ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း ကမ္းေျခ

ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း ကမ္းေျခ
November 29, 2017 Asian Fame
ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း ကမ္းေျခ

-၁-

တစ္စံုတစ္ခုကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္မွာ ေပ်ာက္ဆံုး ျခင္းဆိုတဲ့ ကမ္းေျခရွိတယ္။ ပိုင္ ဆိုင္ျခင္းဆိုတာ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းကို လမ္းစေဖာ္ေပးသူ။ တကယ္လို႔ တစ္ခုခု ကိုပိုင္ဆိုင္ထားၿပီဆိုရင္ မၾကာခင္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းရဲ႕အရသာကို ခံစားရ ေတာ့မွာပါ။ ဘာမွမ႐ွိျခင္း (ဘာဆို ဘာမွမ႐ွိျခင္း)ဟာ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းကို လြန္ေျမာက္ေစတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းရဲ႕ အရသာစစ္စစ္ကို ထိရွခံစားႏိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ တစ္ခါ တေလမွာ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းဟာ ရသ ဆန္တယ္။
-၂-

ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕မိခင္ကို အေမာတေကာ လိုက္ ရွာေနတယ္။ ေတြ႔သမွ်လူေတြကို ေမး တယ္။ ေတြ႔သမွ်အရာဝတၳဳေတြကိုေမး တယ္။ သူေမးသမွ်အရာေတြအားလံုး ရဲ႕ စုစုစည္းစည္း အေျဖကလည္း မသိ ဘူးဆိုတဲ့ဝါက်ပဲ။ သစ္ပင္ႀကီးႀကီး တစ္ပင္ကေတာ့ သူ႔ကို သူ႔မိခင္ရွိတဲ့ ေနရာ(တကယ္က႐ွိႏိုင္မယ္ ထင္တဲ့ေန ရာ)ကိုေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီသစ္ပင္ ရဲ႕စကားကို ကေလးငယ္ဟာယံုတယ္။ သစ္ပင္ရဲ႕ အသားမာတက္ေနတဲ့ မ်က္ လံုးေတြက အသိပညာ ၾကြယ္ဝျခင္း ဂုဏ္ကိုဖြင့္ဆိုျပေနသေယာင္ ထင္ရ တာလည္းယံုၾကည္သင့္တဲ့ အေၾကာင္း ျဖစ္မယ္။ စကားေျပာလို႔ ေမာသြားတဲ့ သစ္ကိုင္းေတြေပၚတက္ၿပီး ေကာင္ ေလးဟာ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာတယ္။ ထို႔ေနာက္ “ဒိုင္း” ခနဲ အသံတစ္ခ်က္ ၾကားလိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးဟာ ေလထဲမွာလြင့္ပါလာတဲ့ ႏွင္းဆီပြင့္ဖက္ ေပၚမွာတက္စီးၿပီး ခရီးဆက္သြားတယ္။ သူ႔မ်က္လံုးမွာ အေရာင္တလက္လက္နဲ႔။

