အမႈမဲ့မွသည္ လက္လြတ္စပယ္

အမႈမဲ့မွသည္ လက္လြတ္စပယ္
February 17, 2017 Asian Fame

4:36 pm
အမႈမဲ့မွသည္ လက္လြတ္စပယ္

Untitled-1(ဤစာမူ မစခင္မွာ ႀကိဳတင္ဝန္ခံစရာ တစ္ခုရွိပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေလးစားရသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားထဲမွ ဆရာႀကီး တစ္ဦးက ယခုေဆာင္းပါးမ်ိဳးကို လြန္ခဲ့ သည့္ ၁၅ ႏွစ္ဝန္းက်င္က ေရးသားခဲ့ဖူးပါ သည္။ လူေတြ၏နာမည္ေတြကို မမွတ္မိ တတ္သည့္ ကြၽန္ေတာ္၏ မွတ္ဥာဏ္ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို မွတ္မိေနေသာ္ လည္း မည္သည့္ ဆရာႀကီးက ေရးသားခဲ့ သည္ကိုေတာ့ ဘယ္လို မွ ျပန္စဥ္းစား ၍ မရေတာ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ယခု ေဇာင္းေပး တင္ျပသြားမည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာက ေတာ့ မတူညီေသာ ႐ႈေထာင့္မွ ခ်ဥ္းကပ္ မႈ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဆရာႀကီး ၏ အယူအဆသံုးသပ္မႈမ်ားကေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္၏ ယခု ခ်ဥ္းကပ္မႈအေပၚတြင္ လႊမ္း မိုးေကာင္း လႊမ္းမိုးေနႏိုင္ပါသျဖင့္ ထို အယူအဆ သံုးသပ္မႈမ်ားကို ျပန္လည္ ေရးသားမိႏိုင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္အမွတ္ မွားၿပီး ကြဲလြဲေသာ စကားလံုးမ်ားကိုလည္း သံုးမိလိုက္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအတြက္ ကာယ ကံရွင္ဆရာႀကီး ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ၊ ဆရာ ႀကီးကို ေလးစားေသာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ စီတိုင္းကျဖစ္ေစ ကြၽန္ေတာ့္အေပၚတြင္ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။)

ဒီတစ္ေလာအတြင္းမွာပဲ ျဖစ္သည္။ လူငယ္တစ္ဦး၏ အမွတ္တမဲ့ အလြဲေျပာ လိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္၏ အတိတ္ ပံုရိပ္မွာ အထင္ကရ ရွိခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျဖစ္ေန သည္။ ကုိယ့္ကို အက်ိဳးမယုတ္ေစေသာ္ လည္း ကိုယ့္စိတ္ ခံစားမႈေၾကာင့္ ထိုသို႔ လက္လြတ္စပယ္ မေျပာသင့္၊ သူ႔မွာလည္း သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္ သမိုင္းႏွင့္ ဆိုတာကို လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမွ တစ္ဆင့္ ခ်က္ ခ်င္းဆိုသလို ေရးတင္ျဖစ္လိုက္သည္။ အ သိမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေတာ့  ေဖ်ာင္း ဖ်မွတ္ခ်က္ေပးပါသည္။ အခုေခတ္ လူ ငယ္ေတြ ဒါေတြ ဘယ္သိေတာ့မွာလည္း ဟူ၍။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ႏိုင္ပါသည္။ အေျပာင္းအလဲေတြ အလြန္ျမန္ အလြန္ မ်ားလွေသာ ဤေခတ္ကာလမွာ ေထာင္ စုႏွစ္ရဲ႕ ဟိုဖက္ျခမ္းက အေၾကာင္းအရာ ေတြက ပံုျပင္ေတြ လိုလို ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ ေနႏိုင္ သည္ကိုး။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ့္အေနႏွင့္ နားလည္ လက္ခံပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ဤ ကိစၥက ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ အေရးပါလို႔လား ဆိုေတာ့လည္း အဲ့ဒီလို မဟုတ္ျပန္ပါ။ အ ေရးမပါဘူးလားဆိုျပန္ေတာ့လည္း ဟို အခ်ိန္ဟိုကာလက အဲ့ဒီ ပရဝဏ္ အသိုင္း အဝိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္ ရင္းႏွီးခဲ့ ဖူးမ်ားအ တြက္ေတာ့ အေရးမႀကီးေသာ္လည္း အ ေရးပါခဲ့ေသာ အရာတစ္ခု ျဖစ္ေနျပန္ သည္။

