စက်င္ေဒသက ပန္းတေမာ့လက္ရာမ်ား

စက်င္ေဒသက ပန္းတေမာ့လက္ရာမ်ား
April 7, 2017 Asian Fame
စက်င္ေဒသက ပန္းတေမာ့လက္ရာမ်ား

Naing-Tun-2ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မႏၱေလးတုိင္း ေဒသႀကီး မတၱရာၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ ၂၇ မုိင္ ခန္႔ အကြာ စက်င္ေက်းရြာအနီး ေတာင္ မ်ားမွ စက်င္ ေက်ာက္ မ်ား ထြက္ရိွရာ ေတာင္ေတာင္ႀကီး (ကာမေတာင္)၊ ေက်ာင္းေတာင္ (ထုံးဖုိေတာင္)၊ ရေသ့ေတာင္၊ ဂဲေတာင္၊ ေရႊစာရံေတာင္ တုိ႔မွ အမ်ားဆုံး ထြက္ရွိ၏။ ေတာင္ေတာင္ႀကီးမွထြက္ရွိသည့္ ေက်ာက္မွာ အရည္အေသြး အေကာင္း ဆုံးျဖစ္သည္ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕ ပန္ေတာ္မူ ေက်ာက္ဆစ္ လုပ္ငန္းမွ ဦးခင္ေဇာ္မွ ေျပာျပသည္။ စက်င္ေက်ာက္သား ျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အႏံွ႔အျပား ဘုရားဆင္းတုေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုဆစ္ၾကေလ ၏။ ထုိအထဲတြင္ ထင္ရွားသည့္ ဆင္းတုရုပ္ပြား ေတာ္မ်ား မွာပုဂံမင္း လက္ထက္ ထုဆစ္ကုိးကြယ္ခဲ့သည့္ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္၊ ေတာင္သမန္း အင္းေစာင္းမွ မဟာသက်ရံ သီေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရား၊ မႏၱေလး ေတာင္ေျခတြင္ မင္းတုန္းမင္း တည္ထား ကုိးကြယ္ခဲ့သည့္ မဟာေလာ ကမာရဇိန္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရား၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ အင္းစိန္ ၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းဓမၼ ကုန္း ေတာ္တြင္ ကိန္းဝပ္စံပါယ္သည့္ အဘယလာဘ မုနိ ႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ႀကီး (ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရား)၊ ေနျပည္ေတာ္၊ ဖုိးေဆာင္းေတာင္၊ ေအာင္ေမာဋိေတာင္ထြဋ္၌ တည္ထား ကုိးကြယ္သည့္ မဟာသက်ရံသီ ႐ုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္မ်ားသည္ ထင္ရွားသည့္ သမုိင္း ဝင္ စက်င္ဆင္းတုမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

စက်င္ေက်ာက္ျဖင့္ ဘုရားဆင္းတု အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ကမၸည္းေက်ာက္ျပား၊ သိမ္သမုတ္သည့္ ေက်ာက္တုိင္ အခင္းျပား၊ စားပြဲႏွင့္ ရုပ္တုမ်ားထု ဆစ္ၾက၏။ ေက်ာက္ အရည္အေသြး သုံးမ်ိဳးခြဲျခားထား၏။ ပထမတန္းစား၊ ဒုတိယတန္းစား၊ တတိယ တန္းစား တုိ႔ျဖစ္၏။ ပထမတန္းစား တြင္ပင္ ဖေယာင္းအၾကည္၊ အခြက္ပါ၊ ယမန္းဆန္ျပဳတ္ဆုိၿပီး သုံးမ်ိဳးထပ္မံခြဲျခား ထားေၾကာင္း အနႏၱဂုဏ္လႈိင္ေက်ာက္ ဆစ္ႏွင့္ ေက်ာက္ျပား လုပ္ငန္းမွ ဦးဖုိးလိႈင္ ကေျပာၾကားခဲ့၏။ ၄င္းကပင္ ဆက္၍ ဒုတိယ တန္းစားတြင္ အေပြးသား၊ အျဖဴက်ဲ၊ အျဖဴ အေရာင္ညစ္၊ တတိယတန္းစားတြင္ သမန္းအန္သား(ေက်ာက္ပြ) အေရာင္ေဖြး၊အေရာင္ညစ္၊ အနာပါ စသည္ျဖင့္ ထပ္မံ ခြဲျခားထားေၾကာင္းေျပာၾကားခဲ့ျပန္ေလ၏။