-၃-

ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားၾကတဲ့ အ ရာခ်င္းတူေပမယ့္ ေျခေထာက္ႏွစ္ ေခ်ာင္းဟာ အၿမဲရန္ေစာင္ေနတတ္ တယ္။ စတင္လွမ္းရမွာကို တြန္႔ေကြး ေနတဲ့သားရည္ေတြကို ဆံပင္နဲ႔လိပ္ ထည့္ၿပီး မုန္႔တစ္ခုလိုစားေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြမွာ သြားမပါဘူး။ အက္ဒီ ဆင္ဟာ ကမၻာအသစ္တစ္ခုထူေထာင္ ဖို႔ ပေလတိုနဲ႔ တီးတိုးတိုင္ပင္ခဲ့တယ္။ ဘုရားသခင္ဟာ ကမၻာေလာကကို ဖန္ဆင္းရာမွာ လူသားခ်င္း ဆက္ဆံေရး ေျပလည္ေစဖို႔ကိုေမ့ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ Merk Zukerberkု ကို တိတ္တဆိတ္ ဆက္သြယ္ၿပီး facebook ကိုတီထြင္ခြင့္ ျပဳလိုက္တယ္။ လူေတြဟာ ကမၻာေျမ ကို ပုလင္းထဲ ထည့္ဖို႔ႀကံေနၾကတယ္။ နတ္ေတြဟာ ႐ိုးရာမပ်က္ ႐ွိခိုးေကာ္ေရာ္ဖို႔တာဆူေနၾကတယ္။ တိရစၧာန္ ေတြဟာ ရာသီဥတုနဲ႔ မိတ္လိုက္ဖို႔ႀကံ ေနတယ္။ ဘယ္သူမွ သတိမထားမိ တာက ေလာကႀကီးဟာအက္ေၾကာင္း ရာထင္လာေနတာပဲ။

-၄-

အေဟာင္းအျမင္းေတြကို စမူ ဆာအစာသြပ္သလို စုစည္းထည့္ျပ လိုက္ေတာ့ အေဟာင္းမွာခ်ဳပ္႐ိုးရာေတာင္မထင္ဘူး။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို versionအသစ္ျမႇင့္လိုက္တယ္။ ကဗ်ာ အေဟာင္းေပ်ာက္သြားတာလား။ က ဗ်ာ အသစ္ျဖစ္လာတာလား ေသခ်ာ တိက်မႈေတာ့ မ႐ွိဘူး။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ အဆိုေတာ္ႀကီး ဟသၤာတ ထြန္းရင္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြႀကိဳက္တယ္။ဆရာေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ ကဗ်ာစာ သားေတြခိုက္တယ္။ အနတၱဒီပနီ ကိုစြဲလန္းတယ္။  ဗိႆႏိုးၿမိဳ႕ေဟာင္း ကိုသတိရတယ္။ ေပ်ာက္ေနတဲ့ အရာ ေတြက ျပန္ေတြ႔တဲ့အခါ အသစ္ျပန္ျဖစ္ လာၾကတယ္လို႔ေျပာရမယ္။ ေပ်ာက္ ဆံုးျခင္းဟာ ေကာင္းလားဆိုးလားမသိ။

-၅-

ကမ္းေျခတစ္ခုကို ေရာက္ရွိတဲ့ အခါ သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ႐ွိတဲ့အဝတ္အစားေတြကို ခြၽတ္ခ်လိုက္တယ္။ နတ္ သားတစ္ပါးလို ဝင္းစိုေနတဲ့ သူ႔အေရ ခြံေတြမွာ အညႇိတက္ေနတယ္။ ဒါေတြ ေဆးေက်ာပစ္ရမယ္။ လူေတြနဲ႔ လူ ေတြဟာ လူေတြနဲ႔ လံုးဝမတူတဲ့ အ ေၾကာင္း သူ႔ေခါင္းထဲဝင္လာတယ္။ လိႈင္းတစ္ခုက သူ႔ေျခေထာက္ကိုလာ ၿပီးပုတ္လိုက္ေတာ့မွ သူသတိရသြားပံုနဲ႔ ပင္လယ္ကိုၾကည့္ေနလိုက္တယ္။ၿပီး ေတာ့မွ လိႈင္းနဲ႔အတူ ေမ်ာခ်သြားတယ္။ ကမ္းစပ္မွာ သူ႔အဝတ္အစားေတြကို အလံတစ္ခုလို ထူလို႔။ တကယ္က သူ က ေရမကူးတတ္ဘဲ ေရကူးနည္း စာ အုပ္ေရးခ်င္တဲ့သူပါ။

