ႏွစ္မ်ိဳးမရွိေသာ သစၥာတရား

ႏွစ္မ်ိဳးမရွိေသာ သစၥာတရား
March 16, 2017 Asian Fame

2:03 pm
ႏွစ္မ်ိဳးမရွိေသာ သစၥာတရား

Bo-Nyein-Thar-Articleတိုင္းေရးျပည္ေရး၊ ေပါက္ႏွင့္ ေက်း ဟူေသာ အဆိုကိုၾကားဖူးၾက ပါမည္။ လူမ်ား၏ မ်က္စိအျမင္ တြင္ ကြဲကြဲျပားျပား မရွိဘဲ အေရာင္ အဆင္း မ်ား ေရာေနသည့္ သေဘာ ကို ျပဆိုေလ့ ရွိပါသည္။ မိမိတို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ ရေသာ ဘဝခရီး လမ္းတြင္လည္း မွန္သလိုလိုႏွင့္ လြဲမွားခြၽတ္ေခ်ာ္သည္ မ်ားကို ေတြ႕ ႀကံဳရဖန္ မ်ားလာသျဖင့္ မည္သည့္ အရာမွ် ထူးသေယာင္ေယာင္ ႏွင့္ မဆန္းေတာ့။ အထင္ အျမင္အား ကိုးျဖင့္ ခြဲျခားရန္ခက္ခဲေသာ အ ေရးအရာမ်ားကား မ်ားလွ၏။

လူတိုင္း လိုလိုသည္ မိမိတို႔ တြင္ ကိုယ္ကာယႀကီး ရွိေနသည္။ ဤ အတၱေဘာႀကီးကို ပင္လွ်င္ ျဖစ္ တည္ေနသည္၊ ေနာင္တာရွည္ လည္း ယခုအတိုင္း တည္ရွိေနဦး မည္၊ ရွင္သန္ေနဦးမည္၊ ထိုကိုယ္ ပိုင္ ယူဆခ်က္ မ်ားျဖင့္ မိမိမွန္ သည္ထင္ေသာ အျပဳအမူ မ်ား၊ အ ေၾကာင္းအရာမ်ား အတိုင္း ျပဳခဲ့ သည္။ ေျပာခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳႏိုင္ျခင္းကိုပင္ အဟုတ္ထင္တတ္ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မိမိက ႀကံစည္ လုပ္ေဆာင္ ေျပာဆိုရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာအေရး ကိစၥႏွင့္ မဆက္ စပ္ဘဲ အလွမ္းေဝးေန တတ္ပါ သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ပင္ အမွန္တရား ဟုထင္မွတ္ခဲ့ေသာ အလုပ္မ်ား သည္ မိမိအလိုအတိုင္း မလိုက္ဘဲ အစိုးမရသည္ကို ေနာက္ပိုင္း ထင္ ထင္ရွားရွားျပ လာေသာအခါ မွား ၿပီဟု ေနာင္တရ၍ ဝမ္းနည္းပူေဆြး ျခင္းျဖစ္ရျပန္သည္။ ထင္ရာျမင္ရာ ဇြတ္တရြတ္ ျပဳမူတတ္ျခင္းသည္ တစ္ဖက္စြန္း သို႔ ေရာက္သြားေစပါ သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္ တန္၍ ၿပီးစီးသင့္ေသာ အလုပ္ တစ္ခုကို ျပတ္ျပတ္သားသား အ ေကာင္ အထည္ ေဖာ္သင့္ေသာ္လည္း အေၾကာင္းရင္းမ်ဳိးစံုကို လိုအပ္သည္ ထက္ ပိုမို ထည့္သြင္း စဥ္းစားကာ ဆုတ္ဆုတ္ ဆိုင္းဆိုင္း ျဖစ္ေနျခင္း သည္လည္း အစြန္းတရားတစ္ပါး ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း အစြန္းႏွစ္ခု ကို လြတ္ေအာင္ေရွာင္ႏိုင္မွ လမ္း မွန္ေပၚေရာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

