ဂီတမုန္တိုင္းထဲက Cross Genre Artist(သို႔မဟုတ္)ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း

ဂီတမုန္တိုင္းထဲက Cross Genre Artist(သို႔မဟုတ္)ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း
November 20, 2018 Asian Fame
ဂီတမုန္တိုင္းထဲက Cross Genre Artist(သို႔မဟုတ္)ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း

ပထမဦးဆံုး ဂီတခရီးအစက ပံုျပင္ဆန္တယ္လို႔ ေျပာရ မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ႏွစ္၊ ၂ဝဝ၃ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔ က Strand Hotel မွာ က်င္းပတဲ့ ႐ႈိးပြဲကေန စၿပီးေတာ့ Iron Cross ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးစင္တင္ အမ်ိဳးသမီး ေတးသံရွင္အေနနဲ႔ ျမန္မာ့ဂီတေလာကထဲကို ဘာအေခြ မွ မထြက္ဖူးေသးဘဲ၊ ဘာအႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈမွမလုပ္ဖူးေသးဘဲ ပရိသတ္ ေရွ႕ကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။ Iron Cross က ကိုယ့္ရဲ႕ ဆရာသမားေတြ၊ အစ္ကိုေတြကအစ နင့္အသံ သိပ္ ေကာင္းတယ္၊ သိပ္ထူးျခားတယ္ ဆိုၿပီး ကိုယ္ဘာလုပ္တတ္မယ္ဆို တာမသိေသးဘဲအသံ တစ္ခုတည္း နဲ႔တင္စင္တင္ေပးခဲ့တယ္။ ပရိသတ္ ကလည္း အဲဒီအသံ နဲ႔ တင္ရင္ဖြင့္ၿပီး အားေပးခဲ့ၾကတယ္။

ပံုျပင္ဆန္ေသာ ဂီတခရီးအစ ကို ပီတိအျပည့္ျဖင့္ ျပန္ေျပာင္းေျပာ ျပေနသူကေတာ့ လက္ရွိဂီတေလာ ကတြင္ ေအာင္ျမင္မႈသရဖူ ေဆာင္း ထားဆဲျဖစ္သည့္ နာမည္ေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးေတးသံရွင္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္ သိန္းပင္ ျဖစ္သည္။

ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းသည္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းကို ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အဆင့္ ၁၇ ျဖင့္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး ေဆး တကၠသိုလ္ ၁၊ ရန္ကုန္ တြင္တက္ေရာက္ ပညာ သင္ယူခြင့္ ရရွိခဲ့ သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္း က ဘုရားေက်ာင္းတြင္ ဘုရားသီခ်င္းမ်ား သီဆိုရင္း ဂီတႏွင့္ ပိုမိုနီးကပ္ခဲ့သူ ျဖဴျဖဴ ေက်ာ္သိန္းအဖို႔ ေဆးတကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ေနရင္းကပင္ ဂီတေလာ ကထဲသို႔ ဝင္ၿပီး ေတးသီခ်င္းမ်ား သီဆိုဖန္တီးလိုသည့္ ဂီတဗီဇေသြးက လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ႏိုးထလာခဲ့သည္။

၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ Iron Cross ၏ ပထမဦးဆံုး စင္တင္အမ်ိဳးသမီးေတး သံရွင္အျဖစ္ ပရိသတ္ေရွ႕ေမွာက္တြင္ စတင္သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၿပီးေနာက္ ထိုႏွစ္ထဲမွာပင္ ‘လံုးဝ မသက္ဆိုင္ ေတာ့ပါ’ တစ္ကိုယ္ေတာ္အေခြကို ပထမဦးဆံုး ထြက္ရွိခဲ့သည္။ အဆိုပါ အေခြမွာ တီဗီတြင္ စတင္ေၾကာ္ျငာက တည္းကပင္ ပရိသတ္၏ စိတ္ဝင္စား အားေပးမႈကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ကာလက အမ်ိဳးသမီး တစ္ ကိုယ္ေတာ္အေခြဆိုလွ်င္ သိပ္ေအာင္ ျမင္ေလ့မရွိသည့္အခ်ိန္၊ အဆိုေတာ္ အစံု ပါဝင္သည့္ အတြဲေခြ, Live Show ေခြမ်ားသာ လူႀကိဳက္မ်ားေန သည့္အခ်ိန္တြင္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းက ပထမဦးဆံုးအေခြကို တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြအျဖစ္ ရဲရဲဝံ႔ဝံ႔ ဖန္တီးခ်ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေကာ္ပီသီခ်င္းမ်ားဆို ေသာ္ျငား အမ်ားစု နားမယဥ္ေသး သည့္ သံစဥ္မ်ား၊ စာသားအသစ္မ်ား ျဖစ္ေနျခင္းကလည္း ျဖဴျဖဴေက်ာ္ သိန္းအတြက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ခု ျဖစ္ ေနခဲ့သည္။ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းက အစ။


