ၿမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု အကဲျဖတ္ေရးအဖြဲ႕ဝင္တို႔ရဲ႕ ၂ဝ၁၇ အကယ္ဒမီစာရင္းဝင္ ဇာတ္ကားမ်ားအေပၚ စကားသံမ်ား

ၿမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု အကဲျဖတ္ေရးအဖြဲ႕ဝင္တို႔ရဲ႕ ၂ဝ၁၇ အကယ္ဒမီစာရင္းဝင္ ဇာတ္ကားမ်ားအေပၚ စကားသံမ်ား
January 23, 2018 AsianFame MediaGroup
ၿမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု အကဲျဖတ္ေရးအဖြဲ႕ဝင္တို႔ရဲ႕ ၂ဝ၁၇ အကယ္ဒမီစာရင္းဝင္ ဇာတ္ကားမ်ားအေပၚ စကားသံမ်ား

၂ဝ၁၇ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီစာရင္းဝင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္း ၅၃ ကားရွိၿပီး ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္စိစစ္အကဲျဖတ္ေရးအဖြဲ႔ကအကဲျဖတ္အမွတ္ေပးေနတာ ေတာ္ေတာ္ေလးခရီးေရာက္ေနပါၿပီ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္စိစစ္ အကဲျဖတ္ေရးအဖြဲ႔ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဦးေဆာင္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔မွ အစည္းအေဝးဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၊ ဇာတ္ၫႊန္းပညာရွင္မ်ား၊ ဓာတ္ပံုပညာရွင္မ်ား၊ အသံပညာရွင္မ်ား၊ ေတးဂီတပညာရွင္မ်ား၊ တည္းျဖတ္ပညာရွင္မ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာပညာရွင္မ်ားဆိုတဲ့ အလႊာအသီးသီးမွ အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားစြာ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲမွာ ဘယ္အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြက ထူးခြၽန္ဆုကို ဆြတ္ခူးၿပီး ဘယ္အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြက ထူးခြ်န္ဆုနဲ႔ လြဲသြားၾကေလမလဲဆိုတာ ေစာေသးေပမယ့္ အကဲျဖတ္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႕ဝင္လူႀကီးေတြကို ေပၚျပဴလာက ဦးစြာသြားေရာက္ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္…

ဦးၾကည္စိုးထြန္း

ဇာတ္ကားေတြေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားေတာ့ ၾကည့္ခဲ့ၾကၿပီ။ ေနာက္ထပ္ လည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလိုေသး တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကားေလးေတြလည္း ေကာင္းတယ္။ သေဘာက်တယ္။ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အက်ိဳးျပဳမယ့္ ကားေလးေတြေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကားေတြက် ေတာ့လည္း စိတ္ညစ္တာေပ့ါ။ ၂ နာရီၿပီးေအာင္သာၾကည့္ရတာ။ စိတ္ ညစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ့္ တာဝန္ရွိေတာ့ ၿပီးေအာင္ၾကည့္ရတာ ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကားေလးေတြက ေကာင္း ေပမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္က်ေတာ့ မေကာင္းျပန္ဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၅၃ ကားကိုေတာ့ ၿပီးေအာင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ေရြးတဲ့ကားေတြကို အထပ္ ထပ္ျပန္ၾကည့္ရဦးမွာေပါ့ေလ။ သူ႔အ ျမင္၊ ကိုယ့္အျမင္ေျပာၾကရမွာေပါ့ ေလ။ တစ္ခုရွိတာက ဆႏၵာ၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟေပါ့ေလ။ အဂတိ ၄ပါးနဲ႔ကင္းေအာင္ဆိုတဲ့ စိတ္ေမြးၿပီး ေတာ့အတတ္ႏိုင္ဆံုး အႏုပညာေျမာက္ တဲ့၊ အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးျပဳႏိုင္တဲ့ အကယ္ဒမီရွင္ေတြကိုေရြးထုတ္ေပး ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

