ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ . . . အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြး၊ အတတ္ပညာႏွင့္ အနာဂတ္

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ . . . အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြး၊ အတတ္ပညာႏွင့္ အနာဂတ္
August 31, 2018 Asian Fame Media
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ . . . အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြး၊ အတတ္ပညာႏွင့္ အနာဂတ္

ထိုင္းႏုိင္ငံ ဂူထဲမွာ ပိတ္မိေနခဲ့တဲ့ ေတာဝက္ေဘာလံုးအသင္းမွ နည္းျပနဲ႔ ကေလးမ်ားအကို မိုင္းဖုန္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမတၱာတရားနဲ႔အတူ ဥေရာပႏုိင္ငံသားမ်ားနဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံ ေရတပ္မွ ေရငုပ္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား က စြန္႔စြန္႔စားစား ခက္ခက္ခဲခဲကယ္ ထုတ္ေအာင္ျမင္ျခင္းသတင္းမ်ားက ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္းမီဒီယာ၊ ကမၻာ့မီဒီ ယာမ်ားမွာ ေဖာ္ျပခံရမႈနဲ႔ ကမၻာ ေက်ာ္အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ ျခင္းနဲ႔အတူ အခုေဟာလိဝုဒ္႐ုပ္ရွင္ ေလာကမွ အဲဒီအေၾကာင္း အျဖစ္ အပ်က္ကို ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးမယ္ဆိုတဲ့ သတင္း႐ုပ္သံသတင္းဌာနကေန နား ေထာင္လိုက္ရတယ္။ ဒါပဲေလ ႐ုပ္ ရွင္ဆုိတာ ႀကီးမားတဲ့အခက္အခဲ ၾကားမွာ ပိတ္မိေနမႈကို စြန္႔စားမႈမ်ား နဲ႔ သည္းထိတ္ရင္ဖိုႀကိဳးစားရပံုကို ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ႐ုိက္ကူး ျပသႏုိင္ျခင္းဟာ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိ သတ္လူႀကီးလူငယ္မ်ားကို လူသား ေလာကအတြက္ လူ႔အသက္မ်ားကို ရွင္သန္ခြင့္တန္ဖိုးထားရွိမႈ၊ ေမတၱာ စိတ္စာနာစိတ္ထားရွိမႈ၊ လူနဲ႔ လူ အခ်င္းခ်င္း ကူညီမႈသ႐ုပ္သဏၭာန္ ျပယုဂ္ပဲျဖစ္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ ရဲ႕ ျပည္သူ႔ပညာေပးအႏု ပညာအမ်ဳိး အစားလို႔ ေျပာရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကမၻာမွာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ေဟာလိဝုဒ္႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ အႏု ပညာ ‘စံ’ပဲ လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာစံက အခ်စ္မပါ ရင္မ႐ုိက္ ကူးတတ္ၾကသလို အခ်စ္ကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ပံုစံနဲ႔ ဖန္တီး႐ိုက္ကူးျပၿပီး လူငယ္ေတြ ကို ပညာေပးေနခဲ့ၾကတာ ၾကာခဲ့သလို ႐ုပ္ရွင္ကေပးတဲ့ အခ်စ္ပညာေပးမႈ နဲ႔ ဘဝတိုးတက္ေရးကို စြန္႔ပစ္ၿပီး အခ်စ္စြန္႔စားမႈနဲ႔ ဘဝပ်က္ခဲ့ၾကမႈ ေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္က အခ်စ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စြန္႔ စားၾကလို႔ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾကပုံ ခဏမွ်ျပၿပီး သူေဌးတစ္ေယာက္ လုပ္ ငန္းရွင္တစ္ဦးကို လူဆိုးမ်ား လက္က ကယ္တင္မိရာမွ ခ်က္ခ်င္းေက်းဇူး တင္လို႔ သူေကာင္းျပဳခံရၿပီး ဘဝ ေျပာင္းလဲတုိးတက္လြယ္ပံုမ်ဳိး အင္မ တန္ လူ႔ေလာက သဘာဝနဲ႔ ျခားနား စြာ ႐ုိက္ကူးျပတတ္ေလ့ရွိတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ အခ်စ္ကို စြန္႔စားရဲ ေအာင္ ေျမႇာက္ေပးေနသလို ဇာတ္ လမ္းမ်ဳိးေတြက ထပ္တလဲလဲ၊ ဆင္းရဲ တဲ့မင္းသားက သူေဌးသမီးနဲ႔ အခ်စ္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ဖုိ႔၊ လူဆိုးက ေႏွာင့္ ယွက္၊ မင္းသားက ဝင္ကူညီကာ အခ်စ္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပံုေတြကလည္း မဆန္းျပားတဲ့ပံုစံေတြ မ်ားလြန္းေန ပါၿပီ။ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ မင္းသားျဖစ္ေစ၊ မင္းသမီးျဖစ္ေစ ဆင္းရဲမႈမတာရွည္ ဘဲ၊ အလြန္သူေကာင္းျပဳခံရပံု လြယ္ ကူမႈ ဇာတ္လမ္းေတြလည္း အထပ္ ထပ္အခါခါ။ အဲဒါေတြဟာ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ လူငယ္ပရိသတ္မ်ားကို စိတ္ ကူးယဥ္ နစ္ေမ်ာေနေစျခင္းပါပဲ။

