ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက ရြာျပင္မထုတ္ပါ သုိ႔ေသာ္…

ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက ရြာျပင္မထုတ္ပါ သုိ႔ေသာ္…
October 26, 2016 Asian Fame

9:53 am
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက ရြာျပင္မထုတ္ပါ သုိ႔ေသာ္…
In Articles, Cover News

ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက ရြာျပင္မထုတ္ပါ သုိ႔ေသာ္...

minthu

လူေပါင္း ၇ဝ ေက်ာ္ ေသဆံုးခဲ့ရသည့္ စစ္ကိုင္းတိုင္း ကနီၿမိဳ႕နယ္ ခ်င္းတြင္းျမစ္အတြင္း အျမန္ေရယာဥ္ နစ္ျမဳပ္ မႈျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္စဥ္မ်ားထဲဝယ္ ေဝဖန္မႈမ်ားေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ရွိခဲ့သည္။ ထိုျဖစ္ရပ္မွာ လူတစ္ဦး၏ ေနာက္ဆံုး ဂုဏ္သိကၡာအရသၿဂႋဳဟ္ မႈျပဳရာ၌ ႐ုပ္အေလာင္းကို ရြာထဲ သြင္းခြင့္ မရဘဲ ရြာျပင္တြင္ထားလိုက္ရေသာ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္သည္ပင္။

ရပ္ရြာ ဓေလ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ရြာအျပင္တြင္ ေသၿပီးသူကို ရြာထဲမသြင္းရဟူသည့္ အခ်က္အား ရပ္ရြာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အက်ယ္အက်ယ္ႏွင့္ အျငင္းမပြားၾကဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္လက္ခံေနမႈ အခ်ိဳ႕တို႔ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုျဖစ္ စဥ္တြင္ေသဆံုးသြားသူမွာ ကေလး မ်ားကို စာသင္ၾကားေပးေနသည့္ ဆရာမေလးတစ္ဦး ျဖစ္ေနသျဖင့္ လူမ်ားက ထိုအယူအဆကို ေဝဖန္လာၾကေတာ့သည္။

”ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မေထာက္ေတာ့ဘူးလား” ”မိေဝးဖေဝးမွာ ကေလးေတြ အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ သူကို ရပ္ရြာက မႀကိဳဆိုၾကေတာ့ဘူး”ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေက်ာင္းဆရာမေလး သည္ စစ္ကိုင္းတိုင္း အရာေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ေျခေထာက္ရြာမွ ဟုသိရၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ ၈ လမွ စကာ ဇာတိရြာႏွင့္ မိုင္ေပါင္းအ ေတာ္ေဝးသည့္ ခႏၲီးၿမိဳ႕နယ္ မိုလြန္ မူလတန္းေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနရသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဆရာမလုပ္ခ်င္ေၾကာင္းသာ အခ်ိန္ျပည့္ ေျပာေနေသာသူ၊ ဆရာမတစ္ ေယာက္ျဖစ္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားႏိုင္ခဲ့သူဟု သူမ၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားက ေျပာၾကသည္။

သူမသည္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္ သာရွိေသးၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ ၈ လ ေဖေဖာ္ဝါရီလကမွ သင္တန္းဆင္းလာသူဟု သိရသည္။ ထိုမွ်မကေသး ဇာတိရြာသို႔ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားႏွင့္ သီတင္း ကြၽတ္ကဲ့သို႔ေသာ ရက္ရွည္ေက်ာင္း ပိတ္ရက္တို႔မွအပ ျပန္မလာဘဲ အခ်ိန္ျပည့္ စာသင္ၾကားမႈကို ေမြ႕ ေလ်ာ္ေနသူ တစ္ေယာက္ဟုလည္း ရပ္ရြာက သူမအေၾကာင္းကို ေျပာ ျပသည္။ ယခုတစ္ေခါက္ သူမ ရြာသို႔ ျပန္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ကံဆိုး မိုး ေမွာင္က်ကာ အျမန္ေရယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈထဲ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ဆရာမေလး ေဒၚေရႊဇင္ျမင့္ ၏ အစ္ကိုဝမ္းကြဲ ေတာ္စပ္သူ ဆရာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က ”ကြၽန္ ေတာ္တို႔လို လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ အျမင္နဲ႔ဆိုေတာ့ ဒါအသုဘက အသုဘပဲေပါ့။ ဘယ္ကေနဆံုးလာ ဆံုးလာေပါ့၊ ဘာမွ ျပႆနာ မရွိ ဘူးလို႔ ျမင္တာေပါ့။ ရြာလူႀကီးေတြ ကေတာ့ ထံုးစံအရ အဲဒီလိုဆိုရင္ ရြာလာဘ္ တိတ္တယ္တို႔ ဘာတို႔ အယူရွိတာကိုး။ သြင္းတဲ့ထံုးစံ မရွိ ဘူးေလ”ဟု ေျပာသည္။ ရြာထဲ အသြင္းမခံဟုဆိုသည့္ တားျမစ္မႈကို မိသားစုဝင္တို႔က လည္း ရပ္ရြာဓေလ့အရ မျငင္းဆန္ဘဲ ဆရာမေလး၏ ႐ုပ္အေလာင္း ကို အိမ္သို႔ ျပန္မသယ္ခဲ့ေခ်။