အစြန္းတစ္ဖက္ ေရာက္၍ မိုက္မွားခဲ့ၾကျခင္း မ်ားကို မိမိတို႔၏ အတိတ္မွ အျဖစ္မ်ားအား နမူနာ ယူတတ္လွ်င္ပင္ တပံုတေခါင္း ရွိ ေနပါသည္။ ေဝးေဝးျပစရာမလို။ မိမိတို႔ ငယ္စဥ္က အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ကိုပင္ျပန္ၾကည့္။  ထိုစဥ္က ကိုလို နီနယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွ တတိယ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ား အားလံုးလုိလို လြတ္လပ္ေရးရကာ ႏိုးထရွင္သန္ ေနေသာ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။  ယင္း အခ်ိန္အခါႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြစြာ က်ဴးဘားႏိုင္ငံမွ ကက္စ္ ထ႐ို၊ တ႐ုတ္ျပည္မွ ဥကၠ႒ႀကီး ေမာ္စီတံုး ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံမွ ဟိုခ်ီမင္းတို႔ နာမည္ ရေနေသာ ကာလျဖစ္ကာ ကြန္ျမဴနစ္အေတြး အေခၚမ်ားသည္လည္း မိမိတို႔လူ ငယ္ထုၾကားတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ စိမ့္ဝင္ေနပါသည္။  ကြန္ျမဴ နစ္ ဝါဒ အေၾကာင္း ေရးသားထားသည့္ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားကို အားတက္ သေရာ ဖတ္႐ႈေလ့လာေန ၾကေသာ ကာလျဖစ္ ပါသည္။ တ႐ုတ္ျပည္မွ အစ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစ ႏိုင္ငံ ငယ္မ်ားသည္လည္း ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ျဖင့္ တိုင္းျပည္ ထူေထာင္ရန္ တာစူေနၾကပါသည္။

ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ကာ လႊမ္းမိုးခဲ့ ေသာ ႏုိင္ငံငယ္ အသီးသီးတြင္ ပြင့္လန္း လာေသာအခါ အရင္းရွင္ စီးပြားေရး စနစ္မွာ အိမ္နိမ့္စံ ဘဝ ေရာက္ေနပါ၏။ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံတြင္ လည္း အႏုပဋိေလာမ႐ုပ္ဝါဒ၊ ဆင္းရဲသား တို႔၏ ထြက္ရပ္လမ္း စေသာ အေတြးအေခၚဆိုင္ရာ ကြန္ျမဴနစ္ စာအုပ္စာေပ မ်ားကို ဝိုင္းဝန္း ဖတ္ၾကကာ လူအထင္ႀကီး ကာမွ ႀကီးေစေတာ့ ဆိုသည့္ သေဘာႏွင့္ အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္ ျငင္းခုံ ေျပာဆိုေနၾက သည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ သခင္ စိုးႏွင့္ သခင္သန္းထြန္း စေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း အလြန္အမင္း ေလးစား ၾကည္ညိဳခဲ့ၾကပါသည္။ ရာထူးရာခံႏွင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝ ျခင္းကို အေလးမထား။ ကိုယ့္အယူ အဆ၊ အေတြးအေခၚအရ မွန္ သည္ ထင္ရာကို လုပ္ရဲ လုပ္ဝံ့ၾက သည္ဟု အထင္ႀကီးခဲ့ေၾကာင္း ဝန္ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေတာခို သြားၾကေသာ လူမ်ား အေၾကာင္း ၾကားရေသာအခါ သူတို႔သည္ ဝန္ ႀကီးေလာက္ ရာထူးကို အခ်ိန္မေရြး ရယူ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကေၾကာင္း သိရွိ ၾကပါသည္။

