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ သေဘာတူညီခ်က္အရ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွာ ေဟာင္ေကာင္သည္ တ႐ုတ္ ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာပိုင္စိုးမႈ ေအာက္ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာသည္။ ကမၻာ့ ျပည္သူတို႔၏ အခ်စ္ေတာ္ ေတာ္ဝင္မင္းသမီး ဒိုင္ယာနာသည္ သူမ မိတ္ေဆြသန္းၾ<ြကယ္ သူေဌးဒိုဒီႏွင့္ အတူစီးနင္းလာသည့္ ကား ေမွာက္၍ ေသဆံုးခဲ့သည္။ ထိုေန႔ ကား ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၃၁ ရက္ျဖစ္သည္။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ စိန္႔ျမစ္အေရွ႕ ဘက္ကမ္း ေျမေအာက္ ဥမင္ထဲမွာ အျပင္း အထန္တိုက္မိရာမွ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆံုးရ ျခင္းျဖစ္သည္။ နယူးဝိစ္မဂၢဇင္းႀကီးက အဂၤ လန္ငိုေၾ<ြကးေသာေန႔ဟု ေခါင္းတပ္ခဲ့သည္။ကြၽန္ေတာ္တို႔ စာေပနယ္မွာေတာ့ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေခတ္ အရွိန္ အဟုန္ေကာင္း ဆဲ။ ရပ္ကြက္ေတြထဲ မွာ ဗီဒီယိုအငွားဆိုင္ေတြ ေပၚထြန္းလာေသာ္လည္း စာေပ၊ တိတ္ေခြ အငွားဆိုင္မ်ား အလုပ္ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္သည္။ အလွအပႏွင့္ ဘဝေနထိုင္ နည္းဆိုင္ရာ မဂၢဇင္းသစ္ေတြ ထြက္လာသည္။ စာနည္းနည္း၊ အ႐ုပ္မ်ားမ်ား ွ်ကေူငအပ မဂၢဇင္းေခတ္ စတင္လာသည္။ ကမၻာေပၚမွာ ေတာ့ အီလက္ထရြန္းနစ္မီဒီယာအား ေကာင္းလာၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ကမူ သတင္း ေခတ္ႀကီးထဲသို႔ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္ ေလးမ်ားျဖင့္ တိုးဝင္ၾကည့္ရန္ စတင္ခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ သတင္းေခတ္ထဲသို႔ တိုးဝင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းလာၾကေသာ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ားကို စာေပေလာကသား အမ်ားစု က ေႏြးေႏြးေထြးေထြး မႀကိဳဆိုၾက။ မသတီ စရာ ကူးစက္ေရာဂါသည္ တစ္ေယာက္ ပမာသေဘာထားၿပီး ခပ္ခြာခြာကေန ေစာင့္ ၾကည့္ေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေစာင့္ၾကည့္ မေနႏိုင္ဘဲ စကားလံုးအႀကီးႀကီးေတြကို သံုး ၿပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းဆဲေရး ႐ႈတ္ခ်ၾကေလ သည္။ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားစြာကေန တိုက္ခိုက္ ဖိနင္းၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာ ၾကည္လင္ေအးကပင္ =မဂၢဇင္းေတြ ၿပိဳင္ဘက္ မရွိမင္းမူၾကတုန္းက ထင္ေယာင္ထင္မွား လန္ၾကဳတ္သတင္းေခါင္းေတြ တပ္ၿပီး လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ေရွ႕အတင္းတိုးခဲ့သူက လည္း ဂ်ာနယ္ေတြ ပရိသတ္ အႀကိဳက္ေတြ႕ လာတဲ့အခါ အဲဒီဂ်ာနယ္ေတြက ထင္ေယာင္ ထင္မွား ေခါင္းစဥ္ေတြဟာ မလုပ္သင့္ ေၾကာင္း ဘာဘာညာညာစာမ်ိဳး သူက ဦး ေဆာင္ထည့္လာတာလည္း ဖတ္ခြင့္ ႀကံဳျပန္ ပါတယ္+ ဟု ေထာက္ျပခဲ့့ဖူးသည္။
၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္ ေပၚျပဴလာ အႏုပညာဂ်ာနယ္ထြက္လာသည္။ ေပၚျပဴ လာဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က ကြၽန္ေတာ္ တို႔ မႏၲေလးသားဝတၴဳတိုသမားမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကို ရရွိထားေသာ ဆရာ ဟိန္းလတ္။ေရွ႕မွာ ျပည္ျမန္မာ၊ သတင္းလႊာ အစရွိသည့္ ဂ်ာနယ္မ်ားလည္း ထြက္ႏွင့္ၿပီ။ ဦးျမတ္ခိုင္ႏွင့္ လွ်ပ္တစ္ျပက္၊ ဆရာေမာင္ တည္ၿငိမ္ႏွင့္ သတင္းစံု၊ ဦးဝင္းၿငိမ္းႏွင့္ အလင္းတန္းတြဲၿပီး ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားမႈ မ်ားရွိေနၾကၿပီ။ မေဟသီ မဂၢဇင္း ဒီဇိုင္းဆရာ ကိုဇန္ဇန္က နံနက္ခင္း သတင္းဂ်ာနယ္ကို စီစဥ္ထုတ္ေဝလာသည့္အခါ မေဟသီမွာ ပင္တိုင္ေရးသားေနသည့္ ေရႊပါးစပ္၊ ေငြ ပါးစပ္ဆရာ ကြၽန္ေတာ္ ဇန္ျမင့္လည္း နံနက္ ခင္း ဂ်ာနယ္၏ မႏၲေလးအယ္ဒီတာ ျဖစ္လာ သည္။
ဂ်ာနယ္ထြက္ရက္ တနလၤာေန႔တိုင္း နဂါးစာေပေရွ႕မွာ ေယာင္လည္လည္ႏွင့္ ေတြ႕ရတတ္ေသာ၊ စက္ဘီးတစ္စီးႏွင့္ ၿမိဳ႕လံုး ပတ္ေနတတ္ေသာ၊ နဂါးစာေပ ပတ္ခ်ာက လက္ဖက္ရွည္ဆိုင္ေတြမွာ သတင္းေထာက္ ေတြ၊ ကာတြန္းဆရာေလးေတြႏွင့္တ႐ုန္း႐ုန္း လုပ္ေနတတ္ေသာ၊ နဂါးစာေပက ဂ်ာနယ္ဖိုး ေငြ ေစာင့္ေတာင္း၊ ဘဏ္မပိတ္မီ အေျပး အလႊားသြား ေငြလႊဲအလုပ္ေတြ ေနပူႀကီးထဲ လုပ္ေနတတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြပင္ စိတ္ေမာလူေမာျဖစ္ေန ခဲ့ၾကသည္။ ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာကိုပ်ာယာ က ျပာတာသာသာပါပဲလား။ ကြၽန္ေတာ္ သည္ လိုအပ္ခ်က္အရ ဂ်ာနယ္မွာ စာဝင္ ေရးရင္း နံနက္ခင္းမွာသာမက ဃက်အသာ်၊ ျမန္မာသစ္ စသည့္ဂ်ာနယ္မ်ားမွာပါ ပင္တိုင္ ဝင္ေရးျဖစ္ေတာ့သည္။ ဝတၴဳလည္း မေရး ျဖစ္ေတာ့။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မေဟသီႏွင့္ ႈီႏဗ မဂၢဇင္းမ်ားမွာ ပင္တိုင္ေရးေနေသာ က႑မ်ားကိုပင္ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရသည္။ အေၾကာင္းကား ဂ်ာနယ္သမုဒၵရာထဲ လက္ ပစ္ကူးရန္ ခုန္ခ်လိုက္ရ ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္။ ထိုႏွစ္ မတ္လ ၁၇ ရက္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ကေန ထုတ္ေဝေသာ ေရႊမႏၲေလး သတင္း ဂ်ာနယ္ကို စတင္တာဝန္ယူလိုက္ ရသည္။
၁၉၉၇ ခုႏွစ္ဆီကိုပင္ ျပန္သြား ရလွ်င္ ထိပ္တန္း႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး တစ္ဦးက ဗီဒီယို အေပၚထားသည့္ သေဘာထားမ်ိဳးအတိုင္း စာေရးဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဂ်ာ နယ္ေတြအေပၚ အထင္ေသးအျမင္ေသး ရွိေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္ထဲမွာပင္ ဗီဒီယို မ႐ုိက္ဘူးဟု ေၾ<ြကးေၾကာ္ထားေသာ မင္းသမီး ေလး တစ္ေယာက္ တပ္မေတာ္အဖြဲ႕အစည္း က ထုတ္လုပ္ေသာ ဗီဒီယိုမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့ၿပီး သူ႕စကားသူ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား ကေန ေျဖရွင္းခ်က္ေပးသည္ကိုလည္း ဖတ္ လိုက္ရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္မူ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၃ဝ ရက္၌ မႏၲေလးေန႔စဥ္ သတင္း စာထုတ္ေဝလိုက္သည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ အလယ္ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္က ထုတ္ေဝ ေသာ ရတနာပံု သတင္းစာႏွင့္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ေဝေသာ မႏၲေလးေန႔စဥ္ သတင္း စာဟူ၍ သတင္းစာႏွစ္ေစာင္ရွိ လာသည္။ မႏၲေလးေန႔စဥ္သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆရာ နတ္ေမာက္ ထြန္းရွိန္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ခံသတင္း ေထာက္ အသီးသီးသည္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ထုတ္ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ဝင္ေရာက္ေရးသား ေနၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ လူငယ္သတင္း သမားမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ေအာင္ေက်ာ္ထြန္း (ပုသိမ္ႀကီး)၊ ထြန္းဝင္း(မႏၲေလး)၊ ေအာင္သင္း လိႈင္(မႏၲေလး)၊ သွ်ိဳင္းရဲဝံ့တို႔ႏွင့္ တတြဲတြဲ ရွိေနတတ္သလို ကာတြန္းမ်ိဳးေလး၊ ပံသု ေအာင္(မန္း)၊ ငယ္ေလး၊ ေဝယံ၊ ေဂၚျပား၊ ထင္ေအာင္(မန္း)၊ ေအာင္ေမာ္၊ အိုက္ခ (မန္း) အစရွိသည့္ လူငယ္ ကာတြန္း ဆရာ ေလးမ်ားႏွင့္လည္း တ႐ုန္း႐ုန္း ျဖစ္ေနတတ္ သည္။ ထို႔အျပင္ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမွာ အတူေရးျဖစ္ေနၾကေသာဆရာသင့္ေနာ္တို႔၊ ဆရာစိုးဘားဒိုင္တို႔ႏွင့္လည္း ေန႔စဥ္ ေတြ႕ ထိေနခဲ့သည္။
ေပၚျပဴလာ အႏုပညာဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာ ကိုလြမ္းေဝႏိုင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြကေတာ့ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္တြင္ က်င္းပေသာ ထန္းရိပ္ညိဳ အႏုပညာပြဲေတာ္တစ္ခုမွာမွ စတင္ ေတြ႕ျမင္ သိကြၽမ္းခဲ့ၾကၿပီး ညီအစ္ကိုေတြလို ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္။ ထန္းရိပ္ညိဳ အႏုပညာပြဲအမည္က Making Way into 21st Century ျဖစ္ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖိတ္ၾကားခဲ့ေသာ ဆရာဟိန္းလတ္က သူ႕ကိုယ္စား ကိုလြမ္းေဝႏိုင္ကိုလႊတ္ခဲ့ရာ မွ ကိုလြမ္းေဝႏိုင္ႏွင့္ႏႊယ္ၿပီး ပဥၥမံဒီ႐ိုင္း (ခ) ရဲေက်ာ္ျမင့္၊ သွ်ီသူေအာင္၊ ေက်ာ္သီဟ(ဟသၤာတ)၊ ကိုမ်ိဳး (ျမန္မာစာ)တို႔ႏွင့္ပါ ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ရသည္။
ေၾသာ္…အႏွစ္ ၂ဝ ေတာင္ ၾကာခဲ့မင့္ကိုး။ ယခုအခါမွာေတာ့ သူတကာ အထင္ေသး၊ အျမင္ ေသး ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဂ်ာနယ္သမားမ်ားသည္ပင္ လူထုအစိုးရတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာ ကိုယ္စီမွေန၍ က်ရာတာဝန္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ထမ္းေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ၾက ၿပီးေခ်ၿပီ။ ယခုေတာ့လည္း စတုတၴမ႑ိဳင္တဲ့ေလလား။ ၆၆(ဃ)၏ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားက နိစၥဓူဝရွိေန