ဘဝဆုိတာ ကံတရားရဲ႕ ခ်ေပး တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္ပါပဲ။ အဲဒါကိုသိဖို႔ အေရးႀကီးသလို ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္း ရဲျခင္း၊ ပညာတတ္ျခင္း၊ ပညာမတတ္ ျခင္း၊ အနိမ့္အျမင့္မ်ားနဲ႔ ျဖစ္တည္ တတ္ၾကေပမယ့္ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာမႈ အတြက္ ပံုမွန္ရပ္တည္ႏုိင္ေရး၊ ေတြး ဆႀကံဆမႈ Óဏ္၊ လံု႔လ၊ ဝီရိယ၊ ဇြဲ ႀကိဳးစားအားစိုက္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခ်င္စိတ္မ်ားကို ေပါင္းစည္း ႏုိင္မႈတုိ႔နဲ႔ ဆင္းရဲတဲ့ဘဝကို ရွင္သန္ ရပ္တည္ေရး တျဖည္းျဖည္းတုိးတက္ ေရး ေရွး႐ႈၾကရပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ ရွင္ကားေတြရဲ႕ ဖန္တီးမႈက ကယ္တင္ ရွင္ေမွ်ာ္ခုိင္းတဲ့ သေဘာတရားေတြ သာျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ လူ႔ ဘဝရဲ႕ ရွိသင့္တဲ့ လံု႔လ၊ ဝီရိယ၊ ဇြဲဆို တဲ့ လူတို႔မွာ ရွိသင့္တဲ့ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ အားကိုးမႈတို႔ ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ေစတဲ့ ဇာတ္လမ္းအမ်ဳိး အစားေတြပဲ ႐ုိက္ကူးျခင္းဟာ ႐ုပ္ ရွင္နဲ႔ ျပည္သူကို အက်ဳိးျပဳမႈ၊ တုိင္း ျပည္ကို အက်ဳိးျပဳမႈတို႔ ပ်က္ျပားေစ ျခင္းမ်ဳိးပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူမ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာ မ်ား သတိထားမိၾကဖို႔ လိုပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ပရိသတ္ဆိုတာ ပညာရွင္တို႔ ႐ုိက္ကူးျပမႈကို ေဖ်ာ္ေျဖမႈႏွင့္ အထင္ ႀကီးေလးစားလို႔ ၾကည့္ၾကျခင္းျဖစ္ တယ္။ ပညာရွင္အႏုပညာသမားတို႔ ဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားကို သဘာဝပံုစံနဲ႔ ပသာဒနဲ႔ လွပေအာင္ တင္ျပရသလို ရသျဖစ္ ေစတဲ့၊ ပရိသတ္တုိ႔ရင္ထဲမွာ တက္ၾကြ မႈ၊ အသိစိတ္ျဖစ္မႈစတဲ့ ခံစားစဲြကပ္ ေစေအာင္ အတတ္ပညာနဲ႔ ဖန္တီး ျပဳစားတဲ့ အတတ္ပညာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ လမ္းဆရာလို ကိုယ္က်ဳိး စီးပြားအတြက္ ျပဳစားျခင္းမ်ဳိးက တစ္ ဖက္သား ဒုကၡေရာက္ေစသလို ျဖစ္ တတ္ျခင္းမ်ဳိးပါ။ ပရိသတ္အတြက္ ေမတၱာေစတနာနဲ႔ အသိပညာတိုး တက္ေရးျပဳစားႏုိင္ျခင္းက ဂုဏ္သိကၡာ လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရး႐ႈ ေထာင့္ တစ္မ်ဳိးတည္းႏွင့္ ႐ုိက္ကူး ျပသျခင္းဟာ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတဲ့ အႏုပညာ ကို အသံုးခ်ၿပီး ထုတ္လုပ္သူေတြ၊ ဒါ႐ုိက္တာေတြ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ေစ်းကြက္ဖြင့္ျခင္းလို႔သာ ေျပာခ်င္ မိတယ္။ အႏုပညာသမားဟာ ေနရာ တစ္ခုရဖို႔ အပင္ပန္းခံ၊ အနစ္နာခံ ဆည္းပူးေလ့လာသင္ယူၿပီးမွ အႏု ပညာသမားရယ္၊ ျဖစ္တည္ႏုိင္ခဲ့ၾက တာပါ။

