နယူးေယာက္တြင္ မိုးမိျခင္း အပိုင္း (၂)

နယူးေယာက္တြင္ မိုးမိျခင္း အပိုင္း (၂)
March 30, 2017 Asian Fame

3:35 pm
နယူးေယာက္တြင္ မိုးမိျခင္း အပိုင္း (၂)

Kyi-Min(၁)
မိႈင္းညိဳ႕ညိဳ႕ ျပတိုက္ႀကီး၏ ေရွ႕ေလွကားထစ္မ်ားကို တက္ေန ခ်ိန္မွာ မိုးက ေတာ္ေတာ္သည္းေန ၿပီျဖစ္၏။ မုိးထဲေလထဲမွာ ေက်ာင္း ဝတ္စံု ကိုယ္စီျဖင့္ ေရာက္လာေနၾက ေသာ ေက်ာင္းသားငယ္ မ်ားကိုလည္း ေတြ႕သည္။ အမ်ားႀကီး မဟုတ္၍ ေက်ာင္းအလိုက္ လာၾကျခင္းမဟုတ္ ဘဲ တန္းခဲြအလိုက္ လာၾကျခင္းျဖစ္ မည္။ သူတုိ႔ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းတြင္ ျပတုိက္ေလ့လာခ်ိန္ပါသည္။ နံနက္ တစ္ပိုင္းလံုး လွည့္လည္ေလ့လာၿပီး မြန္းလဲြပိုင္း ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ေတာ့ ေဆြးေႏြးၾကရသည္။ မူလတန္းဆုိ လွ်င္ေတာ့ ေဆြးေႏြးပဲြတြင္ စခန္း ရပ္သည္။ အလယ္တန္း ဆုိလွ်င္ေတာ့ ေနာက္ေန႔မွာ မွတ္တမ္းျပန္ေရးတင္ ရသည္။ ျပတုိက္ထဲ လွည့္ၾကည့္စဥ္ အီဂ်စ္ခန္း (Egypt Section) မွာ ဆရာမ ရွင္းျပေနသည္ကို မွတ္စုစာ အုပ္ကေလး တကိုင္ကိုင္ႏွင့္ နားေထာင္ ၿပီး ကိုင္ၾကည့္လို႔ရတာေတြ ကိုင္ၾကည့္ ကာ ကူးလို႔ရတာေတြ ကူးယူေနၾက ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေလးမ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ တခ်ဳိ႕က ဆရာမကို ျပန္ေမးေနၾကသည္။

မိုးေရထဲမွာ တန္းစီေနတုန္း ကြၽန္ေတာ္သည္ မသိျခင္း အေၾကာင္း ကို စဥ္းစားေနမိ၏။ ညတုန္းကသာ အင္တာနက္ ဖြင့္၍ စူးစမ္းလိုက္လွ်င္ ဤျပတုိက္ႀကီး အေၾကာင္းကုိ ကြၽန္ ေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႀကိဳသိ ေနႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ မသိခ်င္၍ မဖြင့္။ ဤျပတုိက္ ကို ဘယ္သူေတြ ဘယ္တုန္းက တည္ေထာင္ခဲ့သလဲ ဆုိျခင္းသည္ ကြၽန္ေတာ္ ႏွင့္မဆုိင္။ ျပတုိက္အတြင္းမွ ပစၥည္းမ်ားကုိသာ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားသည္။ ထို ခင္းက်င္းပစၥည္းတုိ႔သည္ ကြၽန္ေတာ့္ ကို အလန္႔တၾကား ျဖစ္ေအာင္ သုိ႔ မဟုတ္ ရင္သပ္ ႐ႈေမာျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည့္ခံစားမႈ ဘယ္လိုရလာမွာ လဲ ဆုိတာကိုပဲ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ဝင္ စားသည္။ ေလာကနတ္ ပန္းခ်ီ ျပခန္းတြင္ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္အ တြက္ ႏွစ္ရက္ အခ်ိန္ေပးခဲ့ရပံုကုိ သတိရေနမိေသးသည္။

(၂)