ျပန္ေသာအခါ စာနယ္ဇင္းႏွင့္အစိုးရ ဆိုသည္က လည္း သိၾကားႏွင့္အသူရာလို ထံုးစံမပ်က္ စစ္ခင္း ဆဲပါကလားဟု အေတြးေရာက္မိေလသည္။မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ။ ကြၽန္ေတာ္သည္ပင္ ဘာပင္စင္လစာမွ် မရေသာ အၿငိမ္းစားအယ္ဒီ တာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဆရာဟိန္းလတ္လည္း ေပၚျပဴလာမွာ မရွိၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္သတင္းႏွင့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ေန႔စဥ္ ေဖာ္ျပလ်က္ရွိၾကသည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တုန္းကေရာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့ပါသလား။
လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို နဝတအစိုးရကေန အိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ တား ဆီးထားသည့္ အမိန္႔အား ၁၉၉၅ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ဝ ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းေပးခဲ့သည္။ ၁၉၉၅ခုႏွစ္ မတ္လ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ မိုက္ကယ္အဲရစ္ သည္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕၌ ဆီးက်ိတ္ကင္ဆာ ေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္၂၄ရက္ တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ အမ်ိဳးသားဒီမို ကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠ႒သူရ ဦးတင္ဦးအပါအဝင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားႏွင့္အတူ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕သို႔ စည္း႐ံုးေရး ကိစၥေဆာင္ရြက္ရန္ သြားေရာက္ခဲ့ရာ အာဏာပိုင္ မ်ား၏ ပိတ္ဆို႔တားဆီးျခင္းကို ရွစ္ရက္ခန္႔ခံရၿပီး ေနာက္ေနအိမ္သို႔ အတင္းအက်ပ္ ျပန္လည္အပို႔ခံ ခဲ့ရသည္။ ယင္းေနာက္ ဒုတိယအႀကိမ္ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရျပန္သည္။
သည္သတင္းေတြကေတာ့ ေပၚျပဴလာအပါ အဝင္ မည္သည့္ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚသို႔မွ် မေရာက္ရွိခဲ့ေခ်။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အမည္ကို ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေဖာ္ျပလို႔လံုးဝမရ။ သို႔ေသာ္ ေႏွာင္းလူတို႔ ျပန္လည္ရွာေဖြၾကည့္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဂ်ာနယ္အမ်ားစု၏ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ စာလံုးပိြဳင့္ေသးေသးေလး မ်ားျဖင့္ စာေတြခ်ည္း ျ>ြပတ္သိပ္ညပ္ေအာင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား၌ မၾကာမၾကာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါလိမ့္ မည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အမည္အျပည့္ အစံုႏွင့္ေတာ့မဟုတ္။ ေဒၚစုၾကည္အမည္ႏွင့္သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ေပၚျပဴလာအႏုပညာဂ်ာနယ္ အဓြန္႔ရွည္ပါေစသတည္း။
သိုက္ထြန္းသက္