သမိုင္းထဲက ျမန္မာျပည္သား (၁)

သမိုင္းထဲက ျမန္မာျပည္သား (၁)
February 22, 2017 Asian Fame

11:20 am
သမိုင္းထဲက ျမန္မာျပည္သား (၁)

nyein aye

”တေကာင္းအဘိရာဇာ ဒို႔ဗမာသာကီမ်ိဳးဟာမို႔၊ မညိႇဳးဂုဏ္ေတဇာ”ဆိုၿပီးေတာ့ ေရးတဲ့ သူကလည္း ေရး၊ ဆိုတဲ့သူေတြကလည္း အားပါးတရဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ကို တက္ၾကြေစတယ္ဆိုတာေကာင္းတာေပါ့။ သို႔ ေသာ္ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ အလိုလိုေနရင္း ေသြးနားထင္ေရာက္ၿပီး ဘဝင္ေလဟပ္တဲ့ အယူအဆမ်ိဳး ေတြပဲ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရွးဗမာေတြဟာ ဆင္းရဲတယ္။ ႐ိုးသားတယ္။ ေရွးအစဥ္အလာပါရာဒိုင္းေဘာင္အတြင္းမွ ႐ုန္းထြက္ျခင္းငွာ မစြမ္းသာ ေလာက္ေအာင္ နာခံေသဝပ္တတ္တယ္။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ မိုက္တယ္၊ အတယ္၊ ေခတ္ေနာက္က်တယ္၊ ႐ိုင္းတယ္။ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာတရား ေတာ္ကို ဦးထိပ္ထားအေၾကာင္းျပၿပီး အားေနအပ်င္းေထြတတ္ေသးတယ္။ ဝတ္ဖို႔၊ စားဖို႔၊ ဖ်င္ထည္ရက္လုပ္တဲ့ ဝါဂြမ္းစိုက္ပ်ိဳးမႈ နည္းပါးေတာ့ အက်ႌမကပ္ဘဲ ေက်ာေျပာင္ ႀကီးေတြနဲ႔ ေနေလ့ရွိၾကတယ္။ ရာသီဥတုကလည္း ပူအိုက္ေတာ့ အေတာ္ပဲ ျဖစ္သြားသေပါ့။ ေလလည္မိရင္ ေသမေလာက္ ရွက္ၾကၿပီး သားသည္အေမေတြက်ေတာ့ ရင္တံုးလံုးနဲ႔ မရွက္မေၾကာက္ ေနၾကျပန္ေသးတယ္။ ေယာက်္ား ထိုးကြင္း၊ မိန္းမညႇင္း ဒါကိုပဲ အလွတစ္ပါးလို႔ ယူဆၾကျပန္တယ္။

သံုးဖက္က ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္း၊ က်န္တစ္ဖက္က ပင္လယ္ကာဆီးခံထားရတဲ့ ေျမကို ပိုင္ဆိုင္ၾကတယ္။ နည္းနည္းေလာက္ အပင္ပန္းခံၿပီး ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳး လိုက္႐ံုနဲ႔ စားဝတ္ေနေရး တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးအတြက္ လံုေလာက္လြယ္ ကူစြာရရွိႏိုင္တယ္။ စားေရ ရိကၡာအတြက္ေၾကာင့္ ရပ္ေဝးသြားရွာေဖြ ဖို႔မလို။မသြားရင္မျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာ မရွိရင္ ကိုယ္ေနထိုင္တဲ့ ေနရာကေန ေရျခား ေျမ ျခား တိုင္းတစ္ပါးကို သြားေရာက္ ခ်င္စိတ္မရွိ။ တကယ္လို႔ သြားခ်င္ ဦးေတာ့ သြားဖို႔ရန္ လြယ္ကူတဲ့ လမ္းေၾကာင္းလည္း မရွိပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ေခတ္ေနာက္က်၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ တိုး တက္မႈ၊ လူေနမႈ စနစ္ေတြ နိမ့္က် ခဲ့ရရွာတယ္။ ဗမာမဟုတ္ဘဲ အ ျခားလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဒီေဒသမွာ လာေရာက္အေျခစိုက္ခဲ့ရင္လည္း ဒီလိုပဲ ေခတ္ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ မွာပါပဲ။ ကာလံ၊ ေဒသံေၾကာင့္ေပါ့။

အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လူမ်ိဳး ျခားေတြဟာ ပင္လယ္နဲ႔ ေတာင္တန္းေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္လာၿပီး ေဒသခံျမန္မာတို႔ဆီ ေရာက္ခဲ့ၾက တယ္။ စီးပြားရွာဖို႔၊ ကုန္သြယ္ဖို႔ အဓိကဆိုေပမယ့္လို႔ သူတို႔ရဲ႕ ယဥ္ ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြလည္း တစ္ ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါ ပါလာတာေပါ့။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕တရား ေတာ္ေတြကို ျမန္မာတို႔ သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ၾကတယ္။ အတူယူတယ္။ လိုက္နာက်င့္သံုးတယ္။ ျမန္မာ့ လူ႔ ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ မူပိုင္အရာ လို႔ေတာင္ ထင္လာၾကတယ္။ဒီလိုနဲ႔ပဲ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္ စနစ္ကို အမ်ားနည္းတူ ထူေထာင္ ၾကတဲ့အခါ ရွင္ဘုရင္လုပ္တဲ့သူက ဘာသာေရး တရားေတြထဲပါေန က် ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီးေတြျဖစ္ တဲ့ ဘုန္းကံႀကီးမားတဲ့ လူမ်ိဳးေတြ၊ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ ဘုရင္မင္းတရား ေတြနဲ႔ ဇြတ္အတင္း ေဆြမ်ိဳးစပ္ၾက ေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေဆြစဥ္ မ်ိဳးဆက္ မဟုတ္ဘဲ ၾကားက ေဖာက္ၿပီး ဘုရင္ျဖစ္လာတဲ့ ငတ ပါးမင္းေတြဆိုရင္ ပိုၿပီး ေျပာတတ္ ၾကတယ္။

”ငါက ဘုရားဗ်ာဒိတ္ရတဲ့ သာသနာျပဳ မင္းေပါ့။ မ်ိဳး႐ိုးက လည္း အင္မတန္ႀကီးတယ္။ ေဂါ တမဘုရားနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ဆက္တဲ့ အမ်ိဳးပဲ။ မဇၩိမေဒသက သာကီဝင္ ကြဲ႕။ သာကီဝင္ဆိုတာကလည္း ကမၻာမွာ ပထမဆံုး ေပၚတဲ့ မဟာ သမၼတမင္းရဲ႕ အဆက္ေပါ့”ဆိုၿပီး လုပ္ဇာတ္ထြင္ ေျပာရရွာတဲ့ မင္း မ်ိဳးေတြကို ငတပါးမင္းေခၚတယ္။ ထိလိုင္မင္ေခၚ က်န္စစ္သား၊ မင္း ႀကီးစြာေစာ္ကဲ၊ ဟံသာဝတီ ဆင္ျဖဴ ရွင္နဲ႔ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ်တို႔ဟာ ဘုရင္မ်ိဳး႐ိုးမဟုတ္ဘဲ မင္းတက္ျဖစ္ေတာ့ ငါ့အမ်ိဳးဟာ ျပာေမွးမီးခဲလို ခဏတိမ္ျမဳပ္ေနရွာတာ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ဘုရားမ်ိဳးကြ လို႔ ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္း ေအာင္ ရွာႀကံေၾ<ြကးေၾကာ္ရရွာ တယ္။ ဒါမွ လူေလးစားမွာလို႔ ထင္ ၾကတာကိုး။ ရာဇဝင္ဆရာမ်ား လည္း ရွင္ဘုရင့္ မ်က္ႏွာၾကည့္ၿပီး ထမင္းစားရတဲ့ လူေတြဆိုေတာ့ ဘုရင္လုပ္သမွ် ဟုတ္သပေပါ့ေလ။တကယ္ေတာ့လည္း ေရွးျမန္ မာႀကီးေတြဟာ လူက ျဖစ္တဲ့ လူ သားေတြပီပီ တခါတေလေတာ့ လည္း ခ်စ္ဖြယ္၊ ျမတ္ႏိုးဖြယ္၊ သနားဖြယ္၊ အခ်င္းခ်င္း ႐ိုင္းပင္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၿပီး ၾကင္နာသ နားစိတ္ရွိၾကမွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲ။ တစ္ခါတေလ ေလာဘမုန္ တိုင္း၊ ေဒါသမုန္တိုင္း၊ မာနမုန္ တိုင္း ထန္လာရင္ ရက္စက္ၾကမ္း ၾကဳတ္၊ မိုက္မဲ၊ ႐ိုင္းစိုင္း၊ အက်င့္ ပ်က္ၾကမွာလည္း ေသခ်ာေပါက္ ေပါ့။ ေျမႀကီးကို မွီခိုစားေသာက္ ေသာ လူပီသေသာလူသားႀကီး ေတြကိုးဗ်ာ။

(၂)

