စိုးရိမ္စိတ္

စိုးရိမ္စိတ္
August 26, 2016 Asian Fame

10:31 am
စိုးရိမ္စိတ္

ဆရာ ေမာင္သစ္ဆင္းရဲ႕’ေၾကာက္စိတ္’ကိုျပန္ဖတ္မိၿပီး ဒီ စာကို ေရးျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။’ေၾကာက္စိတ္’ ေဆာင္းပါးဟာ မင္းတုန္းမင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သားဘဝက ငါးေျခာက္ျပား ႀကီး ေပ်ာက္မႈေၾကာင့္ စံေက်ာင္းဆရာ ေတာ္က ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမတဲ့ ‘မင္း တုန္းမင္းႏွင့္ ငါးေျခာက္ျပား’ ေဆာင္းပါးကို အေျခခံၿပီးေရးထား တာပါ။ မဖတ္ ဖူးေသးသူ အတြက္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာျပရရင္ ေမာင္သစ္ ဆင္းတို႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝ ျမန္မာစာသင္႐ိုးမွာ ျပ႒ာန္း ထားတဲ့ အဲဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာစာ ဆရာက အတန္း သားေတြ ကို ေမးခြန္းေတြေမး ပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းေတြထဲမွာ   ‘စံေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ ဆုံးမမႈကို သင္လက္ခံပါသလား’လို႔ အဓိပၸာယ္ ရတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု လည္း ပါ တယ္ ။

fears-of-the-dark
အတန္းထဲက ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ အဲဒီေမးခြန္းကိုေျဖရာ မွာ ”စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆံုးမ ပံုကိုမႀကိဳက္ေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္က စိတ္ခံစားမႈဟာ တပည္႔ကို လမ္းၫႊန္ခ်င္စိတ္ထက္ မိမိ အလြန္တရာႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ငါးေျခာက္ဖုတ္ကို ဘုဥ္းမေပးရတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသ စိတ္ကပိုၿပီး ႀကီးမားေနႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ဒီေလာက္႐ိုက္ ႏွက္အျပစ္ေပးစရာ မလိုေၾကာင္း၊ နားဝင္ေအာင္ ဆံုးမလွ်င္ရပါလ်က္ ႏွင့္ ေသရာပါ အမာရြတ္ထင္ေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္ျခင္းဟာ ေဒါသစိတ္ ေၾကာင့္ဟု သံ သယျဖစ္စရာရွိ ေၾကာင္း၊ ဘုရားသားေတာ္တို႔မည္ သည္ ရသတဏွာျဖစ္ဆြမ္း ဘုဥ္း မေပးသင့္သည္ ကို သတိရသင့္ ေၾကာင္း၊ ဆရာကိုယ္တိုင္က ဤ ဝိနည္းကို မထိန္းသိမ္းႏို င္ပါဘဲ တပည္႔ကိုဆံုးမျခင္းမွာ စဥ္းစား ဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အသားနာမွအ႐ိုး စြဲမွတ္မည္လို႔ထင္ၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ ထန္အျပစ္ေပးဆံုးမခဲ့ေပမယ့္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ မွာေအာ က္ၿမန္မာႏုိင္ငံတစ္ခုလံုးကို အဂၤလိပ္ လက္ ထိုးေပးလိုက္ရတဲ့အတြက္ ဒီ ဆံုးမနည္းဟာ မေအာင္ျမင္ႏုိင္ ေၾကာင္း” ေျဖလိုက္သတဲ့။