ျပတုိက္သည္ ပန္းခ်ီျပခန္း မဟုတ္ေပ။ ပန္းခ်ီျပခန္းသုိ႔ သြား သူ၌ အႏုပညာကို ခံစားဖို႔ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုတည္းသာ ရိွ သည္။ ျပတုိက္သုိ႔ သြားသူတြင္ကား လုပ္ငန္း ၂ မ်ဳိးရိွေနသည္။ ေရွး ေဟာင္း ပစၥည္းမ်ား၏ သမုိင္းတန္ ဖိုး (မွတ္တမ္း တန္ဖိုးကို အံ့ၾသျခင္း ႀကီးစြာျဖင့္ ဆင္ျခင္ရန္ႏွင့္ ထိုခင္း က်င္းပစၥည္း တုိ႔၏ သုခုမတန္ဖိုးကို ခံစားရန္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ျပတုိက္တုိ႔၊ ျပခန္း တုိ႔တြင္ ဆံုရေလ့ရိွေသာ လူ အမ်ဳိးအစား တစ္မ်ဳိးရိွပါေသးသည္။ လွစ္လွစ္၊ လွစ္လွစ္ႏွင့္ ပန္းခင္းျမင္း စီးသလို ေလွ်ာက္ၾကည့္ၿပီး ဓာတ္ပံု တုိ႔၊ ဆယ္လ္ဖီတို႔ ရသေလာက္႐ိုက္ ေနေသာ လူစားမ်ဳိးျဖစ္သည္။ အ ခ်ိန္မရလို႔ ဓာတ္ပံုပဲ ႐ိုက္ယူရတာ ပါဟု ေျပာတတ္ သူမ်ားသည္ အႏု ပညာကိစၥတြင္ ‘လွ်ာထူ’ ေနသူေတြ ျဖစ္ဖို႔ မ်ားလွ၏။ ကင္မရာေကာင္း ေကာင္းႏွင့္ ႐ိုက္လာၿပီး အိမ္က်မွ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ၾကည့္သည္ဆုိပါစို႔။ ကြန္ပ်ဴတာေပၚမွ ပံုကေပးေသာ အႏုပညာ ရသသည္ မူရင္းပန္းခ်ီ ကားကေပးေသာ အႏုပညာရသကို မမီႏုိင္။ ဘယ္လိုမွ မမီႏုိင္။ ဗင္ဂိုး (Van Gogh ေဟာ့ဖ္)၏ ၾကယ္ စံုည Starry Night  ပန္းခ်ီကား သည္ အေရာင္အေသြး စံုလွသည္ မဟုတ္ပါ။ အျပာရင့္ႏွင့္ ၾကက္ေသြး ေရာထား၍ အနက္ေရာင္ ျဖစ္လာ ရေသာ အနက္၊ အျပာရင့္၊ အျပာ ႏု၊ အဝါေဖ်ာ့ႏွင့္ အျဖဴေရာင္ မဆုိ စေလာက္ တုိ႔သာပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓာတ္ပံု ကင္မရာမ်ားျဖင့္ မွတ္တမ္း တင္လွ်င္ မူရင္းနီးပါး အေရာင္ထြက္ သည္။ ပံုႏွိပ္၍လည္း အေရာင္လြယ္ သျဖင့္ မ်က္ႏွာျပည့္၊ ေရာင္စံုဓာတ္ ပံုဆုိလွ်င္ အေရာင္ေတြက မူရင္း ႏွင့္နီးစပ္ႏိုင္သည္။

သို႔ေသာ္ နံရံေပၚမွ မူရင္းပန္း ခ်ီကားကုိ ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ရလာေသာ အရသာမ်ဳိးကို ဓာတ္ပံုက မေပးစြမ္း ႏုိင္သည္မွာ က်ိန္းေသ သေလာက္ပင္ ရိွသည္။ မူရင္း ပန္းခ်ီကားတြင္ ပန္းခ်ီဆရာ ၏ ဝိညာဥ္ပါေနသည္။ အခ်ိန္တကယ္ယူၿပီး ထိုဝိညာဥ္ စိမ့္ ဝင္လာသည္အထိ ၾကည့္႐ႈခြင့္ရေန ပါလ်က္ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ယူၿပီး အိမ္က် မွ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ၾကည့္ရန္စိတ္ထက္ သန္ေနသူသည္ အ႐ႈံးႀကီး႐ႈံးပါသည္။

(၃)

မသိျခင္းအေၾကာင္း စကားစ ကို အၿပီး မျဖတ္ရေသးသျဖင့္ ဆက္ ပါဦးမည္။ ျပတုိက္၏ တည္ေနရာ တုိ႔၊ အက်ယ္အဝန္းတုိ႔၊ သက္တမ္း တုိ႔ကုိ ကြၽန္ေတာ္ မသိသည္သာမ က ဝင္ေၾကး ဘယ္ေလာက္ ေပးရ သည္ဆုိသည္ကိုပင္ ကြၽန္ေတာ္မသိ။ နယူးေယာက္ စာေပခ်စ္သူ မ်ား၏ အစီအစဥ္ အတုိင္း လိုက္နာရျခင္း ျဖစ္ရာ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကို မသိလိုက္ မသိ ဖာသာေနလိုက္ျခင္းက ပို ေကာင္းတတ္ပါသည္။ ဝင္ေၾကးက အမ်ဳိးမ်ဳိး ဆုိတာကိုေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္ ဖတ္မိလိုက္သည္။ အသက္ ၆၅ ေက်ာ္သူမ်ား ကို ေစ်းေလွ်ာ့ ေပး သည္။ ေလ့ လာေရးေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ကေတာ့ အ ထူးကင္းလြတ္ခြင့္ရသည္။ ႏုိင္ငံ သားျဖစ္ၿပီး သူမ်ားႏွင့္ အသင္းဝင္ ထားသူမ်ား အတြက္လည္း အထူး ေစ်းႏႈန္းရိွေသး၏။

