ထာဝရေမတၱာ ႏွင့္ (ေဒၚ)စံရွားတင္ . . .

ထာဝရေမတၱာ ႏွင့္ (ေဒၚ)စံရွားတင္ . . .
November 15, 2017 Asian Fame
ထာဝရေမတၱာ ႏွင့္ (ေဒၚ)စံရွားတင္ . . .

ေရႊစင္႐ုပ္ဆုပိုင္ရွင္ (ေဒၚ)စံရွား တင္သည္ ဆရာေရႊဒံုးဘီ ေအာင္၏ ေခၚေဆာင္မႈေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ေရာက္ရွိလာသူ ျဖစ္သည္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္မွ အစျပဳ၍ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြင္းတြင္ ေခါင္း ေဆာင္မင္းသမီး အေမခန္းဇာတ္ပို႔ အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနရာ၊ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ဆိုလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း ဆယ့္သံုးႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္ ႏွစ္ေထာင္ျပည့္လွ်င္(ေဒၚ)စံရွားတင္ ၏ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္းသည္ ၄၃ ႏွစ္ တိုင္ခဲ့ေလၿပီ။ ေရႊစင္႐ုပ္ဆုပိုင္ရွင္ (ေဒၚ)စံရွား တင္သည္ ဆရာေရႊဒံုးဘီ ေအာင္၏ ေခၚေဆာင္မႈေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ေရာက္ရွိလာသူ ျဖစ္သည္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္မွ အစျပဳ၍ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြင္းတြင္ ေခါင္း ေဆာင္မင္းသမီး အေမခန္းဇာတ္ပို႔ အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနရာ၊ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ဆိုလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း ဆယ့္သံုးႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္ ႏွစ္ေထာင္ျပည့္လွ်င္(ေဒၚ)စံရွားတင္ ၏ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္းသည္ ၄၃ ႏွစ္ တိုင္ခဲ့ေလၿပီ။