ကြၽန္ေတာ္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့သည့္ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ မွတ္မိသေလာက္ သႀကၤန္သည္ ဧၿပီ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ က် ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က တေပါင္းလအေၾကာင္း စာစီစာကံုးေရးၿပီဆိုရင္ျဖင့္ ပူျပင္းလွေသာ တေပါင္းေႏြကာလတြင္ ဖတ္ဆစ္ တို႔အား ေတာ္လွန္ ခဲ့ၾကသည့္ အေၾကာင္း အားရ ပါးရေရးေကာင္းခဲ့သည္။ ၈ တန္း ေအာင္ ၿပီးခ်ိန္တြင္ ထင္သည္။ ႏွစ္တစ္ရာျပကၡဒိန္ စာအုပ္ကို ပထမဆံုး ၾကည့္ဖူး ခဲ့သည္။ ထို အခါမွ ၁၉၄၇ မတ္လ ၂၇ ရက္သည္ တန္ခူးလ အတြင္း က်ေရာက္ခဲ့သည္ကို သိ လိုက္ရသည္။ ထိုအခါ စိတ္ထဲက မ႐ိုးမရြ ေတြျဖစ္ခဲ့ၿပီး လတန္းခူး အေၾကာင္း ေမးရင္ ေျပာင္းေရးမလား လို႔ေတာင္ စိတ္ကူးခဲ့ဖူး သည္။ လက္ေတြ႕တြင္ အမွတ္ေလွ်ာ့ ခံရမွာ ေၾကာက္သျဖင့္ မေရးရဲျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ စိတ္ထဲကေတာ့ ခုလုခုလုျဖစ္ခဲ့သည္။ ကြၽန္ ေတာ္ အထက္တြင္ ေျပာခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး က ထိုအေၾကာင္းအရာ ကို အေျချပဳၿပီး  ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ ေရးသားခဲ့သည္။ အေရးလည္းမပါ အေရးလည္း မႀကီးသည့္ အတိမ္း အေစာင္းေလးေတြကို ေရးႀကီးခြင္ က်ယ္ မမွတ္သင့္ မလုပ္သင့္ေၾကာင္းကို ထိုေဆာင္းပါးအား ဖတ္အၿပီးတြင္ မွတ္ သား နာယူစရာအျဖစ္ အလင္းဥာဏ္ ပြင့္ခဲ့ ရသည္။

လူတစ္ေယာက္ ခလုတ္တိုက္တဲ့အ ေၾကာင္းကို အမႈမဲ့ နားစြန္နားဖ်ား အၾကား ႏွင့္ ဖားျပဳတ္ကိုက္သည္ဟု တစ္ဆင့္ ျပန္ ေျပာတာမ်ိဳး က်ျပန္ေတာ့လည္း လက္ လြတ္စပယ္ႏိုင္လြန္းလွ၏ဟု သတ္မွတ္ခ်င္ ပါသည္။ မူလ အျဖစ္အပ်က္ အတိမ္အ နက္သည္ အသြင္ပံုစံ အားျဖင့္ လံုးဝကြဲလြဲ သြားၿပီျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ အစပိုင္းတြင္ ေျပာခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာကလည္း ထို သို႔အလားသဏၭာန္ တူေပ သည္။ ဘာမွမ ဟုတ္ပါဘူးဟု ေပါ့ေပါ့ေလး ေျပာလိုက္ သည္က ထိုအေၾကာင္းအရာ၏ မူလဇာစ္ ျမစ္ကို သိထားသူ၊ တန္ဖိုးထားသူ အတြက္ ေတာ့ ထိုးႏွက္မႈတစ္ခု ျဖစ္သြားတတ္ သည္။ ပုဂၢလဆႏၵႏွင့္ တန္ဖိုးထားမႈေတြက တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ မ်ိဳးစံုကြဲရွိေနႏိုင္သည္ကို နားလည္ သေဘာေပါက္ လက္ခံေပးဖို႔က အေတာ္ပင္ အေရးႀကီးလွသည္ မဟုတ္ပါ လား။