သို႔ရာတြင္ လက္ေတြ႕ေျမျပင္ အေျခအေနမ်ားကို နဖူးေတြ႕ ဒူး ေတြ႕  မၾကာမီ ႀကံဳၾကရပါသည္။  ကြန္ျမဴနစ္ဟု အမည္ တပ္ခံရသူမ်ား သည္ ပဲခူး႐ိုးမ အလယ္ပိုင္းေဒသ တစ္ဝိုက္တြင္ အေျချပဳကာ ႀကီးစိုး လႊမ္းမိုးထား ၾကပါသည္။ ”ဟာ ကြာ။ ဂ်ပန္ လူမ်ဳိးေတြထက္ေတာင္ ဆိုးၾကတယ္”ဟု အခ်ဳိ႕ လယ္သမား မ်ားက ညည္းေျပာေျပာ ၾကသည္။ ရပ္ရြာထဲ တြင္ ၾကက္ကေလး၊ ငွက္ ကေလး ခိုးသည္ကိုေတြ႕လွ်င္ ထို လက္သည္ တရားခံ ေသဖို႔သာျပင္ ေပေတာ့။ တစ္တံုးထြန္ေလာက္ လယ္ပိုင္ရွိကာ ေစ်းဆိုင္ ကေလး ဖြင့္စားေသာ မိမိအသိ လယ္သမား တစ္ဦးမွာ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ ေျပာင္းေျပး လာရပါသည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ သြပ္မိုးပ်ဥ္ေထာင္ အိမ္ေလးတစ္ လံုးပိုင္႐ံုျဖင့္ ကံမေကာင္း လွ်င္ အ ရင္းရွင္ဟု အမည္တံဆိပ္ဆြဲကာ ဖမ္းဆီးတတ္သည္ကိုး။ သူတို႔က  ”ဘနဖူးေတာင္ သိုက္တူးမယ့္သူ ေတြ၊ အျမတ္ႀကီးစား အရင္းရွင္ ေတြ”ဟု ေခၚေဝၚထားသည့္ သူ ေဌး သူၾကြယ္မ်ားမွာ သူတို႔လက္ လွမ္းမမီေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ အခန္႔ သားျဖင့္ ဇိမ္ယစ္ေန ၾကပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒႏွင့္ လူေနမႈ စနစ္မ်ား အေၾကာင္း အာ ေဘာင္အာရင္း သန္သန္ႏွင့္ ေျပာ ၾကရင္း လီနင္ ဝါဒကို မည္သို႔မည္ပံု ဦးထိပ္ထားကာ နည္းနာခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သင္ၾကား ပို႔ခ်ၾကသူ မ်ား၊ ေမာ္စီတုန္း အေတြးအေခၚကို ထံုးလိုေခ် ေရလိုေႏွာက္ကာ ေျပာ ဆိုႏိုင္ၾက သူမ်ားကိုသာ ေတြ႕ရဖန္ မ်ားေတာ့ မိမိ တိုင္းျပည္ႏွင့္ မိမိလူ မ်ိဳးအတြက္ လက္ေတြ႕ အက်ိဳးရွိ ေစမည့္စနစ္ တစ္ရပ္ကို ရွာေဖြေန ၾကျခင္းမွ ဟုတ္ပါေလစဟု အေတြး ျဖင့္ အေမးပုစၧာ ထုတ္မိကာ စိတ္ ပ်က္လာပါသည္။ မိမိတို႔ ေတာင္ သူ လယ္သမား ဆင္းရဲသား မ်ားမွာ ”ဒံုရင္းက ဒံုရင္းပါပဲ” ဆိုသကဲ့သို႔ ေအာက္ေျခနင္းျပား ဘဝမ်ားမွ မတက္ႏိုင္ပါေခ်။ ထိုစဥ္က အစိုးရ အဖြဲ႕ကလည္း ကြန္ျမဴနစ္ ေသာင္းက်န္းသူ အဖြဲ႕ကိုသာ ဦးတည္ရန္ သူဟု သတ္မွတ္ထားသည္ဟု ၾကား သိရသည္။ ထိုအစိုးရ အတိုက္အခံ သူပုန္သည္ တပ္မေတာ္၏ ထိုးစစ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ဆင္ႏႊဲကာ ေခ်မႈန္းျခင္းကို တာရွည္ မခံႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ ရွမ္း ျပည္ဘက္ ေျပာင္းေရႊ႕ၾကကာ ေနာက္ဆံုး တျဖည္းျဖည္း နိဂံုးခ်ဳပ္ သြားပါသည္။