-၆-

လိႈင္းတို႔ကမ္းစပ္ကို ႐ိုက္ခတ္ၿပီး အလာလမ္းအတိုင္း ျပန္သြားၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ ပန္းပြြင့္ဝါဝါေတြပြင့္တဲ့ အ ေၾကာင္း ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္မွာ ေရး ထိုးလိုက္တယ္။ ေက်ာင္းစာအုပ္ထဲက စာလံုးေတြ လန္႔ပ်ံကုန္ၾကတယ္။ ပံုႏွိပ္ စာအုပ္ေတြဟာ ဘာမွမရွိျခင္းကို သယ္ေဆာင္လို႔ ခရီးဆက္ၾကျပန္ ေရာ။ မွားေတာ့မွားတယ္ ဒါေပမဲ့ အမွားေတြဟာ အမွန္တရားေလာက္ ေတာ့ အရသာမရွိဘူး။ ခက္တာက အရသာဆိုတာ ဘာမွန္းကိုမသိတာ။

-၇-

မ်က္​လံုးဆိုတာမ်ိဳးက လက္​​ေတြ လို ထိ​ေတြ႔ကိုင္​တြယ္​မွ ခံစားတတ္​တဲ့ အမ်ိဳးမွမဟုတ္​တာ။ မ်က္​လံုးနဲ႔ထိလို႔ ဘာမွထူးထူးျခားပြန္း ပဲ့သြားတာမ်ိဳး မ႐ွိ​ေပမယ္​့ မ်က္​လံုးအၾကည္​့​ေတြက ​ေသ​ေလာက္​တယ္​။ အဲသလိုမ်ိဳး စကားတင္​းဆို​ေတာ့ နား​ေတြကတစ္​ဖက္​ပိတ္​စိတ္​ကူးထည္​သီးသန္​႔ဝတ္​ၿပီးၿပံဳးၾကတယ္​။ နား​ေတြ မျမင္​ကြယ္​ရာ အရပ္​မွာ အဝတ္​အစား​ေတြခြၽတ္​ခ်လိုက္​တယ္​။ အခု တစ္​​ေလာကလံုး စတင္​​ေမွာင္​သြားၿပီ။ အ​ေမွာင္ကို စတင္​​ေတြ႕႐ွိသူဟာ ဘုရားသခင္​ျဖစ္ၿပီး လွ်ပ္​စစ္​မီးကို စတင္​တီထြင္​သူကေတာ့ အယ္​ဒီဆင္​ျဖစ္​တယ္​။ အယ္​ဒီဆင္​နဲ႔ ဘုရားသခင္​က ရန္​သူ​ေတြမဟုတ္​ၾက​ေၾကာင္​း ဦး​ေႏွာက္​ေတြ​ဆီက မက္ေဆ့ခ်္ ရတယ္​။ အခု E=mc² ကို ​ေတြ႔ၿပီ။အႏုျမဴကို နာရီထဲမွာ႐ွာ​ေတြ႔ၿပီ။ လူလုပ္​ နာရီ​ေတြ​ေစ်း​ေပါ​ေနတဲ့ဒီ​ေန႔​ေခတ္​မွာ ဘုရားသခင္​က နာရီတစ္​လံုး​ေပးထား တယ္​။ အဲဒီနာရီဘယ္​မွာခ်ထားမိခဲ့ ပါလိမ္​့။ ငါတို႔ဟာ နာရီကို​ေမ့​ေနေသာ လူသားမ်ိဳးႏြယ္​စုတစ္​ခုသာလို ​ေအာ္​တယ္​။ ငါတို႔အိပ္​စက္​ၾကတယ္ ငါတို႔ ႏုိးလာ​ရင္​ ငါတို႔ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ႀကီးဟာ စကား​ေျပာတတ္​​ေတာ့မယ္​လို႔လည္​း ယံုၾကတယ္​။ ေျပာစကား​ေတြက​ေတာ့ ျမန္​မာစကား​ ေတြ႔​ေတာ့ ဟုတ္​ခ်င္​မွ ဟုတ္​မယ္​-​ေဝါအိုင္​းနိဆိုတာျဖစ္​ႏိုင္​သလို ဆလမ္​မ​ာေလးကြန္​း