ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ ဇာတ္ၫႊန္းက အေရးမပါဘူး ထင္ရင္ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွာ ဇာတ္ၫႊန္းအလႊာ မထားပါနဲ႕ေတာ့လို႔ အႀကံေပးပါရေစ

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ ဇာတ္ၫႊန္းက အေရးမပါဘူး ထင္ရင္ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွာ ဇာတ္ၫႊန္းအလႊာ မထားပါနဲ႕ေတာ့လို႔ အႀကံေပးပါရေစ
March 22, 2017 Asian Fame

5:25 pm
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ ဇာတ္ၫႊန္းက အေရးမပါဘူး ထင္ရင္ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွာ ဇာတ္ၫႊန္းအလႊာ မထားပါနဲ႕ေတာ့လို႔ အႀကံေပးပါရေစ

scriptအကယ္ဒမီေပးပြဲ ကို ႏွစ္စဥ္ အစိုးရကသာ ဦးစီးျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ထူးခြၽန္ဆုမ်ား ေရြးခ်ယ္ ေပးအပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္မွစ ၍   ျမန္ မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး က ဦးစီးေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ အကယ္ဒမီ ထူးခြ်န္ဆု မ်ားကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္္ရာ တြင္လည္း ႐ုပ္ရွင္၊ စာေပ၊ ဂီတ နယ္ပယ္ မွ အတတ္ပညာရွင္ အသီးသီးက ဦးစီးေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွ ဦးစီးျပဳ လုပ္ေသာ အကယ္ ဒမီ ေပးပြဲ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏွစ္စဥ္ ေဝဖန္မႈမ်ား ရိွခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲတြင္ ဇာတ္ၫႊန္းဆု ကို ေပးအပ္ခဲ့ျခင္း မရွိသလို ၂ဝ၁၆  အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု မ်ားတြင္လည္း ဇာတ္ၫႊန္းဆုကို ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္းမရွိ၍ ေဝဖန္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္  ၂ ႏွစ္ဆက္တိုက္ ဇာတ္ၫႊန္းဆု ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္း မရွိသည့္ အေပၚ ဇာတ္ၫႊန္းပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းေဖာ္ျပ လိုက္ပါသည္။

မင္းညီ

တကယ္ဆို တစ္ခုခုေတာ့ ဇာတ္ ၫႊန္း အကယ္ဒမီ စည္းမ်ဥ္းေျပာင္း လဲသင့္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြရၿပီး တကယ္ ပခံုးနဲဲ႔ထမ္းရတဲ့ လူေတြက မရတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဇာတ္ၫႊန္း ေရးသူေတြ ေနရာမွာ ခံစားေပးၾက ပါဗ်ာ။ သူနဲ႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ က အ႐ုပ္နဲ႔ ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာ အဓိက ရင္ဘတ္နဲ႔ ရင္းတဲ့သူေတြ ဘယ္လုိ စိတ္ရွိေနမလဲ  ကိုယ္ခ်င္းစာေပးပါ ဇာတ္ၫႊန္းသမား ဘဝကို။ အကယ္ ဒမီမွာ အသံဆုနဲ႔ ဂီတဆုေတာင္ခြဲ ေပးထားတယ္။ ၂ဆုရတယ္။ ဒါ ႐ိုက္တာ နဲ႔ဇာတ္ၫႊန္းက လင္မယား ေတြေလ။ လင္ကိုေပးၿပီး မယားကို က်ေတာ့ ဘာလို႔ပစ္ထားၾကတာလဲ။ ‘ဝိ’ကို အသိအမွတ္ျပဳရင္ ‘ဝ’ကို ေရာ အသိအမွတ္ မျပဳသင့္ဘူးလား။ ဇာတ္ၫႊန္း မေကာင္းဘဲနဲ႕ ဘယ္ဒါ ႐ိုက္တာက ႐ိုက္လို႔ရမလဲ။ ဘယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္က အမူအရာ လုပ္လို႔ ရမလဲ။ အကဲျဖတ္ဆရာေတြ ထဲက ဇာတ္ၫႊန္းဆရာေတြ မေျပာၾကဘူး လားဗ်ာ။ မႏွစ္ကလည္းဆု အမ်ား ႀကီးရေအာင္ ၫႊန္ၾကားတဲ့ ဒါ႐ိုက္ တာေဇပါ ဆုမရဘူး။  ဒီႏွစ္လည္း ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊  ဇာတ္ေဆာင္ဆုရတဲ့ ကားက ဇာတ္ ၫႊန္းေရးဆရာကို မေပးဘူး။ဇာတ္ ၫႊန္းေရးသမား မပါဘဲ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ ျပၾက ပါ။ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္မွာ ဇာတ္ၫႊန္း က အေရးမပါဘူး ထင္ရင္ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွာ ဇာတ္ၫႊန္း အလႊာ မထားပါနဲ႕ေတာ့လို႔ အႀကံေပး ပါရ ေစ။ ခံဘက္က ဆိုရင္ ဇာတ္ပို႔သမား ေတြနဲ႔ဇာတ္ၫႊန္းေတြပါပဲ။ တကယ့္ တကယ္ ႐ႈတင္မွာ ဆိုရင္လည္း ပိုက္ ဆံအနည္းဆံုး ရၾကတယ္။ ေနာက္ ႏွစ္ အကယ္ဒမီဘုတ္အဖြဲ႕ေတြ စည္းမ်ဥ္း အသစ္ေလးနဲ႔ ေသေသ ခ်ာခ်ာေလးေတာ့ လုပ္ၾကပါဗ်ား။