ထုတ္လုပ္သူမ်ားရဲ႕ သား သမီးမ်ဳိး၊ ေငြရွင္ ေၾကးရွင္တို႔ရဲ႕ သား သမီးမ်ဳိးေတြကေတာ့ အႏုပညာရဲ႕ အႏွစ္သာရ အတိမ္အနက္သိလုိ႔ျဖစ္ ေစ၊ မသိလို႔ျဖစ္ေစ အႏုပညာအလုပ္ ကို ခ်က္ခ်င္း ထလုပ္လို႔ရတယ္။ အဲဒီေနရာမွ ဆႏၵနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ထား ရွိမႈမွာ ျပည္သူ႔အတြက္၊ တုိင္းျပည္ အတြက္ ေကာင္းေစလိုတဲ့ အသိပညာ နဲ႔ အားမာန္ သတိၱေပးစြမ္းမႈေစတနာ မ်ဳိး ရွိသင့္သလုိ လူသားခ်င္း စာနာ စိတ္အခ်က္ ျပပံုသဏၭာန္မ်ဳိးေတြ လည္း အႏုပညာ အႏွစ္သာရတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေစျခင္း စိတ္ေစတနာ ေမတၱာမ်ဳိး လည္း ပါရပါတယ္။ အဲဒါ အႏုပညာ သမားတုိင္းရဲ႕ အႏုပညာ တာဝန္ပဲ ဆိုတာ နားလည္ထားရမွာျဖစ္တယ္။ ဆုိပါစို႔ ေဟာလိဝုဒ္စစ္ကားေတြမွာ ရန္သူကို စစ္ေရးအရ မညႇာမတာ တုိက္ခိုက္ၾကေပမယ့္လည္း ရန္သူ ဘက္က မေသဘဲ ထိခိုက္ဒဏ္ရာနဲ႔ လဲေနရင္ အႏုိင္ရတယ္ဆုိ အေသပစ္ မသတ္ဘူး။ လက္နက္ကို သိမ္းၿပီး၊ ဒဏ္ရာအနာတရကို ျပဳစု ကုသေပး ခဲ့ပံုေတြ ၾကည့္ရေတာ့ ရန္သူဆို ေပမယ့္ တုိက္ပြဲဆုိတဲ့ တာဝန္အရ တုိက္ေနရေပမယ့္ လူ႔အသက္တစ္ ေခ်ာင္းကို တန္ဖုိးထားတတ္ပံု၊ လူ သားခ်င္းစာနာ စိတ္ေမတၱာထားပံု တို႔ကို ေပၚလြင္ေစတဲ့ အႏုပညာရသ ပဲျဖစ္တယ္။ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္း တြဲေတြမွာဆုိရင္ ရင္းႏွီး ခင္မင္စိတ္နဲ႔ ဆင္းရဲလို႔ ေငြေၾကး ကူညီရင္ေတာင္ လက္မခံဘဲ လိမၼာစြာျငင္းဆိုၿပီး ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး စိတ္ေမြးတဲ့ ျပယုဂ္မ်ဳိးေတြ ႐ုိက္ကူးျပေလ့ရွိတယ္။ ခ်က္ခ်င္းသူေကာင္းျပဳ ခံရတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ အဲဒါေကာင္းမြန္တဲ့ ရည္ ရြယ္ခ်က္ေစတနာရဲ႕ ျပယုဂ္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။

