ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏွစ္(၁ဝဝ)ျပည္႔ ဘယ္သူပိုင္လဲ…. ဘယ္သူဆိုင္လဲ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း (၁)

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏွစ္(၁ဝဝ)ျပည္႔ ဘယ္သူပိုင္လဲ…. ဘယ္သူဆိုင္လဲ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း (၁)
February 20, 2017 Asian Fame
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏွစ္(၁ဝဝ)ျပည္႔ ဘယ္သူပိုင္လဲ…. ဘယ္သူဆိုင္လဲ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း (၁)

16711972_1725071934488653_2953158121827111466_n copy

ေမးျမန္းသူ- ညိဳသစ္ငယ္
မွတ္တမ္းတင္သူ- မ်ဳိးေက်ာ္(ကေနာင္ေသြး)

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႐ုပ္ရွင္သည္ ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေပၚထြန္းလာ ခဲ့ၿပီး လာမည့္ ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ ႏွစ္မွာ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္၏ သက္တမ္း အႏွစ္ (၁ဝဝ)ျပည္႔ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ပထမဆုံး႐ုပ္ရွင္ျဖစ္သည့္  ဘားမားဖလင္မွ ႐ိုက္ကူး ေသာေမတၱာႏွင့္သူ ရာဇာတ္ကားဝထၴဳမွာ ဆရာႀကီး ပီမိုး နင္း၏ဝထၴဳျဖစ္သည္။  ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၂ဝ ျပည့္ ႏွစ္က လန္ဒန္အတ္ဦး အုန္းေမာင္  ႐ိုက္ကူးခဲ႔သည့္ ဦးထြန္းရွိန္စ်ာပန သတင္း ကားတိုေလးသည္ ျမန္မာ႔႐ုပ္ရွင္ကို အစ ျပဳခဲ႔သည္ဟု မွတ္သား သိရွိရသည္။ မၾကာမီတြင္ ႐ုပ္ရွင္ႏွစ္ (၁ဝဝ)ျပည့္ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ႐ုပ္ရွင္ အတတ္ပညာ အသိပညာမ်ားကို လူငယ္မ်ားအား သင္ျပ အႏုပညာလက္ဆင့္ကမ္းေနသူ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ဦး ေမာင္ေမာင္ျမင့္က ႐ုပ္ရွင္ ႏွစ္(၁ဝဝ)ျပည့္အေပၚ သူ၏ သေဘာထားႏွင့္ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကို  ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း ေဖာ္ျပလိုက္ ရပါသည္။

ေမး။    ။ ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ကေန စတင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဟာ ဆိုလို႔ရွိရင္ မၾကာခင္ ၃ ႏွစ္တာကာလမွာ ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ လာေတာ့မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏွစ္ ၁ဝဝမျပည့္ခင္စပ္ၾကားမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း နဲ႔အခုလက္ရွိ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ရဲ႕ေျပာင္းလဲ ကြာျခားသြားမႈ၊ ကြာလတီအရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့ ရဲ႕သံုးသပ္ခ်က္ေလး ေျပာျပေပးပါဦးဆရာ။

