ဂ်ပန္ပညာေတာ္သင္ စေကာလားရွစ္ေၾကာင့္ အဆင့္ျမင့္ ဂီတပညာရပ္ေတြ သင္ယူခြင့္ရခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ ဓိရာမိုရ္

ဂ်ပန္ပညာေတာ္သင္ စေကာလားရွစ္ေၾကာင့္ အဆင့္ျမင့္ ဂီတပညာရပ္ေတြ သင္ယူခြင့္ရခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ ဓိရာမိုရ္
June 7, 2018 AsianFame MediaGroup
ဂ်ပန္ပညာေတာ္သင္ စေကာလားရွစ္ေၾကာင့္ အဆင့္ျမင့္ ဂီတပညာရပ္ေတြ သင္ယူခြင့္ရခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ ဓိရာမိုရ္

အကယ္ဒမီ ဓီရာမိုရ္လို႔ အႏုပညာနယ္ပယ္မွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူသိထင္ရွားသူျဖစ္သလို အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)ဂီတဌာနမွာ ပါေမာကၡဦးေမာင္ ေမာင္ေဇာ္ထက္အျဖစ္ တပည့္ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈ၊ ေလးစားမႈကို ရရွိထားသူပါ။ တကယ္ေတာ့ ဓီရာမိုရ္ဆိုတဲ့ ဂီတပညာရွင္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္လည္း ကိုယ္တိုင္အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြ ျပဳလုပ္ကာ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပညာရပ္ေတြကိုလည္း ျပန္လည္သင္ၾကားေပးေနသူ၊ ႏိုင္ငံတ ကာကို ထိုးေဖာက္မယ္ဆိုရင္လည္း ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းလုပ္ကိုင္ ႏိုင္သူျဖစ္ပါတယ္။ သူကပါရမီရွင္ပါ။ ပါရမီရွင္ဆိုတဲ့အေပၚမွာ ႀကိဳးစားမႈေတြ ဆင့္ကဲလိုက္ေတာ့ ဓီရာမိုရ္ဆိုၿပီးျဖစ္ လာေရာေပါ့။

”ဂီတဘဝကေတာ့ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဂီတနဲ႔ရင္းႏွီးေနတယ္။ ၁၂ ႏွစ္၊ ၁၃ ႏွစ္မွာ ဂစ္တာအတီးသင္တယ္။ အဲဒါလည္း အစ္ကိုေတြဆီကေနသင္တာပဲ။ သင္ၿပီးေတာ့မွ သိလာ တာက ေၾသာ္ …ကိုယ္က သူမ်ားထက္ ပိုျမန္ေနပါလားေပါ့။ အဲဒီကေနဆက္ၿပီးေတာ့မွ တကၠသိုလ္ကို ေရာက္လာေတာ့မွ ပထမတုန္းကေတာ့ အေပ်ာ္တမ္းေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ပိုင္းက် ေတာ့မွ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လိုမ်ိဳးျဖစ္လာတာေပါ့။ Professional Life ကို သြားမယ္။ ဂီတကို ပဲေရြးခ်ယ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဂီတဘက္ကိုသြားတာ။ ပထမဦးဆံုး အႏုပညာတကၠသိုလ္ဖြင့္တာက ရန္ကုန္၊ ကုကၠိဳင္းမွာ။ ခ်င္းေခ်ာင္းနန္းေတာ္ႀကီးမွာ ဖြင့္တယ္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာတက္တယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ဘြဲ႕ရၿပီးဆရာျပန္လုပ္တယ္။ ဆရာျပန္လုပ္ၿပီး ဆက္ၿပီးပညာကသင္ခ်င္ေသးတယ္။ Professional ဘက္ကို သြားခ်င္တယ္။ Music ေတြကို Creation တအားလုပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ဂ်ပန္ပညာေတာ္သင္စေကာလားရွစ္လာတဲ့အခါမွာ ဝင္ေလွ်ာက္တယ္။ ေလွ်ာက္ ခြင့္ရေအာင္ႀကိဳးစားတယ္။ အဲဒီကေန ဂ်ပန္ကိုသြားခြင့္ရတယ္။ အဓိကကေတာ့ Music Composition ေပါ့ေနာ္။ Arrangement ေတြ၊ Harmony ေတြ၊Counter Point ေတြ၊ ဒါမ်ဳိးေတြနားလည္ေစခ်င္လို႔သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္တကယ္ ဟိုမွာသင္ရတာက အလြန္ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ျမဴးဇစ္ပညာရပ္ေတြကို သင္ရတယ္။ အဲဒီကေန အေတြ႕အႀကံဳေတြေရာ၊ ပညာ ေတြေရာ၊ ဗဟုသုတေတြေရာ အမ်ားႀကီးရလာခဲ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ အဓိက အက်ဳိးေက်းဇူးပါပဲ” လို႔ သူ႔ရဲ႕ဂီတဘဝျဖတ္သန္းမႈကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာျပပါတယ္။

႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေနာက္ခံေတးတီးခတ္ေပးတာေတြ၊ တျခားျပင္ပဂီတလႈပ္ရွားမႈေတြကို အခ်ိန္သိပ္မေပးျဖစ္ေပမယ့္ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာတကၠသိုလ္မွာ ပညာရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခ်ိန္ျပည့္တာဝန္ယူထားသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဓီရာမိုရ္ကေျပာ ျပပါတယ္။

”ပထမက ဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ဘာေတြသိပ္မရွိဘူး။ နယ္မျပန္ခ်င္တာတစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္မွာေနခ်င္တာတစ္ေၾကာင္း။ ဆရာျပန္ခန္႔တဲ့အခါမွာ ဆရာျဖစ္ၿပီး ေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ Music Education ဆိုတဲ့ သေဘာကို ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္လာ တာေပါ့ေနာ္။ ပထမတုန္းကေတာ့ Artists ပဲ။ အႏုပညာရွင္ပဲ ျဖစ္ခ်င္တာေပါ့ေနာ္။Daily Life ကိုေျပာမယ္ဆိုရင္ မနက္ ၉နာရီကေန ညေန ၄နာရီအထိ ဒါကေတာ့Full Time ေပါ့။ ေက်ာင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဟာေတြ၊ ေက်ာင္းမွာ လုပ္စရာရွိစရာေတြကိုလုပ္တယ္။ ဘဝတစ္ခုလံုးရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့လုပ္ငန္းက႑ကေတာ့ ေက်ာင္းမွာျမဳပ္ႏွံထားတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေက်ာင္းကအဓိကပဲ။အျပင္အလုပ္ေတြဆိုရင္ သိပ္မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေတာ့ပဲ လုပ္ျဖစ္တာေပါ့ေနာ္”လို႔ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာတကၠသုိလ္မွာ ဆရာအျဖစ္လုပ္ကိုင္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ပံုအေၾကာင္း ေျပာျပရာမွ သိရ ပါတယ္။ ဓီရာမိုရ္တစ္ေယာက္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ဖန္တီးေနတဲ့ ဖန္တီးမႈႀကီးတစ္ခုလည္းရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါက ျမန္မာ့ဂီတနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီခ်င္းအပုဒ္တစ္ေထာင္ကို စုစည္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥက မၾကာမီအေကာင္အထည္ေပၚလာေတာ့မွာျဖစ္ေၾကာင္းလည္းသိရွိရပါ တယ္။

”အဲဒါကေတာ့ ျမန္မာ့ဂီတစတင္ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကေနစၿပီး ေတာ့ သကၠရာဇ္ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ ဆရာႀကီးစႏၵရားလွထြဋ္တို႔ရဲ႕ လက္ရာေတြေလာက္ထိေပါ့ေနာ္။ ဂီတေရစီးေၾကာင္းမွာအထင္ကရျဖစ္ တဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးေတြေပါ့။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ မဟာဂီတရယ္၊ ေရွးေဟာင္း ဂီတေတြရယ္ေပါ့။ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ခါနီးျဖစ္ေနတဲ့ သမားစဥ္ေတြ၊ ဂီတေတြ၊ ဆိုင္းေတြ အဲဒါေတြကို စုစည္းမွတ္တမ္းတင္ထားၿပီးေတာ့ Library လုပ္တာေပါ့ ေနာ္။ သီခ်င္းအပုဒ္တစ္ေထာင္အတြက္ ဖိုင္နယ္ဒီဇိုင္း အေခ်ာသတ္ေနပါၿပီ” လို႔ ဓီရာမိုရ္က ျမန္မာဂီတအႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လႈပ္ရွား မႈအေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

မ်ဳိးေမာင္

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*