ျမန္မာဇာတ္ကားေတြမွာ အင္ မတန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့ ေစတနာမဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရး ဟာသဇာတ္ကားေတြမွာ မိန္းမလ်ာ ဇာတ္႐ုပ္ေတြ ထည့္သံုးၿပီး ေမာင္နဲ႔ႏွမ၊ သားနဲ႔အမိ၊ အိမ္မွာ အတူ မၾကည့္သင့္တဲ့ စကားလံုး ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္းေတြကို သံုးႏႈန္းၿပီး ေဖ်ာ္ ေျဖေရးဟာ သလုပ္ပံုေတြဟာ ဆင္ဆာလူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ ခြင့္ျပဳမႈ ကိုပင္ အံ့ၾသမိပါရဲ႕လို႔ ေျပာခ်င္မိ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ႐ုပ္ ရွင္တစ္ကားရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေစတနာမပါတဲ့ဇာတ္ကားမ်ဳိးေတြကို အေတာ္ၾကပ္မတ္စဥ္းစားသင့္ၿပီလို႔ လည္း ေျပာခ်င္တယ္။ အဲဒီလိုသာ မၾကပ္မတ္ႏုိင္ခဲ့ရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္ျမင့္လာေရး၊ တုိးတက္ အနာ ဂတ္မဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကလို႔ ေျပာ ရမွာပဲျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ေတာ့ ကမၻာႀကီးကို ရင္ေပါင္တန္းခ်င္ လို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေတြ ေမ့ေလ်ာ့ ၿပီး၊ မလံုမၿခံဳ မေပၚတေပၚ ဝတ္ျပေန ၾကတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ၊ မင္းသမီးေတြ ရဲ႕ သတင္းေတြ ပ်ံ႕လြင့္ေနခဲ့တယ္။ ကဲ ေျပာၾကည့္ရေအာင္ . . .။

ေဘာလိဝုဒ္အိႏၵိယ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားေတြဟာ ေဟာလိဝုဒ္ကို ယွဥ္ ၿပိဳင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးေတြ ႐ုိက္ကူး ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ႐ုိးရာယဥ္ေက်း မႈကုိ အေလးထားမႈ အေျချပဳတာ သတိထားမိခဲ့တယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္ပါ။ ကမၻာႀကီးကိုလည္း ယွဥ္ၿပိဳင္ရပါမယ္။ အႏုပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ အတတ္ ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကရ ပါတယ္။ မေပၚတေပၚ ျမႇဴဆြယ္မႈဆုိ တာ အႏုပညာအရည္အခ်င္းနည္းသူ ေတြရဲ႕ မက္လံုးေပးမႈပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကႀကီး အႏုပညာ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးတုိးတက္ ေစခ်င္စိတ္နဲ႔ ေျပာလိုက္ပါရေစေတာ့ ။ ။

ေအာင္ဟိဏ္း (က်ဳိက္ေထာ္)

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*