”ျဖဴျဖဴက ကတံုးဆံပင္ေပါက္ ေလးနဲ႔၊ နားကြင္းနဲ႔။ နာမည္က အစ ကိုယ့္နာမည္အရင္းနဲ႔ပဲ ဝင္လာတာ ဆိုေတာ့ ေစတနာနဲ႔ ဝိုင္းၿပီး အႀကံ ေပးၾကတယ္။ ဒီ့ထက္ပိုၿပီး အႏုပညာ ဆန္တဲ့ နာမည္ေလး ေျပာင္းၿပီး ဆိုပါ့ လား၊ မိန္းကေလးဆန္ဆန္ ဆံပင္ အရွည္ေလးထားၿပီး ေနာက္ႏွစ္ ေလာက္မွ အေခြထြက္ပါလားေပါ့။ သီခ်င္းေတြကလည္း ခက္တယ္၊ စာသားေတြကလည္း အသစ္ေတြ။ ျဖစ္ပါ့မလားေပါ့ စိတ္ပူေပးၾကတယ္။ ျဖဴျဖဴကလည္း မရဘူး။ ဒီလိုပဲ ဆိုခ်င္တယ္။ ေခါင္းမာမာနဲ႔ပဲ သီဆိုခဲ့ တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္လုပ္ လိုက္တာဟာ Main Stream မဟုတ္ေပမယ့္ ပရိသတ္က အသစ္ ေတြကို ဆာေလာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကံေကာင္းေထာက္မစြာပဲ ျဖဴျဖဴ ေက်ာ္သိန္းဆိုၿပီး ျဖစ္လာခဲ့တယ္”

ဟုတ္ပါသည္။ ‘လံုးဝမသက္ ဆိုင္ေတာ့ပါ’ အေခြမွာ ပရိသတ္မ်ား အၾကား ဝက္ဝက္ကြဲ ေအာင္ျမင္ခဲ့ သည္။ ‘ဘယ္သူ ကိုယ့္ေလာက္ ခ်စ္သလဲ’၊ ‘ေမေမနဲ႔ မခြဲႏိုင္ဘူး’၊ ‘အနီးဆံုးလား အေဝးဆံုးလား’ စသည့္ သီခ်င္းမ်ားမွာ ယခု အခ်ိန္ထိပင္ ေအာင္ျမင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္၊ City FM ၃ႏွစ္ျပည့္ပြဲတြင္ ေတးေရး မင္းခ်စ္သူ၏ ‘အတြင္း ေၾက’သီခ်င္းကို ေကာ္နီ ႏွင့္ တြဲဖက္သီဆိုခဲ့ရာ ‘ရင္မွာခံစား သူမျမင္ ႏိုင္ေပ…အသည္း ထဲ က အတြင္းေၾက…’ ဟူ ေသာ သီခ်င္းစာသားမွာကေလး၊ လူငယ္၊ လူႀကီး မက်န္ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ စြဲသည္ အထိ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအႏွံ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့ သည္။ ေခတ္စကား ျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ေပါက္ခဲ့သည္။ ‘လံုးဝ မသက္ဆိုင္ ေတာ့ပါ’ အေခြကို ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ တြင္ VCD ထြက္ရွိႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ၂ဝဝ၆ခုႏွစ္၊ City FM ၄ ႏွစ္ျပည့္ပြဲတြင္လည္း ေတးေရး စတုန္း၏ ‘ဇာတ္ဆရာ အလိုက်’ သီခ်င္းကို သီဆိုခဲ့ရာ ေပါက္ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ခဲ့ ျပန္သည္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို သီဆိုတိုင္း စိတ္ခံစားမႈအျပည့္၊ ဟန္ပန္အမူအရာအျပည့္ျဖင့္ အားပါးတရဟစ္ေၾကြးသီဆို တတ္မႈကလည္း ပရိသတ္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးဖမ္းစား ႏိုင္ခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္ သိန္း သည္ ဂီတေလာကတြင္ ေနရာတစ္ခု အခိုင္အမာ ရရွိေနခဲ့ၿပီး အတြဲေခြအ ေျမာက္ အျမားတြင္လည္း ပါဝင္သီ ဆိုေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ေကာ္ပီ သီခ်င္း မ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ ျဖဴျဖဴက အတြဲေခြ မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္သီခ်င္းအခ်ိဳ႕ ကိုလည္း စတင္ သီဆိုေနၿပီျဖစ္သည္။ ေဆး တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ တြင္ ဆရာဝန္အ လုပ္ကို မေရြးခ်ယ္ ခဲ့ဘဲ ဂီတေလာကထဲသို႔သာ ေျခစံုပစ္ ဝင္ေရာက္ခဲ့သူ ျဖဴျဖဴသည္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ ‘ခ်စ္သူ အမုန္း က်ိန္စာ’ ဟူေသာ ဒုတိယေျမာက္ တစ္ကိုယ္ ေတာ္အေခြထြက္ရွိခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ တြင္ VCD ထြက္ရွိခဲ့ သည္။ ထိုအေခြ တြင္ အားလံုးနီးပါးမွာ ေကာ္ပီသီခ်င္း မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတးေရး ေနာင္ေနာင္ (S.F) ၏ ‘မိုးခါးေရ’ ဆိုသည့္ သီခ်င္းမွာ ကိုယ္ ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္။ ယင္းမွာ ျဖဴျဖဴ၏ တစ္ကိုယ္ေတာ္အေခြ မ်ားတြင္ ပထမဆံုး ထည့္သြင္းသီဆို ျဖစ္ခဲ့ သည့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္း လည္း ျဖစ္သည္။ ပထမအေခြႏွင့္ ပံုစံကြဲထြက္စြာ သီဆိုဖန္တီးထားေသာ ထို အေခြကိုလည္း ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း ပရိသတ္မ်ားက ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အားေပးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ တတိယေျမာက္ တစ္ကိုယ္ေတာ္အေခြကိုလည္း ေရွ႕ကအေခြမ်ားႏွင့္ ပံုစံျခားနား ေအာင္ ျဖဴျဖဴက ဖန္တီးခဲ့တာ ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္သီခ်င္းမ်ားခ်ည္း ပါဝင္သည့္ ‘Memoir of A Diva’။ ထိုအေခြကိုမူ လူသိနည္းခဲ့သည္။

”ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက တအားႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္သီခ်င္း ေလးေတြကို ကိုယ့္ Version ေလး နဲ႔ကိုယ္ Cover Song အေနနဲ႔ ျပန္ဆိုတာေပါ့။ အဲဒီအေခြကိုေတာ့ အမွတ္တရအေနနဲ႔ပဲ ထုတ္ခဲ့တာ။ မသိလိုက္တဲ့သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းကြက္အရ ေအာင္ျမင္ သည္ျဖစ္ေစ၊ မေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ ေစ အဲဒီအေခြ ထုတ္လိုက္ရတဲ့အတြက္ တအားကို ေက်နပ္ပါတယ္။ အခုမွ စသိၿပီး နားဆင္ျဖစ္မယ့္ ပရိသတ္ ဆိုရင္လည္း ေၾသာ္ . . မျဖဴဟာ လူမသိမယ့္ ဒီအေခြကိုေတာင္မွ ေသခ်ာေလး သီဆိုဖန္တီးထားပါလား ဆိုတာကို ေနာင္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျပန္ နားေထာင္ နားေထာင္ ေတြ႕ေစရ မယ္” ဟု ျဖဴျဖဴက ယံုၾကည္မႈအ ျပည့္ျဖင့္ေျပာသည္။