လည္​းျဖစ္​ႏိုင္​တာပဲ။ ဘာမဆိုမယံုရတဲ့​ေခတ္​မွာ လူျဖစ္​ရတာ​ ေကာင္​း​ေၾကာင္​း ဆရာ​ေနမ်ိဳးကဗ်ာထဲမွာ ဖတ္​ရတယ္​ -မင္း ကိုအ​ေၾကာင္​းျပဳၿပီး အားလံုးကိုသံ ေယာဇဥ္​ျဖစ္​ရတယ္​ ႐ွစ္​စ္​။ အဲဒီလိုနဲ႔ ငါတို႔အိပ္​စက္​ျဖစ္​ၾကတယ္။​ ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ကို ငါတို႔ယံုတယ္​။ သမၼတႀကီး ကို ငါတို႔ယံုခဲ့တယ္​။ လူထု​​ေခါင္​း​ေဆာင္ကိုငါတို႔ယံုခဲ့တယ္။​ ငါတို႔ မယံုတာ ငါတို႔ကိုယ္​ငါတို႔ပဲ။ ငါတို႔က အခ်ိန္​မ​ေရြးပုပ္​သိုးသြားႏိုင္​မယ္​့သစ္​ရြက္​စို​ေတြ။ ​ေလ မိုး အဆင္​​ေျပတဲ့ မနက္​ခင္​းတိုင္​း ဆႏၵျပဖို႔​ေခ်ာင္​း​ေနတဲ့ၾကြက္​​ေတြ။ ပြဲ႔လန္​႔ရင္​လန္​႔ မလန္​႔ရင္​လွန္​႔ၿပီး ဖ်ာခင္​းမယ္​့ ​ေစ်း သည္ ​ေတြ။​ ေက်ာခ်င္​းကပ္​ရမယ္​့ အခ်ိန္​မရွိ​ေအာင္​ အကြဲအၿပဲကိုျမတ္​ႏိုးသူ​ေတြ။
အခု…။ သူမငါ့​ေပါင္ေပၚမွာ အိပ္​​ေနတယ္​။ ငါ့ ​ေဘးမွာ တ​ေယာ တစ္​လက္​က ႀကိဳးျပတ္​လို႔။ ပ်က္​​ေနတဲ့ႀကိဳးစ​ေတြက ငါ့အသားထဲ စိုက္​ဝင္​ေနတယ္​။ တျဖည္​းျဖည္​း ႀကီးထြား လာတဲ့အသားျဖစ္​​ေလာက္​​ေတြ အံုၾကြလာၿပီ။ ဒီလိုဆို အ​​ေမွာင္​ထုက တျဖည္​းျဖည္​း ႀကီးလာမယ္​။ငါတို႔ လည္​း အ​ေမွာင္​ထုထဲသို႔ တျဖည္​း ျဖည္​း. တျဖည္​းျဖည္​း….တ ျဖည္​း …ျဖည္​း..ခ်င္​း….တိုး… ဝင္​…….. ဒီလိုနဲ႔..ငါတို႔ ဆိုတာ……။

-၈-

အေျပးအလႊားနဲ႔ ေရးႀကီးသုတ္ ျပာႏိုင္တဲ့ မ်က္လံုးေတြ တပ္ဆင္ထား တဲ့လူအုပ္ႀကီး ေရာက္လာတယ္။သစ္ ပင္ေအာက္မွာ ေသနတ္မွန္ၿပီးေသ ေနတဲ့ ကေလးရဲ႕ အေလာင္းကိုဝမ္းပမ္းတနည္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ ၿပီး ေတာ့ မွ ေရွ႕ဆံုးက ေရာက္လာသူက စၿပီး ကေလးရဲ႕ အသားေတြကိုဖဲ့စား တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္လူေတြ ေနာက္လူေတြ ..အားလံုး တစ္ ေယာက္တစ္စီစားၾကတယ္။ သူတို႔ အားလံုး ကေလး အသားစေတြကို တစ္စိမ့္စိမ့္ ဝါးရင္း ဆက္လက္ထြက္ ခြာ သြားၾကတယ္။ ကမ္းေျခဘက္ကို သြားၾကမယ္လို႔ေတာ့ေျပာၾကသလားပဲ။

