ဗမာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ ဘယ္တုန္းက စေရာက္သလဲ

ဗမာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ ဘယ္တုန္းက စေရာက္သလဲ
May 8, 2017 Asian Fame
ဗမာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ ဘယ္တုန္းက စေရာက္သလဲ

Mg Thit Lwin

နည္းနည္းေျပာပါရေစ။ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း ႏွစ္၁ဝဝ ျပည့္ေတာ့မယ္တဲ့။ ဒီအသံေတြ ၾကားေနရတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ သက္တမ္းကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတဲ့ အႏုပညာတစ္ရပ္ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ကမ်ား ျမန္မာေတြ စတင္ထိေတြ႕ဖူးသလဲ။ အဲဒီအစ၊ အစမွာ ႐ုပ္ရွင္ကို ဗမာေတြက ဘယ္ လိုျမင္သလဲ။ ဘယ္လိုခံစားသလဲ ဆိုတာကလည္း ေတြးၾကည့္ခ်င္စရာ ေပပဲ။ သတင္းအစအနေလးေတြ လိုက္ေကာက္ၾကည့္ခ်င္စရာေပပဲ။ ေတြ႕တဲ့ အစအနေလးေတြကို ရွာေဖြ ၾက၊ ဆက္ၾကည့္ၾကဖို႔လည္းေကာင္း တာပဲ။ ေတြ႕ထားလည္း ဆက္ေပးၾက။ ျပင္စရာရွိျပင္၊ ျဖဳတ္စရာရွိျဖဳတ္၊ လွပတဲ့သမိုင္းတစ္ရပ္၊ သပ္သပ္သန္႔ သန္႔၊ အတည္အတံ့ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ေတြ႕ခဲ႔ တာေလးေတာ့ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

ဗမာ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း သက္တမ္း ႏွစ္ ၅ဝထဲသို႔ ေရာက္ၿပီ၊ ေရႊရတု သဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပဖို႔လည္း ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။ ဗမာ႐ုပ္ရွင္သမိုင္း တစ္ေစာင္တဖြဲ႕ ျပဳစုဖုိ႔လည္း စိုင္းျပင္း ေနၾကေလသည္။ ဗမာအမ်ိဳးသားမ်ား ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း စတင္လုပ္ကိုင္သည္မွာ ၁၉၂ဝျပည့္ႏွစ္က ဦးထြန္းရွိန္၏ စ်ာပနသတင္းကားကို လန္ဒန္အတ္ ဦးအုန္းေမာင္က ႐ိုက္ကူးျပသသည္ က စတင္သည္ဟု အမွတ္အသား ျပဳၾကသည္။ ဦးထြန္းရွိန္မွာ ဦးဘေဖ၊ ဦးပုတုိ႔ႏွင့္ ဘိလပ္သို႔ ဟုမၼ႐ူး အုပ္ခ်ဳပ္ ေရး သြားေရာက္ေတာင္းဆို ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္၍ သူ႔စ်ာပန ႐ုပ္ရွင္သတင္းကားသည္ တစ္ခါ တည္း ေက်ာ္ၾကားလူသိမ်ားသြား သည္။ ဦးထြန္းရွိန္မွာ ႏိုင္ငံက စိတ္ဝင္စားေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွာ လည္း ဗမာအမ်ိဳးသားမ်ားက ပထမ ဆံုး ႐ိုက္ကူးသည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊ ထိုသတင္းကားမွာ ေအာင္ျမင္သည္။ ျပည္သူက စိတ္ဝင္ စားၾကေလသည္။ ထု႔ိေၾကာင့္ ဗမာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းအစကို အမွတ္ အသားျပဳ၍ လြယ္ကူေလသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဗမာျပည္သုိ႔ “႐ုပ္ရွင္” ဘယ္အခ်ိန္က စတင္ ေရာက္ရွိလာသည္ကိုမူ ယခုအထိ တိက်သည့္ အမွတ္အသား မရွိေသးေပ။ ႐ုပ္ရွင္ဖခင္ႀကီးျဖစ္သည့္ လန္ဒန္အတ္ ဦးအုန္းေမာင္ႏွင့္တကြ အျခား႐ုပ္ရွင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားပင္ ႐ုပ္ရွင္စတင္ေရာက္ရွိသည့္ကာလကို တိက်စြာ မေျပာႏိုင္ေအာင္ ရွိၾကရ သည္ဟု ဆိုေလသည္။ အမ်ားကမွန္းဆ၍ ဆိုၾကသည္ မွာ ၁၉၁ဝခုႏွစ္ထက္ ေနာက္မက်ဟု ဆိုေလသည္။ ဒဂုဏ္ပဦးဘတင္ ေရးသားခဲ့သည့္ “ကြၽႏ္ုပ္ႏွင့္ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ေလာက” အမည္ရွိ စာအုပ္တြင္ ၁၉၁ဝခုႏွစ္၌ ဗမာျပည္သို႔ ႐ုပ္ရွင္ ဆိုက္ေရာက္ၿပီဟု ေရးေလသည္။