ထိုေစ်းႏႈန္းကိစၥသည္ ကြၽန္ ေတာ္ ခုန္ေက်ာ္ သြားရမည့္ ကိစၥ မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ လွမ္းျမင္ေန ရေသာ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပုေတာ ႀကီးက ဖိတ္ေခၚလွၿပီ။

(၄)

ဤျပတိုက္ႀကီးလို အႏုပညာ လက္ရာေတြ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚရိွ ေနေသာ ပန္းစံုေတာမွာ ရင္ေမာ မေနဘူးလားဟု ေမးခ်င္ၾကေပ မည္။ ပန္းခင္းႀကီး ၾကားမွာ ကြၽန္ ေတာ္ ပန္းဘယ္ႏွပြင့္ကို ခံစားခြင့္ ရမွာလဲ။ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ယူလာႏိုင္ သည္ပဲထား ဘယ္ႏွပံု ႐ိုက္လာႏုိင္ မွာလဲ။ ပန္းပုတစ္ခုကုိ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ လွ်င္ အလင္းအေမွာင္ အေကာင္း စား အေနအထားမွာ Exposure Meter  သံုးၿပီ း B ႏွင့္ ႐ိုက္မွ ကိုယ္ လို ခ်င္တာရသည္။ ပန္းခ်ီကားကို ႐ိုက္လွ်င္ အလင္းတု  Auxiliary Lighting ေတြလိုသည္။ အနက္ခင္း ေပၚမွာ ေဆးေရာင္စံုကုိ ပကတိ အရိွအတုိင္း ထြက္လာႏုိင္သည္ အ ထိ မီးကစားၿပီးမွ 150 အျမင့္စား ျဖင့္ ႐ိုက္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၅ သိန္းတန္ Pro ကင္မရာေလာက္ သည္ ပန္းခ်ီကား၏ အရသာကို ကူး မယူႏုိင္ပါ။ အေကာင္းဆံုး ရေအာင္ ႐ိုက္သည့္တိုင္ အနီးစပ္ႏုိင္ဆံုး ပဲရ မည္။ ေစာေစာကလို ခင္းက်င္းၿပီး ႐ိုက္သည့္တုိင္ ၉ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ထက္ ပိုမရႏုိင္ ဆုိေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔လို အေပ်ာ္တမ္းသမားေတြ ႐ိုက္ ေသာပံုက ဥမၼာဒႏီၲပံုကုိ ေရေဆး အထူ (ဂူအက္ရွ္ Gouache)ႏွင့္ ဆဲြထားသလိုသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။

သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ မပူပါ။ ကြၽန္ေတာ ့္အပူလည္း မဟုတ္ပါ။ ပူေနလို႔လည္း ဘာမွမထူးပါ။ ကြၽန္ ေတာ့္မွာ နည္းရိွသည္။ ခရီးသြား လွ်င္ ပို႔စကတ္ အတဲြလိုက္ေတြ ဝယ္သည္။ ၾသစေၾတးလ် သြားသည္ ဆုိပါေတာ့။ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကား၍ သိထားထိုက္ေသာ ေနရာ ၁ဝ ခုေလာက္ႏွင့္ သားပိုက္ ေကာင္တုိ႔၊ ကြားလားေကာင္ (ျမန္ မာ့စြယ္စံုက်မ္း အရျဖစ္၊ အမွန္က ကဝါးလား)၊ ငွက္ကုလားအုပ္၊ အီ မ်ဴးစသည္တုိ႔ ပါေသာ ပို႔စကတ္ ၁၄ ခုေလာက္ပါသည့္ အုပ္ငယ္တဲြ မ်ဳိးကဲြ ၂ ခုေလာက္ ဝယ္လိုက္႐ုံ ပင္။ ကိုယ့္ထက္ အမ်ား ႀကီးေတာ္သူ ေတြက ႐ိုက္ကူး ထားေသာ ပံုလွပံု ေကာင္းေတြကုိ အပင္ပန္းခံစရာ မလိုဘဲရႏိုင္သည္။