ေျဖ။        ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွစ္၁ဝဝနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ေက်ာ္၊ ၃ႏွစ္ ေလာက္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္ Laurel Art Academy   ဦးၾကည္စိုးထြန္းရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ Acting, Directing အႏုပညာ သင္တန္းဆရာအျဖစ္ အပတ္စဥ္ သင္တန္းေပးေနရတယ္။ တစ္ပတ္မွာ၂ရက္ေလာက္ ကြၽန္ေတာ္သြား ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္လာရင္၊ ဒီအႏုပညာနဲ႔ ပတ္ သက္ လာရင္ တအား ဝါသနာႀကီးၿပီး ေတာ့ ေစတနာတအားပါတယ္။ ဒါကို ဦးၾကည္ စိုးထြန္းသိတယ္။Laurel Art  ကို စဖြင့္ကတည္းက ဦးၾကည္စိုးထြန္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔က Laurel   ဆိုင္းဘုတ္ႀကီကို သေျပခက္ နဲ႔ နံ႔သာရည္ပက္ၿပီးေတာ့ အတူတကြ ဖြင့္ခဲ့ၾကတာ။ အဲဒီလိုစဝင္ၿပီးေတာ့ စကားေျပာျဖစ္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာင္းၿပီ၊ Laurel မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ စာျပေပးမယ္။ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္မွာလည္း စတင္ၿပီး႐ုပ္ရွင္ Deperment  ဖြင္႔လုိက္ေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္လုပ္ေပးေနရပါတယ္။ ဦးျမင့္သိန္းေဖတုိ႔၊ ဦးတင္သန္းဦးတို႔၊ ဦးၾကည္စိုး ထြန္းတုိ႔ပါဝင္ၾက တယ္ ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔စုၿပီးေတာ့Laurel ကို ျဖစ္ေျမာက္ ေအာင္ တည္ေထာင္လိုက္ၿပီးေတာ့ ေနာင္လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအတြက္   ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ပညာရပ္ကို ရၾကေစေတာ့ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ လုပ္ ေပးခဲ့ၾကတာ။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ္Laurel   အပိုင္းကေန စၿပီးေတာ့ ဝင္လာတာ ကိုေျပာတာပါ။
Laurel  ကိုမေရာက္ခင္မွာတုန္းက Real ဆိုၿပီးေတာ့ ၃၅ လမ္းထဲမွာပဲ ကြၽန္ေတာ္ Private ေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းဖြင့္ေသး တယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ား ကြၽန္ေတာ့္သင္တန္းမွာလာတက္တယ္။ သင္တန္းေၾကးကလည္း နည္း ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ပညာကို တန္ဖိုး ထားၿပီး သင္ေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေလး ေတြက သင္တန္းကို မွန္မွန္မတက္ဘူး။ သင္တန္းအေၾကာင္းျပဳၿပီး လည္ၾက ပတ္ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ တပည့္တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အခု ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္ေနပါၿပီ။ ေက်ာ္စည္သူပါ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အဓိကDirecting နဲ႔ Acting  ကို ကြၽန္ေတာ္သင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ Editing ဘာ ညာစသည္အားျဖင့္ကို ေက်ာ္စည္သူက သင္ေပးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သင္ၾကားပို႔ခ်တာေတြက မေကာင္းဘူးလားဆိုေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ လိုလားတဲ့ လူငယ္ေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ကို အာ႐ံုစိုက္ၿပီး သူတို႔ဝါသနာပါတဲ့ ပညာရပ္ကို က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ေလ့လာဆည္းပူးၾကတဲ့အခါ အခုဆိုရင္MRTV- 4  တို႔ ဘာတို႔မွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔တပည့္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ား တယ္။ ဒီလုိတစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ႀကဳိးစားသြားၾကတာ။ ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ဒီေက်ာင္းေလးကို
စဖြင့္ၿပီး အလုပ္လုပ္သလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ Laurel ကိုသြားၿပီး အားေပးသလဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အားနည္းတဲ့ လမ္းၾကားေလးထဲက   ေက်ာင္းေလးျဖစ္ေနၿပီးေတာ့ Laurel  က သူ႔ရဲ႕ေနရာဌာနၿခံနဲ႔ဝင္းနဲ႔ အေဆာက္ အအံု၃ထပ္တုိက္ႀကီးနဲ႔ဆိုေတာ့ ခံ့ညားမႈ၊ထည္ဝါမႈ၊