ဤသို႔လွ်င္ ဗမာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ စတင္ဝင္ေရာက္သည့္အခ်ိန္ကို အတိအက် မေျပာႏိုင္ဘဲ မွန္းဆေနရသျဖင့္ ဗမာသတင္းစာ သမိုင္းျပဳ စုေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ရန္ သတင္းစာ အေဟာင္းမ်ား ကို ရွာေဖြေလ့လာရင္း ဗမာ႐ုပ္ရွင္ သမိုင္းအစ သဲလြန္စမ်ားကိုလည္း သတိထားကာ ရွာေဖြေလ့လာမိသည္။ သို႔ျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၇ဝခန္႔ ၁၉၁ဝခုႏွစ္က ထုတ္ေဝခဲ့သည့္ ဟံသာဝတီသတင္းစာ အေဟာင္း မ်ားတြင္ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ေတြ႔ရ သည္။ ထိုသတင္းသည္ပင္ ဗမာျပည္ သို႔ ႐ုပ္ရွင္စတင္ဝင္ေရာက္သည့္ သဲလြန္စဟု ယူဆမိသည္။

ထိုသတင္းမွာ “အလြန္ထူးဆန္းေသာ ဓာတ္မီးႏွင့္ အရိပ္ျပပြဲအေၾကာင္း”ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္တပ္ထား သည့္သတင္းျဖစ္သည္။ ဟံသာဝတီ က ထို “အရိပ္ျပပြဲ” သည္ ဗမာျပည္သို႔ ယခင္က မေရာက္စဖူးေသးဟု သတင္းေပးသည္။ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္း၍ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ ထူးဆန္းေသာ အတတ္ပညာျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆို၏။ ထိုအလြန္ထူးဆန္းေသာ ဓာတ္မီးစက္ကိရိယာမ်ားျဖင့္ ျပေသာ အရိပ္ျပပြဲထဲတြင္ ျမင္ရသည့္လူမ်ား ၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားမွာ “ပကတိလူပင္ ျဖစ္သည္ဟု ထင္မွတ္ေလာက္ေအာင္ အမူအရာသြားလာဟန္မွစ၍ ပီသ ထင္ရွားေသာေၾကာင့္ အလြန္အံ့ဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္း” ႏွင့္လည္း သတင္းေပး ေဖာ္ျပထားေလသည္။

ဤအလြန္ထူးဆန္းေသာ ဓာတ္ မီးႏွင့္ အရိပ္ျပပြဲ သတင္းသည္ ဗမာျပည္သို႔ ႐ုပ္ရွင္ေရာက္လာသည့္ သဲလြန္စကို ေပးေသာ သတင္းျဖစ္ လိိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဤအတိုင္း ဆိုေသာ္ ဗမာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ ေရာက္လာသည့္ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွန္းဆၾကသည့္ ကာလ ထက္ ၁ဝႏွစ္ခန္႔ေစာေပသည္။ ထုိ႔ ထက္ “ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မေရာက္စဖူး” ဆိုေသာ အခ်က္ကို သတိျပဳရပါမည္။ သဲလြန္စကားရပါၿပီ။ ထိုသဲလြန္ စအတိုင္း လိုက္ရန္မ်ားစြာ ရွိေပ ေသးသည္။ ဟံသာဝတီက ထိုသတင္း ကို ေဖာ္ျပေသာႏွစ္မွာ ၁၉ဝ၁ ခုႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့႐ုပ္ရွင္ သမိုင္းအစ မွာ ျပင္သစ္ႏွင့္ အေမရိကန္က ၁၈၉၅ခုႏွစ္တြင္ စသည္ဟု ဆိုေလ ရာ ဗမာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ေရာက္လာ သည္မွာ ကမၻာ့႐ုပ္ရွင္သမိုင္းဦးကာလပင္ျဖစ္ေလသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ထိုအခါက ေရာက္ လာသည့္ ျပစက္မ်ားမွာ ဘယ္လို ျပစက္မ်ိဳးလဲ။ ျပစက္မ်ားကို မစၥကြစ္ ကုမၸဏီက ျဖန္႔ခ်ိသည္ဟု သတင္းေပး ေသာေၾကာင့္ မစၥကြစ္ကုမၸဏီက မည္သို႔ ျဖန္႔ခ်ိသလဲစသည္ျဖင့္ ဆက္လက္ေလ့လာၾကရပါဦးမည္။ ဤသတင္းမွာ ဗမာ႐ုပ္ရွင္သမိုင္း အတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္သည့္ သတင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဟံသာဝတီ က သတင္းေပး ေဖာ္ျပပံုကို မူရင္းအတိုင္း တင္ျပလိုက္ပါသည္။