ဆူးခက္မင္း

သတင္းၾကားတာကေတာ့ ဇာတ္ ၫႊန္းကိုသူတို႔ဆီတင္ရင္ စာအုပ္ပါ တင္ရမယ္ လို႔ၾကားတယ္။ စာအုပ္နဲ႔ တကြ မတင္ရင္ အက်ဳံးမဝင္ဘူး။ သူတို႔ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ ေတြ မူဝါဒေတြ မကိုက္ညီရင္ မေပး ဘူးၾကားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လို ပဲျဖစ္ျဖစ္ အသံ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အသံဆု ဂီတဆု ႏွစ္ဆုေတာင္ ေပး တယ္ေလ။ အဲဒီ အသံဆုေတြ၊ ဂီတ ဆုေတြ အကယ္ဒမီစာရင္း တင္တဲ့ အခါ သူတို႔ တီးထားတဲ့ ႏုတ္ေတြကို ေရာ တင္ရလို႔လား ေမးခ်င္တယ္။ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ ဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္အ ေနာက္မွာ ပါတဲ့ကိစၥ။ ဇာတ္ၫႊန္း ဆိုတာ႐ုပ္ရွင္ အေရွ႕ မ႐ိုက္ကူးခင္ ကတည္းက ပါတဲ့ကိစၥ။ အစ္ကိုတို႔ ဇာတ္ၫႊန္းက Pre-production  မွာပါတယ္ ။ ဇာတ္ၫႊန္းက ကနဦး ပါတယ္။ ဇာတ္ၫႊန္းကို ဒါ႐ိုက္တာ ေတြက သ႐ုပ္ေဆာင္ အသီးသီးေတြ က ကိုင္ၿပီးေတာ့ ႐ိုက္ကူး ခဲ့ရတယ္။ အခု အစည္းအ႐ံုး လုပ္တဲ့အခါမွာ ဆုမေပးတာ ၂ ႏွစ္ ဆက္တိုက္ဆို ေတာ့ ကနဦးက တည္းကပါတဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ခ်င္တာ လား။ ေဖ်ာက္ဖ်က္ လို႔ရတဲ့ အရာ လည္းမဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္ၫႊန္းမပါ ဘဲ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ၾကေတာ့ မွာလား။ ဇာတ္ၫႊန္း အဆင့္ မမီဘူးဆိုရင္  ဇာတ္ကားဆု ကိုလည္း မေပးနဲ႔။ ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ ဇာတ္ကားဆု ရၿပီ ဆိုကတည္းက ဒီဇာတ္ကားကို ဇာတ္ၫႊန္းကေနတစ္ဆင့္ အသက္ ဝင္တာ။ ဇာတ္ကား ၃၃ ကားမွာ ဇာတ္ၫႊန္းအဆင့္မီတဲ့ကား တစ္ ကားမွ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဇာတ္ ၫႊန္းဆရာေတြ အဲသေလာက္ တာင္ အဆင့္ မမီေတာ့ဘူးလား။ အရာမဝင္ေတာ့ဘူးလား။ ဇာတ္ ၫႊန္း မေကာင္းရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္ တဲ့ဆုေတြ ကရတာလဲ။ မေပးခ်င္ လို႔ အ႐ုပ္ေတြကိုျပန္သိမ္းတာလား။ ဂုဏ္ျပဳထိုက္တဲ့ ပညာရွင္ကို ထိုက္ ထိုက္တန္တန္ ဂုဏ္ျပဳေပးတာကို ေတာ့ လိုခ်င္တယ္။