မႏွစ္တုန္းက ပုဂံရွိ ျဖတ္စ ေရႊဂူဘုရား ကို ေရာက္ျဖစ္ခဲ့စဥ္ စဥ္းစားမိတာတစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးသည္။ စုကၠေတးမင္း၏ လက္လြတ္ စပယ္ ႏႈတ္ ထြက္ စကားတစ္ခြန္းက အေနာ္ ရထာကို ျပင္းထန္ေသာ နာက်င္ထိခိုက္ မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။ ထိုေျပာဆိုမႈ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳး ဆက္ အျဖစ္ စုကၠ ေတးမင္း ျပန္လည္ေပးဆပ္လိုက္ရသည္ က နန္းစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခႏၶာအသက္အ ကုန္ပင္ျဖစ္သည္။ အျဖစ္ အပ်က္ အ ေၾကာင္းျခင္းရာကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိထား သည့္တိုင္ေအာင္၊ အေၾကာင္းျခင္းရာခိုင္ မာသည့္ တိုင္ေအာင္ လက္လြတ္ စပယ္ ေျပာဆို လိုက္မိျခင္းက အဆံုးစြန္ေသာ ျဖစ္ပ်က္မႈအသစ္ေတြကို  ေနာက္ဆက္ တြဲအျဖစ္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေစသည္ကိုလည္း ဆင္ျခင္မိ ပါသည္။ အမႈမဲ့ အမွတ္မွား ဂဃနဏ မသိသည္ကို ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ ပါဘူးဟုယူဆကာ လက္လြတ္စပယ္ ေျပာ ဆိုလိုက္မိသည္က အျခားသူ အေပၚ ႀကီး စြာေသာ ထိုးႏွက္မႈအသြင္ ျဖစ္ခဲ့ပါေသာ္ ထိုအက်ိဳးဆက္က ရွင္း၍မရသည့္ အ႐ႈပ္ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္မွာ ကြၽန္ ေတာ့္ ကိုယ္ေတြ႕ ပင္ျဖစ္သည္။

မႏွစ္တုန္းက ဒီလိုအခ်ိန္မွာပင္ ျဖစ္ သည္။ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ တစ္ခုတြင္ သိသ ေလာက္ေလးႏွင့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု အေပၚ အေပၚ ယံေလးေတြး ကာ လက္ လြတ္စပယ္ ေျပာထြက္သြားခဲ့သည္။ လူ တတ္ႀကီးလုပ္မိသည့္ အက်ိဳးဆက္က ကိုယ့္အသက္၏ တစ္ဝက္ ေအာက္ ငယ္ ေသာ လူငယ္ေလးမ်ားကို ေက်နပ္ေအာင္ မနည္းေျဖရွင္း ေတာင္းပန္ခဲ့ရသည္။ ကိုယ္ အမွတ္မွားၿပီး အမႈမဲ့ လက္ လြတ္ စပယ္ ေျပာမိလိုက္သည္က သူတို႔ တန္ဖိုးထား သည္ကို ေစာ္ကားမိသလို ျဖစ္သြားခဲ့ပါ သည္။ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ မိသလို အသိမ်ား၊ သူစိမ္းမ်ားအၾကားတြင္ အရွက္လည္းရခဲ့သည္။ ကြၽံေသာစကားက ျပန္ႏုတ္၍ မရေတာ့သည္ကိုး။ ကိုယ့္အ တြက္ အေရးမႀကီးသျဖင့္ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ထားသည့္အရာက သူတစ္ပါး တန္ဖိုး ထားသည့္အရာ ျဖစ္၍ေနသည္ မဟုတ္ ပါလား။

ကိုယ့္ပုဂၢလိကအတြက္၊ ကိုယ့္အဝန္း အဝိုင္းအတြက္ အေရးမပါ၊ အေရးမႀကီးဟု သတ္မွတ္ထားသည္မ်ားကို ဂ႐ုမထား အ ေလးမစိုက္ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ ထား၍ ရ သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားသူငါ အားလံုးႏွင့္ ဆိုင္လာၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ထိုသို႔ အမႈမဲ့ ထားထားသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ လက္လြတ္စပယ္ ေျပာ ဆိုျခင္းမ်ိဳးကို လံုးဝမျပဳလုပ္သင့္ပါ။ ကြၽန္ ေတာ့္အတြက္ေတာ့ စာေတြ႕ေရာ ငါေတြ႕ ေရာပင္ ျဖစ္သည္။ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း မနည္းဆင္ ျခင္ေနရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ထိ လြယ္ ရွလြယ္သည္ေတြ က လည္း အမ်ားအ ျပားပင္ မဟုတ္ပါလား။

သိဏ္းစိုး

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*