Met ဟု အလြယ္ေခၚေသာ နယူးေယာက္ မက္ထ႐ိုပိုလီတန္ ျပ တုိက္မွထုတ္သည့္ ဤလို ပို႔စကတ္ တဲြကို မႀကိဳက္လွ်င္ စာအုပ္ႀကီးႏွင့္ ထုတ္ထားတာ ရိွသည္။ ပို၍စံုသည့္ အျပင္ ပညာယူစရာ ေရးသားခ်က္ မ်ားပါ ဖတ္ရမည္။ မ်ားေသာအား ျဖင့္ အကန္႔တစ္ကန္႔ (ဆုိပါေတာ့ Met ၏ အီဂ်စ္မွတ္တမ္း ဆုိတာမ်ဳိး) ကိုသာေရးျခင္းျဖစ္၍ ၾကည့္စရာ မစံုဟု ထင္လွ်င္ DVD ဝယ္ႏိုင္ သည္။ ေဒၚလာ ၄ဝ ေလာက္ ႏွင့္ ျပတုိက္ႀကီး တစ္ခုလံုးကို အပိုင္ရမည္။ စာအုပ္စာတမ္း က်ေတာ့ ပါရဂူ ေျမာက္ ေလ့လာေရးမ်ား ပါတတ္ သျဖင့္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ တန္ဖိုးျမင့္ လွပါသည္။

(၅)

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ကင္မရာ ေတြ၊ တယ္လီဖုန္းေတြ အပ္ခဲ့ရတာ တုိ႔၊ ေရသန္႔ဘူးပင္ ယူခြင့္မျပဳတာ တုိ႔ ႀကံဳဖူးလိမ့္မည္။ သူတုိ႔ဆီမွာ အထူးတားျမစ္ က႑မ်ား မွာမွ လဲြ ၍ ဓာတ္ပံု စိတ္ႀကိဳက္႐ိုက္ႏုိင္သည္။ ေအာက္ဆံုးထပ္မွာ စားေသာက္ ဆုိင္ႀကီး ရိွသည္။ ျပခန္း ထဲမွာေတာ့ အစာစားေသာက္ျခင္း မျပဳရပါ။ ယဥ္ေက်းေသာ လူမ်ဳိးျဖစ္လွ်င္ ျပခန္းထဲမွာ အစာစား၊ အခ်ဳိရည္ ေသာက္ဆုိတာေတြ မလုပ္သင့္မွန္း သိၾကသည္သာ။  ထို႔ေၾကာင့္ ဆုိင္း ဘုတ္ေရးထိုး၍ တားျမစ္ေနျခင္း မရိွ။ စားမိလွ်င္ ေတာ့ ယဥ္ေက်းစြာ လာေရာက္ သတိေပးမည္ ထင္ပါ သည္။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း ကို ေတာ့ အမ်ားသံုး အေဆာက္အအံု ေတြမွာ တားျမစ္ ထားတာ ၾကာပါၿပီ။ လူထုအတြက္ ေလထုသန္႔စင္ေရး ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ ေဆးလိပ္ မီးခိုးက ပန္းပု႐ုပ္မ်ား၊ ပန္းခ်ီကား မ်ား ကုိ ထိခိုက္ေစ၍ ျဖစ္သည္။

မထူးဆန္းေသာ္လည္း ဆန္း ျပားတာ တစ္ခုကို ေျပာရပါဦးမည္။ ေက်ာပိုးအိတ္ကုိ ေနာက္ေက်ာ လြယ္တုိ႔၊ ေဘးတုိက္ လြယ္တို႔ မလုပ္ ေစခ်င္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥေရာပမွာ သာမက ဗီယက္နမ္ မွာလည္း ဤ သို႔အႀကံေပးသည္။ ထုိေနရာေတြ မွာက ခါးပိုက္ႏိႈက္ေတြ ေပါလြန္း၍ ႏုိင္ငံကူး လက္မွတ္ စေသာ အေရး ႀကီး စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ အဖုိး တန္ပစၥည္းမ်ား မဆံုး႐ႈံး ရေအာင္ သတိေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤျပတုိက္ ေတြမွာက်ေတာ့ ေဘးလူကိုမထိခိုက္ မိေအာင္၊ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ ေအာင္ တားျမစ္ေပးျခင္းျဖစ္ သည္။

ျပတုိက္မွ ထြက္ခါနီးေလေလ ကြၽန္ေတာ့္ ေက်ာပိုးအိတ္ေဖာင္း ကားလာေလေလ ျဖစ္သည္။ အ မွတ္တရ ပစၥည္း မ်ား၊  ေျမပံု မ်ား၊ ျပပဲြေၾကာ္ျငာမ်ား၊ စာအုပ္မ်ား၊ DVD စသည္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္တင္းလာ ေန၍ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အျပန္ခရီးမွာ မိုးမိျပန္ ပါသည္။ ထို အေၾကာင္း ေရးပါဦးမည္။

ၾကည္မင္း

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*