အလြန္ထူးဆန္းေသာ ဓာတ္မီးႏွင့္ အရိပ္ျပပြဲအေၾကာင္း

ဤျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တစ္ႀကိမ္တစ္ ခါမွ် မေရာက္စဖူး အေနာက္ဘက္ ဥေရာပတိုက္သားတို႔ အတတ္ပညာ အစြမ္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ႀကံစည္အပ္ေသာ ဓာတ္မီးႏွင့္ အရိပ္ျပေသာ အတတ္ ပညာသည္ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္း၍ မကုန္ႏိုင္ ေအာင္ ထူးဆန္းေသာ အတတ္ပညာ ျဖစ္ေၾကာင္း။

ထုိအတတ္ပညာ၏ အလြန္ထူး ဆန္းေသာ အျဖစ္ကို အနည္းငယ္မွ် ေဖာ္ျပရလွ်င္ အဂၤလိပ္စစ္သည္ တပ္သားတုိ႔ႏွင့္ ဒပ္ခ်္လူမ်ိဳး စစ္သည္ တပ္သားတို႔သည္ ေတာင္ကုန္းအရပ္ ေျမျပင္အရပ္မ်ားတြင္ ေျခလ်င္စစ္ သည္ တပ္သားတုိ႔ႏွင့္ ျမင္းစီးသူရဲ စစ္သည္တပ္သားတုိ႔ အေျမာက္ လက္နက္မ်ားႏွင့္ အျပင္းအထန္ ဆိုင္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္ၾကပံုကို လည္းေကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ ေရေၾကာင္း အရပ္တြင္ သေဘာၤႏွင့္ တိုက္ခိုက္ရာ ေရျမဳပ္လက္နက္ႏွင့္ ပစ္ခတ္တိုက္ ခိုက္ရွိေနၾကပံုကို လည္းေကာင္း၊ ထို႔ ျပင္ အဂၤလိပ္ ကြၽမ္းသမားတို႔ ဘားကစားေသာပံုကို လည္းေကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ကုလားလက္ေဝွ႕သတ္သမား တို႔ ထိုးေဝွ႕သတ္ခတ္ၾကပံုကို လည္း ေကာင္း၊ ထို႔ျပင္ လွပယဥ္ေက်းေသာ အဂၤလိပ္မ ကေလးမ်ား ကျပပံုကို လည္းေကာင္း၊ ျပသသည္မွာ ပကတိ လူပင္ျဖစ္သည္ဟု ထင္မွတ္ေလာက္ ေအာင္ အမူအရာ သြားလာဟန္မွ စ၍ ပီသထင္ရွားေသာေၾကာင့္ အလြန္အံ့ဖြယ္ေကာင္းေၾကာင္း။

ထိုအတတ္ပညာကို မစၥကြစ္ ကုမၸဏီတုိ႔က ျပသ၍ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ဒိ႒ထင္ထင္ ႐ႈျမင္ရေၾကာင္း၊ ၎ဓာတ္မီး စက္ကိရိယာ မ်ားကို ဝယ္ယူ၍ အရပ္ရပ္ ၿမိဳ႕ရြာ မ်ားသို႔ ျပသရလွ်င္ မ်ားစြာ အက်ိဳး ေက်းဇူး ျဖစ္ထြန္းဖြယ္ လကၡဏာ ရွိေၾကာင္း၊ ၎စက္ကိရိယာကို ဝယ္ယူ လိုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကုန္သည္ လမ္း သံစံုေသတၱာ ေရာင္းခ်ေသာ မစၥကြစ္ ကုမၸဏီတုိ႔ တိုက္ဆိုင္တြင္ မွာထားဝယ္ယူ ရရွိႏိုင္ေၾကာင္း။

(ဟံသာဝတီသတင္းစာ ၁၉ဝ၁ခု ဧၿပီလ ၆ရက္ )

ေမာင္သစ္လြင္ (လူထု)
(ဟံသာဝတီ သတင္းစာ ၁၅၊ ၂၊ ၁၉၇ဝ)

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*