ထိုစဥ္ကာလတြင္ ေတာ္လွန္ ေရးေကာင္စီက ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ဟူ၍ အျဖဴလည္း မဟုတ္။ အနီလည္း မမည္ဘဲ ျမန္မာဟူေသာ စာသားကို ေရွ႕တြင္ထား၍ လမ္း စဥ္တစ္ခုကို အသစ္တီထြင္ေဖာက္ ခဲ့ပါသည္။ ထိုလမ္းစဥ္ကို မိမိတို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ရွိ ျပည္သူ အေပါင္း တို႔က မမွိတ္မသံု ဦးတည္ခ်ီတက္ ရမည္ဟု ဆိုပါသည္။ မိမိတို႔၏ ကန္႔ကူလက္လွည့္ သင္ဆရာမ်ား ကိုယ္တိုင္ ပါတီဝင္ ၾကသည္ ကို ေတြ႕ရေတာ့ သူတို႔ ေျပာေဟာျခင္း မ်ားမွာ သင့္ႏိုးႏိုးႏွင့္ မိမိတို႔လည္း လမ္းစဥ္လူငယ္ အဖြဲ႕သို႔ အလြယ္ တကူ ဝင္လိုက္ပါသည္။ ”ျမန္မာ လူမ်ဳိးပဲ။ စည္းလံုးစရာ ရွိလွ်င္ စည္းလံုးတယ္ေလ။ အမ်ားညီရင္ ‘ဤ’ကို ‘ကြၽဲ’ဖတ္ၾကေသးတာပဲ”

ယင္းလမ္းစဥ္ ေပၚေပါက္ လာေသာအခါ မိမိတို႔ေတာသား လယ္သမားမ်ားကိုပင္ ”ဦးႀကီး”ဟုေခၚကာ ဗန္းတင္လာၾကသည္။ မိမိမွတ္မိသမွ်  ခေပါင္းေတာင္သူ လယ္သမား ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲႀကီး ကို ၿခိမ့္ၿခိမ့္သည္းမွ် က်င္းပကာ ‘ေတာင္သူ လယ္သမားေန႔’ ဟူ၍ ေပၚေပါက္ လာပါသည္။ ထိုထို ေသာ အခမ္းအနား မ်ားတြင္ မိမိ တို႔ ဦးေလး၊ ဦးႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ေတာင္သူ လယ္သမား မ်ားမွာ ေခါင္းေပါင္းစ တလူလူႏွင့္ သဘာ ပတိ စားပြဲရွည္ႀကီးတြင္ စီတန္း ထိုင္ကာ ေခါင္းတေမာ့ေမာ့ႏွင့္ မ်က္ႏွာေပး အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဝမ္းသာ ေနၾကေသာ ႐ုပ္ပံုမ်ားကို ယခုတိုင္ ျမင္မိပါေသးသည္။

အလုပ္သမား မ်ားကိုလည္း ထိုနည္းအတိုင္း စံျပအလုပ္သမား သူရဲေကာင္း မ်ားဟု ေရွ႕တန္းတင္ လာၾက၏။ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔ ကို ေတာင္သူ လယ္သမားေန႔ဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ တစ္ဖန္  အစဥ္အလာ အတိုင္း ေမလ ၁ရက္ ေန႔မွာ အလုပ္ သမားေန႔ ျဖစ္ လာ ျပန္သည္။ ထိုအေနအထားမ်ားကို ယခု အသက္ ၆ဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ရွိသူအားလံုးသိၾကပါမည္။ အခမ္း အနားႀကီးမ်ား ရွိေသာေန႔မ်ား၌ လမ္းစဥ္ လူငယ္အဖြဲ႕ဝင္ ေက်ာင္း သားမ်ား မိမိတို႔လူငယ္တစ္သိုက္ ကို ဦးေဆာင္၍ က်ဳိကၠဆံကြင္းသို႔ ေၾကြးေၾကာ္သံ မ်ားျဖင့္ စုေဝးခ်ီ တက္ခဲ့ၾက၏။ ”ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္   ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ ရမည္”ဟု ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ဟစ္ ေၾကြးခဲ့ၾကျခင္းကိုမူ မွတ္မိေသး ပါသည္။

ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ျဖင့္ ခ်ီတက္ၾကရမည္ဟူ၍ေတာ့ ေယ ဘုယ်အေနျဖင့္ သိထားၾကပါ သည္။ တကယ္တမ္း ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္သို႔ ေရာက္ခဲ့သလား။ ေခတ္ ႀကီးေျပာင္း သြားသလား ဆိုသည္ ကိုမူ အေျဖျပန္ေပးႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ မိမိတို႔ မခံစားလိုက္ရေခ်။ ယင္း ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္၏ အရ သာကို သိရွိခံစားရလိုက္ သူတခ်ဳိ႕ ရွိႏိုင္ပါသည္။ ထိုပုဂိၢဳလ္ မ်ားႏွင့္ သီးသန္႔ ေတြ႕ဆံုကာ စိစစ္ေမး ျမန္းရန္လိုပါမည္။

အေျပာအေဟာ ေကာင္းစြာ ျဖင့္ ဟုတ္သလုိလို ေရာေယာင္ အထင္ႀကီးခဲ့ေသာ စနစ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ကိုဆံုဖူးခဲ့ၿပီ။ ဝန္ခံရလွ်င္ မိမိတို႔ လည္း သူ႔ေခတ္အခါ ရာသီအ လိုက္ေပၚခဲ့သည့္ ေၾကြးေၾကာ္သံ မ်ားကို လက္သီး လက္ေမာင္းတန္း ကာဟစ္ေၾကြးခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္ ေတာ့လည္း ဘာမွ မယ္မယ္ရရ မဟုတ္ဘဲ ေပၚလာသည့္ အက်ိဳး စီးပြားမ်ားကို ခံစားခြင့္ရသူက ရ သြားၾကသည္။ တိုင္းျပည္၏ စီးပြားေရးမွာလည္း ခြၽတ္ၿခံဳက် ကာ မိမိတို႔ေတာသားဆင္းရဲသား မ်ားမွာမူ ဆင္းရဲ မြဲေတမႈကိုသာ အေဖာ္ျပဳ၍ ေနၾကရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ မွစ၍ စနစ္မ်ား ဝါဒမ်ား အေၾကာင္း စကားအျဖစ္ အေလး ထားကာ ေကာင္းစြာ မေျပာျဖစ္ ေတာ့ေခ်။