-၉-

လြတ္က်သြားတဲ့ ေသနတ္ကို ေျဖာင့္ၿပီး ကေလးဟာ တစ္ဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ လူအုပ္ႀကီးကို ပစ္ေနတယ္။ လူအုပ္ ႀကီးက က်လာတဲ့ က်ည္ဆံေတြကို  ပန္းပြင့္ေတြလို ေကာက္ယူေမႊးၾကဴ ေနၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေဒါသ ထြက္ေနတဲ့ ကေလးဟာ သစ္ပင္ႀကီး ကိုအေျခက ေနခုတ္လွဲပစ္လိုက္ေတာ့ တယ္။ ဘာမွမရွိေတာ့ တာေကာင္း တယ္လို႔ သူယံုသြားတာျဖစ္ရမယ္။

-၁ဝ-

စာေမးပြဲမွာေကာင္မေလး ရဲ႕ပံုကိုထည့္ ဆြဲေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔ကိုယ့္ လက္ရာကို သေဘာက်ရင္ အမွတ္ ျပည့္ေပးမွာပဲ။ ေလာေလာဆယ္ စိတ္ ထဲထင္လာတဲ့ ပံုရိပ္က ကိုယ့္လြတ္ လပ္ခြင့္ပဲ။ သခ်ၤာ ေမးခြန္းမွာ မင္းပံု ေလးထည့္ဆြဲ ေပးမိတာခြင့္လႊတ္။ ကိုယ္ဆိုလိုတာက အခ်စ္မွာ အတြက္ အစားေတြ မရွိဘူး ဆိုတာပဲ။ ယံု.. .။

-၁၁-

အ​ေတြး​ေတြ ဝိုင္​ယာ႐ႈပ္​​ေနတဲ့ဦး​ေႏွာက္​ထဲ မန္​မိုရီ​ေတြ ဂ​ေဂ်ာင္​ဖတ္​​လာတဲ့အခါ စိတ္​ကူးကအ​ေခြ မလည္​​ေတာ့ဘူး။ တဒစ္​ဒစ္​နဲ႔ တထစ္​ထစ္​နဲ႔ မိႈနံ႔မ​ေပ်ာက္​​ေသးတဲ့ စကၠဴစကိုအိတ္​ကပ္​ထဲ​ေခါက္​ထည္​့ၿပီး ီသကဘူန ခူငခု လိုက္​​ေတာ့ ​ေဆး​ေပါလိပ္​တစ္​တိုထြက္​က်လာတယ္​။ မၾကာခင္​ ငါ ရီ​ေဝယစ္​မူး​ေတာ့မယ္​။ တစ္​ခ်ိန္​လံုး စာအုပ္​​ေတြကို ကုတ္​ဖဲ့စားလာတဲ့ ပိုး တစ္​​ေကာင္​ဘဝက​ေန ထပ်ံလို႔ရမယ္​ ဆိုရင္​ သင္​ဘာလုပ္​မလဲလို႔ ခ်ားဒါဝင္​ကို​ေမး​ေတာ့ ​”ဘုရားသခင္​ကိုမဆန္​က်င္​ခဲ့ဘူး” ဆိုတဲ့စကားကိုပဲ ဂယ္​လီလီယိုက ထပ္​ကာထပ္​ကာ ေျပာတယ္​။ အားလံုးမမွားၾကဘူး။ကမာၻႀကီးက လည္​​ေနတာ မဟုတ္​ဘူး ငါတို႔အားလံုးက လည္​​ေနတာ။ အ​ေနာက္​က​ ေနထြက္​ၿပီးအ​ေရွ႕က​ေန ဝင္​တာ အမွားတရားတစ္​ခုသာျဖစ္​တယ္​လို႔ သိပံၸပညာက႐ွာ​ေဖြ​ေတြရွိတဲ့ အခါ နိယာမ​ေတြကိုယ္​့ကိုယ္​ကို သတ္​​ေသသြားၾက။ ​ေခတ္​ဟာ လူညံ့​ေတြလက္​ထဲမွာ​ ေပ်ာ္​ဝင္​ၿပီး လူ​ေတာ္​​ေတြလက္​ထဲမွာ အလကားျဖစ္​တယ္။