သူသည္ Artistic Freedom (အႏုပညာအားျဖင့္ လြတ္ေျမာက္စြာ ဖန္တီးထုတ္လုပ္ျခင္း)ကိုလည္း စြဲၿမဲ ယံုၾကည္သူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူ၏ သီခ်င္းမ်ားမွာ တစ္ေခြႏွင့္တစ္ေခြ မွန္းဆ၍ မရ ေအာင္ပင္ ပံုစံ ကြဲထြက္ကာ ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းဆိုလွ်င္လည္း ပရိသတ္ မ်က္စိ မယဥ္ေသးသည့္ ဖက္ရွင္အ ဆန္း မ်ားႏွင့္ သူယံုၾကည္ရာကို ပရိသတ္ထံ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ဖန္တီးခ်ျပခဲ့ သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ‘မိန္း ကေလးတစ္ေယာက္ အသည္းကြဲေနတယ္’ တစ္ကိုယ္ ေတာ္အေခြထပ္မံထြက္ရွိခဲ့ရာ ထို အေခြသည္ျဖဴျဖဴ၏ ဂီတသမိုင္း ေၾကာင္းအတြက္ မွတ္တိုင္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဂီတေလာက ထဲတြင္လည္း အလြန္ မ်က္ႏွာပန္း လွခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ေကာ္ပီ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ ဂီတေလာကထဲသို႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ သူ ျဖဴျဖဴက တစ္ကိုယ္ေတာ္အေခြကို တစ္ေခြလံုး ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္း မ်ားျဖင့္ ထြက္ရွိႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအ ေခြထဲမွ သီခ်င္းမ်ားကို လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ ပရိသတ္က ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ ၿခိဳက္ အားေပးနားဆင္ေနၾကဆဲ ျဖစ္ သည္။ ‘ကြၽန္မက ႏွင္းဆီပါ ေမာင္’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွ ဇာတ္ဝင္ေတး ‘အရႈံးထက္ ပိုေသာ’၊ ‘အေဝးခ်စ္’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွ ဇာတ္ဝင္ေတး ‘ငွက္ကေလးလို’ တို႔ကိုလည္း ပရိသတ္က တခုတ္တရ နားဆင္ေန ၾကဆဲျဖစ္ၿပီး ‘လွည့္စားလိုက္’ ၊ ‘ ခ်ယ္ ရီလမ္း’ စသည့္ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း အဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ မ႐ိုးႏိုင္ေအာင္ ၾကားေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ ျဖဴျဖဴသည္ အလုပ္လုပ္ရာတြင္လည္း အနည္းဆံုး ေနာက္ ၅ႏွစ္အတြက္ စဥ္းစားၿပီး လုပ္ေလ့ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။

”ျဖဴျဖဴ ေျပာခ်င္တာက ျဖဴျဖဴတို႔ ျပည္တြင္း ဂီတေစ်းကြက္ထဲမွာက အသစ္တစ္ခုကို လုပ္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ပရိသတ္ လိုက္လာဖို႔ကို ၆ လကေန ၅ႏွစ္အထိ ေစာင့္ရတယ္။ ကိုယ့္ထက္ ေခတ္ေရွ႕ေျပးေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ရွိသလို ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ လိုက္ ေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြအတြက္လည္း အဲဒီလို အခ်ိန္ေပးရျပန္တယ္။ ဒါဆို နာမည္က်န္ေနရစ္မယ္လို၊ April Fool လို အေခြေတြ ထပ္ထုတ္ေနရ တာလဲလို႔ ေမးရင္ လုပ္ခ်င္လို႔ကို Artistic Freedom အရ လုပ္တာ။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ အသည္းကြဲ ေနတယ္အေခြက လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ႏွစ္၊ ၆ႏွစ္က ထြက္ထားတဲ့ အေခြေပမယ့္ အခုထိ ေဟာင္းမသြားဘူး။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျဖဴျဖဴ အမ်ားႀကီး ဆက္ၿပီး အလုပ္လုပ္လို႔ ရဦးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာသက္ေရာက္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ တအား ေက်နပ္တယ္”ဟု ဆိုသည္။