၁၉၈၈ အေရးအခင္း ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ယခုေခတ္ လူငယ္မ်ားပင္လွ်င္ ဂဃနဏ သိရွိေနၾကၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ အထူး စာဖြဲ႕ေနရန္ မလိုေတာ့။ သို႔ေသာ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားကိုသာ တက္ၾကြ အားရကာ မၾကည့္ဘဲ အေၾကာင္း ရင္းခံကို ဦးစြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ သင့္ပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ ဤ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ားမွာ ေတာ္ ႐ံုတန္႐ံု ဖိအားကို ေတာင့္ခံထား ႏိုင္ၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေနာက္ဆံုး အႀကိမ္ ေငြစကၠဴလဲ ရသည့္ ကိစၥတြင္မူ မိမိတို႔၏စား ဝတ္ေနေရးကို ထိခိုက္လာေသာ အေရး ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က လမ္းေဘးေစ်းသည္ မ်ားပင္လွ်င္ မိမိတို႔လက္ထဲမွ သာမန္စကၠဴ လုိသာျဖစ္သြားေသာ ေငြမ်ားကို လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားလ်က္ မည္ သို႔မည္ပံု ဆက္လုပ္ရမွန္း မသိ ႏိုင္ေတာ့ ဘဲ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ႏွင့္ လက္မႈိင္ခ် ရေသာအေျခအေန ေရာက္သြားပါသည္။ ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ေျပာလွ်င္ ထိုကိစၥမွာ စီးပြားေရး ျပႆနာ ျဖစ္ပါသည္။ ဝါဒေရးရာ အျမင္ျဖင့္ မၾကည့္သင့္ သကဲ့သို႔ စနစ္ အေပၚတြင္ လည္း ဦးမလႊဲသင့္ေခ်။ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ေၾကာင့္၊ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ေၾကာင့္ စသည့္ အေၾကာင္းမ်ားကိုျပလွ်င္ ျပၾကမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထို အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ မဆိုင္လွ၍ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ကာ ေျပာ ေနရန္ပင္ မလိုေတာ့ေပ။ ဘဝျဖစ္ တည္မႈဝါဒကို အေျခခံကာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေတာ့မည့္ အရိပ္အေယာင္ ပဲဟူ၍လည္း တြက္ဆေနရမည့္ အေၾကာင္း မရွိ ေခ်။ အမွန္စင္စစ္ တစ္တိုင္းျပည္ လံုးထိလာသျဖင့္ အံုၾကြခဲ့ၾကကာ ေခတ္သစ္ တစ္ခုသို႔ေရာက္သြား ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဤကမၻာ ေျမႀကီး မပ်က္သေရြ႕ ထိုအျဖစ္ အပ်က္မ်ား ၏ သံသရာ မွာလည္ ေနဦးမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ယခုလည္း က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ၾကားရျပန္သည္။ ”ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လူထုကို လူထုက အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းလို႔ ဆိုလို တာပဲ။ ဒီစနစ္မွာ လူထုဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕အရွင္သခင္။ တိုင္း ျပည္ကို အုပ္စိုးတဲ့ အာဏာဟာ လူထုထံကပဲ ဆင္းသက္လာတယ္” ဟုဆိုသည္။ ”အုပ္ခ်ဳပ္ သူမ်ား သည္ ျပည္သူ႕ အက်ဳိးအတြက္ ၄င္းတို႔အစား ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ဝန္ေဆာင္ေပးရေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ သို႔မဟုတ္ အေစ အပါးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္” ဟူ ၍ ဆိုၾကျပန္သည္။ ယခုလည္း ေတာင္းဆိုသံမ်ဳိးစံုျဖင့္ ေၾကြးေၾကာ္ သံမ်ားကို ၾကားရျပန္ပါသည္။ ဤသည္ မ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာ ရလားဟု ေမးစမ္းလိုက္ ခ်င္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မည္သည့္ အစိုးရ တက္ၾကသည္ ျဖစ္ျဖစ္။ မည္သည့္ အယူဝါဒကို လက္ကိုင္ ထားထား။ မိမိတို႔ကမူ  ထမင္းကို ေအးခ်မ္းစြာ ဝဝလင္လင္ စားရန္ အေရးမွာ ထိပ္ဆံုး ကျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕လည္း က်ပါ၏။

မိမိတို႔မွာ ရွင္ႀကီးဝမ္းထဲသို႔ လည္းဝင္ခဲ့ၿပီ။ ရွင္ငယ္ဝမ္းသို႔ လည္း ဝင္ခဲ့ၿပီ။ ေခ်းန႔ံရ၍လည္း ျပန္ထြက္ခဲ့ၿပီ။ ထူးၿပီးျခားနားလာ ျခင္း မရိွခဲ့ေခ်။ ယခုေတာ့လည္း မည္သည့္ အယူဝါဒကိုမွ် အထင္ မႀကီးေတာ့။ လူသားသည္ လူသာ ျဖစ္သည္။ ေကာင္းႏိုင္ သမွ် ေကာင္းေန မည္။ ေကာင္းခ်င္သမွ် သာျဖစ္လာမည္။ အတၱအဝန္း အဝိုင္းမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ၾကေသး သည့္ ပုထုဇဥ္မ်ားပါတကားဟု ထင္ျမင္ လာပါေၾကာင္းသာေျပာ လိုပါသည္။

ဘိုၿငိမ္းသာ

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*