 ေမာင္သစ္ဆင္း အပါအဝင္ အတန္းသား အေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီအေျဖကို ႀကိဳက္ၾကေပမယ့္ ဆရာကေတာ့ ႀကိဳက္ပုံမရဘူး။ သို႔ ေသာ္ သူမႀကိဳက္ဘူးလို႔လည္း ဖြင့္ မေျပာဘူး။ အဲဒီအေျဖ မွန္သလား မွားသလားဆိုတာ အတန္းသား ေတြကို ျပန္ေျဖခိုင္းတယ္။ သို႔ေသာ္ ဆရာရဲ႕ မွန္သလား မွားသလား ေမးေနပုံႀကီးက ”မွားတယ္လို႔ ေျဖ စမ္း၊ မေျဖရင္ ႀကိမ္လံုး” လို႔မေျပာ႐ုံ တမယ္ပဲ က်န္ေတာ့သတဲ့။ ဆရာ ဟာ အတန္းသားေတြကို လိမ္ေန သလို သူတရားပါတယ္လို႔ ျဖစ္ ေအာင္ သူကိုယ္တိုင္လည္း ျပန္ လိမ္ေနသတဲ့။ ဒီေတာ့ ကာ အတန္း သားေတြကလည္း ဆရာ အရိပ္ အေျခကိုၾကည့္ၿပီး၊ အတန္းသားရဲ႕ အေျဖဟာ မွားပါတယ္လို႔ပဲ ေျဖ ၾကရသတဲ့။ ေမာင္သစ္ဆင္း ကိုယ္ တိုင္လည္းပဲ ”မွားပါတယ္” လို႔ပဲ ေျဖလိုက္ေတာ့တယ္။ သို႔ေသာ္ အ ေျဖရွင္အတန္းသားကို မၾကည့္ရဲ ေတာ့ပဲ စားပြဲေပၚက စာအုပ္ကိုပဲ ၾကည့္ၿပီးေျဖလိုက္ရတာ။ အတန္း သားအားလုံးလည္း ထို႔အတူပဲတဲ့။ အားလုံးလည္းေျဖၿပီးေရာ ဆရာက ခုနက အေျဖရွင္အတန္းသားကို ေနာက္ေျပာင္မႈနဲ႔ ႐ုိက္ေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆုံးမေတာ့ အဲဒီအတန္းသား လည္း ေက်ာင္းေျပာင္းသြားသတဲ့။

တကယ္ေတာ့ကာ အတန္း သားေတြရဲ႕ ႏႈတ္ထြက္စကားကိုသာ ဆရာက ဟန္ပန္အမူအရာနဲ႔ သူ လိုခ်င္တဲ့ အေျဖကိုေျဖလာ ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေပမယ့္၊ ေမာင္သစ္ဆင္း တို႔ အတန္းသားေတြစိတ္ထဲမွာ ”ဒီ အေျဖမွန္ပါတယ္”လို႔  ၾကိတ္ျပီး ေျပာေနၾကတာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ တားလို႔မရေပဘူးေလ။ကာယကံ၊ ဝစီကံကိုသာ တား လို႔ရမယ္၊ မေနာကံ ကိုေတာ့ ဘယ္ သူမွလည္း တားလို႔မရပါဘူး။ သို႔ ေသာ္ ဘယ္အတန္းသားကမွလည္း သူတို႔စိတ္ထဲရွိေနတာကို ဝစီကံ ေျမာက္ ဖြင့္မေျပာရဲၾကျပန္ဘူး။သို႔ေပမယ့္ ကာယကံေတြ၊ ဝစီ ကံေတြ အတားခံ၊ အျမစ္ခံရတာ ေတြ မ်ားလာတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ဳိးအရ မေနာကံ ကိုပါ ထိခိုက္လာေတာ့တယ္။ မေနာ ကံဆိုတာ ေတြးေခၚစဥ္းစားမႈပဲ။ အေျပာအဆို အမူအရာ အျပဳအမူ ေတြကို ကန္႔သတ္တားျမစ္ခံရပါ မ်ားလာတဲ့အခါ အေတြးအေခၚ ပိုင္းဆိုင္ရာကိုပါ ထိခိုက္လာတာ ထုံးစံပဲေလ။ ဒါဟာ စိတ္ပညာအရ လည္း အင္မတန္မွန္ကန္ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြးၿပီး ဒီလိုလုပ္ရင္တစ္ခုခု အျပစ္ရ တတ္တယ္ဆိုတာကို အ ႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကံဳလာတဲ့အခါ ေတြးေခၚစဥ္းစားမႈမွာပါ ဆုတ္ ဆိုင္းၿပီး အဟန္႔ အတား ျဖစ္လာ ေတာ့တာပါပဲ။

