ဆရာဒဂုန္တာရာ ႏွင့္ အဘိဓမၼာ အရ၊ ဘဝအရ၊ ျဖတ္သန္းမႈ အရ စာေရးဆရာ ႏုိင္ဝင္းေဆြ…

ဆရာဒဂုန္တာရာ ႏွင့္ အဘိဓမၼာ အရ၊ ဘဝအရ၊ ျဖတ္သန္းမႈ အရ စာေရးဆရာ ႏုိင္ဝင္းေဆြ…
December 27, 2016 Asian Fame
ဆရာဒဂုန္တာရာ ႏွင့္ အဘိဓမၼာ အရ၊ ဘဝအရ၊ ျဖတ္သန္းမႈ အရ စာေရးဆရာ ႏုိင္ဝင္းေဆြ…

dagontayarေနရာသည္ကား ကန္ေတာ္ ကေလး၊ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ လမ္းရွိ ပုဂံစာအုပ္တုိက္။

ပုဂံစာအုပ္တုိက္ရွိ စကားေျပာ ခြက္ျဖင့္ လူငယ္စာေရးဆရာတစ္ဦး စကားေျပာေနသည္။

သူ စကားလွမ္းဆက္ေျပာၾကား ေနသူကား ဆရာ ဒဂုန္တာရာ။

“ကြၽန္ေတာ္ အမွာစာလာယူရ ေတာ့မလားဆရာ”

ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ တစ္ ဖက္စကားေျပာခြက္ေရွ႕၌ အခ်ိန္ယူ ေတြးဆေနဟန္တူသည္။

 မဟူရာေမတၱာ၌လည္း ပြဲဦး ထြက္ မိတ္ဆက္အျဖစ္ ဆရာသည္ ႏိုင္ဝင္းေဆြအား အမွာစာေရးေပးခဲ့ ၿပီးၿပီ။ အခု တစ္ဖန္ေရးျပန္လွ်င္ လူပုဂၢဳိလ္ ဘက္လိုက္မႈဟု ေတြးစရာ ျဖစ္လာေလမလား။

ဆရာဒဂုန္တာရာ အတန္ၾကာ မွ် ေငးရီေနပံုေပၚ၏။

“လိုအပ္လုိ႔လား”
ဟု ဆရာ ခပ္တိုးတုိးေမး၏။ အေဝးမွျဖတ္ေျပးလာသည့္အသံမွာ တိုးလြန္းသျဖင့္ မသဲကြဲခ်င္။
“လိုအပ္လုိ႔လား၊ ဟုတ္လား ဆရာ။ လုိအပ္တယ္ဆရာ။ ဆရာ့ အမွာစာမပါရင္ ကြၽန္ေတာ့္ဝတၳဳ မျပည့္စံုဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္”
ဆရာသည္ ခဏမွ်ၿငိမ္ေန၏။
“ခင္ဗ်ား ဒီဝတၳဳမွာမွ အမွာစာ ေတာင္းဖို႔ေကာင္းတာ။ မနက္ျဖန္ မနက္ဘက္ လာယူလွည့္”
ဆရာ ဒဂုန္တာရာသည္ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ “မဟူရာေမတၱာ” မွာ အမွာစာေရးခဲ့ရျခင္းကို ရည္ၫႊန္း ေျပာပံုရသည္။
‘ ‘ ‘

စာေရးဆရာ ႏုိင္ဝင္းေဆြ အား..

ကြၽန္ေတာ္ ပထမဦးဆံုးႏွင့္ ေနာက္ဆံုး  ကြၽန္ေတာ့္ဖခင္ စာေရးဆရာ သခင္ ျမသန္း၏ ကြယ္လြန္ျခင္း ၇ ရက္ျပည့္ ဆြမ္းေကြၽးမွာ။

၁၉၇၆ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၆ ရက္။

 ရသအေရး အဖြဲ႕ခြန္အား ေကာင္းေသာ စာေရးဆရာ ႏုိင္ဝင္း ေဆြ။ ပမာအားျဖင့္၊ မဟူရာေမတၱာ၊ ည အသေခ်ၤမွာ၊ ေႏြတစ္ည၊ အခ်စ္ ည၊ ျမစပယ္႐ံု၊ မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ စသည့္ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္မ်ား ေရးရာ မွ..