-၁၂-

တကယ္ေတာ့ သူေရမကူးတတ္ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေရစပ္ကို သူျပန္ ေရာက္ရွိလာခဲ့တယ္။ လိႈင္းရဲ႕ေခၚ ေဆာင္ရာနဲ႔ ဆန္႔က်င္လို႔  စင္ေရာ္ တစ္ေကာင္လို ပ်ံဝဲက်လာတယ္။ ကမ္းေျခမွာ သူ႔အသားကိုဖဲ့စားေနတဲ့ လူအုပ္ႀကီး ကိုေတြ႔တယ္။ သူတို႔ေတြ ဟာ ဝိုင္ေတြနဲ႔ သူ႔အသားကိုျမည္း ေနၾကတာ။ အၾကင္နာ တရားမဲ့ေနတဲ့ သူတို႔မ်က္လံုးေတြမွာ အာဃာတေတြ ႀကီးစိုးလို႔။ ေဒါသေတြက အခိုးအလွ်ံေတြလို လိပ္လိပ္ၿပီးတက္ လာတယ္။ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ ျဖတ္ေျပးသြားတယ္။ သူ႔အေတာင္ပံ တစ္ခုကိုျဖဳတ္ၿပီး ပစ္လိုက္တယ္။ကေလးငယ္က သူဟာ ေသၿပီးသား ျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔ကို ေအးေအးေဆး ေဆး လာေျပာျပေနတယ္။ သူတို႔ အတူတူလူအုပ္ႀကီးကို မုန္းလိုက္ၾက တယ္။

-၁၃-

လူေတြဟာ မုန္းဖို႔ေကာင္းတယ္။ မုန္းဖို႔ေကာင္းတယ္ ဆိုတာက တ ကယ္မမုန္းေသးလို႔ ေျပာတာလဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တကယ္မုန္းလို႔ ေျပာ တာလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အရမ္းခ်စ္လို႔ ေျပာတာလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ မုန္းဖို႔ ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ ဘာမဆိုျဖစ္ ႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူမဆို ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ က ေလးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လူအုပ္ႀကီး လည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အားလံုးလည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ မုန္းဖို႔ေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးက ိုေမြးျမဴမိတာဟာ ဆန္းတယ္။ ဒါကစိတ္ခံစားခ်က္ကို လွစ္ဟျပတဲ့စကား။ တကယ္တမ္း အမုန္းတရားကို ေဖာ္ျပခ်င္ရင္ ဒီစ ကား လံုးအနည္းအက်ဥ္း နဲ႔ မျပည့္စံု ဘူး။ မျပည့္စံုဘူး ဆိုမွေတာ့ ဒီ စကားလံုးက ဘာအသံုးဝင္ေတာ့ မွာလဲ။ အသံုးမဝင္ေတာ့တဲ့ အတူတူ ဒီစကားလံုးကို စြန္႔ပစ္လိုက္တယ္။လူေတြကိုမုန္းတယ္။