ဒါကို စိုးရိမ္မႈလို႔ ေခၚႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသတင္း ေထာက္တစ္ေယာက္က ”ခင္ဗ်ား တို႔ေရာ စိုးရိမ္မႈေတြ ရွိေနေသးၾက လား”လို႔ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေမးဖူးတယ္။ ကေန႔ အေျခအေနအရ သတင္း ေရးသားေဖာ္ျပမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ စိုးရိမ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးလို႔ ဆို ၾကေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔စိတ္ထဲမွာ အသားတံဆိပ္ခပ္ႏွိပ္ထားသလို စြဲ ၿမဲေနတဲ့ စိုးရိမ္မႈကေတာ့ ရွိေနဆဲ ပါပဲ။ ဒီလိုေရးလိုက္ရင္၊ ဒီစာသား ကိုေဖာ္ျပလိုက္ရင္၊ ဒီကာတြန္းကို ေဖာ္ျပလိုက္ရင္ ဟိုလိုျဖစ္လာမ လား၊ ဒီလိုျဖစ္လာမလား၊ ဘယ္လို မ်ားျဖစ္ လာႏိုင္မလဲလို႔ တစ္သက္ လုံးေတြးခဲ့ရသမွ်၊ အဲသလိုေတြးရင္း နဲ႔ ေရးလာ လုပ္လာခဲ့သမွ်ေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပင္ကိုအက်င့္ မဟုတ္ေပမယ့္ ပင္ကိုအက်င့္လို ကို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဆင္ျခင္တုံတရားေပၚ မိုးေနတဲ့ အရိပ္ႀကီးပါပဲ။

အဲဒါကို လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ေရ ေသာက္ခါနီးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ ဖက္ရည္ ေသာက္ခါနီးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘီယာ ေသာက္ခါနီးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရည္တစ္ ခုခု ေသာက္ခါနီးတိုင္း မွာ ႏႈတ္ခမ္းကို လက္နဲ႔ အရင္ကိုင္ လိုက္ၿပီးမွ ေသာက္ၾကည့္ပါ။ အဲဒါ ကို မေမ့မေလ်ာ့ တစ္လေလာက္ လုပ္ၾကည့္ပါ။ စေလ့က်င့္ခါစမွာ ေတာ့ အဲဒီလိုလုပ္ျဖစ္ေအာင္သတိ ထားၿပီးလုပ္ေနရေပမယ့္ ေနာက္ ပိုင္းက်ရင္ ခင္ဗ်ား ဂ႐ုစိုက္ၿပီးလုပ္ စရာကိုမလိုေတာ့ဘဲ  အရည္တစ္ခု ခုေသာက္ေတာ့မယ္ဆိုတာနဲ႔ လက္ က ႏႈတ္ခမ္းကို အလိုလိုသြားကိုင္ လာတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ပင္ကိုအက်င့္ မဟုတ္ေပမယ့္ ေလ့က်င့္ခံရပါ မ်ားလာတဲ့အခါ ပင္ကိုအက်င့္လိုကို စြဲၿမဲသြားတတ္ ပါတယ္။ အဲဒီလို စြဲၿမဲ သြားၿပီးရင္ ျပန္ေဖ်ာက္ရခက္လွပါသဗ်။

ေလ့က်င့္သား အေတာ္က်ေန ၿပီျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စိတ္ဟာ ဒီအတိုင္းပဲျဖစ္ေနသဗ်။ကြၽန္ေတာ္တို႔တေတြရဲ႕ ေတြး ေတာဆင္ျခင္မႈအေပၚမွာ စိုးရိမ္မႈ ဆိုတဲ့ အရိပ္ႀကီး အုပ္ မိုးေနေသးသ ေရြ႕ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အေတြးအ ေခၚဆိုတာ ထြက္လာဖို႔ ခဲယဥ္းလွ ပါတယ္။ မေနာကံ မလြတ္လပ္သ ေရြ႕ ကာယကံ၊ ဝစီကံေတြ လည္း ေျပာင္ေျမာက္ေတာ့ မွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ျမင္းေကာင္းခြာလိပ္ ျဖစ္ေန ၾကမွာပဲ။ဒါဟာ တိုင္းျပည္ တိုးတက္မႈေႏွးေကြး ေစျခင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္း တစ္ရပ္လို႔လည္း ယူဆမိ တယ္။ခင္ဗ်ားေရာ စိုးရိမ္တ တ္ ေနေသးတာပဲလား။

ဟက္ကာ

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*