လက္ဝဲ အယူအဆ၊ ေမာ္စီတံုး ၏ ယင္အန္းမိန္႔ခြန္း အေျခခံကာ လက္ဝဲယိမ္း အေတြးအေခၚျဖင့္ ေရဆန္လမ္း ဘဝ စာမ်က္ႏွာ မ်ား ေရးသား စျပဳေနခ်ိန္။

သူ ေတာမခိုမီ ေတာျပန္ ကြၽန္ေတာ့္ ဖခင္ စာေရးဆရာ သခင္ ျမသန္း အား ေလးစား အားက်သည့္ တိမ္းၫြတ္မႈကို ကြၽန္ေတာ္ ႏုိင္ဝင္း ေဆြ ဆီမွာ ေတြ႕ေနရသည္။

သူသည္ တ႐ုတ္ျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ၏ ဂုဏ္ေဆာင္ စာအုပ္ အိုယန္ ဟိုင္ ေတးသံကို စာေရးဆရာ ထက္ျမက္ႏွင့္ ပူးတြဲဘာသာျပန္ သည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ အိုယန္ဟိုင္ ေတးသံ၊ စာအုပ္ မူရင္း တ႐ုတ္စာေရး ဆရာ ခ်င္ခ်င္းမုိင္ ေရးခဲ့သည္ကို သတိရျဖစ္ေနသည္။ ယင္းမွာ..

“လူတန္းစားနဲ႔ ကင္းလြတ္တဲ့ စာေပအႏုပညာ ဆိုတာ မရွိဘူး။ ကုိယ္က်ဳိး စီးပြားဟာ ေသြးစုပ္သူ လူတန္းစားရဲ႕ အေတြးအေခၚ အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကတည္းက အျမစ္ တြယ္တည္ရွိခဲ့သလို အမ်ား အက်ဳိး စီးပြားဟာ ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားရဲ႕ အေတြးအေခၚ အျဖစ္ တည္ရွိေန တယ္။

ဒီအေတြး အေခၚႏွစ္ခုဟာ ေရနဲ႔ မီးလို ဆန႔္က်င္ ျခားနားတယ္။ အတူ ယွဥ္တြဲ မေနႏုိင္ဘူး။ ကိုယ္က်ဳိးနဲ႔ အမ်ား အက်ဳိး ႏွစ္ခုၾကားက တုိက္ပြဲ ဟာ လူတန္းစားႏွစ္ရပ္၊ လမ္းစဥ္ ႏွစ္ရပ္ တိုက္ပြဲျဖစ္တယ္။”

အခု ကြၽန္ေတာ္ စာစု နိဒါန္းတြင္ ေရးခဲ့သည့္ “မနက္ျဖန္ မနက္လာယူ လွည့္ေလ” ဆိုေသာ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ေရး သည့္ ႏုိင္ဝင္းေဆြ ၏စာအုပ္ “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” အမွာစာကို အက်ဥ္းမွ် ကြၽန္ေတာ္ေဖာ္ျပခ်င္ သည္။