-၁၄-

“ဘဝမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို တကယ္ ခ်စ္မိၿပီဆိုရင္ သင္ကံ ေကာင္းတယ္။ သင္ခ်စ္မိတဲ့ တစ္စံု တစ္ေယာက္က သင့္ကိုျပန္ခ်စ္တယ္ ဆိုရင္သင္ ပိုၿပီးကံေကာင္းတယ္။သင့္ခ်စ္သူက သင့္အေပၚသစၥာ ရွိတယ္ဆိုရင္ သင္သိပ္ကံေကာင္း တယ္။ သင္ခ်စ္တဲ့ သူနဲ႔သင္ လက္ ထပ္ခြင့္ရတယ္ဆိုရင္ သင္ အလြန္ကံ ေကာင္းတယ္။ သင့္ခ်စ္ရတဲ့ ဇနီးနဲ႔တစ္သက္လံုး အတူတကြေပါင္း ဖက္ခဲ့ရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ ကံ အေကာင္းဆံုးပဲ။” တကယ္လို႔ လူ႔ဘဝကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရဲ႕သားနဲ႔  စစ္ မွန္တဲ့ အခ်စ္တစ္ခုကို သင္မပိုင္ဆိုင္ ခဲ့ဘူးဆိုရင္ သင္လူျဖစ္႐ွံုးတယ္။ လူ ငယ္ဟာ ကေလးငယ္ရဲ႕စကားကိုဂ႐ု တစိုက္နားေထာင္ရင္း ေခါင္းတ ဆတ္ဆတ္။

-၁၅-

တံတားတစ္စင္းဟာ သက္တံ တစ္ခုလို ေကာင္းကင္ကိုျဖတ္ ၿပီးစီး ေနတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းကင္ လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။သက္တံလည္း ျဖစ္ႏိုင္ တယ္။ အလင္းတန္း လည္းျဖစ္ ႏိုင္တယ္။ “လာ ငါတို႔သြားၾကမယ္” ဆိုၿပီး လူႀကီးဟာလူငယ္ကို ေခၚ သြားတယ္။ သူတို႔ေခါင္းေတြဟာ မီးေတာက္ေနဆဲ ေလာင္ဆာေတြနဲ႔။မေပ်ာက္ေသးသမွ်ေတာ့ ရွိေနလိမ့္ဦး မယ္လို႔ လူႀကီးက ကေလးငယ္ကို ေျပာတယ္။ ကေလးဟာ ေခါင္းေပၚ က မီးေတာက္ကို တစ္စက္ခ်င္း ဝါးစားရင္း တိမ္ေပၚကိုခုန္တက္ လိုက္တယ္။ သူတို႔လက္ေတြမွာ ေသြး ခ်င္းခ်င္းနဲ႔။ သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး လူအားလံုးဟာ  ကမ္းေျခတစ္ခုကို အေျပးသြားေနၾကတယ္။ သူတို႔ ေျခ ဖဝါးေတြအားလံုး မီးေတာက္ေတြ အလွ်ံပယ္ျပည့္လို႔။