”ရြာရဲ့ထံုးစံကေတာ့ တျခားမွာ ဆံုးခဲ့တယ္ဆိုရင္ ရြာျပင္မွာပဲထား တာကိုး။ ရြာရဲ႕ဓေလ့ထံုးစံပါပဲ။မသြင္းဘူးဆိုတာက ကာယကံရွင္ ကလည္း မသြင္းဘူးခင္ဗ်။ ေဆး ႐ံုေဆးခန္းမွာ ဆံုးခဲ့တယ္ဆိုရင္ လည္း ရြာအျပင္လမ္းကေန သုသာန္သာ တန္းသယ္လိုက္တာ ေပါ့” ဟု ဆရာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က ဆက္ေျပာသည္။ ႏိုဝင္ဘာ ၁၇ ရက္ေန႔ အေလာင္းေတြ႕ရွိသည့္ ေနရာမွေန ၍သယ္ေဆာင္ကာ၊ အေလာင္းကို ရြာအျပင္တြင္ထား၊ ေနာက္တစ္ရက္၌ ရြာအျပင္လမ္းမွေန၍ ရြာသုသာန္၌ သၿဂႋဳဟ္လိုက္ၾကသည္ ဟု သူက ဆိုသည္။ ဇာတ္လမ္းက ထိုမွာပင္ ၿပီးဆံုးၿပီဟု ဆို၍ရေသာ္လည္း ရြာ အျပင္ဘက္တြင္ ထိုမွ်ႏွင့္မၿပီး ထို အယူအဆ ဖ်က္ပစ္ရန္ နာကူအသင္းအခ်ိဳ႕က စိတ္ဆႏၵမ်ားစြာ ရွိေနၾကသည္ဟု သိရသည္။ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ ကုန္) ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူက ”ေလွ တိမ္းေမွာက္တာတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ကတည္းက ရြာျပင္မွာ ဆံုးတဲ့သူေတြ ရြာထဲအသြင္းမခံဘူးေတြ ဘာညာေတြ အယူသီးၾက တာေတြက ပေပ်ာက္သင့္ၿပီ”ဟု သူ႔အျမင္ကို ဆိုသည္။

ဦးေက်ာ္သူက မၾကာေသးသည့္ ကာလတစ္ခုကလည္း ၎တို႔အဖြဲ႕ ေညာင္ဦးေရာက္စဥ္ ေညာင္ဦးေဆး႐ံုတြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသည့္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးကို သူ႕ရပ္ရြာက ရြာထဲေပးမသြင္းသည့္ အတြက္ ပခုကၠဴတံတား ေသာင္ျပင္ ေပၚမွာ သၿဂႋဳဟ္လိုက္ရသည့္ ျဖစ္စဥ္ကို ျမင္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာျပ သည္။ ”ဒါေတြက လူျမင္လို႔လည္း မေကာင္းဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ရြာဂုဏ္ သိကၡာလည္း က်ပါတယ္။ လူေတြ ဟာ ေသမယ့္လူေတြခ်ည္းပါပဲ”ဟု ဦးေက်ာ္သူက ေျပာသည္။ ယခင္ႏွစ္ကလည္း ဧရာဝတီ တိုင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခု၌ အထက္ပါ ကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီး လမ္းေပးမျဖတ္သျဖင့္ အေလာင္း ပုပ္သည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာ ဆရာမမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အတြင္းေရး မွဴး ဦးေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္က ”အညာ ဓေလ့မွာက အဲဒီအတုိင္းပဲဗ်။ ၿမိဳ႕ ဘက္ေတြမွာ ေပ်ာက္သြားေပမယ့္ ရြာေတြမွာ အခုခ်ိန္ထိက်န္ေနေသး တယ္ဗ်”ဟု ဆိုသည္။ ထိုအခ်က္၊ ထိုအယူအဆသည္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ျပဳျပင္ရမည့္ ကိစၥအျဖစ္႐ႈျမင္ေၾကာင္း သူက ေျပာသည္။

”ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ စိတ္မ ေကာင္းတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္းဘူး။ သူတို႔အေနနဲ႔ ကေတာ့ ဒီဆရာမမို ့ရယ္မဟုတ္ဘဲ ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ အားလံုးကို ဒီဓေလ့ ေၾကာင့္ ဒီလုိလုပ္တာေပါ့။ သူ႕ရဲ႕ မိဘေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္။သူတို ့လည္း သူတို႔ရဲ႕သမီးေလးကို ရပ္ထဲရြာထဲ စည္စည္ကားကား ေလးျဖစ္ေစခ်င္တာေပါ့။ ဒါက ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲရမယ့္ကိစၥပါ” ဟု ဦးေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္ကဆိုသည္။ ဆရာမေလး၏ အေလာင္း ရြာျပင္တြင္ ထားရျခင္းကို အမ်ား သိသြားသည့္အခ်က္မွာ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္ေပၚတက္လာသည့္ ပံုတစ္ ပံုေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုပံုကိုတင္သည္ဆိုကတည္းက ထိုေဒသ မွ ယင္းဓေလ့ကို တြန္းလွန္လိုသည့္ မႀကိဳက္သည့္သူရွိေၾကာင္း ျပလိုက္ သည့္ ပံုရိပ္တစ္ခုဟု ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အ ဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ေနာက္ထပ္ဆရာတစ္ဦး ကလည္း ေျပာသည္။ ”ဒီေဒသက နည္းနည္း သြား လာရ ခက္တယ္ေလ။ ေဒသခံ တစ္ေယာက္ေယာက္ကပဲ တင္ လိုက္မွာပါ”ဟု သူက ဆိုသည္။ထိုရပ္ရြာမွ လူႀကီးမ်ားက ယင္းဓေလ့ကို ေရွးလူႀကီးမ်ား အ ဆက္ဆက္က က်င့္သံုးလာသည့္အတြက္ ယခု မခ်ိဳးေဖာက္ရဲဟု ေျပာၾကသည္။စစ္ကိုင္းတိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာျမင့္ႏိုင္က ယခု ျဖစ္ရပ္ အေပၚ စိတ္မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာသည္။ ”တို႔ကေတာ့ လက္မခံဘူး။ အယံုအၾကည္လည္း မရွိဘူးေပါ့ ကြာ၊ တို႔ေဆးကုတဲ့ ၁၉၉ဝ တုန္း ကလည္း ဒီလိုပဲကြ၊ ေဆးခန္းမွာ ေသသြား၊ ရြာထဲမသြင္းေတာ့ဘူးေဟ့။ ရွင္းျပလည္း မရပါဘူးကြာ၊ ဓေလ့ေတြက သိပ္ ႀကီးစိုးလြန္း တယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ျပဳျပင္ လာၾကမွာပါ၊ ဒီလိုပဲထင္ရတာပဲ” ဟု ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ဆိုသည္။

ႏိုင္ငံျခားတြင္ ေသဆံုးသြား ၍ပင္ ျပန္သယ္လာၾကသည့္ ျဖစ္ စဥ္မ်ားက ႏိုင္ငံတြင္ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိေန ခ်ိန္တြင္ ယခုျဖစ္ရပ္အေပၚ အ ေျဖထုတ္သင့္ၿပီဟု ပညာေရးအ သိုင္းအဝိုင္းက ေထာက္ျပၾကသည္။ ဦးေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္က ”ပညာေရးစနစ္ ေတြကေနပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုမသင့္တဲ့ ဓေလ့ကို တုိက္တြန္းေျပာင္းလဲၾက ရမွာပါ”ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ အနစ္နာခံ ဆရာမေလးတစ္ေယာက္၏ ယခုလို အျဖစ္ဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို ဘယ္ ဆရာ၊ ဆရာမ မွ ျဖစ္ခ်င္လိမ့္မည္မထင္၊ အား လံုးေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုသည့္ အထဲ ထိုသို႔ ဓေလ့မ်ိဳးကိုပါ ထည့္ သြင္းေျပာင္းလဲရမလားဆိုသည္ကေတာ့ ႏွလံုးသားရွိသူတိုင္း အ ေျဖေပးလိုက္ေစခ်င္ပါေတာ့သည္။

မင္းသုေအာင္

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*