“အမွန္အားျဖင့္ ႏုိင္ဝင္းေဆြ အား မိတ္ဆက္ေပးစရာ မလိုေတာ့ ပါ။ သူသည္ စာေရးသက္ လည္း ၅ ႏွစ္ေက်ာ္ စျပဳၿပီ။ ဝတၳဳမ်ားလည္း အသင့္ အတင္ ေရးခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ယခု “မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ”အတြက္ အမွာေရးေပးပါရန္ လာ ေရာက္ပူဆာသည္။ ကြၽန္ေတာ္ သည္ လူငယ္မ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈကို စိတ္ဝင္ စားသည္။ တိုးတက္ေနေသာ အင္အားစုမ်ားကို ယံုၾကည္သည္။ ရာဇဝင္ေခတ္ တစ္ေခတ္၌ တိုးတက္ လာေသာ အင္အားသစ္ မ်ားသည္ (ေခတ္ကိုေျပာင္းလဲေသာသူမ်ား) ျဖစ္ၾကသည္။ ခ်ဳံႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းမ်ား ကို ဖယ္ရွားကာ လမ္းထြင္ သူမ်ားသည္ လူငယ္မ်ား ျဖစ္တတ္ၾကသည္။ လူတိုင္းသည္ ေမြးစဥ္တုန္းက ႐ိုးသား ၾကသည္။ ျဖဴစင္ၾကသည္။ လူမသတ္ ခ်င္ၾကပါ။ မရက္စက္ခ်င္ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ကမၻာႀကီး၏ ပတ္ဝန္း က်င္က အတၱ၏ သားေကာင္မ်ားျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ေပးတတ္သည္။ တရား စစ္ႏွင့္ မတရားစစ္။ လူသတ္ၾကရ သည္ခ်ည္း။ သို႔ေသာ္ တရားစစ္ကား ခုခံစစ္၊ ကာကြယ္စစ္။ မတရားစစ္ ကား ဖိႏွိပ္စစ္၊ က်ဴးေက်ာ္ စစ္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ တရားစစ္ဘက္က ေနၾကရ သည္။ လူငယ္မ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္မႈကို အဟန႔္အတား လုပ္ၿပီဆိုလွ်င္ ယင္းေခတ္၌ အတက္ ေႏွးတတ္သည္။ မွန္၊ မမွန္ ျပည္သူ မ်ား၏ အေတြ႕အႀကံဳက အေျဖေပး လိမ့္မည္။ စာေပမွာလည္း အင္အား သစ္မ်ားကို ႀကဳိဆိုခ်င္သည္။ ပန္း တုိင္း ပြင့္ေစခ်င္သည္။ အလွအပမွာ ၾကည္ေမာယစ္ ရီေစခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိပ္ပန္း ျဖစ္ေနလွ်င္ကား အဆိပ္ပန္း၏ အဆိပ္ပြင့္ကိုကား ျပည္သူမ်ားက ဖယ္ရွားၾကေပမည္။”
‘ ‘ ‘

ႏုိင္ဝင္းေဆြသည္ ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦးတြင္ ေရွ႕ဆံုး  က ခ်ီတက္ခ်င္သူ။ စနစ္တစ္ခုမွ စနစ္တစ္ခုသို႔ အေရြ႕ အေျပာင္း ကို ေဖာ္ေဆာင္လိုသူ။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘီစီပီ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး ထဲသို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သူ။

သို႔ေသာ္ “ဝ” နယ္ ဘီစီပီ၏ ေျမာက္ပိုင္းဗဟို ပန္ဆန္းကို “ဝ” တပ္ မ်ား အာဏာ သိမ္းစဥ္က သူေရးေသာ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္၏ အပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္ တြင္ ဤသို႔ေရးခဲ့သည္။

“ဒါကဗ်ာ မဟုတ္ဘူး။ “ဝ”နယ္ရဲ႕ အေမွာင္ထုထဲမွာ ကြန္ျမဴနစ္ခန္းမ ႀကီးထဲက စားပြဲေပၚမွာ စီးက်ေနတဲ့ ငါ့ရဲ႕မ်က္ရည္ပါ။ ကဗ်ာလို မလွဘူး၊ ကဗ်ာလို မဝင္းပဘူး။”

ႏုိင္ဝင္းေဆြႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆံုးႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ဆိုသလို တစ္ႀကိမ္သာ ေတြ႕ခဲ့ေသာ္လည္း သူ သည္ ကြၽန္ေတာ့္ညီ မ်ားႏွင့္ကား “ဝ” နယ္ေျမာက္ပုိင္း ပန္ဆန္းဘီစီပီ ဗဟိုမွာ တာေရွ႕တာဖ်ားေနခဲ့ရသည္။