ကတံုးဆံပင္ေပါက္ပံုစံျဖင့္ ပရိသတ္ေရွ႕ေမွာက္ စတင္ေရာက္ရွိ လာခဲ့သူ ျဖဴျဖဴက ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆံပင္အရွည္ေလးျဖင့္ မိန္းကေလး ဆန္ဆန္ အလွအပဘက္သို႔ စေျပာင္း လာၿပီျဖစ္သည္။ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းမ်ား ကေတာ့ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ မ႐ိုး ႏိုင္ေအာင္ ထူးျခားဆန္းျပားေန ဆဲျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္၏ ေလဒီ ဂါဂါဟု ကင္ပြန္းတပ္ရသည္အထိပင္။ ေတးသီခ်င္း သီဆိုဖန္တီးမႈတြင္လည္း ဂီတအမ်ိဳးအစား၊ တီးဝိုင္းကအစ တစ္ေခြႏွင့္တစ္ေခြ ကြဲျပားစြာ ဖန္တီးတတ္သူ ျဖဴျဖဴက ‘နာမည္က်န္ေနရစ္မယ္’ အေခြကို၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ထြက္ရွိခဲ့သည္။Iron Cross, Lazy Clubစသည့္နာမည္ေက်ာ္တီးဝိုင္းမ်ားျဖင့္ သီဆိုေလ့ရွိသည့္ ျဖဴျဖဴက ထိုအေခြတြင္’The Scare’ ဟူသည့္ မ်က္ႏွာသစ္ေရာ့ခ္တီးဝိုင္းႏွင့္ ပြဲထြက္ခဲ့သည္။

သီခ်င္းမ်ားမွာလည္း သီဆိုေနက်မဟုတ္သည့္ ေတးေရး The Scare၏ သီခ်င္းအသစ္မ်ားျဖစ္သည္။အခ်စ္သီခ်င္း တစ္ပုဒ္မွ်မပါဝင္ဘဲစိတ္’ာတ္ခြန္အားေပးသည့္ ဒႆနဆန္ဆန္ ေရာ့ခ္အၾကမ္းစား သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္သႀကၤန္တြင္ေတာ့’April Fool’ Mini Album ထြက္ရွိခဲ့ရာ ထိုအေခြထဲမွ သီခ်င္းမ်ားမွာလည္း ျဖဴျဖဴ တစ္ခါမွ် မသီဆိုဖူးသည့္Eletronic Dance Music (EDM)အမ်ိဳးအစား ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျဖဴျဖဴသည္ ေရာ့ခ္လည္း ဆိုသည္။ ေပါ့ပ္လည္း ဆိုသည္။ EDM ကိုလည္း ဆိုျပန္သည္။၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အမ်ိဳးသားဇာတ္႐ံု၌ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ Phyu Phyu Kyaw Thein” Solo Concert တြင္လည္း’ႏွစ္ကိုယ္တူခ်စ္သမွ်ကို’လို Classical သီခ်င္းမ်ိဳးကို ရင္ဂိုႏွင့္ တြဲဖက္သီဆိုခဲ့ေသးသည္။

Musical အမ်ိဳးအစား သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ‘Love of Msical’ ဆိုၿပီး Strand Hotel ၌ တစ္ကိုယ္ေတာ္႐ႈိးပြဲက်င္းပကာသီဆိုျပန္သည္။ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းကားမည္သည့္လိုင္းကို သီဆိုသူ အဆိုေတာ္ဟု သတ္မွတ္ရမည္နည္း။ေလွ်ာက္လုပ္ေနသည္ဟု စိတ္ပူသူမ်ားက ပူၾကသည္။

‘ရူးေနၿပီလား’ဟုက႐ုဏာေဒါေသာျဖင့္ ေျပာသူလည္းရွိသည္။ ျဖဴျဖဴကေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူသတ္မွတ္လိုက္သည္။ သူသည္’Cross Genre Artist ‘စာအုပ္ေတြ ဖတ္၊ ေလ့လာတဲ့အ ခါ Cross Genre Artist ဆိုတာကို သြားေတြ႕တယ္။ အဲဒီလို Artist ေတြရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူးတဲ့။ သူတို႔ကို အမ်ားစုကအ႐ူးေတြလို႔ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။သူတို႔က ေရာ့ခ္မွ၊ ေပါ့ပ္မွ မဟုတ္ဘူး။EDM လည္း ဆိုခ်င္ဆိုမယ္၊ အစံုေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဆိုသမွ်သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားအကုန္လံုးနဲ႔လည္း လိုက္ဖက္တဲ့ အသံရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို သူတို႔က ေပၚပင္လိုက္လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ တကယ္လုပ္ခ်င္လို႔ကိုလုပ္တာ။ သူတို႔ကို ဘယ္အမ်ိဳးအစားေအာက္က Artist လည္းလို႔ အမ်ိဳးအစားခြဲရင္ ထည့္စရာမရွိဘူး။အဲဒီလို Artist ေတြကို Cross Genre Artist လို႔ ေခၚတယ္ေပါ့။