(ေဒၚ)စံရွားတင္သည္ အဖ ဦးခ်ံဳအမ္၊ ေဒၚၫႇာတုိ႔မွ ၁၉၃၄ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၁ ရက္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သူ ျဖစ္ၿပီး သားသမီးခုႏွစ္ေယာက္ အနက္ အငယ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ေဒၚ စံရွားတင္၏ ေမြးဖြားရာဇာတိခ်က္ ေၾကြေမြးရပ္ေျမမွာ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ က သာၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ခုႏွစ္တန္းအထိ တက္ ေရာက္ခဲ့သည္။ စတင္႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ဇာတ္ကားမွာ “ဆု”ႏွင့္ “ခ်စ္မုန္တိုင္း” တုိ႔ျဖစ္ၿပီး ဇာတ္ကားကို တစ္ၿပိဳင္ နက္႐ိုက္ကူးခဲ့ရာ “ဆု” ဇာတ္ကားသည္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ႐ိုက္ရက္ ၾကာျမင့္သြားသျဖင့္ “ခ်စ္မုန္တိုင္း” ဇာတ္ကားက ဦးစြာ႐ံုတင္ျပသႏိုင္ေလ ရာ ေဒၚစံရွားတင္၏ ပထမဆံုး ဇာတ္ကားသည္ “ခ်စ္မုန္တိုင္း” ဇာတ္ ကားျဖစ္လာေလ ေတာ့သည္။ ဆက္ လက္၍ ဇာတ္ကားမ်ားစြာ ႐ိုက္ကူးခဲ့ ရာ စုစုေပါင္းဇာတ္ကား တစ္ရာ ေက်ာ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ေဒၚ စံရွားတင္၏ ထင္ရွားေသာဇာတ္ကား မ်ားမွာ- ေမာင္ေမာင္ႏွင့္သီသီ၊ လူလွ ႏွင့္ ႐ူပ၊ ကညာပ်ိဳႏွင့္ ဇရာအို၊ ေရႊလူ ဝံႏွင့္ ကြၽန္းညိဳရွင္၊ သူ၊ ခ်စ္ေတာ့ ခ်စ္တယ္၊ ဘာလိုလို၊ ကိုယ္လိုခ်င္ ေသာပန္း၊ ရင္မွာပ်ိဳးေသာပန္း၊ ထာဝရေမတၱာ၊ ဝဏၰသိဂႌ၊ ကယား သဇင္ပြင့္ေလလွ်င္၊ ျဖစ္ေလရာဘဝ ကြယ္၊ ေျမ၊ ေမတၱာ ဟူသည္၊ ငိုသာငို မစိုတဲ့မ်က္ရည္၊ သက္ထားေရႊဝါ၊ မုန္တိုင္းစဲေလေသာ္၊ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ခ်စ္ၿပီးရင္လဲခ်စ္မယ္၊ ေဆာင္း၊ ခ်စ္ သက္ကုေဋကုဋာ၊ စိမ္းနဲ႔ေတဇာ” တို႔ ျဖစ္သည္။ ေဒၚစံရွားတင္ တြဲဖက္ခဲ့ ရေသာ မင္းသားမ်ားမွာ ဝင္းၫြန္႔၊ ဝင္းဦး၊ ေမာင္သင္၊ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန ဝင္း၊ စိုးေရႊ၊ ၫြန္႔ဝင္း၊ သန္းႏြဲ႕၊ ေမာင္ ေမာင္ျမင့္၊ ေဇာ္ခင္၊ ေက်ာ္ဟိန္း၊ ေဆြဗမာ ေဌးေအာင္တို႔ျဖစ္သည္။ လိုက္ဖက္အညီဆံုးမင္းသားမွာ ဝင္း ၫြန္႔ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ႐ုပ္ရွင္ စင္ျမင့္၊ သဘင္စင္ျမင့္မွ ကူးေျပာင္း လာသူမ်ားအနက္ လံုးဝသဘင္ဟန္၊ သဘင္ေငြ႕၊ သဘင္အမူအယာမပါ ေသာ မင္းသမီးျပပါဆိုလွ်င္ တစ္ ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္ဆိုသလို ေဒၚစံရွားတင္ကိုသာ ၫႊန္ျပရေပ မည္။ ေဒၚစံရွားတင္သည္ တစ္ ဆယ့္သံုးႏွစ္သမီးအရြယ္ အပ်ိဳေဖာ္ မဝင္ တဝင္တြင္ သူမဇာတိကသာၿမိဳ႕မွ ေရႊနန္းတင္ ဇာတ္ပြဲထဲသို႔ လိုက္သြားခဲ့ သည္။ ေရႊနန္းတင္ဇာတ္ႏွင့္ ၁၈ ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ႏွင့္ လက္တြဲခဲ့ရာ လက္႐ံုးသဖြယ္ျဖစ္ခဲ့ သည္။ ေရႊမန္းဇာတ္တြင္ သံုးႏွစ္ သံုးမိုးကၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္ခန္႔ အနားယူခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာ ေရႊဒံုးဘီေအာင္ႏွင့္ဆက္သြယ္မိၿပီး ဆရာေရႊဒံုးဘီေအာင္က “ရမၼက္”ဆို ေသာဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးရန္ စီစဥ္ခဲ့ ေသာ္လည္း မ႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့ေပ။ ထို႔ ေနာက္ ဂီတလုလင္(ဦး)ေမာင္ကို ကိုႏွင့္တြဲမိၿပီး ေမျမတ္ႏြယ္ကို ႐ိုက္ ကူးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ပထမဆံုးဇာတ္ ကားမွာ “ခ်စ္မုန္တိုင္း”ပင္ျဖစ္သည္။ ေဒၚစံရွားတင္သည္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာေအဝမ္းေမာင္လွမ်ိဳး၏ “ေဆာင္း”ဇာတ္ကားျဖင့္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာ မ်ိဳးျမင့္ေအာင္ ၏ “စိမ္းနဲ႔ေတဇာ” ဇာတ္ကားတုိ႔ျဖင့္ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီျဖစ္ခဲ့သည္။  ေဒၚစံရွားတင္သည္ ထာဝရ ေမတၱာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကိုလည္း ႐ိုက္ကူးခဲ့ရာ ထိုဇာတ္ကားသည္   ပခုကၠဴၿမိဳ႕ေနာက္ခံဇာတ္ကားျဖစ္ခဲ့ ၿပီး  ပခုကၠဴသားဒါ႐ိုက္တာ ဦးဘရင္ က ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေဇာ္လြင္၊ စံရွားတင္၊ တင္တင္လွတုိ႔ ပါဝင္ၾကသည္။ ပခုကၠဴ ေရႊေခ်ာင္း သစ္သားတံတားႀကီး႐ိုက္ကြင္း ႏွစ္ က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားျမင္ကြင္းမ်ား ႐ိုက္ ကူးထားသည္။ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ကိုအေျခခံ ၿပီး ထာဝရေမတၱာဇာတ္ကားကို ဆရာရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ မွာ ပညာသင္ၾကားေနတုန္း ရန္ကုန္ လိုက္ေဟာက္႐ံု ဆုထူးပန္႐ံုေတြမွာ ျပခဲ့တာေပါ့။ “၄-၁ဝ-၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ကေပါ့။ ဆရာလည္းသြား ၾကည့္ခဲ့တယ္”ဟု စာေရးဆရာ ေက်ာ္ဝင္းဟိန္း (ဦးလွဝင္းေအာင္ – ပညာေရး-ၿငိမ္း)က ေျပာသည္။
ပခုကၠဴၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ ေရႊဥေဒါင္း႐ံု၊ ေရႊဗဟိုရ္႐ံု၊ ဆန္းသီရိ၊ ျမစႏၵာ႐ံုမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ထာဝရေမတၱာဇာတ္ကားကို ေရႊဗ ဟိုရ္႐ုပ္ရွင္႐ံုပိုင္ရွင္ ဦးဘရင္က ကိုယ္တိုင္ဒါ႐ိုက္တာလုပ္၍ ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရသည္။ ထို ဇာတ္ကားသည္ ေဇာ္လြင္ကသူႀကီး သား၊ စံရွာတင္က အၿငိမ့္မင္းသမီး၊ တင္တင္လွကမူ သူႀကီးသားကို တစ္ ဖက္သတ္ခ်စ္ေနသူအျဖစ္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည္။ အၿငိမ္ကား ပ်က္ရာ ေဇာ္လြင္က ကူညီေပးရာမွ ခ်စ္ႀကိဳက္သြားၾကသည္။ သီဟိုဠ္ ရွင္ဘုရားႀကီး၊ ေရႊမုေဌာဘုရား၊ ေရႊကူဘုရား၊ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ႐ိုက္ကြင္းမ်ားလည္း ပါဝင္ထားသည္။ စံရွားတင္အား ျပန္ေပးဆြဲရာ အ ေနာက္ေခ်ာက္ကန္ ဆိတ္ေက်ာင္း အဘိုးအိုမွက်န္ခဲ့ေသာ ကေလးငယ္ အား ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ခန္းမ်ား လည္းပါဝင္သည္ဟုလည္း ၾကည့္ဖူး သူမ်ားက ေျပာျပၾက သည္။