“ဝ” တပ္မ်ား အာဏာသိမ္း သည့္အခ်ိန္အထိ။

ထိုစဥ္က ကြၽန္ေတာ့္ညီငယ္ကား M16 ေသနတ္တစ္လက္ ကိုင္ကာ ဘယ္သူ႔အမိန္႔ နာခံရမည္မသိ၊ ဘာ လုပ္ရမည္မသိႏွင့္ “ဝ” မ်ားထံ လက္နက္အပ္ လိုက္ရသည္။ ထို အေၾကာင္းကို ကြၽန္ေတာ္ “ထုိ႔ေၾကာင့္၊ ဤသုိ႔” စာအုပ္မွာ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ့့္ ညီငယ္ အား ေအာင္ေက်ာ္ မိုး (ရဲေဘာ္မိုးထြန္း)၊ စာေရးဆရာ သခင္ျမသန္း၏ သားငယ္ (ယခု ျပည္ပေရာက္) ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ေနာက္ပိုင္း ေရႊလီ (တ႐ုတ္ ျပည္၊ နယ္စပ္ၿမဳိ႕) မွာ ေသာင္တင္ က်န္ရစ္ေသာ ညီမ်ားႏွင့္ ဆုံစဥ္မွာ ကြၽန္ေတာ့္အား ေျပာလာသည္မွာ

“၈ ေလးလံုး လူထုတုိက္ပြဲျဖစ္၊ ေနာက္ ၿဖဳိခြင္းခံရေတာ့ ကိုႀကီး ပန္ဆန္းဗဟိုကို ေရာက္လာလိမ့္မယ္ လုိ႔ထင္ၿပီး ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္ (ႏုိင္ ဝင္းေဆြ) က အထူးသျဖင့္ ေမွ်ာ္ တယ္”

ကြၽန္ေတာ္ကား ဘီစီပီ၏ ေျမာက္ပိုင္းဗဟို ပန္ဆန္းကို ေရာက္ ရွိမသြားပါ။ အာဏာသိမ္း နဝတ စစ္အစိုးရ၏ ပါတီစံု၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ မ်ား ထူေထာင္ ခြင့္ျပဳစဥ္မွာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီႏွစ္ခု၏ အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီ မွာ “ႏွစ္ေနရာ” တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခြင့္မရွိ။ ပါတီမူေဘာင္ စည္းမ်ဥ္း အရ ကြၽန္ေတာ္ NLD ပါတီမွာ တာဝန္မယူျဖစ္ေတာ့ဘဲ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ ဦးလွေရႊ (ယခု စာေရး ဆရာ ေအာင္သာ) တာဝန္ ယူခဲ့သည့္ (ယခင္တစ္ခ်ိန္က ဖခင္ သခင္ျမသန္း၊ ဆရာ ျမသန္းတင့္) တုိ႔ ေပါလစ္ဗ်ဴ႐ိုမ်ားအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ သည့္ ျပည္သူ႔ တိုးတက္ေရး ပါတီမွာ သဃၤန္းကြၽန္းၿမဳိ႕နယ္ တာဝန္ခံ အျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သည္။

ေနာက္ ျပည္သူ႔ တိုးတက္ေရး ပါတီ၊ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရး တပ္ေပါင္း စု (မ.န.တ မႏၲေလး)၊ မံုရြာ အၿမဲ စိမ္း လူငယ္အဖြဲ႕ (Ever Green) ပါတီတို႔၊ န.ဝ.တ၏ မတရား အသင္း ပါတီမ်ား အျဖစ္ ဖ်က္သိမ္းခံရသည္။

အဓိက အေၾကာင္းရင္း မွာ ထို စဥ္က အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ တုိက္ပြဲ အတူဝင္ေသာ မိတ္ဆက္ ပါတီမ်ား ျဖစ္ လာေသာ ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ရဲေဘာ္အခ်ဳိ႕ ေထာင္ခ်ခံ ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ့္ အေပၚ စြဲဆို ထားေသာ ၅ (ည) အပါအဝင္ အခ်ဳိ႕ ပုဒ္မ မ်ားျပဳတ္ သြား၍ ၁၇ (၁) ပုဒ္မျဖင့္ ေထာင္ ၃ ႏွစ္က်ခံခဲ့ရသည္။