x x x x x x x x x x x x x x x x x x 

ဦး ၿမင့္ဦးဦးျမင့္

ဇာတ္ကား ၅၃ကားကို အလႊာ လိုက္ၾကည့္တာေပါ့။ ၁၁လႊာလံုး ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ျပန္ၾကည့္သင့္ တဲ့ကားကို ဝမ္း၊ မၾကည့္သင့္တဲ့ ကားကို ဇီး႐ိုး၊ အဲဒီလိုသတ္မွတ္ခ်က္ ခြဲၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနပါတယ္။ အသံ က အသံအလႊာ၊ တည္းျဖတ္က တည္းျဖတ္အလႊာ၊ ဓာတ္ပံုက ဓာတ္ ပံုအလႊာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းက ဇာတ္ၫႊန္း အလႊာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္က သ႐ုပ္ ေဆာင္အလႊာ အဲဒီလိုခြဲထားပါတယ္။ အခုက Digital ေခတ္ဆိုေတာ့ အ႐ုပ္ ေတြ၊ အသံေတြပိုေကာင္းလာတယ္။ အိုက္တင္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္တိုး တက္လာပါတယ္။ အကယ္ဒမီဆိုတာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာအေနနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၾကတဲ့ပြဲဆိုေတာ့ အကယ္ ဒမီမရေသးတဲ့သူေတြကို အကယ္ဒမီ ရေစခ်င္တယ္။ တကယ္ထူးခြၽန္တဲ့ သူကိုေပးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ တကယ္ ထူးခြၽန္တဲ့သူကိုထိုက္ထိုက္တန္တန္ရေစခ်င္ပါတယ္။ အကယ္ဒမီရတဲ့ အတြက္ မိမိဘဝလည္းေျပာင္းသြား တာေပ့ါ။ ဂုဏ္ရွိတယ္။

x x x x x x x x x x x x x x x x x x 

Dr-Andrew Kong

႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးဂီတနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ ဆရာနည္းနည္းေျပာခ်င္ တာက အခုလက္ရွိဆရာတို႔ကားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကည့္တယ္။ ၾကည့္ခဲ့တဲ့အထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားက သူ တို႔ေျပာေျပာေနတဲ့ Original Song Track ေတြဆိုရင္ Music ေတြနဲ႔ ဇာတ္ကိုပို႔တဲ့ေနရာမွာ တအားကြာ ျခားေနတယ္။ အားနည္းခ်က္တစ္ခု ကေတာ့ မလိုဘဲတီးတဲ့ေနရာေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးတစ္ခုလံုး ေနာက္ခံ ေတးဂီတလုပ္ေနတာကို ကီးဘုတ္ ေလးတစ္လံုးနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ခ်ိတ္ၿပီး ေတာ့ အသံေလးပါရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့ ဟာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ ဒါ ဟာ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးလို႔မေခၚ ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ Subject က ဘာသာရပ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ သပ္သပ္ရွိတယ္။ ဒါ ေတြကို ေလ့လာဖို႔၊ အမ်ားႀကီးလိုတယ္ ေပါ့ေနာ္။

x x x x x x x x x x x x x x x x x x 

ဒါ႐ိုက္တာ ဟိန္းစိုး

အခုကေတာ့ ပထမအဆင့္ေပါ့။ ဇာတ္ကား ၅၃ကား။ ဒီအေပၚမွာ ေကာင္းသည္၊ ဆိုးသည္ ၾကည့္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ကားဆိုရင္ ေနာက္တစ္ ဆင့္တက္ဖို႔ ဆန္ခါစစ္ေနတာေပါ့ ေလ။ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ဝင္ေတြအေနနဲ႔ ကေတာ့ ျပန္ၾကည့္သင့္တဲ့ကား၊ မၾကည့္သင့္တဲ့ကားဆိုၿပီး အေၾကာင္း အရာေလးေတြနဲ႔ ေထာက္ၿပီးေတာ့ ဒီကားကအသံေတြေကာင္းတယ္။ ေနာက္ခံေတးဂီတေကာင္းတယ္။ ဒီ သ႐ုပ္ေဆာင္က မဆိုးဘူး။ ဒါ႐ိုက္ တာကဘယ္လိုစသျဖင့္ အမွတ္ေပး ၿပီးေတာ့ ေရြးထားတာရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ပိုင္းမွာ ရသ ၉ ပါးမွာ ၆ ပါးေလာက္ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းလုပ္ႏိုင္လို႔ရွိရင္ ဒါ ဟာ Actor ေကာင္းတစ္ေယာက္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ရတာေပါ့။ ရသတစ္မ်ိဳး တည္းေပးသြားတာတို႔၊ ႏွစ္ခုနဲ႔ယူသြား တာတုိ႔မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ရသစံုေပးႏိုင္ရ မယ္။ အဲဒီအထဲဝင္သြားရင္ေတာ့ အကယ္ဒမီရမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒါ႐ိုက္တာအေနနဲ႔ ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာရွိသလဲဆိုေတာ့ ဒီမွာကေတာ့ က႑ခြဲထားတာေပါ့။ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္က ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ ဇာတ္ ကားဆုပဲေပးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ေအာက္ ပိုင္းမွာေတာ့ ဘယ္ကားေလးက ျပန္ၾကည္သင့္တယ္။ ဘယ္ကားေလး မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ကမရွင္းဘူး။ အသံ ေလးကဖမ္းထားတာေကာင္းတယ္။ လိုင္းအစံုထဲမွာအခုထိေတာ့ အမွတ္ ေပးတယ္။ အေပၚအဆင့္ေရာက္ သြားတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္တာဝန္ ကိုယ္ ယူရမွာေပါ့။