အဲဒီလို သိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖဴျဖဴၾကက္သီးေတြေတာင္ထတယ္။ တအားလည္းေပ်ာ္သြားတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ရွာေဖြေတြ႕ရွိၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ေက်နပ္မိတယ္။ ျဖဴျဖဴကCross Genre Artist တစ္ေယာက္ပါ”ျဖဴျဖဴသည္ အဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္လည္း အကဲျဖတ္ဒိုင္အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ေသးသည္။ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားအစံုသီဆိုတတ္သည့္ ျဖဴျဖဴသည္အခ်ိဳ႕သီခ်င္းမ်ားတြင္ ေဝဖန္ခံရမႈမ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ နာမည္ေက်ာ္ျပန္ဆိုေတးအခ်ိဳ႕တြင္လည္း မူရင္းေတးသံရွင္မ်ား၏ အမာခံပရိသတ္အခ်ိဳ႕က ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ ယံုၾကည္ရာ အႏုပညာကိုေခါင္းမာမာျဖင့္လုပ္တတ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ေဝဖန္တိုက္ခကုိ မ္ မႈ ်ား အေျမာကအ္ ျမားႀကဳံေတ႕ြခဲ့ရၿပီး ‘သတ္ပစ္မည္’ဟုပင္ ၿခိမ္းေျခာက္ခံရမႈမ်ားရွိခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း Artistic Freedom ကို ယံုၾကည္သူ Cross Genre Artist ျဖဴျဖဴသည္ သူေလွ်ာက္လွမ္းရာ ဂီတခရီးလမ္းေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ရာအတိုင္းပင္ မတိမ္းမေစာင္း ဆက္လက္ေဖာက္ခဲ့သည္။

”ေပၚပင္ျဖစ္ခ်င္လို႔၊ ေပၚျပဴလာျဖစ္ခ်င္လို႔၊ ပိုက္ဆံရခ်င္လို႔၊ ေစ်းကြက္ဝင္ခ်င္လို႔ဆိုၿပီး လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဖန္တီးမႈအသစ္ေတြကိုလုပ္ခ်င္လို႔ကို လုပ္တာ။ အေကာင္းဆံုး လုပ္တယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ျဖဴျဖဴ႕သီခ်င္းေတြကို ဘယ္အခ်ိန္ျပန္နားေထာင္ နားေထာင္ ေနာင္တမရေစရဘူး။ ေနာင္ အႏွစ္ ၂ဝ ေနမွဒီသီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ဖူးမယ့္ပရိသတ္ေတြသည္လည္း ကိုယ့္မွာဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့သီခ်င္းေတြရွိခဲ့ပါလားဆိုတာကို ကိုယ္ေသၿပီးရင္ေတာင္ ပရိသတ္ေတြ သိေနေစရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ခြန္အားနဲ႔ အလုပ္လုပ္တယ္”

၂ဝ၁၁ခုႏွစ္က ‘Memoir of A Diva’ အေခြတြင္ အဂၤလိပ္သီခ်င္းမ်ားကို Cover Song အျဖစ္ သီဆိုခဲ့ဖူးသည့္ ျဖဴျဖဴက ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကျပားသီခ်င္းသစ္တစ္ပုဒ္ကို ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ အဆိုေတာ္ Lancifer ႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး သီဆိုခဲ့သည္။ အြန္လိုင္းတြင္Single Song အျဖစ္ တင္ခဲ့သည့္ “Miracle” (အံ့ၾသဖြယ္) သီခ်င္းကိုၾကည့္ရႈမႈအႀကိမ္ေရေပါင္း ၁၉သိန္းေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီး အလြန္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ Lancifer ႏွင့္တြဲဖက္သီဆိုထားသည့္ ‘Storm'(မုန္တိုင္း) Mini Album ကို ေအာက္တိုဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ထြက္ရွိခဲ့ရာ Pre-Order (ႀကိဳတင္မွာယူမႈ)အလြန္မ်ားျပားခဲ့ၿပီး 2nd-Pre-Order ထပ္မံလက္ခံရသည္အထိပင္ပရိသတ္က စိတ္ဝင္စားခဲ့ၾကသည္အေခြကိုမိတ္ဆက္သည့္ ေန႔တြင္လည္း ျမန္မာခ်ိတ္အဆင္ကို Hybrid ကျပားဖက္ရွင္ပံုစံ တီထြင္ခ်ဳပ္လုပ္ကာ ‘Storm’ တစ္ဖြဲ႕သားလံုး ဆင္တူဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကသည္မို႔ ဂီတဖန္တီးမႈကအစ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းအဆံုး ပရိသတ္ အျမင္ဆန္းခဲ့သည္။