ကြၽန္ေတာ္ကား ျမန္မာျပည္ စာေပေလာက၏ စာေရးေကာင္း ေသာ ကိုႏိုင္ဝင္းေဆြ ႏွင့္ အတူ ေတာ္လွန္ေရး တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ခြင့္ မရေတာ့။ အတူ တိုက္ပြဲဝင္ခြင့္ မရေတာ့။
‘ ‘ ‘
နိဂံုးအားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ အႏုအလွ စာေပသမား၊ ႏုိင္ငံေရး သမား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမား ရဲေဘာ္ ေက်ာ္ဆိုင္ (ေခၚ) စာေရး ဆရာ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ “အခ်စ္ညေနရီ” ကဗ်ာ အခ်ဳိ႕ေသာအပိုဒ္မ်ားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ စာစုအားနိဂံုးခ်ဳပ္လုိသည္။ ယင္းမွာ..

ဟုတ္ပါတယ္၊ အခ်စ္ကိုခ်စ္ တယ္။ အမွန္တရား ကိုခ်စ္တယ္။ အလွတရားကို ခ်စ္တယ္။ အႏုပညာ ကိုခ်စ္တယ္။ တိုက္ပြဲမီးျပင္းကို ခ်စ္၊ သူရသတၱိ ရဲ႕အလင္းေရာင္ကိုခ်စ္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ျပင္းျပသူေတြကို ခ်စ္။ ဓားတစ္စင္း၊ ျမင္းတစ္စီးနဲ႔ တစ္ကိုယ္ ေတာ္ ခရီးသည္ ကိုခ်စ္ တယ္။ သူဟာ မုန္တုိင္းကိုေဖာက္ထြက္လုိ႔ သူက ေလာကအတြက္ ခြန္အားေတြေပး ဆပ္သြားတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့ “ေဝေဝ” ဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးကို ကြၽန္ေတာ္ခ်စ္ခဲ့တာေပါ့။

အနာဂတ္မဲ့ အႏုပညာ သမား။ တစ္ေန႔မွာ ေသဒဏ္ အေပးခံရမယ့္ အတိုက္အခံ သမား။ ေျခာက္ျခားစရာ လူ၊ အပစ္ပယ္ခံလူ။ မွန္ပါတယ္ေလ။ အခ်စ္ရဲ႕ခ်စ္သူ။ အလွတရား ရဲ႕ ခ်စ္သူ။ အႏုပညာရဲ႕ခ်စ္သူ။ လူမုိက္ မ်ားရဲ႕ခ်စ္သူ၊ ခ်စ္တဲ့လူ။

ကြၽန္ေတာ့္ေရွ႕ က ေနျခည္ အလင္းကြက္ ကေလးထဲမွာ ေခြး သူငယ္ေလး တစ္ေကာင္ဟာ ခုန္ ေပါက္ ေရာက္လာ “က” ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို တိုးလိုက္၊ ေဝွ႔လုိက္၊ ျမဴးလို႔။ ကြၽန္ေတာ္ေလ ဒီေခြးသူငယ္ ေလးကိုလည္း ခ်စ္တယ္။

အခ်စ္ကိုခ်စ္၊ အမွန္တရားကို ခ်စ္။ အလွတရားကိုခ်စ္၊ အႏုပညာ ကိုခ်စ္။ ေခြးကေလးရဲ႕ ျမဴးထူးကေန တဲ့၊ သန္႔ရွင္း တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ကေလးကို လည္းခ်စ္။

အခ်စ္ေၾကာင့္ပဲ..

ကြၽန္ေတာ္ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္လာ တယ္။

(ကြယ္လြန္သူ ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္ (ေခၚ) စာေရးဆရာ ႏုိင္ဝင္းေဆြအား ရည္ၫႊန္းေရးသားသည္။)

စည္သူျမသန္း

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*