ေဒၚစံရွားတင္သည္ ယေန႔ ထက္တိုင္ သက္ရွိထင္ရွား ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္ ေရာက္ ပခုကၠဴစာေပသမားမ်ားသည္ ေဒၚစံရွားတင္အား သြားေရာက္ေတြ႕ ဆံုသင့္ပါသည္။ ထိုေခတ္က ပခုကၠဴ အေၾကာင္း၊ ဇာတ္ကားအေၾကာင္း၊ ထာဝရေမတၱာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီး အေကာင္းပကတိရွိ၊ မရွိ ရွာေဖြထုတ္ ေဖာ္သင့္သည္ဟု ျမင္မိပါသည္။ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ႀကီးသည္ ႐ုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ အခန္းတစ္ခန္းမွ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး နာမည္ ေက်ာ္ ေဒၚစံရွားတင္၊ ေဒၚတင္တင္ လွ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးေဇာ္လြင္ တို႔ပါဝင္ခဲ့ၾကၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ၊ ထုတ္ လုပ္သူ ဦးဘရင္၏ သတၱိကို ေလး စားခ်ီးက်ဴးရမွာျဖစ္ေပသည္။ မၾကာ ခင္႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ႀကီးက်င္းပေတာ့ မည္ျဖစ္ရာ ထာဝရေမတၱာႏွင့္ စံရွား တင္အေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူဝမ္း ေျမာက္စြာ ရွာေဖြေရးသားလိုက္ရပါ ေပသည္။

 ေနဦးေမာင္ (ပခုကၠဴ)

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*