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကေန နန္ေက်ာင္နဲ႔ မြန္ဂိုႏွိပ္စက္လို႔ ေျပးလာၾကရင္း ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာမွာ အေျခခ်ၾကရာက ဗမာျဖစ္လာတယ္ဆိုတဲ့ သမိုင္းယူဆခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြ အင္မတန္ နားခါးတယ္။ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္အေဆြကို ေအာက္ေျခလြတ္ ေအာင္ မဟားတရား ေျမႇာက္ပင့္ ေပးရာမွာ ထူးခြၽန္လွတဲ့အတြက္ သက်သာကီဝင္ မင္းမ်ိဳးေတြ ေကာင္းေရာက္ရာက ျမန္မာမ်ိဳးစခဲ့တယ္ဆိုၿပီး ဘုရားနဲ႔ အတင္း အဓမၼ ေဆြးမ်ိဳးစပ္ရတာမ်ိဳးကို သိပ္သေဘာေခြ႕တာေပါ့။ ဒါ ေတာင္ ျဗဟၼာႀကီးေလးဦး လူ႕ျပည္ကို အလည္လာရာက ေျမဆီၾသဇာေတြစားၿပီး ျဗဟၼာ့ ျပည္မျပန္ႏိုင္ဘဲ လူအသြင္ေျပာင္း လာရာက ျမန္မာစျဖစ္တယ္ ဆို တာမ်ိဳး ေျပာခ်င္ေသးတာ။ ယုတၱိ မတန္လြန္းလို႔သာ မေျပာတာ။ မွန္နန္းရာဇဝင္က ရွင္ဘုရင္ကိုယ္ တိုင္ ပါဝင္ၿပီး ရာဇဝင္ကို သုတ္ သင္ ျပဳစုေတာ္မူ၍ အမွားကို အမွား၊ အမွန္ကို အမွန္၊ မေဖာက္ မျပန္ မွတ္သားရေပသည္လို႔ ခပ္ တည္တည္ေျပာၿပီး ရွင္ဘုရင္မင္း ဆက္စာရင္းကို ခ်ေရးရာမွာ-

– မဟာသမၼတမင္းမွ
ဥကၠာကရာဇ္အထိ မင္းေပါင္း -၂၅၂၅၅၆
– ဥကၠာမုခမင္းမွ သက်သီဟေဂါတမအထိ မင္းေပါင္း- ၈၂ဝ၁၃
– မဇၩိမေဒသ
မင္းေပါင္း – ၃၃၄၅၉၆
– အဘိရာဇာမွ ဘိဒၵကရာဇာထိ
မင္းေပါင္း -၃၃
– ဓဇရာဇာမွ သတိုးမဟာရာဇာထိ မင္းေပါင္း -၁၇
– ပ်ဴေစာထီးမွ မင္းယဥ္နရသိခၤထိ မင္းေပါင္း -၃ဝ
– ထိုမွ အေလာင္းဘုရားထိ
မင္းေပါင္း -၁၇
– မဟာသမၼတမွ အေလာင္းဘုရားထိ မင္းေပါင္း – ၃၃၄၆၆၉ ဆိုၿပီး တြယ္ထည့္လိုက္ပါတယ္။

တို႔ျမန္မာေတြကလည္း ဒါမ်ိဳး ကို အမ်ားေရွ႕မွာ ႀကီးႀကီးက်ယ္ က်ယ္ေျပာတတ္ေအာင္ သင္ေပးထားတဲ့ ေရွးစကားလို႔ ႏွလံုးပိုက္ၿပီး ”ဟယ္- အံ့ၾသစရာႀကီးပါလားေနာ္” လို႔ ျမည္တမ္းရင္း အံ့ၾသခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ရင္း လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုေျပာေနရင္ လူေတြ မယံု မွာစိုးျပန္ေတာ့ ပြဲေက်ာင္းဆိုတဲ့ ေလာကီပညာသင္ဘုန္းႀကီးမ်ားက ေန တစ္ဆင့္ ”အာဒိစၥကုလသမၻဴ ေတာသုဝိသုဒၶဂုဏကာေရာ”စတဲ့ ပါဠိဂါထာေလးေတြ ထြင္ခိုင္းၿပီး သက်သာကီဝင္ အစစ္အမွန္ဆို တာကို ဘုရားကပဲ ေဟာထားသ လိုလို ဘုရားကို သက္ေသလုပ္ခိုင္း ျပန္ပါတယ္။

– အာဒိစၥကုလသမၻဴေတာ-ေန မင္း၏ အဆက္အသြယ္ျဖစ္ ေတာ္မူထေသာ
– သုဝိသုဒၶဂုဏကာေရာ- စင္ ၾကယ္ေသာ ဂုဏ္၏ တည္ရာ ျဖစ္ထေသာ
– မဟာသမၼတနာကေကာ- မ ဟာသမၼတဟူေသာ အမည္ရွိ ထေသာ ရာဇမင္းသည္
– အာသိ- ျဖစ္၏ ဆိုၿပီး မဟာ သမၼတ၊ သုေဒၶါဓနနဲ႔ အေလာင္းမင္းတရား ဦးေအာင္ေဇ ယ်တို႔ကို တစ္အူထံ႔ုဆင္းေတြ ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။