ထူးႏြယ္အိမ္

ဆုေတြေပးတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္ ဆုကိုမွ ခ်န္လွပ္ မထားေစခ်င္ပါ ဘူး။ ပိုထပ္တိုးေပးသင့္တဲ့ ဆုေတြေတာင္႐ွိပါတယ္။ Oscar  ေပးပြဲ မွာ ေတာင္ Original Screenplay နဲ႔ Adapted Screenplay ဆိုၿပီးႏွစ္ မ်ိဳးေပးပါတယ္။ ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္ရင္ ဝတၳဳေတြ ဇာတ္ လမ္းေတြ ဝယ္႐ိုက္ၾကရပါတယ္။ Original Screenplay က မူရင္းဝတၴဳထဲက ဇာတ္ၫႊန္းပါ။ Adapted Screen-play  ကေတာ့ ျပန္လည္ ေရးသားတဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းပါ။ ဇာတ္ၫႊန္းဆုဆို တာ ခ်န္လွပ္ မထားသင့္တဲ့ အျပင္ ဇာတ္လမ္းဆုကိုပါ ေပးသင့္ေနပါ ၿပီ။ ႐ိုက္တုန္း ကေတာ့ ဝတၴဳေတြ ဇာတ္လမ္းေတြ ဝယ္႐ိုက္၊ ဆုေပး ေတာ့က် ဒါစာေပနဲ႔သက္ဆိုင္တယ္ လို႔ ေတြးမိလို႔ မ်ားလား။ သူတို႔ ဇာတ္ လမ္းေတြ သူတို႔ ဇာတ္ၫႊန္း ေတြေၾကာင့္ ဇာတ္ကားေကာင္း တစ္ကားျဖစ္ခဲ့ရင္ ဘယ္လို တိုင္း တာခ်က္ေတြနဲ႔ သူတို႔ကို အဆင့္မမီ ဘူးလို႔ သတ္မွတ္သလဲ။ ေနာက္ တစ္ခု  လက္ေတြ႕ဘဝ မွာေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဇာတ္လိုက္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ကိုယ့္ဘဝထဲမွာ ဇာတ္ ပို႔ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ ကို ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေအာင္ အား ေပးပံ့ပိုးသူေတြ ကိုယ့္ကို ဘဝသင္ ခန္းစာေတြေပးတဲ့ ဗီလိန္ေတြရိွပါ တယ္။ ဇာတ္ကား တစ္ကားမွာ လည္း ဇာတ္ေဆာင္ေကာင္းဖို႔ ပို႔ ေပးရတဲ့ ဇာတ္ပို႔ဟာလည္း အင္မ တန္ အေရးပါပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘယ္ဆုကိုမွ ခ်န္လွပ္ မထားသင့္ တဲ့အျပင္ ေခတ္နဲ႔အညီ ထပ္တိုး ေပးသင့္တဲ့ ဆုေတြပါ ရိွေနတယ္ လို႔ျမင္မိပါတယ္။ ဇာတ္ဝင္ေတး သီခ်င္းဆုေတြလည္း ေပးသင္႔ေနပါ ၿပီ။ ဇာတ္ကားရဲ႕ Tampo ႐ုပ္လံုး ၾကြေအာင္ ဇာတ္ဝင္ေတး သီခ်င္း ေတြ ဝယ္ထည့္ ၾကပါတယ္။ ဒါကို လည္းေမ့ထား လို႔မရပါဘူး။ ေနာင္ တစ္ခ်ိန္ နည္းပညာေတြ ျမင့္မားလာ လို႔ Visual Effect ေတြ Animation ေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႐ိုက္လာ ၾကတဲ့ ေခတ္တစ္ခုကို   ေရာက္လာ ခဲ့ရင္လည္း ဒီတိုးတက္လာမႈ အ ေပၚ ႀကိဳဆိုတဲ့ အေနနဲ႔ အဲဒီေနရာ အတြက္ ဆုတစ္ဆု ကေတာ့႐ွိေန ရေတာ့မွာပါ။ အေမစုရဲ႕သဝဏ္ လႊာမွာလည္း ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ မီဖုိ႕ဆိုတဲ့စကား ပါပါတယ္။ ႏိုင္ငံ တကာမွာ ဘယ္လို သတ္မွတ္ၿပီးေပး လဲ။ ပရိသတ္ရဲ႕ Vote၊ မီဒီယာေတြ ရဲ႕ အကဲျဖတ္မႈေတြကိုေရာ ထည့္ တြက္ၾက သလား ဆိုတာေလးေတြ ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။ အႏုပညာ ကို အကဲျဖတ္တဲ့ ေနရာမွာ လူမ်ဳိး ေရး ခြဲျခားမႈေတြလည္း ႏိုင္ငံတကာ မွာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံက လူ၊ ဘာလူမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ ကားေကာင္း တစ္ကားျဖစ္ဖို႔ သူပါဝင္ အားျဖည့္ထားတယ္ ဆိုရင္ အႏုပညာကို ေပးတဲ့ဆုျဖစ္တဲ့ အတြက္ အႏုပညာေကာင္းရင္ ေပး ကို ေပးရမွာပါ။ ဒါကေတာ့ တစ္ ေန႔ညက က်င္းပတဲ့ ပြဲတစ္ခုတည္း နဲ႔ မဆိုင္ပါ။ အေရွ႕အေရွ႕ကပြဲေတြ အားလံုး အပါအဝင္ ၿခံဳေျပာတာပါ။

ထူးထူး

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*