လံုၿခံဳမႈကအစ အကုန္ လံုးက တအားသာတယ္။ တအားသာတဲ့အခါက်ေတာ့ Laurel ကိုလည္း တစ္ဆင့္တက္ လူငယ္ေတြအားရစ ရာႀကီးပဲဆိုေတာ့ အထင္ေရာ၊ အျမင္ ေရာႀကီးၾကတဲ့ အေပၚမွာ Laurel ကိုလာတဲ့ဦးေရပိုမ်ားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ကတည္းကစၿပီး
ကိုၾကည္စိုးထြန္းနဲ႔၊ ကြၽန္ေတာ့္ နဲ႔၊ တင္သန္းဦးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္မွာေတြ႕ၾက၊Laurel  မွာေတြ႕ၾက၊ ဦးျမင့္သိန္းေဖတု႔ိလည္းပါတယ္။ မၾကာမတင္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွစ္၁ဝဝျပည့္ေတာ့မယ္၊ ဘယ္လို မ်ား အစီအစဥ္ရွိၾကလဲ၊ ဘယ္လိုမ်ား ေတြးထားၾကသ လဲ ေျပာၾကတယ္။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကို ေရာက္တဲ့အခါတိုင္းလည္း အခု ေနာက္ပိုင္း ဥကၠ႒ ၃ ေယာက္ေလာက္ ေရွ႕မွာေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕လုိ႔ရွိရင္ အၿမဲတမ္းေျပာ တယ္။ နီးလာၿပီေနာ္၊ ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ခါနီးေနၿပီ။ ဘယ္လိုစဥ္းစားၾကသလဲ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ပိုင္းကလည္း အခုကတည္းက အစပ်ဳိးၿပီးေတာ့ စဥ္းစားၿပီး ေတာ့ လႈပ္ရွားၾကဦးေပါ့ေလ။ ဒါေတြက ႏွစ္၁ဝဝ ျပည့္ဆိုကတည္းကိုက သူက Centennial ျဖစ္သြားၿပီ။ တစ္ဦးခ်င္း၊တစ္ေယာက္ခ်င္းလႈပ္ရွားလုိ႔လည္း မရ ဘူး။ ဒါျဖင့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Private  ေက်ာင္းေလး အေနနဲ႔လႈပ္ရွားလို႔လည္း မရဘူး။ ဒါ Centennial ကို ကြၽန္ေတာ္စေျပာၿပီ။
Centennial  ဆိုကတည္းကိုက ရာျပည့္ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူတုိင္းနဲ႔ သက္ဆုိင္ေနတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ကို စတင္တီထြင္ခဲ့တဲ့ တကယ့္ ဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕၊ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ပိုင္တဲ့အခမ္းအနားလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ စတင္ တီထြင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္လိုက္တဲ့အတြက္
ဒီ႐ုပ္ရွင္က ေပၚေပါက္လာတာ။ ေပၚေပါက္ လာတဲ့ေန႔ရက္ သည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဆရာ ဦးညီပုတုိ႔၊ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္တို႔၊ လန္ဒန္အတ္ ဦးအုန္းေမာင္တုိ႔၊ သူတို႔က ျမန္မာျပည္ကို ႐ုပ္ရွင္ဝင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က နည္းနည္းေလး
ငယ္ေနေသးတယ္။ ငယ္ေနေသးေတာ့ သူတုိ႔လုပ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔က သိပ္မသိဘူး။ သို႔ေသာ္ သူတုိ႔ႀကဳိးစားတယ္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ကေတာ့ နည္းနည္းအခ်ိန္ရေနေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ျပင္ဆင္ သင့္ၿပီ။ ေရွ႕မွာဘာအေတြ႕အႀကံဳေတြ ရွိခဲ့လဲဆိုေတာ့ Bicentenary  ႏွစ္ႏွစ္ရာျပည့္ကိုေတြ႕ခဲ့ရၿပီ။ တစ္ကမၻာလံုးကBicentenary  ကို အလံေတြ လႊင့္ၾက၊ မီး႐ွဴးမီးပန္းေတြ ပစ္ေဖာက္ၾကနဲ႔ ႀကဳိဆိုေနၾကတာ။ ဒီေတာ့ခါ ဒီလို စင္တန္နီရယ္ဆိုတဲ့ ရာျပည့္အခ်ိန္အခါသည္ အစည္းအ႐ံုးကလည္း မပိုင္ ဘူး။ Laurel လည္း မပိုင္ဘူး။ ဘယ္သူပိုင္လဲ၊ ဘယ္သူဆုိင္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုးဆိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့အားလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ရာျပည့္ပြဲႀကီးပါ။ ဒီလိုပြဲႀကီးမ်ဳိးကို မျပင္ဆင္ၾကေသးဘူးလားလို႔ ကြၽန္ေတာ္သတိေပးတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ခမ္းနားေစခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က   ေငြရတု၊ ေရႊရတု၊ စိန္ရတု၊ ကြၽန္ေတာ့္သက္တမ္းမွာ ၃ ခုလံုး ျဖတ္သန္းခဲ့ရၿပီးၿပီ။ ရာျပည့္ႀကီး လာၿပီဆိုေတာ့ ၄ႀကိမ္ေျမာက္ႀကီးဟာ တခမ္းတနားႀကီးကိုျဖစ္ေစခ်င္တယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
ညိဳသစ္ငယ္

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*