x x x x x x x x x x x x x x x x x x 

ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္သီ

ကြၽန္ေတာ္တို႔ Rules and Regulations ကို ျပင္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေရွ႕လကလုပ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ညီလာခံ မတိုင္ခင္ကတည္းက ေျပာတယ္။ စည္း႐ံုးတယ္။ အခ်ိန္မမီေတာ့ဘူး။ သိပ္ကပ္သြားၿပီ။ ေနာက္ႏွစ္မွ ကိုသီ တို႔လုပ္ပါ။ အရင္ႏွစ္က မူဝါဒအတိုင္း ေပးပါဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီႏွစ္ မွာ အရင္ဆြဲထားတဲ့ Rules and Regulations အတိုင္းပဲေပးရမွာ ေပါ့။ ေနာက္ႏွစ္မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စိတ္တိုင္းက် ျပန္လုပ္လို႔ရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဓိက Take Care လုပ္တာက ဒီႏွစ္က ေရွ႕ႏွစ္ေတြလို မ်ိဳးပြဲၿပီးသြားရင္ ျပႆနာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထိန္းဖို႔ ေပါ့။ ဇာတ္ကားေတြမွာ၊ ဆိုရင္လည္း ဟာသရွိမယ္။ အက္ရွင္ရွိမယ္။ သရဲရွိမယ္။ ႐ုိမန္႔ရွိမယ္။ ဒရာမာရွိ မယ္။ မ်ိဳးစံုေပါ့။ သို႔ေသာ္ ေပးတဲ့ အေပၚကေတာ့ဆိုၾကပါစို႔။ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေပါ့။ သူ႔ရဲ႕ အိုက္တင္ကိုပဲ ၾကည့္ေပးရမွာေလ။ ဟာသမို႔လုိ႔ မေပးဘူးလို႔ေတာ့ ေရွ႕ကလူေတြ လည္းလုပ္ခဲ့မယ္မထင္ဘူး။ တကယ့္ တကယ္ နင္လားငါလားလုပ္လာတဲ့ အခါမွာPlus Acting နဲ႔ Minus Acting အေျခခံျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ ဒရာမာတို႔က Plus ေတြလုပ္ ရတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ အားသာသြား တာျဖစ္မွာပါ။ တကယ့္တကယ္ ဇာတ္လမ္းသေဘာသဘာဝအရဟာ သပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းေနလို႔ရွိရင္ ေပးခဲ့တဲ့ အစဥ္အလာေတြရွိပါတယ္။ ဦးစိန္ျမင့္တို႔ရခဲ့တယ္။ ဖိုးပါႀကီးရခဲ့ တယ္။ ဒီႏွစ္ကေတာ့ လူကိုမူတည္ ၿပီးေပးမွာမဟုတ္ဘူး။ မူနဲ႔ပဲ သြား မွာေပါ့။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဓိကထိန္းတဲ့ဟာက ၄ ခ်က္ပဲရွိပါတယ္။ အဲဒါဘာလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ခ်စ္လို႔၊ ရင္းႏွီးလို႔၊ ကိုယ္နဲ႔ အကြၽမ္းဝင္လို႔ေပးတာမျဖစ္ ေစရဘူး။ ကိုယ္မေက်နပ္လို႔၊ မႀကိဳက္ လို႔၊ ကိုယ္နဲ႔မရင္းႏွီးလို႔ မေပးတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔မျဖစ္ေစရပါဘူး။ ဒီ ေကာင့္ကိုေပးလိုက္လို႔ ငါဘာေတာ့ ရမွာပဲကြာဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္ကိုးၿပီးေပးတာ လည္းမျဖစ္ေစရပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးရွင္း ရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ အဂတိေလးပါး ေပါ့။ ခ်စ္လို႔၊ မုန္းလို႔၊ လာဘ္လာဘ ေမွ်ာ္ကိုးလို႔၊ ေၾကာက္လို႔ ဒီ၄ခုကို ေတာ့ ဒီႏွစ္မွာ ေသခ်ာေအာင္ Control လုပ္တယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*