-၁၆-

ျဖစ္​တည္​မႈသည္​ စြမ္​းအင္​အရွိန္ ေၾကာင္​့​ ေငါထြက္​လာ​ေသာ အ႐ိုးမ်ား ျဖစ္​၏ ထိုအ႐ိုးမ်ားျဖင္​့ ပါးစပ္​မ်ားကို ထိပါးပုတ္​ခတ္​၏ အရွိတရား တစ္​ခုထဲမွ အရွိတရား တစ္​ခုထဲသို႔​ေရာက္​႐ွိျခင္​းသည္​ အ​ေရြ႕​ေၾကာင့္ ျဖစ္​သည္​ ထိုအ​ေရြ႕သည္​ ​ေဖာ္​ထုတ္​သူၾကားခံ ပစၥည္​း၏ လက္​(သို႔)တစ္​ဆင္​့ခံအ​ေၾကာင္​းတရား ၏ အကူ အညီျဖင္​့ ၿပီး​ေျမာက္​၏။ မရွိျခင္​း တရားဟူသည္​ မရွိ​ေၾကာင္​း ရွိျခင္​း တရားက သက္​​ေသျပႏိုင္​၏ (စရဏ လို၏) မၿမဲျခင္​းသာရွိ၏ မရွိျခင္​းဟူ​ေသာအရာမရွိ။ ျဖစ္​တည္​ႏိုင္​စြမ္​း သည္​ အရွိန္​​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​၏(ဒုတိယမၸိ)။ မရွွိျခင္​းအ​ေၾကာင္​းကို သိသူသည္​သာ ရွိျခင္​းကို ရွာ​ေဖြႏိုင္​၏။​ ေလာကသည္​ ငါႏွင္​့မဆိုင္​(ငါဆို သည္​မွာ အတၱကို ဆိုျခင္​းျဖစ္​၏)။​ေလာကသည္​ ​သဘာဝနိယာမႏွင္​့ သာဆိုင္​၏။ (ကံ အ​ေၾကာင္​း​ေျပာ လိုျခင္​းမဟုတ္​)။ လူသည္​ လြတ္​လပ္​​ေသာ နံ႐ိုးမ်ားျဖစ္​၏။ အ​ေၾကာက္​တရားျဖင္​့ ထိန္​းခ်ဳပ္​ခံထားရ​ေသာ လူသည္​ လြတ္​လပ္​သူမဟုတ္။ကြၽန္​သာျဖစ္​သည္​(တစ္​ခ်ိဳ႕​ေသာ ဘာသာ​ေရး၏ ကြၽန္​မ်ား)။ ဘာသာတရား သည္​ စိတ္​လံုၿခံဳမႈႏွင္​့ တမလြန္​​ေကာင္​းစား​ေရးကို​ေရွး႐ွဴ၏။(အ တိတ္​ဘဝရွိ/မရွိ မ​ေဆြး​ေႏြးလို​ေသး)။ ဘာသာတရားကို အားကိုးရာ တစ္​ခုအျဖစ္​မွာပဲ ရပ္​တန္​႔ထား​ေသာ ကိုးကြယ္​သူသည္​ ညံ့ဖ်င္​း​ေသာ ထု ဆစ္​သူျဖစ္​၏။ ဘာသာတရားကို က်င္​့ႀကံဖြယ္​ရာ အျဖစ္​နားလည္​ က်င့္​ႀကံသူသည္​သာ ဘာသာတရားကိုရွာ​ေတြ႔သူျဖစ္​သည္​။ ခ်စ္​ျခင္​း​ေမတၱာ သည္​ အျဖဴ​ေရာင္​ ပုဝါစျဖစ္​၏။ အတၱသည္​ ခ်စ္​ျခင္​း​ေမတၱာကို အ​ေရာင္​ဆိုး​ေသာ လူမိုက္​ျဖစ္​၏။ သူ တစ္​ပါးအား ခ်စ္​ျခင္​းသည္​ မိမိကိုယ္​ကိုယ္​ ခ်စ္​ျခင္​းသာျဖစ္​၏။  (ေယဘုယ် သံုးသပ္​ခ်က္​သာ)။ ပညာ သင္​ၾကားျခင္​းသည္​ ​ေကာင္​း၏။မလြတ္​လပ္​​ေသာ ပညာ​ေရးစနစ္​ျဖင့္​သင္​ၾကားခံရသူသည္​ သင္​းသတ္​ခံရ​ေသာ သစ္​ပင္​သာျဖစ္​၏။ ပံုစံခြက္​ခ်ထား​ေသာ စနစ္​သည္​ နလပိန္​း တံုးမ်ားသာ ထြန္​းကား​ေစ၏။ နလ ပိန္​းတံုးမ်ားျဖင္​့ တည္​​ေဆာက္​ထား​ေသာ ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​သည္​ တိုးတက္​မႈအားနည္​း၏။

ယံဇၿငိဏ္​း

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*