 

ေနာက္ထပ္ ဖန္တီးမႈမ်ား အေနျဖင့္ ျဖဴျဖဴက ေတးေရးဂီတမွဴးေဝဟင္ကိုကို၏’ထြက္သြားပါေတာ့’ဆိုသည့္ Chamber Orchestra Music သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုလည္းမ်က္ႏွာသစ္ဂီတပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ သီဆိုဖန္တီးထားေသးသည္။ေတးေရးေတးဆို Cobra ေရးစပ္သည့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းအသစ္မ်ားခ်ည္းပါဝင္မည့္ သီခ်င္းေခြတစ္ေခြကိုလည္း လာမည့္ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ ထြက္ရွိႏိုင္ရန္ ျဖဴျဖဴကစီစဥ္ေနသည္။ ျဖဴျဖဴတစ္ကိုယ္ေတာ္၄ ပုဒ္၊ Cobra တစ္ကိုယ္ေတာ္ ၄ပုဒ္၊ စံုတြဲ ၂ပုဒ္၊ သီခ်င္းစုစုေပါင္း ၁ဝပုဒ္ ပါဝင္မည့္ ထိုအေခြတြင္ အခ်စ္၊အလြမ္းအေဆြး၊ အသည္းကြဲစသည္ျဖင့္အေၾကာင္းအရာစံု၊ အမ်ိဳးအစားကုိ နားဆင္ခြင့္ ရရွိနို္င္မည္ဟုဆိုသည္။ Lazy Club တီးဝိုင္းႏွင့္တီးခတ္သီဆိုေနသည့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္တစ္ကိုယ္ေတာ္အေခြလည္း ရွိေသးသည္။ ထိုအေခြတြင္ ပရိသတ္မ်ားႏွစ္သက္ခဲ့သည့္ ‘မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အသည္းကြဲေနတယ္’ အေခြထဲကလို သီခ်င္းမ်ားလည္း ပါဝင္မည္ဟုဆိုသည္။

”ျဖဴျဖဴက ႐ူးေနတယ္လို႔လည္းေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျဖဴျဖဴသည္Cross Genre Artist ။ သီခ်င္းေတြကို Emotionally ဆိုတယ္။Emotional Voice of Myanmar လို႔လည္းေျပာၾကတယ္။ Artistic Freedomကိုပဲအၿမဲ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီးျဖဴျဖဴ အလုပ္လုပ္တယ္။ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့လည္း ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြကို လုပ္သြားဦးမွာ’၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ၊ ၾသဂုတ္လ ၁၆ရက္ေန႔တြင္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း၏အႏုပညာသက္တမ္းသည္ ၁၅ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ေျမာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။’လံုးဝမသက္ဆိုင္ေတာ့ပါ’မွသည္’Storm’အထိ သီဆိုဖန္တီးမႈအသစ္မ်ားကို ေတာက္ေလွ်ာက္ခ်ျပႏိုင္ခဲ့ၿပီးလည္းျဖစ္သည္။ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္မည့္ သူ၏အႏုပညာခရီးလမ္းတြင္မည္သို႔ေသာ အသစ္အသစ္မ်ားကိုသီဆိုဖန္တီးဦးမလဲဆိုသည္ကိုမူ’ဂီတမုန္တိုင္းထဲက Cross Genre Artist ‘ သို႔မဟုတ္ ‘ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း’ကိုခ်စ္ေသာ ပရိသတ္မ်ားက ဆက္လက္ေစာင့္ေမွ်ာ္နားဆင္ၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

စုမြန္

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*