၄င္းအေနျဖင့္ ဘုိးဘြားမ်ား လက္ထက္ကပင္ ေက်ာက္ဆစ္ႏွင့္ ပန္းတေမာ့ လုပ္ငန္းကုိ လုပ္ကုိင္ခဲ့သည္ဆုိ၏။ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ ဆရာဦးေမာင္ၾကည္၊ ဦးခင္ေဇာ္ တုိ႔ႏွင့္အတူ ေရႊတိဂုံေတာင္ဘက္မုဒ္ ေစာင္းတန္း ျပဳျပင္ျခင္း၊ မကန္းပန္း၊ စိန္ေတာင္၊ နတ္ရုပ္တု၊ မီးအိမ္ မ်ားျပဳျပင္ျခင္း၊ ေနျပည္ေတာ္ ဥပတၱသႏိၱနံရံပန္းခ်ီႏွင့္ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႕ ဖြား-ပြင့္-စံစသည့္ ေက်ာက္နံရံ ပန္းခ်ီ မ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေနျပည္ ေတာ္ ဗုဒၶဂယာဖြား-ပြင့္-စံ၊ ဓမၼစႀကၤာေဟာေတာ္မူခန္း၊ ဖြားေတာ္မူခန္း၊ ၾကာခုနစ္ပြင့္ လမ္းေလွ်ာက္ေန ဟန္မ်ားႏွင့္ မဟာသက်ရံသီ ရုပ္ရွင္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးထုဆစ္ျခင္း တုိ႔ကုိေဆာင္ရြက္ခဲ့ သူျဖစ္ေၾကာင္း သိခဲ့ရျပန္သည္။ ဘုရားဆင္းတုႏွင့္ အခင္းျပား မ်ားအမွာမ်ားၿပီး ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔ရေၾကာင္းသိရ၏။

ပန္ေတာ္မူေက်ာက္ဆစ္ လုပ္ငန္းမွ ဦးခင္ေဇာ္ကမူ ကုန္ၾကမ္း အတြက္ လုပ္ကြက္ အသင့္အတင့္ ရရွိ ထားေၾကာင္း ၊ ေက်ာက္ေကာင္း ေကာင္း လုိခ်င္ရင္ေတာင္ေတာင္ႀကီးမွထြက္ေသာေက်ာက္မ်ား ကုိေစ်းၿပိဳင္ ေလလံဆြဲ ဝယ္ယူရေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့၏။ ဆင္း တုေတာ္ မ်ား မွာယူမႈတြင္ ထုိင္းဘက္ကမွာယူလာပါကေက်ာက္သား ျဖဴေဖြးသန္႔စင္ၿပီး မ်က္ႏွာေတာ္ သြယ္သြယ္ လ်လ်ျပဳ လုပ္ေပး ရေၾကာင္း ဆုိ၏။ တရုတ္မွမွာပါ က ျပည့္ျပည့္ဝဝ ၿဖိဳးၿဖိဳးႏွင့္ အရည္သား၊ ဖေယာင္းအၾကည္ႏွင့္ ျပဳ လုပ္ ေပးရ၏။ ေရႊတိဂုံ ဘုရားေတာင္ ဘက္မုခ္ျပဳျပင္ျခင္း၊ ေနျပည္ေတာ္ သတၱဌာနဖြား-ပြင့္-ေဟာ-စံအခင္းအက်င္းႏွင့္ ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းတေမာ့ ဆုိင္ရာမ်ား၊ ေနျပည္ေတာ္ မဟာသက်ရံသီ ဘုရားႀကီး၏ ေက်ာက္ အၾကမ္း ထည္ ထုတ္လုပ္ေရးမွ ထုဆစ္ေရးအၾကမ္း ၿပီးစီးသည္အထိ ဦးခင္ေဇာ္ အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ဖူးေၾကာင္းေျပာျပခဲ့၏။

ဆင္းတုေတာ္၊ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ထုဆစ္ရာတြင္ အပုိင္းအလိုက္ သုံးပုိင္း ရွိသည္ဆုိ၏။ ပထမပုိင္း အၾကမ္းထုတ္သည္ ဆုိ၏။ ဒုတိယ ပုိင္းေလးဘက္ ခ်သည္ဆုိျပန္၏။ တတိယပုိင္း ကုိယ္ထည္စီးသည္ဟု ေခၚဆုိၿပီး ထိုအပုိင္းကို ဘုရားဆင္းတု အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ပ်က္စီးမႈ၊ အနာအဆာ ရွိ၍ ဆက္လက္ ထုဆစ္ျခင္းမျပဳေတာ့ပါက အေဟာင္းအ ျဖစ္သာ ပုံထားရသည္ ဟုဆုိေလ၏။ ေနာက္ဆုံး အေနျဖင့္ ေက်ာက္ တြင္း ကုမၸဏီေတြက အဆင္ေျပၿပီး ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ျပည္တြင္း အပ္ကုန္ ထက္ ျပည္ပအပ္ကုန္ ကုိအားထားေနရတာပါဟုဦးခင္ေဇာ္ မွ စက်င္ ေျမမွ လက္ေတြ႕ဘဝ အေျခအေနမ်ားကုိ ထပ္ဆင့္ခံစားေျပာျပခဲ့ ၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း အင္းဝေခတ္ ေရွးရွင္ဘုရင္မ်ားေခတ္မွသည္ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္အထိတုိင္းျပည္အတြက္ အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္သည့္ရတနာတစ္ပါး အျဖစ္ စက်င္ေတာင္က တည္ရွိေနေသးသည္မွာေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ မ်က္ျမင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။

 ႏုိင္ထြန္း(TGI)

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*