ဒါမ်ိဳးကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္က် မွ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ေတြ႕ရတယ္ ဆိုေပမယ့္ ပုဂံေခတ္ကတည္းက ထိလိုင္မင္ေခၚ က်န္စစ္သားတို႔လုပ္ ခဲ့ၿပီးတဲ့ လမ္း႐ိုးႀကီးပါ။ က်န္စစ္ သားခမ်ာမွာေတာ့ ပါဠိပါဌ္သားေတြ၊ အကိုးအကားေတြ သိပ္မျပည့္စံုရွာ ေတာ့ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ေၾကာ္ျငာခိုင္းတဲ့ ဓေလ့လည္း မထြန္းကားေသးေတာ့ ”ငါ့အေ က ေနမ်ိဳး၊ ငါ့အေမက ဥသွ်စ္သစ္မ်ိဳးကေန ငါေပါက္ဖြားလာတယ္။ ငါကိုယ္တိုင္က ပိႆႏိုးနတ္မင္းႀကီး ဝင္စားတာေပါ့။ ေသးေသးမမွတ္ နဲ႔” လို႔ သူကိုယ္တိုင္ ေက်ာက္စာ ထြင္းၿပီး ေၾကာ္ျငာခဲ့ရရွာတယ္။

အိႏိၵယမွာရွိတဲ့ မိတၴီလာ၊ ရာ ဇၿဂိဳဟ္၊ သာဝတိၴ၊ အာယုဒိၶယစတဲ့ နာမည္ေတြကို ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ယူမွည့္ၿပီးေတာ့ အိႏိၵယကအျဖစ္ အပ်က္ေတြကို ဒီမွာျဖစ္ခဲ့တာလို႔ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ဇြတ္ ေျပာၿပီး ဇြတ္ယံုလာၾကပါတယ္။ က်န္စစ္သားအေၾကာင္း ႏႈတ္ေျပာ ရာဇဝင္မွာ အၿမဲပါေလ့ရွိတဲ့ သား ေလးေမြးရင္ေပးခဲ့တဲ့ လက္စြပ္ေတာ္ နဲ႔ နန္းေတာ္ကို လိုက္ခဲ့ဆိုတာက လည္း ငါးရာ့ငါးဆယ္ နိပါတ္ေတာ္ ကဇာတ္နံပါတ္ (၇)ပါ။ ဘုရင့္ေနာင္ ကိုလည္း အဲဒီလို ဇာတ္လမ္းမ်ိဳး ထြင္ေျပာခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အနိ႐ုဒၶရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာင္းမြန္ၿပီး တိုင္း ျပည္စီးပြားေရးေကာင္းလာလို႔ ပုဂံ ေနျပည္ေတာ္မွာ သာသနိက အ ေဆာက္အအံုေတြ တိုးတက္မ်ား ျပားလာျပန္ေတာ့ ရွင္အစၥေဂါဏရဲ႕ ေရႊျဖစ္၊ ေငြျဖစ္အဂိၢရတ္စြမ္းေၾကာင့္ မုဆိုးမေတြေတာင္ ေစတီတည္ကုန္ လို႔ ပုဂံမွာ ေစတီပုထိုးေပါင္း ၄၄၄၆ဝ၃၃ ေလးသန္းေက်ာ္ ရွိ တယ္ကြ။ မေမ့ေအာင္ ”လွည္းဝင္ ႐ိုးသံ တညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း”လို႔မွတ္ၾကကြဆိုၿပီး လုပ္လာျပန္ပါ တယ္။ ၁၅ မိုင္ ပတ္လည္ေလာက္ရွိ တဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ေစတီပုထိုးေလး သန္း ေလးသိန္းေက်ာ္ စိတ္နဲ႔ပဲမွန္း ၿပီး ေနရာခ်ၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ လူေန ဖို႔ ေနရာေရာ က်န္ႏိုင္ေသးရဲ႕လား။ ဒါနဲ႔ပဲ ေလးသန္းေလးသိန္းေက်ာ္ ကေတာ့ နည္းနည္းမ်ားလြန္းတယ္။ ေလးေထာင္ေလာက္ လုပ္လိုက္ဆို ၿပီး အဖတ္ဆည္ျပန္တယ္။ သုေတ သနလုပ္ၾကည့္လို႔ ေစတီႏွစ္ေထာင္ ေက်ာ္သာရွိပါတယ္လို႔ အေျဖထြက္ လာေတာ့ ေရတိုက္စားၿပီး ကမ္းၿပိဳ ရာမွာ ပါသြားၿပီလို႔ လုပ္ၾကျပန္ပါ ေရာ။ တတ္လည္း တတ္ႏိုင္ၾကပါ ေပတယ္ဗ်ာ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

သင့္လူ